Što čini dobar opis proizvoda? – savjeti i primjeri

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
6min čitanja
Što je opis proizvoda
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Kada se radi o web shopu koji prodaje proizvode, ključno je obraditi i sadržaj a ne samo ubaciti proizvode i pustiti ih u prodaju. Razlog tome je što se web shop neće pozicionirati na tražilici niti pojavljivati među organskim rezultatima. Na taj način neće se ostvariti prodaja i pothvat će biti neuspješan. U ovom blogu saznajte:

  • Što je opis proizvoda?
  • Zašto je opis proizvoda važan?
  • Što sve opis proizvoda mora sadržavati?
  • Kako napisati kvalitetan opis proizvoda?

Ako su vam potrebne naše usluge izrade web shopa, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.

Što je opis proizvoda?

Opis proizvoda je ključan element u području digitalnog marketinga tijekom kreiranja web shopa. To je tekst koji služi za informiranje kupaca o određenom proizvodu, sadrži razne karakteristike i prednosti koje određuju specifičnosti proizvoda poput: imena, značajki, marke, dimenzija, materijala, sastava, načina korištenja i sl. Upravo te informacije omogućuju kupcima da se informiraju o proizvodu i donesu odluku o kupnji.

Zašto je opis proizvoda važan?

U opisu proizvoda je bitno uključiti relevantne informacije za kupce. Kvalitetan opis proizvoda na web shopu jednako je važan kao atraktivan web dizajn i korisničko iskustvo. Iako se ponekad nalazimo u situaciji gdje mislimo da su poneke informacije o proizvodu suvišne, to zapravo nije tako jer potencijalni kupci traže odgovore na sva pitanja vezana uz proizvod za koji su zainteresirani. Opis proizvoda je često upravo onaj element koji je presudan pri donošenju odluke o kupnji.

Primjer opisa proizvoda

Ovo su glavni razlozi zbog kojih se ističe važnost opisa proizvoda:

1. Povećanje konverzije

Dobar opis proizvoda privlači zainteresirane kupce i na taj način povećava stopu konverzije, gdje se kupci odlučuju na kupnju nakon što su im pružene relevantne informacije.

2. SEO optimizacija

Opis proizvoda igra ključnu ulogu u SEO optimizaciji za rangiranje web shopa na tražilici. Korištenje relevantnih ključnih riječi unutar opisa proizvoda omogućuje veću posjećenost i privlačenje organskog prometa. Također, korisno i važno je spominjati ključne riječi u naslovima stranica, meta opisu, URL-u i alt tagovima koji opisuju fotografije.

3. Povjerenje kupaca

Kada opis proizvoda sadržava što više kvalitetnih informacija koje su detaljno obrađene i korisne potencijalnom kupcu, kupac ima osjećaj da je dobio sve odgovore na pitanja i tako se povećava vjerojatnost za izvršavanje kupovine. Kupci cijene detaljnost i relevantnost dobivenih informacije što utječe na njihov izbor proizvoda.

Što sve opis proizvoda mora sadržavati?

Nema pravila o tome što svaki proizvod mora sadržavati, već se ovisno o vrsti proizvoda navode stavke koje je potrebno spomenuti. Ovo su ključni elementi, međutim, ako se radi o npr. odjeći ili nekom drugom jednostavnom proizvodu nije potrebno pisati uporabu, funkcionalnosti ili nešto slično - što je logično.

Što opis proizvoda mora sadržavati

1. Naslov proizvoda (title tag)

Potrebno je osmisliti kvalitetan naslov proizvoda koji će biti jasan i precizan kako bi korisnici odmah vidjeli o kojem se proizvodu radi. Također, bitno je koristiti ključne riječi u naslovu da bi SEO bio još optimalniji.

2. Uvodni dio

U uvodnom dijelu opisa proizvoda, poželjno je naglasiti značajke proizvoda kako bi se privukla pažnja kupca i kako bi ostali zainteresirani za daljnje čitanje.

3. Karakteristike proizvoda

Karakteristike proizvoda nude detaljan uvid u proizvod gdje kupci stvaraju osobni doživljaj o relevantnosti podataka i grade povjerenje kupaca. Ovo su primjeri karakteristika koje se mogu koristiti ovisno o kojoj vrsti proizvoda se radi:

  • Tehničke specifikacije (dimenzija, težina, kapacitet, materijali, boje)
  • Sigurnost i standardi
  • Održavanje i servis.

4. Prednosti i koristi proizvoda

U opisu proizvoda važno je naglasiti koje su to prednosti koje proizvod uključuje, istaknuti rješenje određenih problema i potreba koje zadovoljavaju kupca. To na primjer mogu biti performanse (efikasnost, brzina, vijek trajanja) ili rezultati koje proizvod donosi nakon korištenja.

5. Upotreba i funkcionalnost

Korisnici moraju biti upućeni u način funkcioniranja određenog proizvoda i o tome kako ga koristiti. Tako se stvara korisničko iskustvo te postoji veća vjerojatnost za obavljanje kupnje. To uključuje elemente poput naprednih značajki proizvoda, podesivosti, načina rada i uporabe.

6. Namjena proizvoda

Vrlo je važno navesti kome je proizvod namijenjen kako bi korisnici znali koje potrebe proizvod zadovoljava i za koga. Tu se može spominjati dob, spol, interesi i slično, ovisno o kojem proizvodu se radi.

