Svaki dan koristite tražilicu u koju upisujete ključne riječi jer vas zanimaju u tom trenutku. Ti pojmovi koji se pojavljuju nisu slučajni, već su rezultat kvalitetne SEO optimizacije.
Kroz ovaj vodič saznat ćete:
Ako su vam potrebne profesionalne SEO usluge, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.
SEO je skraćenica za „Search Engine Optimization“, prevedeno na hrvatski – optimizacija za tražilice. U Hrvatskoj, često se koristi nepravilan naziv „SEO optimizacija“. To je proces prilagođavanja web stranice i njezinog sadržaja kako bi se povećala njezina vidljivost prilikom pretraživanja, a time i posjećenost web stranice.
Iako postoje i druge tražilice kao što su Bing i Yahoo!, više od 90 % korisnika koristi Google, stoga će se primjeri postaviti na optimizaciji za Google.
SEO optimizacija se može koristiti za:
Nekoliko je razloga zbog čega je SEO optimizacija izrazito važna:
Što je vaša stranica vidljivija na tražilici, postoji veća vjerojatnost da će korisnici na nju kliknuti i otvoriti je.
Internetsko tržište je različito od onog u stvarnom svijetu. Iako je neki konkurent dominantniji od vas, na tražilici to ne mora biti tako. Uz kvalitetnu SEO optimizaciju, možete ostvariti konkurentsku prednost i bolje se pozicionirati.
Korisnici će na vašim stranicama pronaći ono što ih zanima u određenom trenutku.
SEO optimizacija omogućuje brendiranje, ali i ostale ciljeve, kao što su posjećenost web stranice ili prodaja proizvoda i usluga.
PPC oglasi: pojavljuju se na vrhu i dnu tražilice te se plaćaju. Možete ih prepoznati po oznaci Oglas, Ad ili Sponsored i vidljivi su odmah nakon pokretanja.
Organski rezultati: rezultat su SEO optimizacije i nisu plaćeni. Iako je riječ o dugoročnom procesu, jednom zauzete pozicije imaju veliku snagu i ne prestaju se pojavljivati čim ih prestanete plaćati.
Niti jedna taktika nije superiornija od druge, već se nadopunjuju. Zajedničkim snagama čine idealnu digitalnu marketinšku strategiju.
Tri su osnovne vrste SEO optimizacije:
On-Page SEO odnosi se na optimizaciju elemenata unutar web stranice koji poboljšavaju SEO optimizaciju. Uključuje nekoliko elemenata, kao što su:
Off-Page SEO odnosi se na optimizaciju izvan web stranica. Optimizacija se radi kako bi se povećala vidljivost i autoritet web stranice na tražilici. Uključuje različite tehnike, kao što su:
Tehnički SEO uključuje optimizaciju tehničkih elemenata na web stranici. Glavna zadaća tehničke SEO optimizacije je indeksirati web stranice, kako bi se pojavile na pretraživanju. Osim toga, postoje i dodatni elementi kao što su:
Vrijedi spomenuti i još nekoliko vrsta koje su važne za SEO optimizaciju:
Lokalni SEO uključuje optimizaciju web stranice koja poboljšava vidljivost i rangiranje na tražilici za lokalna pretraživanja. Radi se za poduzeća koja posluju na određenom geografskom području i ciljaju lokalne korisnike. Uključuju elemente kao što su:
ECommerce SEO odnosi se na optimizaciju web shopa, tj. web trgovine na tražilici. Uključuje više dijelova, kao npr:
Kao što i sama riječ kaže, mobilni SEO uključuje SEO optimizaciju za mobilne uređaje. S obzirom na to da većina korisnika pretražuje sadržaj putem mobitela, vrlo je važno osigurati sljedeće elemente:
YouTube SEO ili bilo koji drugi Video SEO uključuje optimizaciju video sadržaja kako bi se što bolje pozicionirao na YouTube ili bilo kojoj drugoj tražilici. Nekoliko je ključnih elemenata koje uključuje YouTube SEO optimizacija:
Image SEO odnosi se na optimizaciju slika za web stranicu kako bi se što bolje pozicionirale na tražilici. Sastoji se od nekoliko elementa, kao što su primjerice:
Navedene vrste SEO optimizacije čine uspješnu SEO optimizaciju u cjelini. Na taj način, web stranice su prilagođene i spremne za pozicioniranje na tražilici.
Nakon što je odrađena SEO optimizacija web stranice, tražilice započinju postupak koji uključuje četiri koraka:
Na ovo pitanje nažalost nitko nema odgovor. Jedini točan odgovor je – ovisi. Nekoliko stvari o kojima rezultati ovise su:
Prvi rezultati se mogu vidjeti već nakon par tjedana, a uobičajeno vrijeme je 4 do 6 mjeseci za neke veće rezultate. Ponekad to može potrajati i duže, pa se uzima period od 18 do 24 mjeseca. Kako bi se mogle pratiti promjene, pozicije bi trebalo provjeravati svaki mjesec, a svaka 3 mjeseca raditi detaljnije promjene. U svakom slučaju, morate biti svjesni da je SEO dugoročan proces koji nikad ne prestaje. Web stranicu je potrebno kontinuirano nadograđivati i postavljati novi sadržaj koji sadrži relevantne ključne riječi.
Umjesto zaključka, slijedi nekoliko savjeta koje bi trebali primjenjivati:
Ne znači da je SEO optimizacija dobra ako koristite gomilu ključnih riječi. Bolje je napisati dva bloga i obraditi dvije ključne riječi, nego 10 blogova koji nemaju kvalitetan sadržaj i nisu optimizirani.
Ako se odlučite baviti SEO optimizacijom, budite spremni na to morate kontinuirano učiti i pratiti vijesti jer se pravila stalno mijenjaju. Zapratite osobe koje su relevantne za SEO na društvenim mrežama i redovito pratite novosti na portalima i blogovima koje pišu o SEO temama.
Bilo da radite sami ili vam radi SEO agencija, potrebno je vrijeme dok se vaša web stranica optimizira. Vrijeme će ovisiti o tome koliko sadržaja imate na stranici. Optimizacija web shopa sa 100 proizvoda će trajati puno duže od web stranice s nekoliko usluga. Jednom kad se taj sadržaj objavi, tek onda kreće čekanje. Proći će tjedni, mjeseci, pa čak i godine dok vidite konačne rezultate. Ipak, SEO optimizacija je dugoročno ulaganje u poslovanje koje će se višestruko isplatiti.
Web stranicu morate kontinuirano nadograđivati. Bilo kakve informacije, pa tako i one na web stranici se mijenjaju i morate ih redovito ažurirati. Također, korisnike s vremenom zanimaju nove teme i žele saznati više informacija, stoga im se morate prilagoditi i stvarati novi sadržaj koji je optimiziran za ključne riječi.
Nemate dovoljno znanja, niste sigurni kako odraditi SEO optimizaciju ili želite prepustiti posao SEO agenciji koja nudi vrhunske SEO usluge? Atauctus vam stoji na raspolaganju. Pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.