google oglašavanje

Google Ads oglasi pomažu u povećanju prometa na stranici i pronalaženju novih klijenata. Budite prvi na tražilici!

što je Google Ads?

Google oglašavanje je plaćeno internet oglašavanje, koje se plaća samo kada korisnik zaista klikne na oglas. Google oglasi poznati su i pod nazivom PPC (pay per click) oglasi, odnosno oglasi koji funkcioniraju na temelju cijene koštanja, neovisno o budžetu. Oglašavanje na Googleu u potpunosti je transparentno te je moguće točno definirati na koji će se način trošiti budžet – uzimajući u obzir broj klikova i pojavljivanja, stopu klikanja (CTR), prosječnu cijenu koštanja klika (CPC), omjer budžeta i ključnih riječi, najčešće pretraživane i klikane pojmove, demografske podatke korisnika, uređaje i druge elemente koji su korišteni prilikom pretrage.

U većini slučajeva izrada web stranice i SEO optimizacija nisu dovoljni za top pozicije, jer njih upravo zauzimaju Google oglasi koji se pojavljuju na vrhu, a često i dnu stranice. Također, ovakva vrsta oglašavanja rezultate donosi odmah, odnosno čim kampanja krene s prikazivanjem.

Vrste Google Ads oglasa:

  • Google Search (pretraživački) oglasi
  • Google Display (prikazivački) oglasi
  • Google Shopping oglasi
  • YouTube (video) oglasi
  • Oglasi za aplikacije (Universal App Ads)

Najčešće korišteni su Google Search (pretraživački) oglasi i Google Display (prikazivački) oglasi.

Google Search (pretraživački) oglasi

Google Search (pretraživački) oglasi su oglasi u tekstualnom obliku, koji se pojavljuju kada netko pretražuje proizvod ili uslugu sličnu Vašoj, sukladno ključnim riječima oglasa.
Ključne riječi je moguće detaljno definirati, određujući široko podudaranje (eng. broad match), podudaranje fraze (eng. phrase match) ili točno podudaranje (eng. exact match). Također, pažnju je potrebno usmjeriti i na ekstenzije oglasa, gdje se mogu dodati proširenja na linkove na stranici, dodatni opisi, snippeti tj. isječci, broj telefona, lokacija ili više lokacija, cijene, promocije, aplikacije i obrazac za upit. S ekstenzijama treba biti oprezan te nije preporučljivo pretjerivanje, jer takvi oglasi mogu otjerati potencijalne klijente.

Google Search (pretraživački) oglasi
Google Display (prikazivački) oglasi

Google Display (prikazivački) oglasi

Google Display (prikazivački) oglasi su vizualni oglasi koji se pojavljuju na web lokacijama ili aplikacijama korisnicima koji pretražuju proizvod ili uslugu sličnu Vašoj. Uz Google Display veže se i Remarketing kampanja, koja će osigurati da se oglasi prikazuju i korisnicima koji su već posjetili Vašu stranicu, s ciljem da se ponovno vrate.
Riječ je o portalima, blogovima, YouTubeu, G-mailu i brojnim drugim stranicama na kojima se oglasi mogu pojaviti u različitim dimenzijama. Google Display oglasi mogu se definirati prema: ključnim riječima i frazama, temama i odredištima.

Google oglašavanje cijena

Google Ads cijena internet oglašavanja ima fiksni i varijabilni dio. Fiksni dio uključuje agencijsku naknadu u iznosu od 320,00€ + PDV/mj, dok je varijabilni dio trošak oglašavanja koji ide izravno Googleu te 12% agencijske provizije od troška oglašavanja.. Varijabilni dio ćemo Vam preporučiti na temelju trenutne situacije na internetskom tržištu, ali Vi odlučujete koliki će isti biti, ovisno o Vašim potrebama i ciljevima. U cijenu je uključen neograničeni broj kampanja, izrada računa, povezivanje konverzija,  izrada remarketinga, praćenje te izvještavanje o rezultatima.

