seo optimizacija
web stranice

Ostvarite najbolje pozicije na Google tražilici uz pomoć SEO optimizacije. Omogućite Vašim potencijalnim klijentima da Vas pronađu te izvrše kupovinu ili kontakt.

što je seo optimizacija?

SEO optimizacija (eng. Search engine optimization) je proces unaprjeđivanja kvalitete sadržaja i posjećenosti web stranice, koja rezultira boljom pozicijom na internetskim tražilicama putem organskih, tj. neplaćenih pretraživanja uz pomoć ključnih riječi.

Naša usluga bazirana je na Google SEO optimizaciji, s obzirom na to da gotovo cijelo hrvatsko tržište koristi Google. Google algoritmi, odnosno njihovi updatei mijenjaju se redovito, a to utječe i na poziciju web stranica na tražilici. Samo jedna promjena može dovesti do vrtoglavog pada, ali i rasta pozicije, na koju utječe više od 200 faktora.

SEO optimizacija može se podijeliti na unutarnju (eng. on-page) i vanjsku (en. off-page) optimizaciju.

Unutarnja SEO optimizacija

Unutarnja (eng. on-page) SEO optimizacija obuhvaća sve radnje na stranici, koje su vezane uz poboljšanje pozicije na Google tražilici: odabir domene, strukturu stranica i strukturu linkova na stranici (interni linkovi). Ova vrsta SEO optimizacije uključena je u izradu web stranice.

unutarnja seo optimizacija
vanjska seo optimizacija

Vanjska SEO optimizacija

Vanjska optimizacija (eng. off-site) radi se izvan domene, nakon što je stranica objavljena, kako bi se dodatno poboljšala pozicija na tražilici. Uključuje povratne linkove (eng. backlinks) i autoritet stranice. Što je web stranica veća, veća je i potreba za SEO optimizacijom.

SEO OPTIMIZACIJA CIJENA

Cijena izrade SEO optimizacije ovisi o različitim faktorima. U obzir treba uzeti opseg stranice, zahtjevnost izrade i konkurenciju na internetskom tržištu. Također, važno je detektirati kakvo je trenutno stanje stranice, odnosno koliko izmjena je potrebno.

Jednokratna cijena izrade SEO optimizacije za jednostavnije projekte iznosi 1.500€ + PDV, dok cijena SEO strategije za prosječni projekt iznosi 5.000€ + PDV. Svaki projekt ima svoje posebnosti, stoga nas je najbolje kontaktirati, kako bismo Vam izradili ponudu. 

Zašto angažirati baš nas za izradu SEO optimizacije?

Glavni cilj web stranice je prodaja. A kako to postići, ako se ni ne pojavljujete na Google tražilici ili ste na pozicijama koje nitko ne pregledava? Upravo uz pomoć SEO optimizacije, koja je vrlo važna za daljnje razvijanje Vašeg digitalnog marketinga. Budite među prvima, istaknite se i pružite klijentima i kupcima sve potrebne informacije, koje će rezultirati prodajom.

Uz pomoć SEO optimizacije, pojavljivat ćete se među najboljim rezultatima pretraživanja. Time se povećava mogućnost da će korisnik koji pretražuje određeni pojam odabrati upravo Vas.

Kada korisnik upiše određeni pojam, tj. ključnu riječ, a Vi imate naslov i opis stranice koji se poistovjećuje s onim što mu je potrebno, postoji šansa da će otvoriti Vašu stranicu. Time dolazi do povećavanja prometa, odnosno posjećenosti stranice. Ako je zadovoljan viđenim, moguće je i da će se odlučiti za kupovinu.

SEO optimizacija je izrazito važna jer se uz pomoć nje dolazi do pravih korisnika, odnosno onih koji su već zainteresirani za Vaše proizvode i usluge. To nije slučaj kod nekih od marketinških kanala, kada svoj sadržaj prikazujete velikom broju ljudi, a niste sigurni jesu li uopće zainteresirani za isto. SEO vas može pozicionirati ispred konkurencije. Samim time postiže se i brendiranje, s obzirom na to da korisnici otkrivaju Vaše poslovanje, a s kvalitetnim sadržajem ga predstavljate na najbolji način. Kada je klijent jednom zadovoljan, velika je vjerojatnost da će se opet vratiti Vama.

