Cijene Google oglašavanja mogu varirati ovisno o različitim čimbenicima, kao što je vaša industrija, ciljanje kampanje i mreža na kojoj će se prikazivati oglasi. Saznajte koliko košta Google oglašavanje i kako možete optimizirati vašu potrošnju na oglase.
Pružamo cjenovne modele koji su prilagođeni različitim potrebama i ciljevima poslovanja, bilo da želite povećati prodaju, podići svijest o brendu ili generirati više prometa na web stranici koristeći usluge Google oglašavanja.
Cijena Google oglašavanja nije fiksna i ovisi o različitim čimbenicima. Svaki od čimbenika ima svoju ulogu i pomaže vam u planiranju i optimiziranju kampanja. To su:
Jedan od glavnih čimbenika koji utječe na cijenu Google oglašavanja je vaša industrija. Određene industrije su znatno konkurentnije te ćete morati izdvojiti više sredstava za ključne riječi koje su vezane uz vašu djelatnost, proizvode i usluge.
Također, morate uzeti u obzir čime se bavite i koliko je korisnicima potrebno vremena za donošenje odluka. Primjerice, majicu ćete uglavnom kupiti odmah, dok će vam za perilicu rublja trebati puno više vremena kako biste proučili različite ponude i specifikacije uređaja.
Određene ključne riječi su konkurentnije od drugih te ovise o vašoj djelatnosti. Što se više ključnih riječi pretražuje, trebat ćete i veći proračun.
Najvažniji čimbenik koji utječe na cijenu Google oglašavanja je proračun. Možete odrediti dnevni ili mjesečni iznos koji će pokriti vaše potrebe i mogućnosti.
Ocjena kvalitete se odnosi na kvalitetu i relevantnost vaših oglasa. Kreće se od 1-10 i ocjenjuje odredišnu stranicu, ključne riječi i stopu klikanja (CTR) vaših oglasa. Što je veća ocjena kvalitete, manje ćete trošiti za prikazivanje vaših oglasa, dok niža ocjena kvalitete rezultira skupljim oglašavanjem.
Iznos licitacije je najveći iznos koji ćete platiti za klik na vaš oglas. Možete ga postaviti ručno (sami postavljate maksimalnu cijenu) ili automatski. Važno je da postavite iznos koji je dovoljno visok, kako bi se mogli ravnopravno natjecati s konkurentima.
Potrebe vaše publike se kontinuirano mijenjaju, stoga je potrebno redovita prilagodba vaših ključnih riječi. Trebate uzeti u obzir i konkurenciju, koja odgovara na potrebe publike te uvodi nove proizvode i usluge i uključuje ih u svoje kampanje. Kao rezultat, određene ključne riječi bi mogle biti skuplje.
To se najčešće događa sa sezonskim oglasima (npr. božićni ukrasi, kupaći kostimi i sl.) ili s proizvodima i uslugama koji su trenutno popularni na društvenim mrežama (npr. sredstva za čišćenje, kozmetika i sl.).
Tvrtke često angažiraju pružatelje usluga kako bi dobili najbolju kvalitetu Google oglašavanja i spriječili rasipanje proračuna.
Pružatelji usluga će vam osigurati:
Pobrinite se da odaberete pružatelja usluga koji ima veliko iskustvo, jasno definirane usluge i cijene te da vam se sviđa njihov pristup radu.
Troškovi se razlikuju ovisno o tome koju ćete vrstu oglasa koristiti (Google Search, Display, Video, App oglasi). Također, cijenu diktira i cilj kampanje, pa tako nije jednako želite li postići povećanje broja pojavljivanja, klikova, konverzija ili nečeg drugog i kome ćete prikazivati vaše oglase (lokacija, jezik, uređaji, demografske skupine i sl.).
Postoji još čimbenika koji mogu utjecati na cijenu, ali ovi su najčešći i pojavljuju se u svakodnevnom radu.
Cijene usluge Google oglašavanja ovise o pružatelju usluge, vrsti oglasa i ostalim faktorima. Kada se odlučite za uslugu Google oglašavanja, najčešće možete očekivati sljedeće:
Ne postoji točan odgovor na pitanje koliko bi trebali trošiti na Google oglašavanje. Koliko ćete potrošiti ovisi o vama, ali i potrebno uzeti u obzir i brojne čimbenike, kao što su vaša djelatnost, ciljevi, veličina tržišta i kvaliteta oglasa.
Kako biste izračunali proračun, potrebno je odrediti za koje ćete se ključne riječi oglašavati, kolika su prosječna mjesečna pretraživanja za navedene riječi te kolika je prosječna licitacija za prikaz pri vrhu stranice.
Tri koraka određuju cijenu Google oglašavanja po kliku:
1. Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete može biti od 1 do 10 te ocjenjuje kvalitetu i relevantnost odredišne stranice i ključnih riječi.
2. Rang oglasa
Rang oglasa određuje gdje će se vaši oglasi pojaviti u rezultatima pretraživanja, ako će se prikazati. Rezultat je formule: rang oglasa = maksimalna licitacija x ocjena kvaliteta.
Oglasi koji imaju najviši rang osvojit će prva mjesta u rezultatima pretraživanja.
3. Cijena po kliku (CPC)
Ako se vaš oglas prikaže u rezultatima pretraživanja, platit ćete samo ako netko klikne na njega. Određuje se po formuli: CPC = rang oglasa ispod vašeg / ocjena kvalitete + 0,01 USD.
Koristeći ovu formulu, Google Ads omogućuje prikazivanje oglasa i onim tvrtkama koje imaju nešto manji proračun, ali zato imaju bolju ocjenu kvalitete. Važno je napomenuti da cijena po kliku neće uvijek biti maksimalni iznos licitacije.
Postoji nekoliko razloga zašto bi trebali angažirati pružatelja usluga za Google oglašavanje:
Optimizacija cijene Google oglašavanja se može ostvariti kroz primjenu nekoliko strategija:
Razdoblje dana
Možete odrediti u koje doba dana želite da se vaši oglasi prikazuju. Primjerice, fizička trgovina koja ima određeno radno vrijeme može trošiti svoj proračun isključivo dok radi.
Geografsko ciljanje
Kao što možete postaviti veći proračun za određeno doba dana, isto možete napraviti i s lokacijom. Vaši oglasi se mogu pojavljivati samo na određenim područjima, pa tako fizičke trgovine mogu ciljati određeni radijus ili se pak oglašavati u drugim gradovima, kako bi povećali prihode.
Ciljanje određenih uređaja
Korisnici pretražuju online preko različitih uređaja. Tako možete postaviti da se više proračuna troši na prikazivanje na mobilnim uređajima, u odnosu na stolna računala.
Negativne ključne riječi
Optimizirajte svoj proračun tako da eliminirate ključne riječi koje nisu relevantne za vaše poslovanje. Na primjer, odvjetnik može isključiti prikazivanje za besplatne pravne savjete.
Oglasna proširenja
Koristite oglasna proširenja kako bi povećali stopu klikanja. Tako možete dodati npr. linkove na odredišne stranice, dodatne opise, lokaciju, radno vrijeme, promocije i sl.
Osim navedenih strategija, važno je kontinuirano pratiti i optimizirati svoje kampanje kako ostali konkurentni i maksimizirali učinak.
Ako imate dodatnih pitanja ili želite zakazati sastanak, slobodno kontaktirajte naš tim u agenciji Atauctus.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.