Zašto angažirati baš nas za
izradu Google Ads oglasa?

Kampanji je potrebna stalna prilagodba, kako bi ostvarivala što bolje rezultate. Često se događa da sadržaj oglasa nije dovoljno dobro napisan, odnosno ne izaziva zainteresiranost kod korisnika. Potrebno je redovito provjeravati ključne riječi, kako bi u oglas bile uključene riječi koje se najčešće prikazuju, ali i koje su relevantne za Vaše poslovanje. Pritom se misli na kvalitetu i širinu postavljenih riječi, jer se ponekad budžet može bespotrebno trošiti. Valja naglasiti i kako se Google Ads redovito ažurira te ga je potrebno pratiti zajedno s Google Analyticsom, Google Search Consoleom, Google Tag Managerom i drugim Google alatima, stoga mu treba posvetiti veliku pažnju. Uz Vaš posao, teško je pronaći vrijeme u kojem to možete kvalitetno obavljati. Upravo iz tog razloga, mi smo tu za Vas!

Uz pomoć Google Ads oglasa Vaši proizvodi i usluge će biti prezentirani korisnicima koji su ciljano zainteresirani za njih – upisuju ključne riječi, nalaze se na određenoj lokaciji, imaju specifične interese ili su već bili na Vašoj stranici.

Brendirajte se na točno određenoj lokaciji, bilo da je riječ o dijelu grada, cijelom gradu, regiji, državi ili cijelom svijetu.

Potaknite korisnike na poziv, prodaju, dolazak na lokaciju ili neku drugu aktivnost.

Saznajte koliko Vam je Google Ads oglašavanje zaista korisno, uzimajući u obzir dnevni ili mjesečni budžet. Sredstva se troše samo kada korisnik klikne na oglas, stoga nema uzaludnog rasipanja novaca većoj publici, već samo onoj zainteresiranoj.

Otkrijte broj klikova na oglas, cijenu koštanja klika, ključne riječi koje su Vaši korisnici pretraživali, njihove demografske podatke, interese i brojne druge karakteristike.

PROCES GOOGLE OGLAŠAVANJA

1. UVODNI SASTANAK

Želimo saznati što više informacija o Vama i Vašem poslovanju, čime se bavite, na kojem tržištu poslujete, koje proizvode ili usluge nudite, s čime ostvarujete najveći profit, u kojem segmentu biste htjeli povećati prodaju i druga relevantna pitanja. Uvodni sastanak će nam pružiti potrebna znanja kako bismo mogli nastaviti sa sljedećim koracima.

2. Analiza internetskog tržišta i konkurencije te izrada plana oglašavanja

Nakon što ste nam dali potrebne informacije o Vašem poslovanju, prelazimo na analizu internetskog tržišta i konkurencije na kojem poslujete. Vrlo je važno znati koliko je Vaša konkurencija uopće zastupljena sa svojim web stranicama te u kojoj mjeri koristi oglašavanje putem internet tražilica. U ovom dijelu otkrit ćemo način na koji se oglašavaju, odnosno kakvu vrstu oglasa i koje ključne riječi koriste. Na temelju toga sastavljamo plan za ono što smatramo da je potrebno oglašavati te koliki budžet preporučujemo za najbolje rezultate. Google Ads oglašavanje se radi planski, a ne stihijski i nema smisla trošiti budžet ako se ne postave ciljevi koji se žele ostvariti u narednom periodu.

3. Izrada, implementacija i optimizacija Google Ads kampanje

Nakon što smo napravili analizu i izradili plan krećemo s izradom sadržaja i dizajna kampanje, prije čijeg objavljivanja tražimo Vaše odobrenje. U trenutku kada se oglasi objave, započinje njihova optimizacija. Dobiveni rezultati poslužit će nam kako bismo na dnevnoj bazi prilagođavali ključne riječi i eventualno korigirali budžet, a sve u svrhu postizanja definiranih ciljeva.