PROCES SEO OPTIMIZACIJE

1. UVODNI SASTANAK

Želimo znati Vaše planove i ciljeve koje želite postići u određenom razdoblju, kako bismo definirali zahtjevnost SEO optimizacije. U ovom dijelu razrađuje se financijska konstrukcija usluge.

2. SEO audit stranice i analiza konkurencije

Vašu stranicu potrebno je detaljno analizirati uključujući sadržaj, autoritet i linkove. Analizom konkurencije istražuje se sadržaj stranice, ključne riječi i pozicije konkurencije. Pažnju treba obratiti i na geografsku lokaciju. Koraci se međusobno nadopunjuju i izmjenjuju.

3. Izrada i provedba SEO strategije

Izrada SEO strategije dolazi nakon što je odrađena analiza stranice i konkurencije te su u njoj navedeni koraci koje je potrebno izvršiti. Potom nastupa provedba, kako bi se izvršili svi zadaci iz plana. Ključne riječi i pozicije se prate na dnevnoj bazi te se vrše potrebne korekcije.

4. izvještavanje i poboljšanja

Nakon odrađene strategije, obavještavamo vas o rezultatima, uz koje ćemo pružiti analizu i utvrditi što je potrebno promijeniti, kako bi se ostvarila poboljšanja na određenim područjima. Uz više podataka, moguće je postići i bolje rezultate.

ČESTA PITANJA

  • promet stranice
  • ponovni posjetitelji koji se vraćaju na stranicu
  • SERP elementi koji se pojavljuju na vrhu tražilice i pobjeđuju rezultate sa stranicama – slike, videozapisi, Google Maps lokacija, pitanja
  • brend – anchor text, pretraživanje brenda, brend + ključna riječ, društvene mreže
  • loš sadržaj stranice
  • popup prozori koji iskaču bez prethodnog klika, a posebice kada zauzimaju cijelu stranicu
  • redirekcije i linkovi na sumnjive stranice
  • previše reklamnog sadržaja
  • „pretjerivanje sa SEO optimizacijom“ – korištenje ključnih riječi, naslova, linkova i ostalih elemenata bez pretjeranog smisla i sadržaja

Unutarnja SEO optimizacija uključuje:

  1. Odabir domene

Vrlo je važno odrediti na kojem tržištu želite poslovati. Ako poslujete isključivo na hrvatskom tržištu, predlažemo domenu .hr, no ako su Vaši klijenti sa stranog govornog područja (npr.turisti), u tom slučaju optimalna domena bi bila .com.

Ako radite na inozemnom tržištu i posjedujete npr. web shop koji vrši dostavu i u inozemstvo, tada također preporučujemo domenu .com. Kod regionalnog tržišta situacija je specifična zbog jezika te se možete odlučiti na različite domene, kako bi svaka imala nastavak svoje države, ili pak imati jedan univerzalan, a potom raditi poddomene s jezicima država. Na taj način osigurat će se da se rezultati uopće prikazuju na lokalnoj tražilici. Naravno, svaki slučaj je specifičan te se navedeno može i drugačije primjenjivati, ovisno o situaciji poduzeća.

Druga stavka su ključne riječi u nazivu domena. Na ovaj segment treba posebno pripaziti, a to je želite li se brendirati kao određeno poduzeće, pod svojim nazivom ili Vam je to nevažno. Sada zamislite da umjesto naše domene atauctus.hr, koristimo domenu marketinska-agencija.hr. Također, postoje i opcije kada se u domenama koriste određene ključne riječi, npr. atauctus-marketinska-agencija.hr.

Odabir domene je isključivo Vaša odluka, no ona je način na koji se želite predstaviti tržištu, stoga treba biti vrlo oprezan.

