Landing page (odredišna stranica) – što je i kako je optimizirati?

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 24 veljače, 2025
5min čitanja
Što je landing stranica
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Prilikom kreiranja marketinške kampanje, jedna od najvažnijih stavki je kvalitetna landing stranica, koja je ključna za pretvaranje posjetitelja u kupce. Jasna poruka, privlačan dizajn i kvalitetan poziv na akciju samo su neki od elemenata koje je potrebno zadovoljiti. U ovom blogu otkrijte:

  • Što je landing page (odredišna stranica)?
  • Razlika između landing stranice i naslovnice
  • Vrste landing stranica
  • Prednosti landing stranice
  • 8 savjeta za izradu landing stranice
  • Kako privući korisnike na landing stranicu?

Želite prepustiti izradu landing stranice agenciji za web dizajn? Atauctus vam stoji na raspolaganju s uslugama izrade web stranica. Javite nam se online ili nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu.

Što je landing page (odredišna stranica)?

Landing page ili odredišna stranica je samostalna stranica koja se koristi za poticanje na određenu akciju, odnosno prikupljanje potencijalnih kupaca ili konverzija. Ima specifičan fokus ili cilj, kao što su kupnja, prijava na newsletter, registracija na događaj i sl.

Do landing stranice se dolazi tako što se klikne na poveznicu, koja može biti prisutna na različitim kanalima digitalnog marketinga, uključujući PPC, SEO, marketing na društvenim mrežama, e-mail marketing i sl.

Razlika između landing stranice i naslovnice

Landing stranica je samostalna stranica s jednim pozivom na akciju (CTA), koji vas upućuje na izvršavanje radnje, poput kupnje, pretplate ili preuzimanja. Do nje se dolazi direktno, najčešće preko oglasa ili nekog drugog kanala. Nema navigaciju (ili ima minimalnu) do drugih dijelova vaše web stranice, već je namijenjena za stvaranje potencijalnih kupaca i prodaju.

S druge strane, naslovnica predstavlja vaše poslovanje, proizvode i usluge, vrijednosti i općenite informacije. Ima jasnu navigaciju s više poveznica i poziva na akciju jer korisnici još uvijek nisu sigurni što žele napraviti (istražiti ponudu, saznati više informacija, kupiti proizvod ili kontaktirati vas).

Vrste landing stranica

Postoje dvije vrste landing stranica prema namjeni:

Landing stranice za stvaranje potencijalnih kupaca

Ove vrste stranica se koriste za prikupljanje podataka o posjetiteljima, poput imena, e-mail ili brojeva. Obično uključuju obrazac za potencijalne klijente, a zauzvrat daju besplatne resurse, kao što su e-knjiga ili webinar.

Hubspot landing stranica za stvaranje potencijalnih kupaca

Klikovne landing stranice

Osmišljene su kako bi korisnike uvjerile da kliknu na određenu stranicu i naprave konverziju, kao što je npr. kupnja ili prijava. Uglavnom sadrže jasan i uvjerljiv naslov, tekst i CTA gumb.

Semrush klikovna landing stranica

Landing stranice se mogu koristiti za različite svrhe, poput:

  • Prijava putem e-maila
  • Prodaja proizvoda ili usluga
  • Preuzimanje e-knjiga, vodiča i kataloga
  • Preuzimanje aplikacija
  • Registracija za događaj
  • Zakazivanje sastanka.

Nije ih preporučljivo koristiti kada se želi predstaviti više proizvoda ili usluga, povezati stranice ili predstaviti informacije o poslovanju.

Prednosti landing stranica

Landing stranice nude brojne prednosti:

Precizno ciljanje

Uz pomoć landing stranica korisnicima pružate ono što im je potrebno, odnosno šaljete im poruke koje očekuju.

Povećanje konverzija

S određenom stranicom možete ciljati zainteresirane korisnike u pravo vrijeme i s pravom ponudom.

Mjerenje rezultata

Landing stranice omogućuju praćenje analitike, što pruža prostor za promjene i postizanje većeg broja konverzija.

Jasnija ponuda

Korisnicima možete dati do znanja što nudite i zašto bi trebali odabrati baš vas.

Testiranje

Testiranje naslova, poziva na akcija, slika i dodatnih tekstova neće utjecati na ostale stranice, što je odlična prilika za isprobavanje i mjerenje različitih opcija.