4. izvještavanje i prijedlozi

Na temelju rezultata pružamo inpute koji se mogu uključiti u sljedeći ciklus, kako bi se svaki mjesec ostvario određeni napredak. Što više podataka imamo, time je i oglas kvalitetniji.

ČESTA PITANJA

PPC (pay per click) je vrsta oglašavanja koja se temelji na plaćanju po kliku. Ovakva vrsta oglašavanja izrazito je popularna jer se rezultati vide odmah te nudi kompletan uvid u troškove. PPC oglašavanje se osim na Googleu, može raditi i na Facebooku i Instagramu te YouTubeu.

CPC (Cost per click) je cijena koštanja po kliku, koja otkriva koliko jedan klik u prosjeku košta. Postoji maksimalni CPC, kojim se određuje koliko će se najviše naplatiti po kliku, dok je stvari CPC onaj koliko se zaista klik naplaćuje. CPC se može postaviti ručno ili automatski, tako da ga Google Ads sam procijeni.

Stopa klikanja (Clickthrough rate) je broj klikova koji je oglas ostvario podijeljen s brojem prikazivanja oglasa. Što je stopa klikanja veća, oglas je kvalitetniji.

Postoje još CPM, koji je cijena za tisuću prikazivanja oglasa te CPV tj. cijena po pregledu videozapisa (30 sekundi videozapisa ili cijeli videozapis ako je kraći od 30 sekundi).

Ključne riječi je moguće detaljno definirati, određujući široko podudaranje (broad match), podudaranje fraze (phrase match) ili točno podudaranje (exact match).

  1. Široko podudaranje (broad match) je najšire podudaranje ključnih riječi, koje uključuje različite varijacije, kao što su sinonimi, fraze, povezana pretraživanja, pravopisne pogreške, korijen riječi itd.
  2. Podudaranje fraze (phrase match) uključuje pretraživanje određene fraze s mogućim riječima ispred ili iza fraze, no neće uključiti sinonime ili povezana pretraživanja.
  3. Točno podudaranje (exact match) odnosi se na specifične ključne riječi koje je potrebno upisati kako bi se oglas prikazao. Prihvaćaju se i vrlo bliske varijacije, kao što su pravopisne pogreške, jednina ili množina, redoslijed riječi, funkcijski znakovi (prilozi, prijedlozi, veznici).

Google Display oglasi mogu se definirati prema:

  • ključnim riječima i frazama – prikazivanje oglasa na stranicama koje sadrže tekst s navedenim ključnim riječima i frazama
  • temama – prikazivanje oglasa na stranicama koje se bave određenim temama
  • odredištima – baziranje na točno određene stranice ili YouTube kanale (npr. novinski portali)

Remarketing (retargeting) je prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posjetili određenu web stranicu preko oglasa, no na njoj nisu napravili konverziju tj. kupnju, kontakt ili nešto drugo. Postoji nekoliko vrsta remarketinga:

  1. standardni marketing – prikazivanje oglasa posjetiteljima stranice koji nisu ostvarili konverziju dok pretražuju druge web stranice ili aplikacije
  2. dinamički marketing – prikazivanje oglasa posjetiteljima stranice koji nisu ostvarili konverziju tako da im se na drugim web stranicama ili aplikacijama prikazuju proizvodi ili usluge koje su pregledavali
  3. popis za remarketing za oglase na prikazivačkoj mreži – prikazivanje oglasa posjetiteljima koji su već bili na stranici, ali nisu ostvarili konverziju u trenutku kada pretražuju proizvode ili usluge
  4. remarketing videozapisa – prikazivanje oglasa posjetiteljima koji su već gledali određene videozapise ili YouTube kanal dok pretražuju druge videozapise, web lokacije ili aplikacije
  5. remarketing na temelju popisa korisnika – prikazivanje oglasa određenim kontaktima prijavljenima na Google