Digitalni marketing – što je i kako započeti?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
6min čitanja
Što je digitalni marketing
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Kada se spominje digitalni marketing, često se pojavljuje upitnik nad glavom starijih generacija koje se prije nisu susretale s ovim pojmom. Isto tako, nebrojeno puta i u razgovoru s klijentima doznajemo kako ne shvaćaju baš svi što sve ulazi pod naziv digitalni marketing. Kako onda objasniti što je to digitalni marketing i što taj pojam obuhvaća?

U našem vodiču kroz pojam digitalnog marketinga saznajte:

  • Što je digitalni marketing?
  • Razlika između tradicionalnog i digitalnog marketinga?
  • Važnost digitalnog marketinga
  • Ključne komponente digitalnog marketinga
  • Kako započeti s digitalnim marketingom?

Ako su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.

Što je digitalni marketing?

Digitalni marketing (poznat i kao internet marketing) podrazumijeva proces koji koristi digitalne kanale kako bi se približio publici koja je pristupna online, s ciljem da im predstavi i promovira usluge, proizvode i brend te ih potakne na kupnju.

Moramo biti svjesni da je digitalni marketing postao ključan element uspjeha modernog poslovanja u svijetu gdje tehnologija stalno napreduje. Zbog toga, cjelokupna privatna i poslovna komunikacija između ljudi odvija se u digitalnom obliku, što ujedno utječe i na djelovanje marketinga.

Razlika između tradicionalnog i digitalnog marketinga

U svijetu marketinga, izbor između tradicionalnog i digitalnog marketinga može imati značajan utjecaj na uspjeh vaše kampanje. Zato je važno razumjeti ključne razlike i prednosti kako biste izabrali pravi način za targetiranje svoje publike i promoviranje vašeg branda.

Tradicionalni marketing vs digitalni marketing

Tradicionalni marketing

Tradicionalni marketing je oblik koji obuhvaća marketinške aktivnosti kojima za oglašavanje koristi tradicionalne kanale, kao što su mediji poput:

  • Televizija i radio
  • Tiskani mediji – novine, časopisi, brošure, letci
  • Vanjsko oglašavanje – billboardi, posteri, reklame na javnom prijevozu
  • Direktna pošta – slanje promotivnih materijala direktno na kućne adrese potencijalnih i postojećih klijenata.

Na taj način, tradicionalni marketing obuhvaća širu publiku koja je nespecifična s obzirom da oglase na TV-u ili radiju mogu doseći milijuni ljudi gdje nema preciznog ciljanja publike. Tu se događa jednosmjerna komunikacija, gdje je od strane publike ograničena interakcija s brandom već oni izravno primaju informacije.

Tradicionalni marketing često zahtijeva veća ulaganja i koristi se u slučaju da je vaša ciljana publika manje sklona korištenju digitalnog sadržaja, ako se nalazi u manjoj zajednici gdje tradicionalni mediji još uvijek imaju jak utjecaj ili ako imate namjeru podići svijest o brandu i doseći široku publiku.

Digitalni marketing

Digitalni marketing obuhvaća sve oblike oglašavanja vezane za digitalne kanale, medije i tehnologije za interakciju i postizanje ciljane publike. Ti kanali uključuju:

  • Web stranice – kreiranje i optimizacija
  • Sadržajni marketing – blogovi, članci i ostali sadržaj
  • SEO – optimizacija za tražilice
  • Društvene mreže – Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn i slične platforme
  • E-mail marketing – slanje personaliziranih poruka i newslettera
  • Google oglašavanje – plaćeni oglasi.

Ovakav pristup digitalnog marketinga omogućuje precizno ciljanje publike prema demografskim podacima, interesima i ponašanju korisnika. Omogućuje praćenje i analizu rezultata, broj posjeta i konverzija.

Pristupačniji je i fleksibilniji za male i srednje tvrtke jer se kampanje mogu pokrenuti i s manjim budžetom koji sami određuju. Također, stvara se dvosmjerna komunikacija gdje korisnici mogu komentirati, dijeliti sadržaj, klikati na oglase ili obavljati online kupnju.

