U digitalnom svijetu gdje su društvene mreže postale središte komunikacije, influenceri su preuzeli veliku ulogu. Njihova sposobnost je oblikovanje mišljenja svojih pratitelja što donosi ključan utjecaj u digitalnom marketingu. Nekad su influenceri bili sportaši, glumci, pjevači i ostale poznate ličnosti, dok se danas tržište influencera skroz promijenilo.
U ovom blogu otkrijte tko su to zapravo influenceri i kako utječu na digitalni marketing:
Ako su vam potrebne usluge marketinga na društvenim mrežama, slobodno nas kontaktirajte online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Influenceri su osobe koje svojom prisutnošću i aktivnošću na društvenim medijima privlače pažnju velikog broja ljudi. Na taj način stvaraju široku publiku te imaju utjecaj na njihova stajališta i donošenje odluka. Influencer je individualac čija će uloga i broj pratitelja ovisiti o području kojim se bavi na društvenim mrežama, sadržaju koji objavljuje i jeziku koji govori. Jezik je ključna prednost jer će influenceri, koji na primjer upotrebljavaju engleski jezik, privući puno veću publiku iz raznih zemalja.
Moć influencera leži u njihovoj sposobnosti da se povežu sa svojim pratiteljima i stvore emocionalnu vezu što dovodi do odnosa od povjerenja i igra ključnu ulogu u njihovom uspjehu. Autentičan influencer koji održava visoku razinu angažmana i iskrenu komunikaciju sa svojim pratiteljima potiče stvaranje vlastite zajednice na društvenim mrežama.
Influencere dijelimo prema broju pratitelja:
Mikro-influenceri imaju između 5,000 i 100,000 pratitelja. Njihova publika je više angažirana i prati specifičan sadržaj koji je usmjeren na određeno područje. Mikro-influenceri imaju bolji odnos sa svojom publikom što donosi veće rezultate jer stvaraju povjerenje i imaju značajniji utjecaj na odluke svojih pratitelja.
Značajke mikro-influencera:
Mid level-influenceri imaju između 100,000 i 1,000,000 pratitelja što doprinosi većoj prepoznatljivosti i većoj publici. Međutim, angažman pratitelja može biti puno manji u odnosu na mikro-influencere, ali zato imaju veću prepoznatljivost za stjecanje šire publike.
Značajke mid level-influencera:
Makro-influenceri imaju više od 1,000,000 pratitelja. Oni su najčešće javne osobe i zbog toga su stekli veliku popularnost. Njihova uloga je vrlo bitna jer imaju puno veći doseg publike što stvara i određenu odgovornost na utjecaj koji stvaraju svojim pratiteljima. Njihov angažman publike je često puno niži u odnosu na broj pratitelja koji imaju, što je kod manjih influencera upravno suprotno.
Značajke makro-influencera:
Na društvenim mrežama nalazimo jako veliki broj influencera. Svaki od njih pojedinačno se bavi objavljivanjem specifičnog sadržaja koji privlači zainteresiranu publiku.
Saznajte kako dijelimo influencere prema vrsti sadržaja:
Modni influenceri fokusirani su na modnu industriju i objavljivanje takve vrste sadržaja. Njihovo objavljivanje sastoji se od slika i videozapisa u kojima prikazuju razne preporuke modnih kombinacija, recenzija odjeće, prikaza novih kolekcija i slično. Često objavljuju sponzorirani sadržaj kako bi reklamirali određene brendove i ponudili svojim pratiteljima posebne ponude uz kodove za popust.
Beauty influenceri svoj sadržaj usmjeravaju na njegu tijela, lica i kose te šminku. Dijele savjete za njegu kože, kose i tijela te preporuke i recenzije makeup proizvoda i proizvoda za njegu koje su i sami isprobali. Objavljuju i razne tutoriale za njegu lica ili svakodnevni make up te na taj način ostvaruju suradnje s brendovima i često svojim pratiteljima omogućuju razne povoljne ponude.
Fitness influenceri fokusirani su na promoviranje zdravog načina života. Njihov je sadržaj usmjeren na objavljivanje savjeta poput zdravih recepata i pravilne prehrane. Također, uključuju preporuke fizičkih aktivnosti uz savjete za izvođenje određenih vježbi koje održavaju fizičku kondiciju, potiču na rast mišićne mase, pomažu prevenirati bolesti i sl. Uz to, fitness influenceri imaju značajan utjecaj na motivaciju svoje publike gdje se trude pomoći im da usvoje zdrave navike i da ne odustaju u postizanju vlastitog cilja.