  1. Struktura stranice

Za početak, izrazito je važan naslov stranice (tzv. title tag). On se nalazi u gornjem desnom kutu tražilice te bi trebao predstavljati sadržaj stranice. Vrlo je važno pogoditi dobre ključne riječi, kako bi Vas Google prepoznao kao relevantne za određeni pojam te rangirao među vodećim pozicijama. Prilikom izrade naslova stranice, potrebno je voditi brigu o dužini naslova, koji ne smije biti predug ni prekratak, a istovremeno treba biti zanimljiv i privlačan, kako bi korisnici posjetili Vašu stranicu.

Opis stranice (tzv. meta description) kratki je opis stranice koji se nalazi ispod naslova stranice u pretraživaču. Njegova zadaća je pružiti dodatne kratke informacije, kako bi korisnik saznao što više o Vama prije ulaska u samu stranicu. Ovdje ključne riječi također igraju ulogu, s obzirom da korisnik pretražuje određeni pojam te ukoliko pronađe taj pojam u Vašem opisu, smatrat će Vas relevantnim.

Naslovi stranice (H1-H6) se mogu nazvati drugim title-tagovima. Svaka stranica treba imati samo jedan H1 naslov, koja treba sadržavati ključne riječi relevantne za Vaše poslovanje. Taj naslov mora biti smislen i funkcionalan, a ako poslujete isključivo na lokalnom tržištu, tada je poželjno dodati i vašu lokaciju, npr. Zagreb, Rijeka itd. H1 treba biti na samom početku stranice, tj. on mora biti prvo što korisnik ugleda. Preporuka je istaknuti ga najvećim slovima, a njegov dio se može i naglasiti određenom bojom.

Nakon toga, slijede ostali naslovi. Naslovi se mogu usporediti s poglavljima u knjizi ili člancima, pa bi tako npr. H1 bio 1. poglavlje, H2 – 1.1., H3 – 1.1.1., H4 – 1.1.1.1. i tako dalje. Naslovi će istaknuti važnost određenog teksta te preporučujemo koristiti ključne riječi koje su relevantne za Vaše poslovanje. Radi lakšeg snalaženja, na stranicu je moguće postaviti i tablicu sadržaja (eng. Table of Contents) kako bi se korisnik što lakše snašao i pronašao željene informacije. Jasan, kvalitetan i jedinstveni sadržaj stranice najvažniji su elementi. Preporučuje se osvajati SERP Features, tj. tzv. oznake poput slika, lokacija, pitanja, videozapisa ili recenzija koje nadjačavaju klasičnih top 10 rezultata.

Također, vrlo važan je i TF-IDF (term frequency-inverse document frequency). Ukratko, to je statistika koja sugerira koliko često se određene, ključne riječi pojavljuju u tekstu. Na taj način, možemo dobiti percepciju koje riječi treba ukloniti, a koje više koristiti. U tekstovima se mogu koristiti nabrajanja i točkice, kako bi se omogućila preglednost teksta i naglasili najvažniji pojmovi.

Dužina teksta je također relevantna. Što više informacija pružite o određenom pojmu, Google će vas bolje rangirati. Ipak, tekst mora biti smislen i pružati točne informacije, inače nema pretjerani utjecaj. Informacije moraju biti istinite, inače će rezultirati negativnim bodovima za SEO optimizaciju. Ono što svakako treba izbjegavati je duplicirani sadržaj, kojeg Google prepoznaje. Content SEO, odnosno sadržajni SEO je jedan od najvažnijih dijelova SEO optimizacije te mu treba posvetiti veliku pažnju.

Brzina stranice je ono na čemu većina stranica ima vrlo loše rezultate. Tražite neki pojam i stranica Vam se sporo učitava ili se uopće ne otvara. Vraćate se nazad i tražite sljedeću. Prva stranica izgubila je posjet, a možda i potencijalnu konverziju. Kako biste bili sigurni da je Vaša stranica optimalne brzine, posjetite Google PageSpeed Insights, a za detaljniju SEO analizu možete upotrijebiti Google Lighthouse.

