8 koraka za uspješno Instagram oglašavanje

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
7min čitanja
Što je Instagram oglasavanje
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Instagram je jedna od najutjecajnijih društvenih mreža čiji se broj korisnika povećava iz dana u dan, a oglašavanje na Instagramu pomaže vam u povećanju dosega.

Instagram oglašavanje je puno više od vizualnog sadržaja jer uključuje odabir publike, budžeta, rasporeda prikazivanja i ostalih važnih elemenata. Započnite s čitanjem vodiča kako biste ispravno postavili Instagram kampanju:

  • Što su Instagram oglasi?
  • Zašto se oglašavati na Instagramu?
  • Tko bi trebao koristiti Instagram oglašavanje?
  • Koliko košta Instagram oglašavanje?
  • Vrste Instagram oglasa
  • Kako se radi oglašavanje na Instagram-u kroz 8 koraka.

Potrebne su vam usluge Instagram oglašavanja? Atauctus vam stoji na raspolaganju. Pošaljite nam upit ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Što su Instagram oglasi?

Instagram oglasi su plaćeni sadržaj koji se prikazuje odabranoj publici u svrhu promocije proizvoda, usluge, poduzeća, osobe ili neke druge interesne skupine.

Oglasi na Instagramu se mogu prikazivati u različitim formatima, uključujući fotografije, videozapise, vrtuljak (carousel – više slika u objavi) ili kolekcije (katalog s proizvodima).

Oglasi se pojavljuju na različitim mjestima, kao što su feed, priče i odjeljak Istraži. Zapravo, oni se pojavljuju na svim mjestima kao i neplaćeni sadržaj.

Instagram oglase možete prepoznati tako što uključuju oznaku „Sponzorirano“ ili „Sponsored“. Osim toga, uglavnom uključuju i dodatne elemente, kao što su:

  • poveznice
  • CTA gumb (poziv na akciju – npr. saznajte više, rezerviraj odmah i sl.)
  • oznake proizvoda.

Primjer Instagram oglasa

Zašto se oglašavati na Instagramu?

Instagram oglašavanje je vrlo učinkovito te postoji nekoliko razloga zbog čega bi ga trebali koristiti:

Velika baza korisnika

Instagram ima veliki broj aktivnih korisnika, a baza se kontinuirano povećava. Angažiraniji su nego na Facebooku, što povećava mogućnost za ostvarivanje konverzije, kao što su kupnja, rezervacija, otvaranje članka i sl.

Detaljno ciljanje korisnika

Instagram koristi isti sustav oglašavanja kao Facebook, što vam omogućuje da odaberete publiku prema dobi, spolu, interesu, lokaciji, ponašanju i sličnim elementima.

Fleksibilnost u izradi oglasa

Prilikom izrade Instagram oglasa, sami odabirete kako će oglas izgledati, koji ćete sadržaj koristiti, gdje će se oglas prikazivati i koliko želite trošiti.

Uključivanje poveznica

Unutar Instagram oglasa možete koristiti poveznice, što nije moguće kod klasične (organske) objave. Time se povećava mogućnost da će korisnici zaista napraviti ono što želite.

Praćenje analitike

Instagram pruža informacije kome se oglasi prikazuju i koliko trošite na određenu publiku. Uvidom u analitiku možete donijeti odluke o promjeni publike ili budžeta.

Integracija s Facebookom

Instagram je dio Facebooka, stoga možete kombinirati prikazivanje oglasa na obje platforme

Tko bi trebao koristiti Instagram oglašavanje?

Instagram oglašavanje je fleksibilno i može se prilagoditi raznim industrijama i potrebama oglašivača. Iako postoji neograničeni broj kategorija, navest ćemo neke od najčešćih:

  • trgovine – bilo da je riječ o maloprodaji, veleprodaji ili online trgovini, Instagram je odličan način za promociju proizvoda, obavijesti o akcijama i sl.
  • lokalne tvrtke – Instagram omogućuje ciljanje korisnika koji su u blizini i mogu vas posjetiti (npr. kafići i restorani, frizerski saloni, teretane i sl.)
  • organizacije i udruge – podizanje svijesti o nekom problemu, prikupljanje donacija, širenje utjecaja i sl.
  • subjekti u turističkoj industriji – s obzirom da je Instagram vizualna platforma, omogućuje subjektima da predstave destinacije, smještaj i usluge koje pružaju
  • osobe koje jačaju vlastiti brendinfluenceri, javne osobe, fotografi, glazbenici, umjetnici
  • mala, srednja i velika poduzeća – povećavaju internetsku prisutnost, grade bazu lojalnih korisnika, brendiraju se te predstavljaju svoje proizvode ili usluge.

Koliko košta Instagram oglašavanje?