Travel influenceri svoj sadržaj su usmjerili isključivo na objavljivanje slika i videozapisa s putovanja. Od atraktivnog sadržaja s uzbudljivim i dalekim destinacijama avanturističkog sadržaja do povijesno kulturnih destinacija, travel influenceri pokušavaju svojim pratiteljima pružiti što bolji doživljaj. Također, osim slika i videozapisa objavljuju i savjete koji mogu pomoći u odabiru sljedeće destinacije koje bi pratitelji i sami mogli posjetiti. Nailazimo na razne savjete i recenzije za smještaj, aktivnosti, izlete, hrane i restorana, prijevoza i druge.
Food influenceri često su fokusirani na određenu vrstu hrane koju objavljuju. Neki se trude usmjeravati svoj sadržaj samo na vegansku ili vegetarijansku prehranu, neki nude talijanske recepte ili recepte neke druge domaće gastronomije, ostali objavljuju razne vrste jela, dok se neki fokusiraju samo na slatke recepte poput kolača i torti. Njihov sadržaj pruža detaljne tehnike, recepte, samu pripremu raznih jela te razne savjete i trikove.
Tech influenceri su specijalizirani za tehnologiju i svoj sadržaj su usmjerili prema tehnološkim trendovima. Njihove objave uključuju analize proizvoda, upute za korištenje proizvoda, recenzije uređaja te vijesti i informacije iz područja tehnologije.
Gaming influenceri imaju strastvenu publiku u području gaming industrije koja prati live streamove influencera koji sudjeluju u igrama. Njihov sadržaj usmjeren je na preporuke oko igara ili opreme gdje objavljuju recenzije i savjete.
Lifestyle influencera ima u velikom broju i oni su vrlo autentični jer pružaju vrlo raznolik sadržaj i nisu fokusirani samo na jednu nišu. Takvi influenceri dijele svoje osobne doživljaje i mišljenje o raznim temama iz svakodnevnog života na društvenim mrežama. Njihov se sadržaj sastoji od područja poput ljepote, mode, putovanja, tehnologije, hrane, fitnessa, savjeta, motivacije i sl.
Edukativni influenceri svojoj publici pružaju kvalitetne savjete i informacije, pružajući znanje u određenom području. Njihov sadržaj može uključivati videozapise ili blogove poput savjeta za učenje, savjeta za roditelje i odgoj, osobni razvoj, teme poput povijesti i znanosti, savjete vezane za zdravlje i sl.
Kada govorimo o marketingu i reklamiranju određenih proizvoda, ljudi su navikli na monotone reklame s televizije i naučili da ne treba vjerovati svemu što vide i kupiti svaki reklamni proizvod. U ovom slučaju, svi ćemo prije kupiti proizvod koji nam je preporučio prijatelj i tu dolazimo do influencera. Influenceri, u komunikaciji sa svojim pratiteljima stvaraju zajednicu na društvenim mrežama i na ta način nastaje međusobna povezanost gdje publika cijeni iskrenost i posvećenost osobe koju prate.
Kako bi influencer bio uspješan i utjecajan pred svojom publikom u digitalnom marketingu bitno je voditi računa o:
Tijekom promoviranja određenog proizvoda na društvenim mrežama, odabir influencera je ključan za uspjeh kampanje. Međutim, u obzir je potrebno uzeti ove faktore:
Odabir influencera za promociju vašeg brenda mora se poklapati s vašom ciljanom publikom koju želite doseći.
Analizirajte broj lajkova, komentara i dijeljenja sadržaja na profilima influencera kako biste imali bolji uvid u aktivnosti pratitelja. Veliki broj pratitelja ne znači nužno da će kampanja biti uspješna.
Autentičnost influencera se prati prema tome koliko su oni povezani sa svojom publikom, koliko su iskreni i kakav utjecaj imaju na svoje pratitelje.
Naša agencija za digitalni marketing pomoći će vam da povećate vidljivost vašeg brenda na društvenim mrežama i postignete vrhunske rezultate. Kontaktirajte nas ako želite iskoristiti moć influencera uz našu uslugu marketinga na društvenim mrežama. Zatražite ponudu online ili na broj +385 (0)99 368 6979.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.