Kod brzine, pažnju treba obratiti na optimizaciju slika, s obzirom da one ponekad zahtijevaju izrazito dugo vrijeme učitavanja. Preporučujemo postavljanje slika u JPEG formatima, osim u slučajevima kada je to neizbježno (npr. slika bez pozadine ili je riječ o fotografu, slikaru). Slikama također treba dodati naslov, opis i tzv. alt text.

Responzivni web dizajn od izrazitog je značaja za mobilni SEO. Sadržaj mora biti prilagođen mobitelu te brzina učitavanja mora biti optimalna. Više o responzivnom dizajnu možete pročitati na stranici Izrada i dizajn web stranica.

Unutar stranice vrši se i lokalna SEO optimizacija, odnosno jedan njezin dio. Kao što je već prethodno navedeno, ukoliko je Vaše poslovanje isključivo lokalno, predlažemo dodati naziv područja na kojem poslujete u naslov stranice (title tag). Takva praksa koristi se ako korisnik mora direktno doći na Vašu lokaciju, kako bi kupio proizvod ili konzumirao uslugu, stoga je kao takvu i traži na Googleu.

Uz to, na stranici je potrebno osigurati sve potrebne informacije o Vašem poduzeću poput adrese, broja telefona, e-maila, radnog vremena i Vaših profila na društvenim mrežama. Također, potrebno je napraviti Google My Business profil, na kojem ćete upisati dodatne informacije i povezati ga sa stranicom, kako bi Vaše poduzeće imalo što veći autoritet na Googleu.

  1. Struktura linkova na stranici (interni linkovi)

Vrlo je važan način na koji će se linkovi rasporediti na stranici. Svaki link ima određenu vrijednost te nema smisla linkati nešto što nije važno za poduzeće ili povezano sa sadržajem. Jedina iznimka je GDPR, koji se prema zakonu mora uključiti u stranicu.

Što je više internih linkova na pojedinačnoj stranici, stranica se smatra važnijom. Vrlo je važna kvaliteta linkova te je velika pogreška ukoliko link ne radi (tzv. broken link). Ako pišete blog, poželjno je linkati članke u određenom dijelu teksta, koji će proširiti znanje i pružiti informacije koje korisnik traži.

Dužina URL-a također je značajna. Predugi URL može naštetiti rankingu na Googleu. Važno je obratiti pažnju na URL link, odnosno njegov sadržaj i put (URL Path i URL String). Kada je stranica u određenim kategorijama, ona je puno manje relevantna od naslovne stranice ili podstranice. Prioritet stranica moguće je odrediti kroz Sitemaps, koji se najčešće nalazi u robots.txt dokumentu. Sitemap je dokument koji sadrži stranice, slike, videozapise i druge sadržaje stranice, a pomaže Googleu u određivanju važnosti stranice te upućuje na izmjene na stranicama. Sitemap bi trebalo izraditi ako je riječ o izrazito velikoj stranici, stranici s velikom količinom medijskog sadržaja, ako stranice nisu dobro linkane ili ako je riječ o novoj stranici, kako bi se ubrzao sami proces. U ovom procesu, od velike je važnosti Google Search Console, unutar kojeg možete učitati Sitemap i pratiti promet na stranici te otkloniti eventualne pogreške.

Struktura linkova mora imati smisao i biti posložena po relevantnosti. Google uz pomoć linkova organizira sadržaj i indeksira stranice. Korisnicima linkovi moraju biti jasni, a najvažnije treba uključiti u izbornik (tzv. header) i podnožje (footer) stranice.

Vrlo je važno osigurati SSL certifikat, odnosno redirekcije stranice sa http:// na https://, i s http://www. na https://www, kako bi stranica bila sigurna. Sigurnost uključuje i izradu stranica uvjeta korištenja i zaštite privatnosti. Kod redirekcija, važno je napomenuti kako stare URL-ove koji se više ne koriste treba prebaciti na nove, a to je moguće postići uz pomoć 301 redirekcije. Sve druge redirekcije bi također trebalo izbjegavati, dok redirekcija 200 označuje da je sve u redu.

