Društvene mreže su postale neizostavan dio naše svakodnevice. Ovim moćnim alatom možemo iskoristiti sve prednosti društvenih mreža osobito u poslovnom svijetu, gdje mala i srednja poduzeća imaju mogućnost širenja poslovanja. Čar društvenih mreža je ta što se u bilo kojem trenutku, s bilo koje lokacije možemo povezati s bilo kojim uređajem na svijetu uz dostupnost Internet veze. Kroz ovaj blog saznajte zašto je danas teško živjeti bez društvenih mreža:
Ako su vam potrebne usluge marketinga na društvenim mrežama, slobodno nas kontaktirajte online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Društvene mreže su platforme, odnosno mediji na Internetu kojima je glavna svrha međusobno povezivanje, interakcija i komunikacija. Pomoću društvenih mreža, korisnici često dijele informacije i razmjenjuju sadržaj. Platforme društvenih mreža kontinuirano evoluiraju i prilagođavaju se potrebama korisnika te igraju veliku ulogu u njihovom svakodnevnom životu.
Od izuma interneta kreće i razvoj društvenih mreža. Prva platforma na društvenim mrežama bila je SixDegrees.com 1997. godine, koja je korisnicima dala mogućnost stvaranja profila i povezivanja s prijateljima. Današnji trendovi i mogućnosti doprinijeli su pojavi specijaliziranih i popularnih društvenih mreža čiji je razvoj obilježen kontinuiranim inovacijama i prilagodbom na potrebe korisnika. Društvene mreže oblikuju i nastavit će oblikovati budućnost komunikacije.
Društvene mreže dijele se u različite kategorije prema njihovim funkcionalnostima i svrsi. Korisnici biraju vrstu društvene mreže prema svojim potrebama, ciljevima i interesima. Ovako dijelimo društvene mreže:
Ovakva vrsta društvenih mreža ima svrhu povezivanja korisnika s drugim korisnicima, obitelji, prijateljima ili kolegama. Na taj način stvaraju osobne i profesionalne odnose dijeljenjem sadržaja ili stupanjem u interakciju s drugim sadržajima. Vrste društvenih mreža za društveno umrežavanje:
Društvene mreže za dijeljenje multimedijskog sadržaja koriste se za kreiranje i dijeljenje raznih fotografija i videozapisa. Takve platforme pružaju korisnicima mogućnost kreativnog izražavanja i potiču inspiraciju. Vrste društvenih mreža za dijeljenje multimedijskog sadržaja:
Microblogging označuje objavljivanje kratkih tekstualnih postova. Društvene mreže za Microblogging popularne su za dijeljenje vijesti, trendova, savjeta i priča. Vrste društvenih mreža za Microblogging:
Društvene mreže za dijeljenje video sadržaja omogućuju korisnicima kreiranje videozapisa, gledanje videozapise, komentiranje i live streaming, odnosno prijenos uživo. Vrste društvenih mreža za dijeljenje video sadržaja:
Ove društvene mreže omogućuju korisnicima stupanje u komunikaciju s kontaktima, slanje tekstualnih i glasovnih poruka kao i dijeljenje slika i videozapisa, datoteka, poveznica i mogućnost grupnih video ili glasovnih poziva. Vrste društvenih mreža za razmjenu poruka:
Za izgradnju poslovnih kontakata i traženje poslovnih prilika tu su društvene mreže za poslovno umrežavanje. Njihov je fokus stavljen na razvoj karijere, stvaranje profesionalnog poslovnog profila i razvoju ambicija korisnika u poslovnom svijetu. Vrste društvenih mreža za poslovno umrežavanje:
Svaka društvena mreža ima određene funkcionalnosti koje korisnici nastoje spoznati i primjenjivati u skladu sa svojim potrebama.
Identitet predstavlja način na koji će se osoba prikazivati na Internetu. U tu aktivnost ne spadaju samo osnovni podaci o osobi poput imena i prezimena, dobi, spolu, zanimanju, porijeklu i sl., već se osoba predstavlja i na temelju svojih uvjerenja, stavova, mišljenja i sadržaja koji dijeli na svojim društvenim mrežama bilo to svjesno ili nesvjesno. Naravno, tu dolazimo do rizika od istinitosti podataka gdje se sve više susrećemo s lažnim profilima i nerelevantnim informacijama.
Komunikacija je ključni element prisutnosti korisnika na društvenim mrežama. Takva komunikacija uključuje privatne razgovore, javno komentiranje objava, dijeljenje sadržaja, postavljanje recenzija, lajkova i sl.
Prisutnost se odnosi na aktivnost korisnika na društvenim mrežama gdje se objavljuju i ažuriraju statusi pomoću kojih saznajemo je li netko prisutan online ili nije. Također, dijeljenjem sadržaja ili lokacije prenosimo informacije o svojoj prisutnosti i u fizičkom svijetu.
Zajednice na društvenim mrežama nazivamo grupe. Takve grupe mogu imati vrlo velik broj članova u koje korisnici pristupaju na temelju zajedničkih interesa. Postoje grupe koje su otvorenog tipa u koje se mogu priključiti svi zainteresirani korisnici, i grupe otvorenog tipa čiji su članovi najčešće poznanici te ulaze uz odobrenje administratora grupe. Grupe na društvenim mrežama mogu se stvarati u različite svrhe: dijeljenje korisnih savjeta, recepata, u svrhu prodaje ili najma, molitvene zajednice, pružanje podrške, zajedničko učenje, organizacija putovanja i druženja, sportski timovi i mnoge druge.
Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama se odnosi na sve one aktivnosti koje korisnici provode na vidljiv način. To su dijeljenje različitog sadržaja poput slika, videozapisa, teksta, poveznica, lokacija, događaja i sl. Na taj način, većina korisnika ojačava i kreira svoj identitet.
Društvene mreže imaju izrazitu važnost u današnjem svijetu gdje je bitno ostati informiran u mnogim aspektima svakodnevnog života. Važnost društvenih mreža utječe na različite sfere društva osobito u komunikaciji i povezivanju. Na taj način, društvene mreže stvaraju mogućnost globalne povezanosti i stvaranje zajednice. Takva komunikacija također ostvaruje i pristup vijestima i različitim izvorima informacija, što omogućuje korisnicima da budu u tijeku s najnovijim događajima.
Društvene mreže igraju sve važniju ulogu i u obrazovanju, gdje nude nove metode učenja i različite percepcije dijeljenja znanja. Omogućuju lako dijeljenje informacija među učenicima i studentima gdje se također koriste i društvene mreže za pružanje raznih online tečajeva. Isto tako, mnogi kreativci i umjetnici koriste društvene mreže kako bi pomoću svojih radova došli do novih prilika. Ovakva mogućnost osim što pruža korisnicima zabavu, potiče ih na kreativno izražavanje i dijeljenje svojih talenata i znanja.
Tvrtke mogu koristiti društvene mreže za izgradnju i jačanje svog brenda omogućujući izravan kontakt s kupcima, precizno promoviranje proizvoda i usluga te praćenje analitike ponašanja korisnika. Iz tog razloga, društvene mreže osim što su postale neizostavan alat u svakodnevnom životu, tako su postale neizostavan alat u poslovanju.
Ako vas je ovaj blog potaknuo na razmišljanje o tome koliko društvene mreže mogu biti korisne u poslovnom svijetu, vrijeme je da iskoristite njihov puni potencijal. Naša agencija za društvene mreže vam može pomoći s uslugama vođenja društvenih mreža i oglašavanja na društvenim mrežama. Pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 kako bi započeli suradnju.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.