S obzirom da su društvene mreže postale svakodnevni oblik komunikacije u privatnom, ali i u poslovnom životu, korisno je znati koje su to trenutno najpopularnije.
Najpopularnije društvene mreže su:
Društvene mreže mijenjaju način na koji živimo, provodimo slobodno vrijeme i dijelimo informacije. Pomoću ovih platforma ostajemo u kontaktu s prijateljima, obitelji, upoznajemo nove ljude, pratimo vijesti, otkrivamo nove interese i hobije.
Na društvenim mrežama možemo objavljivati razni sadržaj poput fotografija, videozapisa, tekstova, mišljenja, trenutke i uspomene iz naših života i sve što želimo dijeliti s drugima. Upravo je ta specifičnost društvenih mreža pokrenula značajne benefite koji tvrtkama omogućuju razvoj svog brenda i uspjeh u poslovanju.
Najpopularnije društvene mreže
Gledajući iz marketinške perspektive, prije početka provođenja marketinških aktivnosti na društvenim mrežama, potrebno je utvrditi koje su to najpopularnije društvene mreže. Kada govorimo o najpopularnijim društvenim mrežama, tada mislimo na broj aktivnih korisnika.
Međutim, za uspješan marketing na društvenim mrežama nije bitno samo koja društvena mreža ima najveći broj aktivnih korisnika kako bi krenuli s podizanjem svijesti o našem brendu. Bitno je znati koja se društvena mreža podudara s vašim ciljevima te koju dobnu skupinu ciljate.
Pogledajte statističku tablicu najpopularnijih društvenih mreža u 2024. godini iz izvora DataReportal:
Facebook
Facebook je najpopularnija društvena mreža koja broji preko 3 milijarde aktivnih korisnika na mjesečnoj bazi, što bi značilo da je 37% svjetske populacija aktivno na ovoj društvenoj mreži. Facebook postoji od 2004. godine te je prvobitno bio društvena mreža za studente.
Demografska struktura Facebook platforme
Dobna skupina – Facebook je platforma čiji su korisnici svih dobnih skupina, te je popularna i među starijom i mlađom generacijom. Najveći broj aktivnih korisnika prema dobnoj skupini je od 25-34 godine, što označava 31,1%.
Spol – na ovoj društvenoj mreži postotak aktivnih korisnika prema spolu iznosi 56,3% za muškarce, dok žene označavaju 43,7%.
Zašto koristiti Facebook?
Facebook pruža širok spektar mogućnost i njegova svrha ovisi o individualnim potrebama korisnika. Ova platforma koristi se iz mnogih razloga:
1. Povezivanje i komunikacija
Mnogi koriste Facebook kako bi se povezali s prijateljima i obitelji uz dijeljenje poruka, fotografija, videozapisa i sl. Također, postoji veliki broj grupa koje označavaju širu zajednicu za dijeljenje raznih informacija i savjeta, kao što su na grupe za učenje i edukaciju, zajednice, promicanje online tečajeva i webinara.
2. Razmjena informacija i vijesti
Facebook je isto tako izvor vijesti, informacija i događaja gdje razne stranice informiraju korisnike putem portala, blogova i članaka.
3. Zabava
Postoje razne aktivnosti za korisnike na Facebooku. Od raznih live Streamova do videozapisa i igara koje korisnici mogu koristiti za zabavu.
4. Poslovne svrhe
Tvrtke koriste Facebook za poslovno umrežavanje, širenje svjesnosti o svojem poslovanju uz promoviranje proizvoda i usluga.
5. Marketing
Facebook oglašavanje omogućuje promociju brendova prema ciljanoj skupini na temelju demografskih podataka. Pruža direktnu komunikaciju s klijentima i potiče na interakciju istih uz mogućnost obavljanja direktne kupnje.
Instagram
Instagram je društvena mreža osnovana 2010. godine u svrhu razmjene vizualnog sadržaja, dok ga je 2013. preuzeo Facebook i tako je proširio svoju ponudu vizualne komunikacije. Instagram je jako brzo obilježio svoj rast i postao jedna od najpopularnijih platformi za dijeljenje sadržaja.
