Kada se radi o web shopu koji prodaje proizvode, ključno je obraditi i sadržaj a ne samo ubaciti proizvode i pustiti ih u prodaju. Razlog tome je što se web shop neće pozicionirati na tražilici niti pojavljivati među organskim rezultatima. Na taj način neće se ostvariti prodaja i pothvat će biti neuspješan. U ovom blogu saznajte:
Ako su vam potrebne naše usluge izrade web shopa, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.
Opis proizvoda je ključan element u području digitalnog marketinga tijekom kreiranja web shopa. To je tekst koji služi za informiranje kupaca o određenom proizvodu, sadrži razne karakteristike i prednosti koje određuju specifičnosti proizvoda poput: imena, značajki, marke, dimenzija, materijala, sastava, načina korištenja i sl. Upravo te informacije omogućuju kupcima da se informiraju o proizvodu i donesu odluku o kupnji.
U opisu proizvoda je bitno uključiti relevantne informacije za kupce. Kvalitetan opis proizvoda na web shopu jednako je važan kao atraktivan web dizajn i korisničko iskustvo. Iako se ponekad nalazimo u situaciji gdje mislimo da su poneke informacije o proizvodu suvišne, to zapravo nije tako jer potencijalni kupci traže odgovore na sva pitanja vezana uz proizvod za koji su zainteresirani. Opis proizvoda je često upravo onaj element koji je presudan pri donošenju odluke o kupnji.
Ovo su glavni razlozi zbog kojih se ističe važnost opisa proizvoda:
Dobar opis proizvoda privlači zainteresirane kupce i na taj način povećava stopu konverzije, gdje se kupci odlučuju na kupnju nakon što su im pružene relevantne informacije.
Opis proizvoda igra ključnu ulogu u SEO optimizaciji za rangiranje web shopa na tražilici. Korištenje relevantnih ključnih riječi unutar opisa proizvoda omogućuje veću posjećenost i privlačenje organskog prometa. Također, korisno i važno je spominjati ključne riječi u naslovima stranica, meta opisu, URL-u i alt tagovima koji opisuju fotografije.
Kada opis proizvoda sadržava što više kvalitetnih informacija koje su detaljno obrađene i korisne potencijalnom kupcu, kupac ima osjećaj da je dobio sve odgovore na pitanja i tako se povećava vjerojatnost za izvršavanje kupovine. Kupci cijene detaljnost i relevantnost dobivenih informacije što utječe na njihov izbor proizvoda.
Nema pravila o tome što svaki proizvod mora sadržavati, već se ovisno o vrsti proizvoda navode stavke koje je potrebno spomenuti. Ovo su ključni elementi, međutim, ako se radi o npr. odjeći ili nekom drugom jednostavnom proizvodu nije potrebno pisati uporabu, funkcionalnosti ili nešto slično - što je logično.
Potrebno je osmisliti kvalitetan naslov proizvoda koji će biti jasan i precizan kako bi korisnici odmah vidjeli o kojem se proizvodu radi. Također, bitno je koristiti ključne riječi u naslovu da bi SEO bio još optimalniji.
U uvodnom dijelu opisa proizvoda, poželjno je naglasiti značajke proizvoda kako bi se privukla pažnja kupca i kako bi ostali zainteresirani za daljnje čitanje.
Karakteristike proizvoda nude detaljan uvid u proizvod gdje kupci stvaraju osobni doživljaj o relevantnosti podataka i grade povjerenje kupaca. Ovo su primjeri karakteristika koje se mogu koristiti ovisno o kojoj vrsti proizvoda se radi:
U opisu proizvoda važno je naglasiti koje su to prednosti koje proizvod uključuje, istaknuti rješenje određenih problema i potreba koje zadovoljavaju kupca. To na primjer mogu biti performanse (efikasnost, brzina, vijek trajanja) ili rezultati koje proizvod donosi nakon korištenja.
