Pravilno mjerenje i razumijevanje konverzija igra veliku ulogu u postizanju uspjeha u marketinškim kampanjama. Naš vodič pruža vam sve što trebate znati o konverzijama, od definicije i vrsta do njihovog utjecaja na povrat investicije (ROI). U nastavku saznajte:
Ako vam treba pomoć u razumijevanju konverzija, kontaktirajte nas online ili nazovite našu digitalnu agenciju na +385 99 368 6979 kako bi vam pružili usluge digitalnog marketinga.
Konverzija kao marketinški pojam objašnjava kako funkcionira vaša marketinška kampanja i koliko je uspješna. Odnosi se na koncept u kojem potencijalni kupac poduzima određenu, željenu radnju kojoj tvrtka teži.
U digitalnom marketingu, konverzije se analiziraju pomoću različitih metrike kao što su stopa konverzije, stopa napuštanja stranice i vrijeme provedeno na stranici. Te metrike ne služe samo za procjenu uspješnosti marketinške kampanje, već pružaju i ključne uvide u obrasce ponašanja korisnika, omogućujući bolje prilagodbe strategije i optimizaciju korisničkog iskustva.
Konverzije u digitalnom marketingu razlikuju se po vrsti i važnosti akcija koje uključuju i mogu se podijeliti u dvije glavne kategorije:
Mikrokonverzije predstavljaju manje akcije koje su također važne u postizanju cilja. Kod mikrokonverzija, korisnikova akcija možda neće uvijek rezultirati prodajom, ali mu je svrha put prema makrokonverziji.
Primjeri mikrokonverzija su:
Kada se posjetitelj prijavi na vaš newsletter, to je signal da je zainteresiran za vaš sadržaj i želi biti obaviješten o promocijama ili novim proizvodima.
Kada korisnik preuzme besplatan materijal, u ovom slučaju traži dodatne informacije te postoji mogućnost za daljnje angažiranje.
Klikanje na CTA gumb (npr. "Saznaj više", "Prijavi se", "Pogledaj ponudu") često označava početak interesa, iako korisnik možda još nije izvršio glavni cilj (kupnju ili konverziju).
U e-commerce industriji, korisnik koji doda proizvod u svoju košaricu pokazuje interes za kupovinu, iako nije još završio transakciju.
Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama, lajkovi, komentari i drugi oblici angažmana često se smatraju mikrokonverzijama jer pomažu u jačanju svijesti o brendu i mogu biti prvi koraci prema daljnjoj interakciji.
Makrokonverzije predstavljaju glavnu akciju koju korisnik poduzima, a doprinosi vašem poslovanju. Ovakve konverzije imaju veći utjecaj na dugoročni rast tvrtke.
Primjeri makrokonverzija su:
Najvažnija makrokonverzija je svakako kupovina proizvoda ili usluga.
Kada se korisnik pretplati na plaćeni plan to također označava markokonverziju jer donosi prihod tvrtki.
Kada se radi o B2B tvrtkama, makrokonverzija također može biti i ispunjavanje obrasca za besplatne konzultacije ili prijava za specijalizirani plan.
Kada korisnik napravi račun i prijavi se na uslugu, to može doprinijeti vašem poslovanju jer korisnicima omogućuje dugoročni pristup vašim uslugama.
Konverzija omogućuje mjerenje učinkovitosti kampanja i ključni je pokazatelj uspjeha ulaganja. ROI (Return on Investment) je mjera koja pokazuje povrat ulaganja i koliku vrijednost ostvaruje tvrtka za svaki uloženi novac u određenu kampanju. Na taj način, ROI element pokazuje koliko je marketinški angažman isplativ.
Kada se ostvari uspješna konverzija, to stvara temelje za dugoročnu izgradnju odnosa s korisnicima koji uspješno obave akciju poput kupnje, pretplate ili preuzimanja sadržaja. Također, marketinški stručnjaci analizom konverzija saznaju navike i ponašanje korisnika te tako mogu optimizirati strategiju i poboljšati korisničko iskustvo.
Konverzije u digitalnom marketingu se mogu pratiti pomoću analitičkih alata, koji omogućuju uvid u ključne metrike.
Konverzije se najčešće prati putem ovih analitičkih alata:
Google Analytics pruža uvid u ponašanje korisnika na web stranicama gdje se definiraju podaci o tome kada korisnici odustaju od kupnje i koji kanali donose najviše uspjeha. Tu se promatra stopa konverzije, vrijeme provedeno na stranici te s kojeg izvora je korisnik došao na web stranicu.
Koristi se za praćenje konverzija na Facebook oglasima. Facebook Pixel omogućuje praćenje specifičnih akcija poput kupnje, dodavanja u košaricu ili prijave.
Sustavi za upravljanje odnosima s korisnicima omogućuju detaljno praćenje konverzija na temelju kampanja i kanala.
Platforme kao što su Mailchimp i Klaviyo omogućuju praćenje konverzija iz e-mail kampanja, uključujući klikove, prijave i ostvarene kupnje.
Ključne metrike koje se mogu pratiti su:
Mjereći stopu konverzije izračunava se koliko je korisnika poduzelo željenu akciju u odnosu na ukupni broj posjetitelja.
Formula: (Broj konverzija / Ukupan broj posjetitelja) × 100).
Bitno je znati koliko košta svaka pojedinačna konverzija po kliku kako biste znali optimizirati budžet.
Formula: (Ukupan trošak kampanje / Broj konverzija).
U ovom dijelu mjerite stopu napuštanja stranice bez interakcije korisnika. Visoka stopa napuštanja ukazuje na loše korisničko iskustvo i nerelevantan sadržaj.
Vrijeme do konverzije podrazumijeva prosječno vrijeme koje korisniku treba da izvrši željenu akciju od prvog stupanja u kontakt s vašim brendom.
Povećajte svoj povrat ulaganja i ostvarite uspješne konverzije. Kontaktirajte nas online ili na +385 99 368 6979 i pružite povjerenje našoj digitalnoj agenciji. Konverzije u digitalnom marketingu sastavni su dio naših usluga digitalnog marketinga.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.