Demografska struktura Instagram platforme
Dobna skupina – Instagram većinskim dijelom obuhvaća mlađu populaciju korisnika. 31,7% označavaju korisnici dobne skupine između 18-24 godine. Dok se, u približnom broju nalaze korisnici između 25-34 godine izraženi u postotku od 30,6%.
Instagram predstavlja društvenu mrežu za vizualno umrežavanje. Nudi mogućnost dijeljenja sadržaja u obliku fotografija, videozapisa, tekstova i priča. Ključne značajke Instagrama su:
1. Profil korisnika
Instagram se sastoji od profila korisnika na kojima korisnici objavljuju razni sadržaj, prate sadržaj drugih profila i komuniciraju jedni s drugima.
2. Feed
Na feedu se pojavljuje isključivo sadržaj kojeg korisnici prate, gdje algoritam prilagođava sadržaj prema interesima korisnika. Korisnici mogu komentirati, dijeliti i lajkati sadržaj koji im se sviđa.
3. Instagram Story
Instagram nudi mogućnost dijeljenja privremenog sadržaja koji je dostupan 24 sata i nakon toga nestaje. Na storyu korisnici mogu dijeliti sadržaj poput tekstova, fotografija, videozapisa, pitalica, anketa i sl.
4. Reels
Instagram reels služi za objavu videozapisa koji ne traju duže od 60 sekundi te često služe za promoviranje sadržaja ili objavljivanje vlogova.
5. Explore Page
To je stranica unutar Instagrama koja sadrži relevantne objave prema interesima korisnika, ali u svrhu otkrivanja novog sadržaja i profila.
6. Poruke
Ova društvena mreža također služi za direktnu komunikaciju između korisnika uz slanje tekstualnih, glasovnih i video poruka. Također, korisnici mogu upućivati glasovne i video pozive pa čak i grupne.
Marketing na Instagramu
Eksperimentiranjem s raznim vrstama sadržaja na Instagramu, brendovi su postali kreativni u prezentaciji svojih proizvoda i usluga. Marketing na Instagramu omogućuje povezivanje sadržaja s ciljanom publikom uz opciju Instagram oglašavanja koja omogućuje podizanje svijesti o brendu, privlačenje publike i povećanje broja konverzija i prometa.
YouTube
YouTube je svjetska platforma za dijeljenje videozapisa. Pokrenuta je 2005. godine a 2006. ga je preuzeo Google što je doprinijelo njegovom značajnom rastu i još većoj popularnosti. Ova društvena mreža je druga najkorištenija tražilica nakon Google-a. YouTube omogućuje korisnicima diljem svijeta dijeljenje i objavljivanje sadržaja u obliku videozapisa u svrhu zabave ili edukacije.
Demografska struktura YouTube-a
Dobna skupina – Najveći broj korisnika YouTube platforme prema dobi su korisnici između 25-35 godine koji zauzimaju 21,5%, dok su odmah iza njih skupine korisnika od 35-44 godine u postotku od 17,9%.
Spol – YouTube korisnici prema spolu su muškarci (54,3%), u odnosu na žene, koje obuhvaćaju 45,7% ukupnih korisnika.
Zašto YouTube?
YouTube nudi raznolik sadržaj koji je namijenjen za različitu skupinu korisnika svih interesa. Obuhvaća zabavan sadržaj, edukativan, sportski, dokumentarni, kreativni te informativni sadržaj i vlogove. YouTube se smatra ključnom platformom za kreatore sadržaja, oglašivače, edukatore i brendove.
YouTube i marketing
S obzirom na popularnost YouTube platforme, njegova osnovna prednost je velika prisutnost publike i zato se nerijetko susrećemo s brojnim oglasima tijekom korištenja ove društvene mreže. YouTube oglašavanje predstavlja proces kreiranja video sadržaja i njihovo objavljivanje s ciljem promocije proizvoda i usluga robne marke što omogućava:
Ciljanje potencijalnih kupaca
Kreiranje zanimljivog sadržaja
Personalizacija sadržaja
Veću konverziju na temelju postavljenih oglasa.
TikTok
TikTok je platforma pokrenuta 2017. godine i jedina je koja je obilježila poprilično brz rast i trenutno je najbrže rastuća društvena mreža na svijetu.