Važnost digitalnog marketinga

Važnost digitalnog marketinga leži u dosegu ciljane publike na učinkovit način koji se tradicionalnim marketingom ne može postići. Za primjer možemo uzeti reklamnu kampanju objavljenu u časopisu. U tom slučaju, nemate uvid u doseg ljudi koji su vidjeli vaš oglas objavljen u časopisu i koliko je od tih ljudi napravilo izravnu kupnju ili poslalo upit. Međutim, kada postavite oglas na društvenim mrežama ili na Google tražilici, imate detaljan uvid u analitiku.

Digitalni marketing pruža niz prednosti za tvrtke:

1. Široki doseg publike

Digitalni marketing nema geografskih ograničenja, što omogućuje da vaše kampanje dosegnu publiku diljem svijeta.

2. Oglašavanje ciljane publike

U digitalnom marketingu postoji mogućnost oglašavanja prema ciljanoj publici. Ona se određuje prema dobi, spolu, obrazovanju, prihodima i interesima koji se prate putem digitalnih platformi.

Na taj način, možete ciljati i specifične lokacije određenih zemalja, regija i gradova. To posebno koristi lokalnim tvrtkama koje žele privući posjetitelje u okolnoj blizini. Također, oglasi se mogu prilagoditi vremenu u kojem je vaša ciljana publika najaktivnija.

3. Mjerljivost uspjeha kampanje

Ključna stavka za optimizaciju i postizanje boljih rezultata je precizno mjerenje i analiza rezultata nakon puštene kampanje. Google Analytics i ostali alati drugih platformi pružaju detaljne informacije o interakcijama korisnika sa sadržajem, broj posjeta, stopu zadržavanja, konverzije i sl.

4. Pristupačni troškovi

Digitalni marketing pruža izradu kampanja koje zahtijevaju manja ulaganja gdje je moguće započeti i s minimalnim budžetom koji će se povećavati prema rezultatima kampanje. Takav koncept oglašavanja omogućuje bolju kontrolu nad troškovima i smanjuje gubitak resursa na publiku koja nije zainteresirana za tvrtku koja se oglašava.

5. Direktna interakcija i angažman s klijentima

Direktnom interakcijom s klijetima izgrađuju se odnosi s klijentima i lojalnost prema brendu. Na temelju podataka o korisnicima moguće je personalizirati poruke, isto tako stvara se brža reakcija na povratne informacije i angažman korisnika.

6. Visok povrat investicije (ROI – return on investment)

Stalno praćenje i optimizacija kampanja omogućuje brzo reagiranje na promjene i prilagođavanje rezultatima kako bi se točno pratilo koliko prihoda donosi svaka kampanja u odnosu na uložena sredstva.

Ključne komponente digitalnog marketinga

Digitalni marketing obuhvaća širi spektar strategija i digitalnih kanala koji se koriste za promociju proizvoda i usluga. Takve strategije možemo nazvati vrstama ili komponentama digitalnog marketinga koje je važno razumjeti kako biste potpuno iskoristili sve njegove prednosti.

Ključne komponente digitalnog marketinga

Web stranica

Web stranica najčešće je prvi dodir koji vaši kupci imaju s vašim brendom. Ona je temeljna komponenta digitalnog marketinga jer svi kanali koji dalje navode kupce počinju s vaše web stranice. Web stranica služi kao centralna točka vaše prisutnosti na internetu jer stvara korisničko iskustvo koje privlači i zadržava posjetitelje.

Naravno, ovisno o vašem brendu, cilju, proizvodima i uslugama, naši marketing stručnjaci savjetovat će vas o tome ako je nužno imati web stranicu ili optimizirati postojeću. Web stranica mora biti optimizirana jer njena učinkovitost utječe na brzinu učitavanja, prilagođenost na mobilnim telefonima, pozicioniranje na tražilici uz kvalitetan sadržaj i sl., što utječe na iskustvo vaših korisnika.

Villa Trn web stranica

SEO – optimizacija za tražilice

SEO – optimizacija za tražilice je proces prilagođavanja web stranice i njezinog sadržaja kako bi se povećala njena vidljivost i posjećenost. Njene tehnike obuhvaćaju korištenje ključnih riječi i fraza u sadržaju kojima ćete se lako pozicionirati na tražilici. SEO optimizacija osim kvalitetnog sadržaja uključuje i tehničke elemente poput meta opisa, H naslova na webu, URL-a i backlinkova.

