Kako odabrati najbolje načine plaćanja za vaš web shop?

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
5min čitanja
Način plaćanja na web shopu
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Za uspješan web shop neophodno je ponuditi različite načine plaćanja koji će zadovoljiti potrebe i očekivanja vaših kupaca. Fleksibilni i sigurni načini plaćanja mogu značajno povećati stopu konverzija, ali i stvoriti povjerenje kod kupaca. Ovaj blog obradit će sljedeće teme:

  • Koji načini plaćanja na web shopu postoje?
  • Zašto su načini plaćanja na web shopu važni?
  • Zašto ponuditi više načina plaćanja na vašem web shopu?
  • Kako odabrati najbolje načine plaćanja za vaš web shop?

Ako niste sigurni koje načine plaćanja odabrati za vaš web shop ili želite saznati više o mogućnostima plaćanja, nastavite čitati. Za stručnu pomoć, kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979 našu agenciju za web dizajn. Pružamo profesionalne usluge izrade web shopa koje će vam osigurati uspjeh.

Koji načini plaćanja na web shopu postoje?

Kada se radi o web shopovima, postoji niz različitih načina plaćanja koje možete ponuditi svojim kupcima. Najčešći načini uključuju:

Koji načini plaćanja na web shopu postoje

Kartično plaćanje

Kartično plaćanje podrazumijeva plaćanje karticom. Kako biste uveli ovu opciju, morat ćete uvesti sustav za plaćanje (payment gateway), koji predstavlja posrednika između vašeg web shopa i banke. Najpoznatiji payment gatewayi u Hrvatskoj su CorvusPay, Monri WSPay i HT PayWay.

Plaćanje pouzećem

Plaćanje pouzećem omogućuje kupcima da plate gotovinom ili karticom prilikom preuzimanja naručenih proizvoda. Možete odabrati dostavnu službu ili sami raditi dostavu, a kupac će vam platiti na licu mjesta.

Ovo je i dalje vrlo popularna opcija, pogotovo za one kupce koji nemaju povjerenja u internet trgovinu, ne služe se dovoljno dobro online plaćanjem ili jednostavno žele platiti gotovinom. Potencijalni problem može nastati jer ne možete obvezati kupca da mora preuzeti pošiljku, pa bi se moglo dogoditi da vam se poslani sadržaj vrati nazad na adresu, a i dalje morati snositi troškove dostave.

Uplata na račun

Uplata na račun se odnosi na plaćanje po ponudi. Nakon što kupac napravi narudžbu, šaljete mu podatke za uplatu. Uplatu može izvršiti putem opće uplatnice ili karticom, ovisno o svojim preferencijama.

Ovu opciju koriste kupci koji ne žele ostavljati svoje podatke na web shopu, već uplaćuju direktno na račun tvrtke. Potencijalni nedostatak je što je potrebno određeno vrijeme da se proknjiži uplata, posebice kada je riječ o večernjim satima, vikendima ili blagdanima.

PayPal

PayPal je jedan od najpopularnijih načina plaćanja koju koristi većina najpoznatijih trgovina. Najveća njegova prednost je to što kupci ne moraju unositi svoje podatke na svaki web shop, već se spajaju preko PayPal računa ili povezane kartice.

Mobilna plaćanja

Mobilna plaćanja, poput Apple Pay i Google Pay, omogućuju korisnicima da plaćaju putem svojih mobilnih uređaja. Ove opcije postaju sve popularnije zbog jednostavnosti i brzine plaćanja koje nude.

Kriptovalute

Kriptovalute postaju sve prihvaćenije sredstvo plaćanja na web shopovima. Iako je plaćanje brzo i sigurno, još uvijek nije široko rasprostranjeno kao tradicionalni načini plaćanja. PayCek pruža mogućnost integracije u platni sustav te omogućuje primanje kriptovaluta.

Osim navedenih načina plaćanja na web shopu, treba spomenuti kupone, odnosno kodove za popust i loyalty kartice koje utječu na ukupan iznos kupovine.

Zašto su načini plaćanja na web shopu važni?

Načini plaćanja na web shopu su izrazito važni. Nekoliko je stavki na koje bi trebali obratiti pažnju:

Povjerenje kupaca

Sigurni načini plaćanja povećavaju povjerenje kupaca u vaš web shop. Ako kupci vide poznate načine plaćanja, prepoznat će ih kao sigurne i lakše će se odlučiti na kupovinu.

Jednostavna kupovina

Kupcima treba olakšati proces kupovine jer je time manja vjerojatnost da će napustiti košaricu prije završetka kupovine. Različitim načinima plaćanja povećavate stopu konverzije i ukupnu prodaju.

