Što je SEO optimizacija? – sve što trebate znati

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
6min čitanja
Što je SEO optimizacija
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Svaki dan koristite tražilicu u koju upisujete ključne riječi jer vas zanimaju u tom trenutku. Ti pojmovi koji se pojavljuju nisu slučajni, već su rezultat kvalitetne SEO optimizacije.

Kroz ovaj vodič saznat ćete:

  • Što je SEO optimizacija?
  • Zašto je SEO optimizacija važna?
  • Koja je razlika između SEO optimizacije i plaćenog oglašavanja (PPC)?
  • Vrste SEO optimizacije
  • Kako funkcioniraju tražilice?
  • Koliko je vremena potrebno za rezultate SEO optimizacije?
  • Savjeti za SEO optimizaciju.

Ako su vam potrebne profesionalne SEO usluge, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.

Što je SEO optimizacija?

SEO je skraćenica za „Search Engine Optimization“, prevedeno na hrvatski – optimizacija za tražilice. U Hrvatskoj, često se koristi nepravilan naziv „SEO optimizacija“. To je proces prilagođavanja web stranice i njezinog sadržaja kako bi se povećala njezina vidljivost prilikom pretraživanja, a time i posjećenost web stranice.

Iako postoje i druge tražilice kao što su Bing i Yahoo!, više od 90 % korisnika koristi Google, stoga će se primjeri postaviti na optimizaciji za Google.

SEO optimizacija se može koristiti za:

  • proizvode koje prodajete
  • usluge koje nudite
  • informacije o temama koje zahtijevaju objašnjenja (blogovi, vijesti, vodiči i sl.).

Rezultati pretraživanja za upit sušilo za kosu

Zašto je SEO optimizacija važna?

Nekoliko je razloga zbog čega je SEO optimizacija izrazito važna:

Povećava broj ulazaka na vašu web stranicu

Što je vaša stranica vidljivija na tražilici, postoji veća vjerojatnost da će korisnici na nju kliknuti i otvoriti je.

Omogućuje vam da se pozicionirate ispred konkurencije

Internetsko tržište je različito od onog u stvarnom svijetu. Iako je neki konkurent dominantniji od vas, na tražilici to ne mora biti tako. Uz kvalitetnu SEO optimizaciju, možete ostvariti konkurentsku prednost i bolje se pozicionirati.

Privlači ciljnu publiku koja u tom trenutku pretražuje ono što vi nudite

Korisnici će na vašim stranicama pronaći ono što ih zanima u određenom trenutku.

Pomaže u ostvarivanju poslovnih ciljeva

SEO optimizacija omogućuje brendiranje, ali i ostale ciljeve, kao što su posjećenost web stranice ili prodaja proizvoda i usluga.

Koja je razlika između SEO optimizacije i plaćenog oglašavanja (PPC)?

PPC oglasi: pojavljuju se na vrhu i dnu tražilice te se plaćaju. Možete ih prepoznati po oznaci Oglas, Ad ili Sponsored i vidljivi su odmah nakon pokretanja.

Organski rezultati: rezultat su SEO optimizacije i nisu plaćeni. Iako je riječ o dugoročnom procesu, jednom zauzete pozicije imaju veliku snagu i ne prestaju se pojavljivati čim ih prestanete plaćati.

Organski vs plaćeni rezultati

Niti jedna taktika nije superiornija od druge, već se nadopunjuju. Zajedničkim snagama čine idealnu digitalnu marketinšku strategiju.

Vrste SEO optimizacije

On-page SEO (on-site optimizacija)

On-Page SEO odnosi se na optimizaciju elemenata unutar web stranice koji poboljšavaju SEO optimizaciju. Uključuje nekoliko elemenata, kao što su:

  • ključne riječi
  • title tags (naslovne oznake)
  • meta descriptions (meta opisi)
  • header tags (H1-H6 naslovi)
  • URL-ovi
  • optimizacija sadržaja
  • interno povezivanje linkova.