Tehnički SEO koji uključuje tehničke aspekte jednako je važan kao i sadržajni.

Vanjska optimizacija (off-site) radi se izvan domene, nakon što je stranica objavljena.

Jedan od najvažnijih faktora koji utječu na vanjsku optimizaciju su backlinkovi, odnosno povratni linkovi. Backlinkovi su linkovi koji dolaze s jedne stranice, a vode na drugu web stranicu. Primjerice, stranica abcd.hr linka stranicu atauctus.hr unutar svoje stranice. Naravno, vrlo važno je s kakve stranice je taj backlink. U ovom slučaju, treba izbjegavati neprovjerene i neprimjerene stranice, jer one mogu napraviti veću štetu, nego da link ne postoji. Što je veći autoritet stranice, backlink više vrijedi. Kao jedan od najznačajnijih backlinkova može se izdvojiti Wikipedia. Treba biti oprezan s informativnim portalima, jer sponzorirani članci se po pravilu ne bi trebali indeksirati, stoga backlinkova neće ni biti ili će vrijediti manje.

Nabavite backlinkove koji su relevantni za Vaše poslovanje. Uzmimo za primjer da se radi o maslinovom ulju. Backlinkove im mogu pružiti različite stranice koje također prezentiraju maslinovo ulje, one koje obrađuju teme zdrave prehrane, poljoprivrede, područja na kojem se ulje proizvodi i slično. Dakle, poželjno je da su linkovi na neki način povezani s Vama.

Važno je koliko je backlinkova na različitim stranicama. Naravno, nije jednako ako na jednoj stranici imate 5 backlinkova ili imate 5 backlinkova na 5 stranica. Također, važno je gdje se nalazi taj backlink. Razlika je u tome nalazi li se on u zaglavlju i podnožju stranice ili usred teksta koji ima smisao i dužinu te kvalitetno obrađuje temu koja je važna za Vaše poslovanje. Pod time misli se na anchor text, odnosno tekst linka. Anchor text trebao bi sadržavati ključne riječi pod kojim Vas korisnici pronalaze ili mogu zapamtiti te svojim naslovom sugeriraju na ono što ih očekuje klikom na link. Isto je sa slikama, gdje treba postojati alt tag, odnosno naslov i opis slika.

Ovaj proces izrazito je zahtjevan jer treba puno vremena da se dosegne određena razina te na njemu treba kontinuirano raditi. Određeni backlinovi se s vremenom gube kako stranice nestaju ili ih admini sami uklanjaju. Također, zna se dogoditi da ste radili na stranici ili mijenjali URL-ove pa oni više ne postoje. U tim slučajevima, ponovno je potrebno napraviti 301 redirekciju, kako bi link nesmetano vodio na Vašu stranicu i donosio Vam backlink.

SEO optimizacija  je vrlo zahtjevno područje i postoji jako puno elemenata koji osnovnom SEO optimizacijom nisu obuhvaćeni. Ako se možda i nađete u najboljim rezultatima, pa čak i na prvoj poziciji, postoje druge ključne riječi gdje niste dobro rangirani. Na tome se svakako može raditi. Treba uzeti u obzir da i drugi rade SEO optimizaciju, stoga se njihove pozicije mogu poboljšati u odnosu na Vas. Svakoj stranici je SEO potreban, bez obzira na njezinu veličinu i sadržaj.

SEO je dugotrajan proces te je potrebno barem 2-4 mjeseca kako bi postigli osnovne rezultate. Ipak, jednom kada osvojite pozicije, puno je lakše održavati iste nego doći na vrh. Ono što je najvažnije, SEO donosi rezultate.

U SEO je potrebno kontinuirano ulagati jer donosi promet, a samim time i profit. Rezultati nisu vidljivi odmah te zbog toga mnogi odustaju i prije nego što se dogodi bilo kakva promjena. Preporučujemo suradnju na barem 6 mjeseci, ali naglašavamo kako sa SEO zapravo nikad ne treba ni prestati.