Što je web dizajn i što sve uključuje?

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 20 listopada, 2025
4min čitanja
Što je web dizajn
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Dizajn web stranice ima veliki utjecaj na to kako će je korisnici doživjeti, ne samo vizualno, već i kroz način na koji se kreću po sadržaju, koliko se zadržavaju i što na kraju poduzimaju. Upravo zato je važno razumjeti što sve ulazi u dobar web dizajn i na što treba obratiti pažnju već u početnoj fazi izrade.

U ovom blogu saznajte:

Što je web dizajn?

Web dizajn je proces oblikovanja izgleda i strukture web stranice. To uključuje sve vizualne elemente koje korisnik vidi - boje, fontove, slike, raspored sadržaja, ali i način na koji stranica funkcionira i vodi korisnika kroz sadržaj.

Dobar web dizajn nije samo estetski privlačan, već je i jednostavan za korištenje. Korisniku treba biti jasno gdje kliknuti, kako pronaći informacije i kako doći do cilja - bilo da se radi o kupnji proizvoda, ispunjavanju forme ili čitanju članka.

Ključni elementi dobrog web dizajna

Dobar web dizajn temelji se na nizu povezanih elemenata koji zajedno čine cjelinu. Svaki od njih ima svoju ulogu, od načina na koji je sadržaj raspoređen, do toga kako posjetitelj doživljava i koristi stranicu.

Evo što sve spada u web dizajn:

Elementi u web dizajnu

Struktura stranice (layout)

Raspored sadržaja (tekstova, slika, izbornika i poziva na akciju) je ključan za jasnoću i navigaciju. Dobro osmišljena struktura pomaže korisnicima brzo pronaći ono što traže.

Tipografija

Odabir fontova, veličina i razmaka značajno utječe na čitljivost i profesionalni dojam. Dizajn mora osigurati da je tekst lako čitljiv na svim uređajima.

Boje i vizualni stil

Boje oblikuju vizualni identitet i utječu na emocije korisnika. Paleta boja mora biti usklađena s brendom, ali i prilagođena kontrastu i pristupačnosti.

Navigacija

Jasna, logična i jednostavna navigacija omogućuje korisnicima da se bez frustracije kreću kroz sadržaj. Loša navigacija često vodi do odustajanja od stranice.

Korisničko iskustvo (UX)

UX obuhvaća cjelokupan doživljaj korisnika na stranici. To uključuje brzinu, jasnoću, razumljivost sadržaja i jednostavnost korištenja.

Responzivni dizajn

Dizajn mora biti prilagodljiv svim veličinama ekrana - od mobitela do velikih ekrana. To je danas standard, jer većina korisnika dolazi putem mobilnih uređaja.

Vizualni elementi i multimedija

Slike, ikone, video sadržaji i grafike moraju biti kvalitetni, smisleni i optimizirani kako ne bi usporavali stranicu.

Pozivi na akciju (CTA)

Elementi poput gumbova "Kontaktirajte nas" ili "Zatražite ponudu" dizajniraju se tako da budu vidljivi, privlačni i potiču korisnika na interakciju.

Web dizajn vs izrada web stranice – koja je razlika?

Iako se pojmovi web dizajn i izrada web stranice često koriste kao sinonimi, u praksi označavaju dvije različite faze u nastanku web stranice.

Web dizajn se bavi izgledom, rasporedom i korisničkim iskustvom. Cilj dizajna je stvoriti stranicu koja je vizualno privlačna i jednostavna za korištenje. Dizajner definira boje, tipografiju, izgled navigacije, strukturu sadržaja i druge elemente koji utječu na prvi dojam i angažman korisnika.

Izrada web stranice (poznata i kao web development) odnosi se na tehničku realizaciju dizajna. Developer "oživljava" dizajn pomoću programskih jezika (HTML, CSS, JavaScript itd.) i brine se o funkcionalnosti, brzini, sigurnosti i optimizaciji.

U praksi, dizajneri i developeri često moraju surađivati.

Razlika između web dizajnera i web developera

Najčešće greške u web dizajnu i kako ih izbjeći?

Iako web dizajn na prvi pogled može djelovati kao estetski posao, upravo se u detaljima često skrivaju najveće greške koje negativno utječu na korisničko iskustvo i učinkovitost web stranice. U nastavku donosimo neke od najčešćih propusta koje primjećujemo kod loše dizajniranih web stranica i savjete kako ih izbjeći.

Najčešće greške u web dizajnu

Zatrpanost sadržajem

Jedna od najčešćih grešaka je pretrpavanje stranice informacijama. Kada korisnik dođe na početnu stranicu i zatekne previše teksta, animacija, bannera i boja, teško će znati gdje treba kliknuti ili na što obratiti pažnju. Rješenje nije manje sadržaja, već pametnije strukturiranje. Dobar dizajn koristi bijeli prostor, vizualnu hijerarhiju i jasan raspored kako bi korisniku olakšao navigaciju.

Nejasna navigacija

Ako posjetitelj ne može odmah shvatiti kako se kretati kroz stranicu, velika je vjerojatnost da će odustati. Jasno strukturirani izbornici, dobro označene kategorije i logičan raspored stranica čine osnovu prihvatljive navigacije.

Nedostatak mobilne prilagodbe

U doba kada većina prometa dolazi s pametnih telefona, nepostojanje responzivnog dizajna ozbiljan je nedostatak. Dizajn mora funkcionirati na svim veličinama ekrana, bez horizontalnog skrolanja, neprilagođenih fontova i nečitljivih elemenata.

Spora stranica

Prevelike slike, nepotrebne skripte i neoptimizirani elementi mogu usporiti web i frustrirati korisnika. Važno je optimizirati sadržaj, imati brzi hosting i dobre tehničke temelje za uspješnu stranicu.

Nejasni pozivi na akciju (CTA)

Posjetitelj treba znati što se od njega očekuje - bilo da je riječ o kupnji, prijavi na newsletter ili kontaktiranju. CTA gumbi trebaju biti jasno vidljivi, istaknuti i postavljeni na pravim mjestima.

Loša čitljivost i kontrast

Web stranica mora biti jednako funkcionalna za sve korisnike, uključujući i one s oštećenjem vida ili poteškoćama u čitanju. Osnovna pravila čitljivosti i pristupačnosti uključuju dobar kontrast, veličinu fonta i jasnoću teksta. Primjerice, na svijetloj pozadini je lakše čitati crni ili tamnosivi tekst nego svijetlo sivi ili bijeli tekst. Poveznice bi trebale biti podcrtane, kako bi ih svi korisnici mogli prepoznati, bez obzira na raspoznavanje boja.

Potrebna vam je agencija za web dizajn?

Ako vam treba nova web stranica ili želite poboljšati postojeću, dobar web dizajn može napraviti veliku razliku. U Atauctusu radimo dizajn koji nije samo lijep na prvi pogled, već i jasan, brz i prilagođen vašim korisnicima. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu naše agencije za web dizajn.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 7 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.