Cijena Instagram oglašavanja prvenstveno ovisi o budžetu i trajanju. Osim toga, postoji nekoliko čimbenika koji variraju:

Ciljna publika i cilj kampanje

Cijena Instagram oglasa ovisit će o tome koliko ste specifično odredili publiku kojoj će se prikazivati oglas. Suzite li publiku, cijena bi mogla porasti jer se očekuje da će kampanja biti učinkovitija.

Također, cijena ovisi i o cilju kampanje. Nije isto ako je cilj da što više korisnika sazna za vaš brend ili ih vodite na odredišnu stranicu kako bi kupili proizvod.

Vrsta i položaj Instagram oglasa

Oglas može biti u različitim formatima, kao što su slike, videozapisi, carousel objave, priče i sl. Također, mogu se prikazivati na feed-u, u pričama ili u odjeljku istraži. Ovisno o tome što odaberete, cijene mogu biti različite.

Konkurencija

Konkurencija igra veliku ulogu u određivanju cijene oglašavanja. Što je veći broj oglašivača koji prikazuje oglase istoj publici, cijene su više. Također, dio korisnika će se odlučiti za tuđe proizvode ili usluge, pa automatski morate trošiti više sredstava.

Doba godine

Troškovi oglašavanja će biti viši u određenim razdobljima, kao što su božićne, ljetne i zimske rasprodaje te Crni petak jer korisnici tada najviše kupuju.

Strategija licitiranja

Koliko će vaše oglašavanje na Instagramu koštati ovisi i o odabiru strategije licitiranja: Instagram pruža mogućnost odabira tri strategije:

  • cijena po kliku (CPC)
  • cijena po angažmanu (CPE)
  • cijena po tisuću pojavljivanja (CPM).

Vrste Instagram oglasa

Koji ćete oglas odabrati, ovisi o vašim ciljevima. Ciljevi pružaju različite pozive na akciju, kako bi korisnici napravili ono što želite postići.

Slikovni oglasi

Instagram slikovni oglasi uključuju pojedinačne slike i tekst koji se koriste za oglašavanje brenda, proizvoda ili usluge. Uz tekst, može biti prisutan i poziv na akciju (CTA), kao što su kupi odmah, saznajte više i sl.

Instagram slikovni oglas

Story oglasi

Story oglasi se pojavljuju preko cijelog zaslona između priča korisnika koje pratite. Možete koristiti slike, videozapise ili vrtuljak (carousel) te različite pozive na akciju.

Slike traju 5 sekundi, a videozapisi do 15 sekundi, što povećava vjerojatnost da će korisnici vidjeti vaš oglas.

Instagram Story oglas

Video oglasi

Instagram video oglase možete koristiti ako želite privući pažnju korisnika i predstaviti im vaše poslovanje, proizvod ili uslugu.

Primjerice, u videozapisu možete prikazati kako se vaš proizvod koristi i istaknuti zašto je bolji od drugih proizvoda na tržištu. Također, vrijedi podijeliti i kako izgleda proces izrade proizvoda, atmosferu na poslu, kako je došlo do ideje za pokretanje posla i sl.

Važno je napomenuti kako je preporuka da budete što kraći jer korisnici nakon nekog vremena gube interes, a ako postoji duža verzija, mogu je pogledati na ostalim platformama.

Instagram videooglasi

Vrtuljak oglasi – carousel ads

Vrtuljak oglasi, poznati i kao carousel ads se sastoje od niza slika ili videozapisa koje korisnici mogu pomicati. Možete učitati najviše 10 slika ili videozapisa te dodati poziv na akciju.

Ovu vrstu oglasa je najbolje koristiti za prikaz proizvoda ili za pričanje priče, koju korisnici „listaju“.

Instagram vrtuljak oglasi

Oglasi za kolekcije

Oglasi za kolekcije ili tzv. collection ads su kombinacija vrtuljka (carousel) oglasa i oglasa za kupovinu.

Ova vrsta Instagram oglasa je pogodna za online trgovine. Klikom na oglas, otvara se Instant Experience u kojem se prikazuju dodatne informacije o proizvodu. Nakon toga, korisnici mogu kliknuti na proizvod i kupiti ga na službenoj stranici.

Instagram oglasi za kolekcije

Explore oglasi

Explore oglasi nalaze se u odjeljku Istraži. Ovaj odjeljak pruža mogućnost istraživanja novih sadržaja.

Oglas se nalazi između organskih objava, a klikom na oglas moguće je vidjeti i poziv na akciju.

Instagram Explore oglasi

Reels oglasi

Instagram Reels oglasi se prikazuju između organskih Reels-a. Često uključuju glazbu ili zvuk, a mogu trajati do 60 sekundi, iako je preporuka što kraće.

Korisnici Reels oglase mogu pregledavati, lajkati, komentirati, dijeliti, spremati ili preskakati.

