Razumijevanje tko su vaši idealni kupci ključno je za kreiranje učinkovitih marketinških kampanja. U ovom blogu obradit ćemo nekoliko ključnih tema koje će vam pomoći da bolje razumijete važnost i proces definiranja idealnog kupca, kao i da izbjegnete uobičajene pogreške u tom procesu. Saznajte:
Niste sigurni kako kreirati idealnog kupca? Naša digitalna agencija vam stoji na raspolaganju uslugama digitalnog marketinga. Kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979 i saznajte više informacija.
Idealni kupac, poznat i kao buyer persona, predstavlja izmišljeni lik kojeg opisuju stvarni podaci na temelju istraživanja tržišta i analize podataka. Koristeći idealnog kupca, moguće je sagledati proizvode i usluge iz perspektive korisnika te tako lakše prepoznati njihove potrebe. Zapravo, to je reprezentativni primjerak određene skupine ili segmenta koji se odnosi na krajnjeg kupca proizvoda ili usluga.
Osim idealnog kupca, postoji i negativna buyer persona (poznata i kao anti-persona). To su osobe za koje ne želite da postanu vaši kupci. Predstavljaju pojedince ili organizacije koji ne odgovaraju vašem poslovanju jer neće donijeti očekivanu vrijednost, nisu profitabilni ili nisu zainteresirani za ono što nudite.
Najčešći razlozi zbog kojih dolazi do negativnih buyer persona:
Negativna buyer persona je vrlo važna jer vam omogućuje optimizaciju marketinških i prodajnih napora. Njezinim određivanjem možete napraviti kvalitetnu segmentaciju, kako bi vaše poruke stigle do pravih korisnika te smanjiti mogućnost nezadovoljstva i pritužbi jer su to kupci koji su zaista zainteresirani za vašu ponudu.
Idealni kupac omogućuje bolje razumijevanje tržišta i lakše prepoznavanje potencijalnog kupca. Razlozi zašto ga vrijedi odrediti su brojni:
Koristeći idealnog kupca, lakše je prilagoditi marketinšku strategiju, kanale i načine komunikacije, što će omogućiti bolju prodaju.
Određivanje idealnog kupca je postupak koji se provodi kroz 3 koraka:
Postoji nekoliko načina prikupljanja podataka o kupcima.
Najčešća pogreška je da razmislite o vašem idealnom kupcu i njegovim osobinama (što radi, koliko ima godina, gdje živi i sl.). Kod ovog načina postoji velika mogućnost pogreške jer vaše pretpostavke mogu biti potpuno krive. Kako bi to izbjegli, pokušajte koristiti provjerene podatke.
Ako poslujete neko vrijeme, započnite s podacima o vašim postojećim kupcima koje ste prikupili kroz prodajni proces, program vjernosti ili transakcije. Uz to, možete uključiti intervjue s kupcima kako bi dobili uvid u njihove ciljeve, izazove, želje i potrebe. Tako ćete dobiti točne podatke i neke informacije koje do sada niste znali.
Kupcima možete slati ankete i upitnike kako biste prikupili podatke o njihovim iskustvima, kao što je npr. kako su prvi put saznali za vas, što ih je privuklo i što bi htjeli poboljšati. Također, možete koristiti Google Analytics, kako bi saznali tko posjećuje vašu stranicu, koje stranice pregledavaju, koliko vremena provode na stranici i sl. te alate za analizu kretanja po web stranici, kao što je Hotjar. Svakako vrijedi čuti i iskustva prodavača ili osoba koje su u direktnom kontaktu s kupcima. Što više podataka imate, određivanje idealnog kupca će biti kvalitetnije.
Demografski podaci pomažu vam u boljem razumijevanju tko koristi vaše proizvode i usluge. Poželjno je prikupiti informacije kao što su:
Za ovaj korak možete se poslužiti Google Analyticsom koji će vam otkriti strukturu posjetitelja vaše web stranice prema dobi i spolu.
Isto možete napraviti i s Meta Business Suiteom, koji će vam pružiti uvid u dob i spol vaših pratitelja.
Kada je riječ o psihografskim podacima, misli se interese, vrijednosti, stil života, stavove i ponašanje vaših kupaca. Ovi podaci vam daju detaljniji uvid kako vaši kupci donose odluke o kupovini. Osim izravnog prikupljanja podataka kao što su interesi putem Google Analyticsa, možete koristiti i druga istraživanja. Kao i kod demografskih podataka, upitna je relevantnost informacija do kojih ćete doći na ovaj način.
Razmotrite kako se vaši kupci ponašaju prilikom kupnje, koliko često kupuju, koje proizvode ili usluge preferiraju, koliko prosječno troše i sl. Ove informacije omogućuju vam razumijevanje njihovih potrošačkih navika.
Sljedeći korak kod stvaranja idealnog kupca je razmišljanje o potrebama i motivaciji za kupovinu. Kupci se suočavaju s određenim problemima i to je razlog zašto traže vaše proizvode ili usluge – potrebno im je rješenje problema. Važno je utvrditi zašto vas ljudi traže i kako možete riješiti njihov problem.
Osim toga, važna je i motivacija. Odredite što kupca motivira da traži rješenje, odnosno koje ciljeve želi postići koristeći vaše proizvode ili usluge. Primjerice, našu marketinšku agenciju traži kupac koji želi povećati online prodaju, a naše rješenje problema je da mu ponudimo odgovarajuće usluge digitalnog marketinga. Obrazložit ćemo prednosti naše usluge i objasniti mu kako se možemo uklopiti u njegovo poslovanje.
Nakon što ste pronašli uzorke i sličnosti iz prethodnih načina, stvorite najmanje jednog idealnog kupca, a po mogućnosti i više njih koristeći sljedeće upute:
Vaša ponuda i marketinške aktivnosti trebaju biti usklađene s idealnim kupcem. Važno je da pravi proizvod ili uslugu prikažete u pravo vrijeme i na pravom kanalu kako bi se idealni kupac pretvorio u stvarnog kupca.
Kreiranje idealnog kupca je vrlo korisno, ali ako nije dobro izvedeno, može izazvati pogreške koje negativno utječu na poslovne rezultate. Evo nekoliko najčešćih pogrešaka koje se događaju:
Izbjegavanje ovih uobičajenih pogrešaka pomoći će vam kreirati preciznog, relevantnog i korisnog idealnog kupca koji će vam pomoći prilagoditi marketinške poruke i kanale.
Razumijevanje tko su vaši idealni kupci može doprinijeti učinkovitom ciljanju prave publike i rastu prodaje. Ako niste sigurni odakle početi ili trebate dodatnu podršku, tu smo za vas. Naš tim će vam pomoći privući prave klijente koristeći najnovije alate i tehnike. Nazovite nas na +385 (0)99 368 6979 ili nam se javite online i započnite put prema uspješnijem poslovanju.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.