Kako postaviti najbolji URL

Kako postaviti najbolji URL?

Permalink je drugi naziv za URL u WordPress-u, te ga Google smatra bitnim faktorom za rangiranje web stranice na internetu. Permalink je skraćeni naziv za permanent link što znači stalna veza. Može se smatrati da je to jedinstvena adresa internetske stranice i svake internetske podstranice. To je nastavak nakon imena domene i kategorije stranice.

U WordPressu  postoji mogućnost da se za svaki pojedini blog ili pojedinu stranicu prilagodi permalink. Primjer kako to izgleda u stvarnosti: www.atauctus.hr/kategorija/ podkategorija/permalink-URL/.

Sada kada je jasno što je permalink, potrebno je izraditi SEO friendly permalink, koji mora biti kratak, pamtljiv i djeljiv, kako bi se što bolje rangirao na tražilici. Važno je zapamtiti da ne postoji samo jedan način za stvaranje SEO friendly URL-a, već se može napraviti na više načina.

Kako bi se uspješno napravila i prilagodila stalna veza, potrebno je pratiti 5 savjeta, a to su:

  1. Uključiti ključnu riječ u URL, iz razloga što se na taj način stvara veza između stranice i ključne riječi. Google će prepoznati o kojem je sadržaju riječ i lakše indeksirati stranicu, a i sami korisnici će lakše razumjeti.
  2. Ne koristiti datume ni godine u URL-u, jer time se ukazuje da je sadržaj relativno starijeg izdanja, što nije zanimljivo publici, a i samu stranicu prikazuje kao zastarjelu. Iako sadržaj može biti novijeg datuma, u URL-u će i dalje stajati datum ili godina prvog objavljivanja.
  3. Koristite povlaku kao zlatno pravilo za razdavanje ključnih riječi u URL-u. Ovaj korak je jednako bitan i za korisnike i Google, jer su ljudi naviknuti na povlaku i brže čitaju, dok će Google definitivno shvatiti sadržaj stranice. Povlaka poboljšava optimizaciju sadržaja i pojačava SEO.
  4. Koristite HTTPS kako bi se zaštitio URL, ne samo zato jer Google smatra HTPPS vrlo bitnim za rangiranje, nego će se i značajno poboljšati SEO.
  5. Uključite kategorije za velike web stranice. Na taj način se olakšava tražilicama da sadržaj stranice bude razumljiv. Uključivanjem kategorija se poboljšava indeksiranje i rangiranje stranice.

Nije preporučljivo da se URL mijenja iz razloga što će se stvoriti više 404 grešaka (stranica nije pronađena), a i Google će imati veliki šok kada se URL mijenja, što značajno utječe na SEO optimizaciju. Također, ako postoje backlinkovi na određeni URL, oni će nestati jer stranica više ne postoji. Iz tih razloga se URL mijenja samo kada je to nužno i za to postoji valjani razlog.

Zaključak je da se mora mudro odabrati permalink koji će imati dugotrajno značenje, i pratiti savjete kako bi stalna veza imala svoju punu svrhu.