7. CTA (Call to Action)

Svaki opis mora sadržavati jasan poziv na akciju. CTA pomaže voditi kupca prema sljedećem, odnosno završnom koraku, a to je poduzimanje akcije tj. kupnja proizvoda. Poziv na akciju za određeni proizvod može glasiti poput: „Kupite sada!“, „Dodajte u košaricu!“, „Ostvarite popust!“, „Iskoristite ponudu!“.

8. Vizualni sadržaj

Neizostavan dio kod prezentiranja i osmišljavanja opisa za proizvod je vizualan sadržaj. Svaki proizvod, o kojoj god vrsti se radi, mora sadržavati fotografiju. Fotografije priložene iz različitih kutova pa čak i videozapisi proizvoda, značajno povećavaju stopu konverzije i poboljšavaju korisničko iskustvo jer na taj način korisnici mogu vidjeti kako proizvod u stvarnosti izgleda.

9. Recenzije proizvoda

Također jedna od bitnih stavki su recenzije proizvoda. One omogućuju korisnicima stvaranje povjerenja i dodatno ih uvjeravaju u kvalitetu proizvoda čitajući iskustva drugih kupaca.

Kako napisati kvalitetan opis proizvoda?

Osim toga što sve opis proizvoda mora sadržavati, donosimo i savjete kako opis proizvoda napisati na kvalitetan način.

Kako napisati kvalitetan opis proizvoda

1. Pronađite ciljane kupce

Prije samog početka pisanja opisa proizvoda, potrebno je istražiti tržište i saznati tko su vaši kupci. Stvorite sliku o svom idealnom kupcu kako biste sastavili kvalitetan opis proizvoda namijenjen upravo njemu. Što ga bolje poznajete, to ćete na bolji način moći prezentirati proizvod. Također je bitno znati demografsku skupinu vaših idealnih kupaca te njihovu lokaciju. Lokacija je bitna iz razloga što će se o njoj ovisiti broj konverzija. Postavite ova pitanja tijekom analize tržišta i istraživanja o vašim idealnim kupcima te saznajte što ih muči, što vole, što žele i što očekuju.

  • Koje probleme rješava vaš proizvod?
  • Što kupci dobivaju vašim proizvodom?
  • Što vaš proizvod čini boljim od konkurencije?

Možete se poslužiti metodom 5W (Who, What, Where, When, Why).

2. Oprezno koristite riječi i termine

Tijekom pisanja opisa proizvoda trebate pripaziti na korištenje profesionalnih izraza i pretjeranih stručnih termina jer se na taj način odvlači pažnja kupca. Opisi bi trebali biti kratki i jasni, sadržavajući osjetilne riječi poput pridjeva koji otkrivaju senzacije i stvaraju emocije kod kupaca. Također, bitno je korištenje uvjerljivih riječi jer upravo te riječi su riječi koje prodaju. To je zato što takve riječi stavljaju kupca i njegove potrebe u fokus, a ne vas i vaš proizvod.

Evo primjera uvjerljivih riječi:

  • Ti – kada pišete sadržaj za opis proizvoda fokusirajte se na vašeg kupca jer oni vole kada im se direktno obraća i na taj način stvarate poseban odnos s njime.
  • Zamislite – korištenjem ove riječi omogućujete kupcu da zamisli kako posjeduje vaš proizvod koji donosi rezultate. Na taj način pripremate kupca na kupovinu.
  • Besplatno – riječ „besplatno“ oduvijek privlači pažnju kupaca i budi u njima interes. To ne moraju biti neke velike vrijednosti, već usluge poput besplatne dostave ili slično. Možete koristiti kodove i popuste te promotivne ponude.
  • Ograničeno, sad – ovo su riječi koje donose rezultate posebno kada su u pitanju promotivne ponude. Kada kupci vide da je nešto ograničeno ili se događa samo danas ili u određeno doba godine, tada se povećava šansa za direktnu kupovinu bez pretjeranog razmišljanja.
  • Jednostavno – svi volimo jednostavnost, a kada kupci vide kako je nešto jednostavno za korištenje, veća je vjerojatnost da će kupiti proizvod.
  • Novo – kupci vole biti u skladu s trendovima. Čak se i ne mora raditi o potpuno novom proizvodu, već to može biti samo nova ambalaža, neki novi dodatak ili svojstvo proizvoda koji će izazvati interes.
  • Jer – uzročni jezik „jer“ pomaže u davanju argumenata i razloga zašto bi kupci trebali kupiti upravo vaš proizvod.

3. Izbjegavajte kopiranje

Online prodaja je postala sve češća i na internetu pronalazimo ogromnu ponudu proizvoda svih vrsta. U slučaju da prodajete proizvod koji prodaje još nekoliko drugih web shopova, prilagodite vaš sadržajni marketing da se što više razlikuje od konkurencije. Na taj način, privući ćete kupce i pružiti im jedinstveni sadržaj koji mogu naći samo kod vas. U tom slučaju, puno brže ćete se rangirati na tražilici.

4. Pripazite na preglednost i čitljivost

Osim sadržaja, bitan je i izgled teksta prilikom pisanja opisa proizvoda. Sadržaj mora biti čitljiv i razumljiv kupcima. Stoga je bitno koristiti podebljane naslove i podnaslove, ulomke, natuknice pri nabrajanju, grafičke elemente i ikone, fotografije, linkove i vizualno naglašene ključne riječi.

Započnite vlastitu online prodaju

Sada kada znate koja je svrha i važnost opisa proizvoda i kako ga napisati na kvalitetan način, spremni ste za pokretanje vlastitog web shopa! Ako ste zainteresirani za usluge izrade web shopa, kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.