Kako napisati učinkovit poziv na akciju (CTA)?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
5min čitanja
Poziv na akciju (CTA)
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Kada pretražujemo internet, često susrećemo razne ponude proizvoda i usluga. Neki od njih nas privuku i kliknemo na njih u istom trenutku, dok neke zanemarimo jer nam nisu privukli pažnju ni na koji način. Upravo to ovisi o pozivu na akciju koja ima snagu privući korisnika ili ga odbiti.

U našem blogu saznajte:

  • Što je poziv na akciju?
  • Zbog čega je poziv na akciju važan i zašto ga korisnici klikću?
  • Vrste poziva na akciju u digitalnom marketingu
  • Kako izraditi utjecajni poziv na akciju?

Potrebna vam je pomoć prilikom osmišljavanja fraza koje će biti učinkoviti pozivi na akciju?  Kontaktirajte nas online ili nazovite na + 385 99 368 6979 i zatražite ponudu.

Što je poziv na akciju?

Poziv na akciju ili Call to Action (CTA) je kratka rečenica ili fraza koja potiče korisnika da na nju klikne, odnosno poduzme određenu radnju. To može biti poticaj na kupnju, prijava na newsletter, preuzimanje aplikacije i sl.

Poziv na akciju predstavlja jedan od glavnih elemenata u digitalnom marketingu. CTA se može pojaviti u obliku gumba, teksta, slike ili poveznice. Koristi se za povećanje konverzija i poboljšanje korisničkog iskustva.

Zbog čega je poziv na akciju važan i zašto ga korisnici klikću?

Call to Action gumb za korisnike označava pomoć pri rješenju problema. Na taj način, pojednostavljuje se proces radnje koju korisnici žele postići kada nastaje interakcija s brendom, proizvodom ili uslugom.

To također rezultira dulje provedenim vremenom na web stranici i pokazuje da je sadržaj web stranice relevantan, što može pozitivno utjecati na SEO. Analiziranjem reakcija korisnika na Call to Action mogu se unaprijediti poslovne strategije.

Svrha poziva na akciju je:

  1. Potaknuti konverzije

Call to Action potiče korisnike na poduzimanje određenih radnji, odnosno konverzija, što izravno utječe na povećanje prodaje, prikupljanje podataka, informiranje o uslugama ili proizvodima te na uspješnost poslovanja.

  1. Povećati angažman korisnika

Pozivom na akciju raste stupanj interakcije korisnika sa sadržajem, koji ga aktivno doživljavaju, komentiraju i dijele. Iz tog razloga, kada se povećava angažman korisnika, dolazi do izvršavanja konverzija.

  1. Optimizirati korisničko iskustvo

Kvalitetno izrađeni CTA pojednostavljuje korisničko iskustvo pružanjem jasnih uputa i smjernica kroz putovanje korisnika do izvršavanja određene radnje.

Vrste poziva na akciju u digitalnom marketingu

Pozivi na akciju se moraju stalno prilagođavati i optimizirati iz razloga što se mijenja cilj vašeg poslovanja, potrebe i želje korisnika te sama platforma. Ono može biti odlučujući faktor u usmjeravanju promatrača u sudionike, informirane u angažirane i posjetitelje u kupce.

Poziv na akciju za društvene mreže

Kada se radi o provođenju marketinga na društvenim mrežama, potrebno je uzeti u obzir da korisnici brzo pregledavaju sadržaj te CTA mora biti dovoljno privlačan kako bi se ostvarila konverzija ili angažman.

Također, na društvenim mrežama često se koristi Call to Action u obliku straha od propuštanja (FOMO – Fear of missing out), gdje se koriste fraze poput „Samo za naše pratitelje“, „Popust vrijedi još samo danas“ i slično. S obzirom da se na društvenim mrežama stvara personalizirani pristup s pratiteljima, bitno je prilagoditi CTA u drugom licu jednine u obliku snažnog akcijskog glagola kao npr.: kupi, prijavi se, samo za tebe, preuzmi, podijeli i slično.

Poziv na akciju za društvene mreže

Poziv na akciju za SEO

Call to Action ima iznimno jaku ulogu tijekom stvaranja sadržaja za web stranice korištenjem SEO strategija. U SEO strategije spadaju ključne riječi, meta opisi i kvalitetan sadržaj. Kada su te strategije pametno implementirane, to može poboljšati poziciju web stranice u rezultatima pretraživanja.

Idealan CTA za web stranicu trebao bi uključivati dodatne detalje o proizvodu, uslugama ili temi, a koji su povezani s onim što korisnici pretražuju. Dodavanjem kvalitetnog poziva na akciju u meta opise uz korištenje ključnih riječi, možete motivirati korisnike da kliknu na vaš rezultat jer će se vaša web stranica pozicionirati među prvim rezultatima.

Bitno je da korisnici mogu odmah shvatiti o čemu se radi kada CTA sadržava fraze poput „Saznajte više o našim uslugama!“, „Naručite već danas!“, „Isprobajte besplatno!“.