8 savjeta za izradu landing stranice

Prilikom izrade landing stranice potrebno je obratiti pažnju na nekoliko elemenata:

1. Koristite privlačan naslov i podnaslov

Uključite glavnu korist, detalje i dodatne pojedinosti uz snažne riječi, brojke ili statistiku te emocije.

Spotify landing stranica

2. Uključite atraktivne slike

Slike trebaju biti jednostavne, visoke kvalitete i objašnjavati vrijednost proizvoda ili usluge. Najbolja opcija je prikazati proizvod koji prodajete ili upotrijebiti sliku koja jasno potiče na akciju.

Brevo landing stranica

3. Upotrijebite jasan poziv na akciju (CTA)

Koristite samo jedan poziv na akciju, kako biste usmjerili korisnike na jasnu radnju. Izrazi poput „klikni ovdje“ i „saznaj više“ nisu dovoljni, već trebaju biti specifični, kao npr:

  • „kupi proizvod/uslugu“
  • „instaliraj aplikaciju“
  • „prijavi se za događaj“
  • „preuzmi e-knjigu“
  • „prijavi se na newsletter“ i sl.

Bolt landing stranica

4. Izradite obrazac za unos podataka

Korisnici vam putem obrasca za unos podataka mogu ostaviti važne podatke, kao što su ime, telefon, e-mail, lokacija, datum rođenja i sl. Tako ostvarujete priliku za održavanje komunikacije, ali i analiziranje vaše publike.

SEJ landing stranica

5. Istaknite svoje prednosti

Predstavite svoje nagrade, recenzije i svjedočanstva zadovoljnih korisnika, dugogodišnje poslovanje ili neke druge značajke koje vas izdvajaju u odnosu na konkurenciju.

Coursera landing stranica

6. Fokusirajte se na namjeru korisnika

Landing stranica treba biti usklađena s upitom ili oglasom. Ako korisnik ne dobije ono što očekuje, najčešće odlazi sa stranice i traži dalje.

7. Navedite samo najvažnije podatke

Nemojte pretrpavati stranicu s previše informacija, kao što su različite ponude, nepotrebne slike i sl. Budite posvećeni samo jednom proizvodu ili usluzi, kojeg ćete detaljno objasniti.

8. Nemojte koristiti izbornik

Landing stranica bi u pravilu trebala biti bez izbornika. Stavljanjem izbornika, korisnicima bi mogli odvratiti fokus, pa bi umjesto kupnje proizvoda ili usluga mogli završiti na istraživanju web stranice (npr. čitanje blogova). Nakon nekog vremena bi mogli izgubiti interes i napustiti stranicu bez izvršene akcije.

MyFitnessPal landing stranica

Kako privući korisnike na landing stranicu?

Korisnike možete privući na landing stranicu koristeći brojne kanale digitalnog marketinga, kao što su:

Google oglašavanje

Kada korisnik klikne na Google oglas, možete ga odvesti na odredišnu stranicu, koja je relevantna uz pretraživanje. Primjerice, ako korisnik traži alat, odvedite ga na stranicu koja je namijenjena alatu.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Oglasi na društvenim mrežama uključuju vizualni dio uz odredišnu stranicu i CTA, kao npr. „saznaj više“, „kupi odmah“ i sl. Važno je osigurati da su oglasi usklađeni s odredišnom stranicom, kako bi ispunili očekivanja korisnika.

Blogovi

Blogovi su izvrstan način za pretvaranje potencijalnih kupaca u stvarne i povećanje broja konverzija koristeći jasne pozive na akciju.

E-mail marketing

Kada radite e-mail marketing, možete uključiti poziv na akciju kako biste usmjerili korisnika na željenu radnju, kao npr. kupnja proizvoda kojeg je stavio u košaricu, ali nije završio kupnju.

Potrebna vam je pomoć pri kreiranju landing stranica?

Svaka odluka kod landing stranice može utjecati na krajnji rezultat. Od odabira boja do CTA gumba, svaki detalj igra ulogu u tome hoće li posjetitelj ostati na stranici i poduzeti akciju. Ako niste sigurni kako ih pravilno implementirati, naša agencija za web dizajn vam stoji na raspolaganju. Nazovite nas ili pošaljite upit i unaprijedite vaše poslovanje.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.