Korisnici moraju biti upućeni u način funkcioniranja određenog proizvoda i o tome kako ga koristiti. Tako se stvara korisničko iskustvo te postoji veća vjerojatnost za obavljanje kupnje. To uključuje elemente poput naprednih značajki proizvoda, podesivosti, načina rada i uporabe.
Vrlo je važno navesti kome je proizvod namijenjen kako bi korisnici znali koje potrebe proizvod zadovoljava i za koga. Tu se može spominjati dob, spol, interesi i slično, ovisno o kojem proizvodu se radi.
Svaki opis mora sadržavati jasan poziv na akciju. CTA pomaže voditi kupca prema sljedećem, odnosno završnom koraku, a to je poduzimanje akcije tj. kupnja proizvoda. Poziv na akciju za određeni proizvod može glasiti poput: „Kupite sada!“, „Dodajte u košaricu!“, „Ostvarite popust!“, „Iskoristite ponudu!“.
Neizostavan dio kod prezentiranja i osmišljavanja opisa za proizvod je vizualan sadržaj. Svaki proizvod, o kojoj god vrsti se radi, mora sadržavati fotografiju. Fotografije priložene iz različitih kutova pa čak i videozapisi proizvoda, značajno povećavaju stopu konverzije i poboljšavaju korisničko iskustvo jer na taj način korisnici mogu vidjeti kako proizvod u stvarnosti izgleda.
Također jedna od bitnih stavki su recenzije proizvoda. One omogućuju korisnicima stvaranje povjerenja i dodatno ih uvjeravaju u kvalitetu proizvoda čitajući iskustva drugih kupaca.
Osim toga što sve opis proizvoda mora sadržavati, donosimo i savjete kako opis proizvoda napisati na kvalitetan način.
Prije samog početka pisanja opisa proizvoda, potrebno je istražiti tržište i saznati tko su vaši kupci. Stvorite sliku o svom idealnom kupcu kako biste sastavili kvalitetan opis proizvoda namijenjen upravo njemu. Što ga bolje poznajete, to ćete na bolji način moći prezentirati proizvod. Također je bitno znati demografsku skupinu vaših idealnih kupaca te njihovu lokaciju. Lokacija je bitna iz razloga što će se o njoj ovisiti broj konverzija. Postavite ova pitanja tijekom analize tržišta i istraživanja o vašim idealnim kupcima te saznajte što ih muči, što vole, što žele i što očekuju.
Možete se poslužiti metodom 5W (Who, What, Where, When, Why).
Tijekom pisanja opisa proizvoda trebate pripaziti na korištenje profesionalnih izraza i pretjeranih stručnih termina jer se na taj način odvlači pažnja kupca. Opisi bi trebali biti kratki i jasni, sadržavajući osjetilne riječi poput pridjeva koji otkrivaju senzacije i stvaraju emocije kod kupaca. Također, bitno je korištenje uvjerljivih riječi jer upravo te riječi su riječi koje prodaju. To je zato što takve riječi stavljaju kupca i njegove potrebe u fokus, a ne vas i vaš proizvod.
Evo primjera uvjerljivih riječi:
Online prodaja je postala sve češća i na internetu pronalazimo ogromnu ponudu proizvoda svih vrsta. U slučaju da prodajete proizvod koji prodaje još nekoliko drugih web shopova, prilagodite vaš sadržajni marketing da se što više razlikuje od konkurencije. Na taj način, privući ćete kupce i pružiti im jedinstveni sadržaj koji mogu naći samo kod vas. U tom slučaju, puno brže ćete se rangirati na tražilici.
Osim sadržaja, bitan je i izgled teksta prilikom pisanja opisa proizvoda. Sadržaj mora biti čitljiv i razumljiv kupcima. Stoga je bitno koristiti podebljane naslove i podnaslove, ulomke, natuknice pri nabrajanju, grafičke elemente i ikone, fotografije, linkove i vizualno naglašene ključne riječi.
Sada kada znate koja je svrha i važnost opisa proizvoda i kako ga napisati na kvalitetan način, spremni ste za pokretanje vlastitog web shopa! Ako ste zainteresirani za usluge izrade web shopa, kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.