Google nastoji pružiti najkvalitetnije rezultate pretraživanja, a pritom pažnju posvećuje tome koliko su informacije pouzdane i korisne. Kako bi lakše procijenio kvalitetu pojedine stranice, koristi EEAT smjernice koje se odnose na iskustvo autora, razinu stručnosti, autoritet izvora i ukupnu vjerodostojnost sadržaja. Ovaj pristup pomaže Googleu razlikovati općenite ili površne informacije od onih koje zaista nude vrijednost korisnicima.
Google EEAT predstavlja skup čimbenika koje Google koristi za procjenu kvalitete i relevantnosti sadržaja na web stranici. Riječ je o smjernicama koje pomažu Googleovim ocjenjivačima kvalitete pretraživanja (Quality Raters) da procijene koliko je određeni sadržaj koristan, točan i pouzdan za korisnike.
Iako EEAT nije izravan „ranking faktor“, Google ističe da je to jedna od ključnih smjernica koje utječu na to kako se sadržaj vrednuje u rezultatima pretraživanja.
Google jasno navodi da nagrađuje koristan, pouzdan i kvalitetan sadržaj, što se može vidjeti i u njihovom službenom vodiču Creating helpful, reliable, people-first content.
Prije nego što je uveden EEAT, postojala je kratica EAT - stručnost, autoritativnost i povjerenje. U prosincu 2022. Google je dodao i novi element: Experience (Iskustvo). Cilj je bio bolje procijeniti koliko sadržaj dolazi od stvarnih ljudi s relevantnim iskustvom, što dodatno pomaže prepoznati koristan i vjerodostojan sadržaj u rezultatima pretraživanja.
EEAT se sastoji od 4 elementa:
Iskustvo govori o tome ima li autor stvarno iskustvo s temom o kojoj piše. Primjerice, ako recenzirate softver, Google želi znati jeste li ga stvarno koristili. Ako pišete o putovanju, vrijedno je da ste zaista posjetili destinaciju. Google time procjenjuje pouzdanost i vjeruju li korisnici sadržaju.
Primjeri stranica s iskustvom:
Stručnost procjenjuje opseg znanja autora na određenoj temi. Google nastoji razlikovati profesionalnu stručnost (kvalifikacije, obrazovanje, certifikati) i praktičnu stručnost (stvarno iskustvo iz prakse). Kod nekih tema korisnici žele profesionalca (npr. porezni savjetnik), dok kod drugih žele iskustvo “običnih ljudi” (npr. savjet za uređivanje doma).
Da biste pokazali stručnost, korisno je:
Primjeri stranica sa stručnošću:
Autoritet se gradi kroz reputaciju - kako vas Google i korisnici vide u odnosu na druge u industriji. Stječe se kombinacijom:
Drugim riječima: što se više kredibilnih izvora poziva na vas, veći je vaš autoritet.
Primjeri stranica s jakim autoritetom:
Primjer: Josip Ukalović iskreno o digitalnom marketingu: Što funkcionira, a što ne? – Poslovni dnevnik
Pouzdanost je najvažniji element EEAT-a. Google želi da web stranica bude:
Primjeri stranica s visokom pouzdanošću:
Primjer: Mall.hr web shop
EEAT je važan za SEO jer pomaže Googleu prepoznati najpouzdaniji i najvjerodostojniji sadržaj za bilo koji upit. Time direktno utječe na percepciju korisnika o vašem brendu i sadržaju, kvalitetu informacija na stranici i rangiranje u rezultatima pretraživanja
Iako EEAT sam po sebi nije tehnički “ranking faktor”, predstavlja skup standarda kojima dokazujete Googleu i korisnicima da nudite vrijednost.
Stranice koje imaju snažan EEAT:
Google koristi nekoliko razina procjene kvalitete sadržaja:
YMYL (Your Money or Your Life) označava teme koje mogu značajno utjecati na: zdravlje, financijsku stabilnost, sigurnost te dobrobit pojedinaca ili društva.
Primjeri YMYL tema:
Kod YMYL sadržaja Google ima najstrože zahtjeve jer pogrešne informacije mogu imati ozbiljne posljedice.
EEAT je važan za sve stranice, ali za YMYL je ključan. Stranice koje pokrivaju takve teme trebaju imati vrhunsku stručnost, provjerene izvore, transparentne autore i potpunu točnost informacija.
Kako biste povećali svoju vjerodostojnost i poboljšali rangiranje, primijenite sljedeće preporuke:
Izbjegavajte generičke tekstove i duplicirane informacije. Pišite iz vlastite perspektive, uključite primjere, iskustva i izvorne uvide.
Primjer: Blog Što je meta opis uključuje primjere naših naslova i opisa
Linkovi s relevantnih i autoritativnih web stranica jačaju vaš autoritet i reputaciju.
Primjer: Atauctus kampanja 9 od 10 ljudi ne zna izgovoriti ovo ime - jeste li vi među njima? na Večernjem listu
Pokažite tko stoji iza sadržaja - dodajte biografije autora, reference, izvore i kontakt informacije.
Primjer: Autor bloga na Atauctusu
Objavite studije slučaja, recenzije i povratne informacije korisnika. To dodatno potvrđuje kvalitetu vaših usluga ili proizvoda.
Primjer: Recenzije klijenata na Atauctus naslovnici
Primjena EEAT načela doprinosi jasnijem, pouzdanijem i kvalitetnijem sadržaju, što dugoročno pozitivno utječe na vidljivost web stranice i njezinu reputaciju. Ako su vam potrebne SEO usluge, kontaktirajte nas online ili na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.