Instagram je jedna od najutjecajnijih društvenih mreža čiji se broj korisnika povećava iz dana u dan, a oglašavanje na Instagramu pomaže vam u povećanju dosega.
Instagram oglašavanje je puno više od vizualnog sadržaja jer uključuje odabir publike, budžeta, rasporeda prikazivanja i ostalih važnih elemenata. Započnite s čitanjem vodiča kako biste ispravno postavili Instagram kampanju:
Potrebne su vam usluge Instagram oglašavanja? Atauctus vam stoji na raspolaganju. Pošaljite nam upit ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Instagram oglasi su plaćeni sadržaj koji se prikazuje odabranoj publici u svrhu promocije proizvoda, usluge, poduzeća, osobe ili neke druge interesne skupine.
Oglasi na Instagramu se mogu prikazivati u različitim formatima, uključujući fotografije, videozapise, vrtuljak (carousel – više slika u objavi) ili kolekcije (katalog s proizvodima).
Oglasi se pojavljuju na različitim mjestima, kao što su feed, priče i odjeljak Istraži. Zapravo, oni se pojavljuju na svim mjestima kao i neplaćeni sadržaj.
Instagram oglase možete prepoznati tako što uključuju oznaku „Sponzorirano“ ili „Sponsored“. Osim toga, uglavnom uključuju i dodatne elemente, kao što su:
Instagram oglašavanje je vrlo učinkovito te postoji nekoliko razloga zbog čega bi ga trebali koristiti:
Instagram ima veliki broj aktivnih korisnika, a baza se kontinuirano povećava. Angažiraniji su nego na Facebooku, što povećava mogućnost za ostvarivanje konverzije, kao što su kupnja, rezervacija, otvaranje članka i sl.
Instagram koristi isti sustav oglašavanja kao Facebook, što vam omogućuje da odaberete publiku prema dobi, spolu, interesu, lokaciji, ponašanju i sličnim elementima.
Prilikom izrade Instagram oglasa, sami odabirete kako će oglas izgledati, koji ćete sadržaj koristiti, gdje će se oglas prikazivati i koliko želite trošiti.
Unutar Instagram oglasa možete koristiti poveznice, što nije moguće kod klasične (organske) objave. Time se povećava mogućnost da će korisnici zaista napraviti ono što želite.
Instagram pruža informacije kome se oglasi prikazuju i koliko trošite na određenu publiku. Uvidom u analitiku možete donijeti odluke o promjeni publike ili budžeta.
Instagram je dio Facebooka, stoga možete kombinirati prikazivanje oglasa na obje platforme
Instagram oglašavanje je fleksibilno i može se prilagoditi raznim industrijama i potrebama oglašivača. Iako postoji neograničeni broj kategorija, navest ćemo neke od najčešćih:
Cijena Instagram oglašavanja prvenstveno ovisi o budžetu i trajanju. Osim toga, postoji nekoliko čimbenika koji variraju:
Cijena Instagram oglasa ovisit će o tome koliko ste specifično odredili publiku kojoj će se prikazivati oglas. Suzite li publiku, cijena bi mogla porasti jer se očekuje da će kampanja biti učinkovitija.
Također, cijena ovisi i o cilju kampanje. Nije isto ako je cilj da što više korisnika sazna za vaš brend ili ih vodite na odredišnu stranicu kako bi kupili proizvod.
Oglas može biti u različitim formatima, kao što su slike, videozapisi, carousel objave, priče i sl. Također, mogu se prikazivati na feed-u, u pričama ili u odjeljku istraži. Ovisno o tome što odaberete, cijene mogu biti različite.
Konkurencija igra veliku ulogu u određivanju cijene oglašavanja. Što je veći broj oglašivača koji prikazuje oglase istoj publici, cijene su više. Također, dio korisnika će se odlučiti za tuđe proizvode ili usluge, pa automatski morate trošiti više sredstava.
Troškovi oglašavanja će biti viši u određenim razdobljima, kao što su božićne, ljetne i zimske rasprodaje te Crni petak jer korisnici tada najviše kupuju.
Koliko će vaše oglašavanje na Instagramu koštati ovisi i o odabiru strategije licitiranja: Instagram pruža mogućnost odabira tri strategije:
Postoji nekoliko vrsta Instagram oglasa:
Koji ćete oglas odabrati, ovisi o vašim ciljevima. Ciljevi pružaju različite pozive na akciju, kako bi korisnici napravili ono što želite postići.
Instagram slikovni oglasi uključuju pojedinačne slike i tekst koji se koriste za oglašavanje brenda, proizvoda ili usluge. Uz tekst, može biti prisutan i poziv na akciju (CTA), kao što su kupi odmah, saznajte više i sl.
Story oglasi se pojavljuju preko cijelog zaslona između priča korisnika koje pratite. Možete koristiti slike, videozapise ili vrtuljak (carousel) te različite pozive na akciju.
