Radio oglašavanje – što je, vrste, prednosti i primjeri

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 18 rujna, 2025
5min čitanja
Što je radio oglašavanje
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Radio oglašavanje predstavlja oblik promocije u kojem brendovi koriste audio poruke kako bi prenijeli informacije o proizvodima, uslugama ili događanjima publici. Oslanja se na glas, glazbu i zvučne efekte kako bi privukao pažnju i ostavio dugotrajan dojam. U ovom blogu objašnjavamo:

  • Što je radio oglašavanje?
  • Vrste radijskih oglasa
  • Prednosti i nedostaci radijskog oglašavanja
  • Kako kreirati radijski oglas?

Što je radio oglašavanje?

Radio oglašavanje predstavlja oblik promocije u kojem se koriste audio poruke za prenošenje poruke o proizvodima, uslugama ili brendu. Tvrtke plaćaju za emitiranje radijskih oglasa, a radijske postaje ih prenose svojoj publici u unaprijed dogovorenim terminima.

Obuhvaća sve oblike radija, od tradicionalnih FM i AM postaja do internetskog radija. Reklame se mogu emitirati uživo ili kao prethodno snimljeni spotovi, ovisno o ciljevima kampanje.

Snaga radijskog oglašavanja leži u kombinaciji glasa, glazbe i zvučnih efekata koji privlače pažnju slušatelja i stvaraju emocionalni dojam. Poruke mogu biti kratke i dinamične (npr. podsjetnik od 15 sekundi ili detaljnije (npr. spot od 30 do 60 sekundi).

Vrste radijskih oglasa

Radio oglašavanje obuhvaća više različitih formata, a izbor ovisi o ciljevima kampanje, budžetu i publici. Evo najčešćih vrsta radijskih oglasa:

Klasični radijski spotovi

Najpoznatiji oblik radijskog oglašavanja. To su unaprijed snimljene reklame u trajanju od 15, 30 ili 60 sekundi. Mogu biti informativne, promotivne ili emotivne, a oslanjaju se na kombinaciju glasa, glazbe i zvučnih efekata kako bi privukle pažnju i prenijele poruku. Spotovi su fleksibilni i koriste se za sve vrste kampanja.

Primjer: Coca-Cola
Coca-Cola već desetljećima koristi radijske spotove u božićnim kampanjama. Zvuk otvaranja boce, šum mjehurića i prepoznatljiva melodija stvaraju emocionalnu povezanost sa slušateljima.

Coca-Cola božićne reklame

Sponzorirani segmenti

Umjesto klasične reklame, brend može sponzorirati određeni sadržaj na radiju (primjerice emisiju, sportski prijenos ili talk show). Na taj način oglašavanje se doživljava prirodnije, a publika poruku povezuje s programom koji redovito sluša.

Primjer: Heineken
Heineken je globalno poznat brend koji često sponzorira sportske prijenose (npr. F1, US Open, UEFA Liga prvaka). Na taj način brend se povezuje sa sportom, zabavom i zajedništvom, što pojačava njegovu prepoznatljivost kod publike.

F1 oglašavanje

Radijski jingle

Radijski jingle je kratka pjevana poruka koja kombinira naziv brenda, slogan i jednostavnu melodiju. Jingleovi su vrlo pamtljivi jer koriste glazbu i ritam koji ostaju u sjećanju. Zvukovi stvaraju emocije, a ponavljanje imena brenda dodatno povećava prepoznatljivost.

Primjer: McDonald’s
McDonald’s je svjetski prepoznatljiv po svom jinglu “I’m Lovin’ It”. Kratka melodija i slogan postali su sinonim za brend, a upravo zahvaljujući ponavljanju kroz radio i druge kanale ostali su urezani u svijest potrošača.

McDonalds radio oglašavanje

Live read (čitanje uživo)

Kod ovog formata oglas uživo čita voditelj ili spiker kojeg publika već poznaje i kojem vjeruje. Budući da je glas voditelja prepoznat i povezan s emisijom, poruka zvuči prirodnije i autentičnije. Upravo zbog tog povjerenja publike live read se često smatra jednim od najučinkovitijih formata radijskog oglašavanja.

Primjer: Nescafé
Nescafé je u više europskih zemalja koristio voditelje jutarnjih emisija kako bi promovirao svoje proizvode. Povezanost kave s početkom dana i poznatim glasovima dodatno je učvrstila emocionalnu vezu brenda s publikom.

Nescafe radio oglašavanje

Promocije i nagradne igre

Radio često uključuje brendove kroz interakciju s publikom (darivanja, kvizove ili nagradne igre.) Ovaj format stvara dodatnu angažiranost jer publika aktivno sudjeluje. Brend pritom dobiva prostor u programu, a slušatelji povezuju pozitivan doživljaj s nagradom i imenom oglašivača.

Primjer: Pepsi i Lay’s
Pepsi i Lay’s u više su navrata provodili zajedničke nagradne igre u suradnji s radijskim postajama. Publika je mogla osvojiti proizvode ili ulaznice za koncerte, a sama igra stvorila je osjećaj zabave i povezanosti s brendom.

Pepsi radio oglašavanje

Informativni oglasi (advertorial format)

Umjesto klasične reklame, oglas može biti oblikovan kao informativni prilog (primjerice intervju, najava događanja ili edukativni sadržaj). Takvi oglasi pružaju više informacija o proizvodu ili usluzi te ističu prednosti brenda. Posebno su učinkoviti jer podsjećaju na preporuku ili stručni savjet, čime povećavaju kredibilitet i povjerenje publike.