Ova uspješna aplikacija koristi se za dijeljenje videozapisa u kraćim oblicima te je u početku obuhvaćala mlađu populaciju, koja je koristila TikTok kao društvenu mrežu za objavljivanje sadržaja koji je najčešće obuhvaćao plesove i zabavu. TikTok danas također pruža zabavan sadržaj međutim, privukao je i zreliju publiku koja se aktivno uključila u kreiranje i ostalog sadržaja.
Demografska struktura TikTok-a
Dobna skupina – Najveći broj korisnika na TikTok-u prema dobi su osobe u dobi od 18-24 godine i obuhvaćaju 36,2%, odmah iza njih nalazi se dobna skupina od 25-34 godine i obuhvaća 33,9%.
Spol – kada je riječ o TikTok korisnicima prema spolu, 54,3% obuhvaća muška populacija, a žene su izražene u postotku od 45,7%.
Zašto je TikTok postigao veliku popularnost?
TikTok je izrazito dinamična platforma koja pruža raznoliki sadržaj u obliku kratkih videozapisa, što korisnicima omogućava da konzumiraju veću količinu sadržaja u kratkom vremenskom periodu. Također, njegov algoritam je personaliziran i prati interese korisnika te se korisnicima pojavljuje sadržaj koji odgovara njihovim interesima i koji će im se vjerojatno svidjeti.
TikTok aplikacija nudi bogat izbor glazbe, zvučnih efekata i filtera što omogućuje stvarati kreativan sadržaj čak i korisnicima bez iskustva. Korisnici su često potaknuti na razne izazove i trendove što doprinosi raznovrsnosti sadržaja i za korisnike iz različitih kultura i zemalja.
TikTok marketing
Publika na TikTok-u je mlada i većina ih spada u generaciju Z i milenijalce. Tvrtke koje se odluče na promociju svojih usluga ili proizvoda na TikTok-u moraju biti spremne izrađivati kvalitetan i autentičan sadržaj koji je zabavan, originalan i kreativan kako bi privukli i starije generacije.
Suradnja s influencerima također ima veliki utjecaj jer može privući veću i relevantnu publiku promovirajući brend svojoj publici. TikTok oglašavnje može podići vaš brend na višu razinu!
Prednosti marketinga na TikToku-u su:
Angažirana publika
Autentičnost
Suradnja s influencerima
Oglasi
Brzi rast i popularnost.
LinkedIn
LinkedIn je društvena mreža pokrenuta 2003. godine u svrhu stvaranja profesionalnih profila za korisnike u poslovnom svijetu gdje se povezuju s kolegama i poslovnim partnerima te stvaraju nove poslovne prilike. Ova platforma omogućuje poslovno umrežavanje i ostvarivanja poslovnih rezultata što povećava vidljivost i uspjeh na tržištu.
Umrežavanje – korisnici se povezuju s kolegama, partnerima, klijentima i potencijalnim klijentima i poslodavcima.
Oglasi za posao – korisnici se mogu prijavljivati na oglase za posao i istraživati profile raznih poslodavaca.
Razvoj vještina – korisnici razvijaju svoje vještine uz pomoć LinkedIn Learning koji omogućava postignuti profesionalan i osobni razvoj
Dijeljenje sadržaja – korisnici mogu dijeliti raznovrstan sadržaj poput, članaka, blogova i druge vrste kako bi predstavili sebe ili svoje poslovanje na profesionalan način.
LinkedIn marketing
LinkedIn marketing ima mnoge prednosti uključujući B2B tvrtke. U kontekstu komunikacije, business-to-business odnosi se na metode kojima se zaposlenici iz različitih tvrtki mogu povezati putem prodajnih mjesta kao što su društveni mediji.
Otvaranjem profesionalnog profila potrebno je uključiti opise svojih vještina, iskustva i postignuća. Važno je i redovito objavljivanje sadržaja koji se odnose na industriju na koju ste usmjereni. Preporuča se korištenje LinkedIn Sales Navigatora za ciljanje specifičnih demografskih skupina kako bi se povezali s ciljanom potencijalnom publikom na učinkovitiji način te postavljanjem različitih formata oglasa.
Jeste li spremni za razvoj vašeg poslovanja koristeći društvene mreže?
Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.