Off-page SEO (off-site optimizacija)

Off-Page SEO odnosi se na optimizaciju izvan web stranica. Optimizacija se radi kako bi se povećala vidljivost i autoritet web stranice na tražilici. Uključuje različite tehnike, kao što su:

  • prikupljanje povratnih veza (backlinkova) s drugih web stranica
  • guest blogging tj. gostovanje na blogovima koje uključuje pisanje i objavljivanje vlastitih blogova na drugim web stranicama
  • interakcija na društvenim mrežama koje uključuju dijeljenje, komentiranje i lajkanje relevantnog sadržaja
  • PR
  • web direktoriji, posebice lokalni koji sadrže informacije o poduzeću
  • online recenzije koje stvaraju povjerenje.

Tehnički SEO

Tehnički SEO uključuje optimizaciju tehničkih elemenata na web stranici. Glavna zadaća tehničke SEO optimizacije je indeksirati web stranice, kako bi se pojavile na pretraživanju. Osim toga, postoje i dodatni elementi kao što su:

  • SSL certifikat i sigurnost
  • brzina učitavanja web stranice
  • prilagođenost mobilnim uređajima
  • navigacija web stranice
  • struktura web stranice.

Vrijedi spomenuti i još nekoliko vrsta koje su važne za SEO optimizaciju:

Lokalni SEO

Lokalni SEO uključuje optimizaciju web stranice koja poboljšava vidljivost i rangiranje na tražilici za lokalna pretraživanja. Radi se za poduzeća koja posluju na određenom geografskom području i ciljaju lokalne korisnike. Uključuju elemente kao što su:

  • otvaranje i uređivanje Google My Business profila
  • lokalne ključne riječi
  • NAP (Name, Adresa, Phone) – spominjanja imena, adrese i telefona poduzeća na različitim platformama s točnim podacima
  • online recenzije
  • stvaranje sadržaja koji je lokacijski usmjeren
  • povratne veze (backlinkovi) koji su povezani s lokacijom
  • lokalni web direktoriji koji sadrže informacije o poduzeću.

ECommerce SEO

ECommerce SEO odnosi se na optimizaciju web shopa, tj. web trgovine na tražilici. Uključuje više dijelova, kao npr:

  • ključne riječi
  • opisi proizvoda
  • kategorije i filteri proizvoda
  • ocjene i recenzije proizvoda.

Mobilni SEO

Kao što i sama riječ kaže, mobilni SEO uključuje SEO optimizaciju za mobilne uređaje. S obzirom na to da većina korisnika pretražuje sadržaj putem mobitela, vrlo je važno osigurati sljedeće elemente:

  • responzivni web dizajn koji se prilagođava različitim uređajima i zaslonima
  • brzina učitavanja web stranica
  • sadržaj koji je prilagođen za čitanje na mobilnim uređajima.

YouTube SEO

YouTube SEO ili bilo koji drugi Video SEO uključuje optimizaciju video sadržaja kako bi se što bolje pozicionirao na YouTube ili bilo kojoj drugoj tražilici. Nekoliko je ključnih elemenata koje uključuje YouTube SEO optimizacija:

  • ključne riječi za videozapise
  • optimizacija naslova i opisa videozapisa
  • oznake i kategorije videozapisa
  • slika videozapisa
  • kvaliteta i relevantnost sadržaja
  • dijeljenje videozapisa.

Image SEO (optimizacija slika za web stranicu)

Image SEO odnosi se na optimizaciju slika za web stranicu kako bi se što bolje pozicionirale na tražilici. Sastoji se od nekoliko elementa, kao što su primjerice:

  • kvaliteta slika
  • alt tekst s opisom što se nalazi na slici
  • prilagođeno ime slike
  • optimalna veličina slika kako se web stranica ne bi usporila
  • pravilne dimenzije koje će se uklopiti u web stranicu.

Navedene vrste SEO optimizacije čine uspješnu SEO optimizaciju u cjelini. Na taj način, web stranice su prilagođene i spremne za pozicioniranje na tražilici.

Vrste SEO optimizacije

Kako funkcioniraju tražilice?