Instagram Reels oglasi

Kako se radi oglašavanje na Instagramu kroz 8 koraka

Kako biste iskoristili sve opcije koje Instagram oglašavanje nudi, predlažemo vam da koristite Facebook Ads Manager. Iako je proces malo duži, isplati se potruditi.

1. Započnite s izradom Instagram kampanje

Otvorite Facebook Ads Manager i kliknite Kreiraj.

Kreiranje Instagram kampanje u Ads Manageru

2. Odaberite cilj kampanje

Prije nego što započnete s kampanjom, odaberite je li vrsta kupovine aukcija ili doseg i angažman. Nakon toga, slijedi odabir cilja kampanje. Kod aukcije je 6 ciljeva, a kod dosega i angažmana prva tri.

  • svjesnost – prikazuje oglase korisnicima koji će ih najvjerojatnije zapamtiti
  • promet - pošaljite korisnike na web stranicu, aplikaciju ili profil na Instagramu
  • angažman - povećajte broj pregleda, lajkova, komentara i dijeljenja na Instagramu
  • potencijalni klijenti - prikupite kontakt informacije potencijalnih korisnika
  • promocija aplikacije - promovirajte aplikaciju korisnicima koji će je instalirati i nastaviti koristiti
  • prodaja - pronađite korisnike koji bi mogli kupiti vaše proizvode ili usluge.

Odabir cilja Instagram kampanje u Ads Manageru

Nakon što ste odabrali cilj koji najbolje odgovara vašim potrebama, kliknite Nastavi.

3. Imenujte kampanju

Dodijelite naziv kampanji.

Naziv Instagram kampanje u Ads Manageru

Nakon što ste unijeli naziv, kliknite Dalje.

4. Odredite proračun i raspored kampanje

Kako biste odredili proračun i raspored kampanje, kliknite skup oglasa u izborniku s lijeve strane. Zatim pronađite karticu Proračun i raspored.

Odabir proračuna i rasporeda Instagram kampanje u Ads Manageru

Postoje dvije mogućnosti:

  • dnevni proračun – možete ga koristiti za oglase koji su uvijek aktivni
  • proračun za cijelo vrijeme trajanja promocije – koristite ovu opciju ako se radi o kampanji i znate koliko će trajati.

Zatim unesite kada će se vaši oglasi krenuti prikazivati. Ako znate kraj, možete ga odmah odrediti, a ako ne znate, ostavite prazno. Oglase svakako možete bilo kada zaustaviti.

Osim toga, možete podesiti kada će se vaši oglasi prikazivati. Primjerice, to može biti samo u večernjim ili radnim satima, ovisno o tome što oglašavate.

5. Definirajte publiku

U ovom dijelu, odabirete publiku kojoj će se prikazivati Instagram oglas.

Iako piše da je preporučeno odabrati Advantage+ audience, mi vam savjetujemo da kliknite Switch to original audience options jer tako sami određujete publiku.

Kod publike se možete odlučiti želite li kreirati novu publiku i koristiti spremljenu publiku. Spremljena publika može biti iz prethodnih kampanja ili primjerice publika koja je posjetila vašu web stranicu.

Nakon toga, publiku možete ciljati prema različitim karakteristikama, kao što su lokacija, dob, spol, demografija, interesi, ponašanje i jezik.Odabir Instagram publike u Ads Manageru

6. Odaberite pozicije oglasa

Pod odjeljkom Pozicije, možete odabrati između dvije opcije:

  • Advantage+ pozicije – oglasi će se prikazivati na različitim mjestima za koja se pretpostavlja da će ostvariti najbolje rezultate
  • ručno odabrane pozicije – preporučujemo da odaberete ovu opciju jer možete točno označiti gdje želite prikazivati oglase.

Odabir pozicija Instagram oglasa u Ads Manageru

7. Kreirajte Instagram oglas

Kako biste izradili oglas, odaberite treću opciju u izborniku s lijeve strane.

Izrada Instagram oglasa u Ads Manageru

U ovom dijelu možete odabrati na kojoj stranici će se oglas prikazivati te kako će izgledati. Možete dodavati slike, videozapise, tekst i pozive na akciju. Kako uređujete oglas, sa strane će vam se prikazivati kako oglas izgleda.

8. Pratite i objavite oglas

Kako biste saznali koliko je vaš oglas učinkovit i ostvaruje li konverziju (kupnja, upit, poziv ili sl.), potrebno je instalirati Facebook Pixel.

Praćenje Instagram oglasa u Ads Manageru

Nakon što ste zadovoljni, kliknite Objavi. Nakon toga, možete pratiti analitiku, kako biste radili izmjene i kvalitetnije optimizirali oglas.

Započnite s Instagram oglašavanjem

Sada kada ste saznali kako se oglašavati na Instagramu, možete krenuti izrađivati vlastite oglase. Ako niste sigurni kako ili želite isprobati naše usluge Instagram oglašavanja, javite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.