Slike traju 5 sekundi, a videozapisi do 15 sekundi, što povećava vjerojatnost da će korisnici vidjeti vaš oglas.
Instagram video oglase možete koristiti ako želite privući pažnju korisnika i predstaviti im vaše poslovanje, proizvod ili uslugu.
Primjerice, u videozapisu možete prikazati kako se vaš proizvod koristi i istaknuti zašto je bolji od drugih proizvoda na tržištu. Također, vrijedi podijeliti i kako izgleda proces izrade proizvoda, atmosferu na poslu, kako je došlo do ideje za pokretanje posla i sl.
Važno je napomenuti kako je preporuka da budete što kraći jer korisnici nakon nekog vremena gube interes, a ako postoji duža verzija, mogu je pogledati na ostalim platformama.
Vrtuljak oglasi, poznati i kao carousel ads se sastoje od niza slika ili videozapisa koje korisnici mogu pomicati. Možete učitati najviše 10 slika ili videozapisa te dodati poziv na akciju.
Ovu vrstu oglasa je najbolje koristiti za prikaz proizvoda ili za pričanje priče, koju korisnici „listaju“.
Oglasi za kolekcije ili tzv. collection ads su kombinacija vrtuljka (carousel) oglasa i oglasa za kupovinu.
Ova vrsta Instagram oglasa je pogodna za online trgovine. Klikom na oglas, otvara se Instant Experience u kojem se prikazuju dodatne informacije o proizvodu. Nakon toga, korisnici mogu kliknuti na proizvod i kupiti ga na službenoj stranici.
Explore oglasi nalaze se u odjeljku Istraži. Ovaj odjeljak pruža mogućnost istraživanja novih sadržaja.
Oglas se nalazi između organskih objava, a klikom na oglas moguće je vidjeti i poziv na akciju.
Instagram Reels oglasi se prikazuju između organskih Reels-a. Često uključuju glazbu ili zvuk, a mogu trajati do 60 sekundi, iako je preporuka što kraće.
Korisnici Reels oglase mogu pregledavati, lajkati, komentirati, dijeliti, spremati ili preskakati.
Kako biste iskoristili sve opcije koje Instagram oglašavanje nudi, predlažemo vam da koristite Facebook Ads Manager. Iako je proces malo duži, isplati se potruditi.
Otvorite Facebook Ads Manager i kliknite Kreiraj.
Prije nego što započnete s kampanjom, odaberite je li vrsta kupovine aukcija ili doseg i angažman. Nakon toga, slijedi odabir cilja kampanje. Kod aukcije je 6 ciljeva, a kod dosega i angažmana prva tri.
Nakon što ste odabrali cilj koji najbolje odgovara vašim potrebama, kliknite Nastavi.
Dodijelite naziv kampanji.
Nakon što ste unijeli naziv, kliknite Dalje.
Kako biste odredili proračun i raspored kampanje, kliknite skup oglasa u izborniku s lijeve strane. Zatim pronađite karticu Proračun i raspored.
Postoje dvije mogućnosti:
Zatim unesite kada će se vaši oglasi krenuti prikazivati. Ako znate kraj, možete ga odmah odrediti, a ako ne znate, ostavite prazno. Oglase svakako možete bilo kada zaustaviti.
Osim toga, možete podesiti kada će se vaši oglasi prikazivati. Primjerice, to može biti samo u večernjim ili radnim satima, ovisno o tome što oglašavate.
U ovom dijelu, odabirete publiku kojoj će se prikazivati Instagram oglas.
Iako piše da je preporučeno odabrati Advantage+ audience, mi vam savjetujemo da kliknite Switch to original audience options jer tako sami određujete publiku.
Kod publike se možete odlučiti želite li kreirati novu publiku i koristiti spremljenu publiku. Spremljena publika može biti iz prethodnih kampanja ili primjerice publika koja je posjetila vašu web stranicu.
Nakon toga, publiku možete ciljati prema različitim karakteristikama, kao što su lokacija, dob, spol, demografija, interesi, ponašanje i jezik.
Pod odjeljkom Pozicije, možete odabrati između dvije opcije:
Kako biste izradili oglas, odaberite treću opciju u izborniku s lijeve strane.
U ovom dijelu možete odabrati na kojoj stranici će se oglas prikazivati te kako će izgledati. Možete dodavati slike, videozapise, tekst i pozive na akciju. Kako uređujete oglas, sa strane će vam se prikazivati kako oglas izgleda.
Kako biste saznali koliko je vaš oglas učinkovit i ostvaruje li konverziju (kupnja, upit, poziv ili sl.), potrebno je instalirati Facebook Pixel.
Nakon što ste zadovoljni, kliknite Objavi. Nakon toga, možete pratiti analitiku, kako biste radili izmjene i kvalitetnije optimizirali oglas.
Sada kada ste saznali kako se oglašavati na Instagramu, možete krenuti izrađivati vlastite oglase. Ako niste sigurni kako ili želite isprobati naše usluge Instagram oglašavanja, javite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.