Dostupnost

Kupci koriste različite načine plaćanja. Dok jedni ne žele uopće upisivati svoje podatke, drugi obožavaju mobilno plaćanje koje odrade u jednom kliku. Različiti načini plaćanja omogućuju kupcima odabir opcije koja im najviše odgovara, što pozitivno utječe na transakcije.

Globalna prodaja

Bez obzira gdje je sjedište vašeg web shopa, korisnici mogu kupovati diljem svijeta. Različiti načini plaćanja podržavaju i različite valute, pa se ne morate bojati da će netko zbog toga odustati od kupnje. Ako se fokusirate na određena tržišta, trebali bi uvesti lokalna rješenja koja su kupcima poznata, kako bi vam još više vjerovali.

Sigurnost

Sigurni načini plaćanja štite podatke vaših kupaca i smanjuju mogućnost od prijevara. Uglavnom uključuju dodatne mjere zaštite, kao što su enkripcija podataka i zaštita od prijevara.

Brza obrada plaćanja

Online kartično plaćanje se obrađuje odmah, u odnosu na plaćanje po ponudi, gdje morate čekati da se uplata obradi. Bržom obradom ubrzava se i vrijeme isporuke, što pozitivno utječe na zadovoljstvo kupaca.

Osim što olakšavaju proces plaćanja, različiti načini plaćanja na web shopu utječu na povjerenje, sigurnost i zadovoljstvo kupaca, što vodi ka većoj prodaji.

Zašto ponuditi više načina plaćanja na web shopu?

Različiti načini plaćanja mogu pomoći web shopovima proširiti bazu kupaca i povećati prihode. S druge strane, ograničene mogućnosti plaćanja dovode do odlaska s web shopa.

Zašto ponuditi više načina plaćanja na web shopu

Smanjenje napuštenih košarica

Kada kupci ne pronađu način plaćanja koji im odgovara, u većini slučaja će odustati od kupovine. Ponudom različitih načina plaćanja, povećavate vjerojatnost za kupovinu.

Bolje korisničko iskustvo

Više načina plaćanja omogućuje bolje korisničko iskustvo. Jednostavno i praktično plaćanje rezultira sretnim i zadovoljnim korisnicima koji će se vraćati i ponavljati kupovinu. To direktno utječe na povećanje prodaje, odnosno povećanje prihoda.

Prilagođavanje kupcima

Različiti načini plaćanja su popularni u različitim regijama, ali i među demografskim skupinama. Važno je zadovoljiti brojne preferencije, kako bi svaki kupac pronašao najbolju opciju za sebe.

Sigurnost i povjerenje

Nudeći različite opcije plaćanja možete povećati povjerenje kupaca u sigurnost njihovih transakcija.

Svaki detalj na web shopu može biti presudan za kupovinu. Više opcija plaćanja vas može izdvojiti u odnosu na konkurenciju, ali vam nudi i fleksibilnost, kako bi prilagodili i optimizirali opcije plaćanja na temelju analize i povratnih informacija kupaca. Tako možete biti sigurni da nudite najbolja moguća rješenja.

Kako odabrati najbolje načine plaćanja za vaš web shop?

Koje ćete načine plaćanja odabrati za vaš web shop je odluka koju morate donijeti sami. Ne postoji točna brojka, ali je preporuka da koristite minimalno tri glavna načina: kartično plaćanje, plaćanje pouzećem i uplatu na račun.

Kako biste odabrali najbolje načine plaćanja, uzmite u obzir sljedeće:

  • ciljna publika - analizirajte demografske podatke, kupovne navike i preferencije vaših kupaca. Primjerice, mlađa publika radije koristi mobilno plaćanje, dok stariji korisnici preferiraju tradicionalne načine plaćanja. Isto vrijedi i za lokaciju, u nekim državama se sve plaća karticama, dok u drugima i dalje dominira gotovinsko plaćanje.
  • transakcijske naknade – kreditne kartice uglavnom imaju veće naknade u usporedbi s ostalim načinima plaćanja. Za svaki način bi trebali odvagnuti isplati li ga se uvoditi na vaš web shop.
  • sigurnost – svi načini plaćanja bi trebali biti sigurni te štititi vaš web shop i kupce od prijevara.
  • kompatibilnost s platformama – načini plaćanja se trebaju integrirati u vaš web shop. Ako nisu podržani, to može zahtijevati dodatni rad na integraciji, što može biti vrlo skupo i dugotrajno.

Odabirom različitih načina plaćanja osiguravate bolje korisničko iskustvo, povećavate prodaju i gradite povjerenje kod svojih kupaca.

Odaberite načine plaćanja uz našu podršku

Ako vam je potrebna pomoć pri odabiru i implementaciji načina plaćanja za vaš web shop, stojimo vam na raspolaganju s našim uslugama izrade web shopa. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 kako bismo zajedno stvorili uspješan i profitabilan web shop.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.