tiktok

Što je TikTok – sve što trebate znati o TikToku!

TikTok je društvena mreža koja se temelji na korisničkim videozapisima u trajanju od 15 sekundi do tri minute. Korisnički videozapisi uključuju filtere, videozapise iz filmova, serija, spotova, pjesmu, ples i brojne druge sadržaje. Izvorna verzija TikToka, poznata u Kini kao Douyin, objavljena je u rujnu 2016. godine, dok je diljem svijeta postala dostupna nakon spajanja s drugom kineskom društvenom mrežom, Musical.ly, 02.08.2018. godine.

TikTok je u 2021. godini bila najčešće preuzimana aplikacija, a preuzela se čak 656 milijuna puta (za usporedbu, Instagram se preuzimao 545 milijuna, Facebook 416 milijuna, WhatsApp 395 milijuna, Telegram 329 milijuna, Snapchat 327 milijuna, Zoom 300 milijuna te Messenger 268 milijuna puta). U 2021. godini, TikTok je imao više od 800 milijuna aktivnih korisnika, a do 2023. godine, predviđa se da će taj broj narasti na 900 milijuna.

Karakteristike TikToka

Aplikacija bilježi najveći broj mladih korisnika, no sve više se priključuju i stariji korisnici. Ono što je posebno zanimljivo je činjenica kako su TikTok korisnici vrlo aktivni te više od 30% njih objavljuje novi sadržaj svaki dan. Razlog tome je što je još uvijek moguće lako prikupiti pratitelje. Zanimljiv videozapis može dosegnuti ogroman broj korisnika, što bi se kod Facebooka i Instagrama moglo postići isključivo uz vrlo veliki budžet za oglašavanje. Iako je TikTok uveo opciju oglašavanja, ona još uvijek nije dostupna za hrvatsko tržište.

TikTok algoritam bilježi koliko se određeni videozapis zaista gleda, odnosno angažman korisnika. Što je veći broj reakcija (lajkovi, komentari, dijeljenje) i duže vrijeme zadržavanja (pogledan videozapis od početka do kraja, ponekad i više puta), TikTok će taj videozapis više prikazivati, a u suprotnom će biti obrnuto, tj. neće ga previše prikazivati.

Videozapisi se jednostavno snimaju te se mogu uređivati s brojnim filterima, efektima te glazbom ili prigodnim zvukom u pozadini. Cilj objavljivanja je pojavljivanje na For You stranici, na kojoj se prikazuju videozapisi, koji se prilagođavaju interesu i lokaciji korisnika.

Hashtagovi na TikToku

Hashtagovi na TikToku imaju sličnu funkciju kao i kod Instagrama. Sve češći su TikTok izazovi, koji za cilj imaju potaknuti i druge korisnike na neku akciju, poput čišćenja, šminkanja, putovanja ili neke druge aktivnosti. Iako gotovo svaki videozapis ima hashtagove poput #foryoupage #fy #fyp i slično, nije dokazano da oni zaista funkcioniraju. Svakako, bilo bi dobro koristiti one koji su u tom trenutku zaista popularni.

Opisi na TikToku

Dozvoljeni opisi na TikToku su vrlo kratki, odnosno stanu u jednu rečenicu ili čak par riječi, stoga ih treba dobro iskoristiti, kako bi privukli što veću pažnju korisnika i potaknuli na reakcije.

Zvukovi na TikToku

Svaki videozapis ima zvuk, a na korisniku je odluka hoće li preuzeti već postojeći zvuk, poput glazbe ili snimke nekog kreatora ili će kreirati vlastiti zvuk. Popularni zvukovi lakše će doći do novih korisnika, međutim vlastiti zvuk također može postati jedan od „popularnih“, koji će koristiti veliki broj korisnika.

Publika na TikToku

Publika na TikToku pojavljuje se ovisno o interesima i lokaciji. Komunikacija s pratiteljima od velikog je značaja, posebice uzimajući u obzir da TikTok nudi opciju odgovaranja na komentare uz pomoć videozapisa. Na taj način, pratitelji mogu saznati više o temi koja ih zanima, a kreatoru se pruža mogućnost snimanja novog sadržaja, kojeg se možda sam ne bi sjetio.

TikTok live

Za profile koji imaju više od 1000 pratitelja, postoji opcija TikTok live videa, gdje se kreatori mogu dodatno povezati sa svojim pratiteljima.

Negativne strane TikToka

Iako TikTok sve više dobiva na popularnosti, često se javlja problem s privatnošću podataka korisnika te objave eksplicitnog sadržaja uz govor mržnje. Također, česti su neprimjereni izazovi, koji mogu ostaviti neželjene posljedice na osobe koje ih snimaju, ali i izazvati materijalnu štetu.

Pitanje je što budućnost nosi te kako će se TikTok nastaviti nositi s gigantima poput Facebooka i Instagrama. Ono što je sigurno je da postoji ogroman prostor za daljnji napredak, a na njemu je da ga što bolje iskoristi uz pomoć novih opcija i sadržaja.