Primjer: Nike
Nike koristi inspirativne audio priče i mini-intervjue sa sportašima kako bi povezao brend s motivacijom i uspjehom. Takvi oglasi zvuče kao korisna informacija ili poticaj, a ne samo promocija, što povećava povjerenje publike.

Nike oglašavanje

Sponzorirani prometni i vremenski izvještaji

Riječ je o vrlo popularnom obliku radijskog oglašavanja. Brend se spominje uz prometne vijesti ili vremensku prognozu, što je sadržaj koji publika redovito prati. Ovaj tip oglašavanja povezuje brend s korisnim informacijama i osigurava redovitu vidljivost jer se izvještaji emitiraju više puta dnevno.

Primjer: BMW i Mercedes-Benz

Često sponzoriraju prometne izvještaje u europskim zemljama. Time povezuju svoje brendove s pouzdanošću i sigurnošću u vožnji, što se izravno uklapa u vrijednosti koje žele prenijeti kupcima.

BMW oglašavanje

Prednosti i nedostaci radijskog oglašavanja

Radio se smatra jednim od najstarijih, ali i dalje vrlo učinkovitih medija oglašavanja. Kao i svaki kanal, ima svoje prednosti i ograničenja.

Prednosti radijskog oglašavanja

  • Doseg i dostupnost - radio je prisutan u svakodnevnim situacijama (vožnja automobilom, priprema doručka, radni dan), pa dopire do široke publike.
  • Ciljano oglašavanje - različiti žanrovi, emisije, voditelji i doba dana pomažu u odabiru publike prema interesima i demografskim skupinama.
  • Frekvencija oglasa - poruke se često ponavljaju tijekom dana, što povećava šansu da ostanu u sjećanju.
  • Pamtljivost zvuka - glazba, jingleovi i glas stvaraju emocije i dulje ostaju zapamćeni od vizualnih oglasa.
  • Isplativost - radijsko oglašavanje je povoljnije od TV-a i tiskanih medija, a često daje dobar povrat ulaganja.
  • Brzo stvaranje - oglasi se mogu kreirati i pustiti u eter u vrlo kratkom roku.
  • Fleksibilnost - oglasi se lako prilagođavaju, mijenjaju ili nadopunjuju prema okolnostima i potrebama kampanje.

Nedostaci radijskog oglašavanja

  • Kratki vijek trajanja - oglas nestaje odmah nakon emitiranja i nema mogućnosti ponovnog pregleda.
  • Teško mjerenje učinkovitosti - nije jednostavno precizno pratiti koliki je učinak kampanje.
  • Velika količina reklama - slušatelji su izloženi velikom broju oglasa, što smanjuje pažnju i učinkovitost poruke.
  • Nedostatak vizualnih elemenata - bez slike ili videa je teže objasniti složenije proizvode ili usluge.
  • Rezervacija termina - atraktivni termini (jutarnji i poslijepodnevni) često su zauzeti i skuplji.
  • Slaba pažnja slušatelja - publika često sluša radio u pozadini, mijenja stanice ili se bavi drugim aktivnostima.

Kako kreirati radijski oglas?

Uspješan radijski oglas ne svodi se samo na snimanje spota, već mora biti dio promišljene strategije. Da bi kampanja donijela rezultate, važno je proći kroz nekoliko ključnih koraka:

  • Razmislite o publici i ciljanju - prije svega, potrebno je jasno definirati kome se obraćate. Tko su vaši idealni kupci, što slušaju i u kojem trenutku dana najčešće slušaju radio? Analiza publike pomoći će vam odabrati ton poruke i stil komunikacije.
  • Odaberite prave radio postaje - svaka postaja ima specifičan profil slušatelja. Neke privlače mlađu publiku kroz popularnu glazbu, dok druge imaju ozbiljniji program i obraćaju se poslovnim ljudima. Ako niste sigurni, posavjetujte se ili istražite glazbene žanrove i emisije koje prate vaši idealni kupci.
  • Odredite budžet i učestalost emitiranja - važno je znati koliko planirate uložiti i kakvu frekvenciju oglašavanja možete osigurati. Ponavljanje poruke ključno je za prepoznatljivost, pa treba razmisliti o optimalnom intervalu i dobu dana kada će oglas imati najveći učinak.
  • Odaberite vrstu oglasa - ovisno o ciljevima, možete birati između klasičnog spota, jingla, live read formata ili sponzoriranih segmenata. Ako želite graditi emociju, odličan je jingle; ako vam je cilj povjerenje publike, live read može biti najbolji izbor.
  • Definirajte kontekst i cilj - razmislite što želite postići oglasom. Je li cilj povećati prodaju, stvoriti povjerenje ili samo podsjetiti na brend? Na temelju toga odlučite kakvu poruku želite poslati i koje emocije pobuditi kod slušatelja.
  • Uskladite radio s ostatkom marketinga – radijsko oglašavanje daje najbolje rezultate kada je dio šire kampanje, uz online, outdoor ili druge marketinške kanale. Time se osigurava konzistentnost poruke i veća prepoznatljivost brenda.

Zainteresirani ste za radio oglašavanje?

Radijsko oglašavanje i dalje je jedan od najučinkovitijih načina kako doprijeti do široke publike i izgraditi prepoznatljivost brenda. Ako razmišljate o pokretanju kampanje ili trebate savjet kako osmisliti i provesti usluge radijskog oglašavanja, naša agencija za zakup medija vam stoji na raspolaganju.

Kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 99 368 6979 i saznajte kako uklopiti radio u vašu marketinšku strategiju.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.