Nakon što je odrađena SEO optimizacija web stranice, tražilice započinju postupak koji uključuje četiri koraka:

  • crawlanje – tražilice pretražuju web stranice i prikupljaju informacije na temelju poveznica i mapa web stranice
  • indeksiranje – tražilice dodaju web stranice u svoju bazu
  • rangiranje - u trenutku kada korisnik unese upit, tražilica započinje proces rangiranja, temeljen na relevantnosti sadržaja, ključnim riječima i sl., odnosno svemu onome što je uključeno u SEO optimizaciju
  • prikaz rezultata – nakon rangiranja, korisniku se prikazuju relevantni rezultati s naslovima i opisima web stranice te pratećim elementima, nakon čega korisnik donosi odluku koji će rezultat kliknuti. Pretpostavka je da će kliknuti na one koje su na vodećim pozicijama.

Koliko je vremena potrebno za rezultate SEO optimizacije?

Na ovo pitanje nažalost nitko nema odgovor. Jedini točan odgovor je – ovisi. Nekoliko stvari o kojima rezultati ovise su:

  • konkurencija koja se rangira za iste ključne riječi
  • kvaliteta i relevantnost sadržaja
  • kvaliteta SEO optimizacije
  • tehnički aspekti kao što su brzina i sigurnost web stranice te prilagođenost mobilnim uređajima
  • starost domene
  • povratne veze (backlinkovi).

Prvi rezultati se mogu vidjeti već nakon par tjedana, a uobičajeno vrijeme je 4 do 6 mjeseci za neke veće rezultate. Ponekad to može potrajati i duže, pa se uzima period od 18 do 24 mjeseca. Kako bi se mogle pratiti promjene, pozicije bi trebalo provjeravati svaki mjesec, a svaka 3 mjeseca raditi detaljnije promjene. U svakom slučaju, morate biti svjesni da je SEO dugoročan proces koji nikad ne prestaje. Web stranicu je potrebno kontinuirano nadograđivati i postavljati novi sadržaj koji sadrži relevantne ključne riječi.

Savjeti za SEO optimizaciju

Umjesto zaključka, slijedi nekoliko savjeta koje bi trebali primjenjivati:

Kvaliteta je važnija od kvantitete

Ne znači da je SEO optimizacija dobra ako koristite gomilu ključnih riječi. Bolje je napisati dva bloga i obraditi dvije ključne riječi, nego 10 blogova koji nemaju kvalitetan sadržaj i nisu optimizirani.

SEO zahtijeva puno znanja

Ako se odlučite baviti SEO optimizacijom, budite spremni na to morate kontinuirano učiti i pratiti vijesti jer se pravila stalno mijenjaju. Zapratite osobe koje su relevantne za SEO na društvenim mrežama i redovito pratite novosti na portalima i blogovima koje pišu o SEO temama.

Trebate biti strpljivi

Bilo da radite sami ili vam radi SEO agencija, potrebno je vrijeme dok se vaša web stranica optimizira. Vrijeme će ovisiti o tome koliko sadržaja imate na stranici. Optimizacija web shopa sa 100 proizvoda će trajati puno duže od web stranice s nekoliko usluga. Jednom kad se taj sadržaj objavi, tek onda kreće čekanje. Proći će tjedni, mjeseci, pa čak i godine dok vidite konačne rezultate. Ipak, SEO optimizacija je dugoročno ulaganje u poslovanje koje će se višestruko isplatiti.

SEO je dugoročan proces koji nikad ne prestaje

Web stranicu morate kontinuirano nadograđivati. Bilo kakve informacije, pa tako i one na web stranici se mijenjaju i morate ih redovito ažurirati. Također, korisnike s vremenom zanimaju nove teme i žele saznati više informacija, stoga im se morate prilagoditi i stvarati novi sadržaj koji je optimiziran za ključne riječi.

Angažirajte SEO agenciju koja će za vas odraditi SEO optimizaciju

Nemate dovoljno znanja, niste sigurni kako odraditi SEO optimizaciju ili želite prepustiti posao SEO agenciji koja nudi vrhunske SEO usluge? Atauctus vam stoji na raspolaganju. Pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.