Poziv na akciju za ključnu riječ madrac od pjene

Poziv na akciju za e-mail marketing

Kada se radi o e-mail marketingu, personalizacija je ključna u stvaranju odnosa s vašom publikom koja ima različite interese i potrebe.

Možete ga izraditi u obliku poveznice unutar teksta ili kao gumb s kontrastnim bojama. Bitno je također koristiti precizne fraze koje će biti fokusirane na akciju, kako bi čitatelj znao koji mu je sljedeći korak. To mogu biti fraze poput „Preuzmite besplatnu verziju ovdje!“, Iskoristite kod za popust!“ i sl.

Poziv na akciju za email marketing

Poziv na akciju za PPC oglašavanje

U plaćenom oglašavanju izrazito je važno potaknuti publiku da poduzme neku radnju poput klika na oglas, prijave na newsletter, preuzimanja aplikacije ili kupovine proizvoda. Na taj način, CTA jasno izražava vrijednost i privlači pažnju korisnika. Poziv na akciju je potrebno usmjeriti na benefite koje korisnik može postići, kao npr. „Uštedi 20% popusta!“, „Prijavi se za besplatnu dostavu!“. Prilagodite jezik vašoj ciljanoj publici ovisno o ciljevima vaše kampanje za PPC oglašavanje.

Poziv na akciju za PPC oglašavanje

Kako izraditi utjecajni poziv na akciju?

Za kreiranje uspješnog poziva na akciju pratite sljedeće savjete:

1. Upoznajte svoju publiku

Prije svega, važno je znati tko su vaši korisnici. Koje su njihove potrebe, želje i izazovi? Koristite jezik i ton koji odgovara vašoj publici kako biste ih motivirali, ostvarili povjerenje i motivirali na akciju. Ako se radi o mlađoj publici, njih će privući popusti, dok onu stariju više zanima na koji način mogu riješiti svoj problem.

2. Fokusirajte se na jednostavnost i jasnoću

Kada osmišljavate poziv na akciju, imajte na umu da on mora biti lako razumljiv te je potrebno izbjegavati komplicirane izraze i dodavati nepotrebne informacije. Na taj način, korisnici će odmah znati koju radnju trebaju poduzeti i što s time mogu dobiti.

3. Stvorite dojam hitnosti

U današnjem svijetu ljudi često odgađaju odluke, zato im Call to Action mora pružiti osjećaj hitnosti kako bi djelovali odmah. Korištenjem izraza poput „Samo danas!“ ili „Ponuda je ograničena!“ stvara se osjećaj hitnosti i propusta koji motivira korisnike da brže donesu odluku.

4. Koristite snažne glagolske radnje

Snažne glagolske radnje poput „Iskoristite danas!“, „Rezervirajte sada!“, „Saznajte više!“ ili „Preuzmite odmah!“ jasno komuniciraju radnju i stvaraju osjećaj kontrole gdje korisnik zna da ga nitko ne tjera da nešto čini, već će on sam donijeti odluku.

5. Oslonite se na lijenost

Riječi koje donose angažman su one koje korisnika navode na brz rezultat i laki put do cilja. Koristite riječi poput: sada, brzo, lako, jednostavno, bez napora i slične. Ovakav CTA možete prepoznati u primjeru „Samo jednim klikom do …“.

6. Usredotočite se na pohlepu

Kada prepoznate potrebe vašeg potencijalnog kupca, iskoristite njegovu želju za maksimiziranje vrijednosti. Što vaš korisnik dobiva vašim proizvodom ili uslugom? Primjeri poput „Neka vaš osmijeh zablista!", „Riješite se neprospavanih noći!“, „Ojačajte svoj imunitet!“ i slično.

7. Aplicirajte na štedljivost

Korisnici vole ponude koje štede novac i vrijeme. Koristite fraze poput: besplatno, pristupačno, u pola cijene, bez nepotrebnih troškova, ne gubite vrijeme i slično.

8. Odaberite učinkovitu poziciju

Pozicioniranje CTA u sadržaj je od velike važnosti. Postavite ga na vidljivo mjesto na kojem mislite da će korisnici najvjerojatnije poduzeti akciju. To može biti u zaglavlju (above the fold), u sredini stranice sa sadržajem ili na kraju. Bitno je da se nalazi na sljedećem mjestu na kojem korisnik dolazi pogledom.

9. Fokusirajte se na vizualnu privlačnost

Vizualni element igra ključnu ulogu u privlačenju pažnje korisnika. Dodavanje gumba s rubovima ili različitih ikona poput strelica mogu usmjeriti korisnika na radnju, međutim, pozadina stranice, font i korištenje kontrastnih boja i dalje pruža najveću učinkovitost.

Kako osmisliti vlastite pozive na akciju?

Uštedite svoje vrijeme i već danas kontaktirajte našu marketinšku agenciju kako biste ostvarili maksimalnu stopu konverzija. Ako ste zainteresirani, kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.