Rezultati pretraživanja za upit tave za palačinke

Sadržajni marketing

SEO optimizacija zahtijeva kvalitetan i relevantan sadržaj za web stranicu. Takav sadržaj sastoji se od teksta koji ima cilj informirati i educirati korisnika o pojedinim uslugama i proizvodima. Na taj način, sadržajni marketing privlači i angažira publiku stvarajući svijest o brendu te pružajući povjerenje i autoritet omogućavajući posjetiteljima da poduzmu određene akcije kako biste stvorili promet. Sadržajni marketing uključuje tekstove poput blogova, videozapisa, slika, infografika, e-knjiga i slično.

Clickslice sadržajni marketing

Društvene mreže

Možda nisu svi svjesni važnosti društvenih mreža u digitalnom marketingu. Prisutnost vašeg brenda na društvenim mrežama više je od samog postojanja vaših profila. Platforme poput Facebooka, Instagrama, YouTube-a, LinkedIn-a i drugih, omogućuju vam mnoge benefite poput dijeljenja vašeg sadržaja, interakcije s posjetiteljima, stvaranja konverzija i online zajednice što na kraju stvara i veću prisutnost vašeg brenda na internetu. To postižete oglašavanjem na društvenim mrežama birajući demografsku skupinu i interese vaših korisnika, čime pozitivno utječete i na SEO vaše web stranice.

Philips društvene mreže

E-mail marketing

Putem e-mail marketing kampanje stvarate personalizirani pristup s vašim klijentima. E-mail marketing omogućuje slanje obavijesti o promocijama, popustima i akcijama, newslettere i personalizirane poruke. Na taj način gradite odnos s vašom publikom uz mogućnost praćenja i analizu performansi.

Mailchimp email marketing

Google oglašavanje

Google oglašavanje je plaćeni oblik oglašavanja koji svoje oglase na Google prikazuje korisnicima koji pretražuju određene ključne riječi i pojmove na Google tražilici. Google oglašavanje omogućuje precizno ciljanje publike, kontrolu budžeta i praćenje performansi te plaćanje po kliku (PPC).

Google oglašavanje za ključnu riječ ženske torbe

Kako započeti s digitalnim marketingom?

Ako nemate iskustva u području digitalnog marketinga, mi ćemo vas uputiti kroz osnovne korake kako biste znali odakle početi.

1. Postavljanje ciljeva

Prije nego započnete s digitalnim marketingom, izrazito je važno definirati vlastite ciljeve koje želite postići. Ti ciljevi moraju biti takozvani SMART – specifični, mjerljivi, dostižni, relevantni i vremenski ograničeni.

2. Istraživanje tržišta i targetiranje publike

Sljedeći korak nakon postavljanja ciljeva je istraživanje tržišta i vaše ciljane publike. To je nužan proces u kojem saznajete informacije o potrebama, željama i ponašanju vaše ciljane publike. Za relevantnije rezultate potrebno je izraditi profil vašeg idealnog kupca koji uključuje demografske podatke, interese, navike, želje, ciljeve i mogućnosti.

3. Određivanje strategija

Nakon kvalitetno provedenog istraživanja tržišta i određivanja ciljane publike, sljedeći je korak odabrati strategije koje će vam pomoći u realizaciji postavljenih ciljeva. Te ključne komponente obuhvaćaju: izradu web stranice, SEO optimizaciju, kreiranje kvalitetnog sadržaja, oglašavanje i vođenje društvenih mreža, e-mail marketing te plaćeno Google oglašavanje.

4. Analiziranje i praćenje rezultata

Nakon što ste optimizirali vašu web stranicu ili pokrenuli oglasnu kampanju, krenite s praćenjem metrike posjećenosti stranice, stope konverzije, angažman na društvenim mrežama i ROI (Return of Investment). Na temelju tih podataka koje je moguće pratiti putem Google Analytics i društvenih analitika, možete prilagoditi svoje strategije kako biste postigli bolje rezultate.

Obratite nam se za izvanredne rezultate digitalnog marketinga

Želite postići izvanredne rezultate vašeg poslovanja koristeći usluge digitalnog marketinga, ali ne znate od kuda krenuti? Agencija za digitalni marketing Atauctus vam stoji na raspolaganju. Pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu za vaš digitalni marketing.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.