facebook oglašavanje

Facebook marketing pomaže u brendiranju, povećanju prometa na stranici i olakšavanju komunikacije s klijentima. Ostvarite rezultate uz pomoć Facebook oglašavanja!

Facebook marketing

Facebook je jedna od najvećih društvenih mreža i vrsta internet oglašavanja, koja na području Hrvatske broji više od 2 milijuna aktivnih korisnika. Facebook oglašavanje pruža mogućnost oglašavanja proizvoda i usluga na hrvatskom, ali i globalnom tržištu, a uz pomoć Facebook algoritma moguće je pronaći idealnu ciljnu skupinu. 

Facebook publika

Ono što Facebook oglašavanje čini posebnim je detaljno određivanje publike. Postoje dvije vrste publike, a to su: prilagođena i slična publikaPrilagođena Facebook publika definira se na temelju: lokacije, dobi, spola, detaljnog ciljanja (uključivanje publike koja mora odgovarati određenim elementima ili isključivanje publike koja ne ispunjava sve elemente), jezika i vrste veze. Slična Facebook publika može se odrediti kao: prilagođena publika, koja je već bila na neki način u kontaktu s poduzećem koje se oglašava i prilagođena publika s korisničkom vrijednošću, koja stvara najvrjedniju publiku sukladno državi i veličini publike. Prilikom izrade Facebook kampanje, moguće je postaviti više oglasa, koji imaju različiti izgled, sadržaj i publiku. 

facebook publika
pozicije i izgled oglasa

Pozicije i izgled oglasa

Pozicije Facebook Ads oglasa mogu biti automatske pozicije, koje određuje Facebook, kako bi se oglasi prikazali najvećem broju korisnika te ručno odabrane pozicije, prema vlastitom izboru. Oglasi se mogu prikazivati na: Facebooku, Instagramu, vanjskim web stranicama, aplikacijama i Messengeru. Facebook oglas može biti: jedna slika, videozapis, slideshow s više slika, vrtuljak (dvije ili više slika ili videozapisa koji se mogu pomicati) ili kolekcija (grupa stavki preko cijelog zaslona). Svaki oglas ima svoj naslov, podnaslov i upis te URL web stranice (ako postoji) s pozivom na djelovanje (pošalji poruku, saznajte više, zatraži ponudu itd.)

Facebook oglašavanje cijena

Facebook cijena internet oglašavanja sastoji se od fiksnog i varijabilnog dijela. Fiksni dio uključuje cijenu agencije za Facebook marketing, koja iznosi 250€ + PDV/mj, a varijabilni dio je trošak koji se plaća Facebooku te 10% od budžeta agencijske provizije. Njega odabirete sami, a mi Vam pružamo preporuku koliki budžet Vam je potreban za ostvarenje ciljeva. Isto vrijedi i za cijenu Instagram oglašavanja.

Zašto angažirati baš nas za izradu Facebook oglasa?

Ključni odgovor na ovo pitanje su vrijeme i kvaliteta. Prije svega, važno je reći kako jednom napravljene Facebook oglase treba svaki dan optimizirati i prilagođavati novim situacijama, a to iziskuje puno vremena i znanja. Što su oglasi bolje optimizirani, time će se postići i kvalitetniji rezultati. Facebook alati mijenjaju se gotovo na dnevnoj bazi te treba puna posvećenost kako bi se pratio korak s istima. Povezivanje s web stranicom i praćenje rezultata od velike su pomoći kako bi se mogao napraviti i remarketing posjetitelja koji su već bili na stranici. Na kraju svega, najbitniji su izgled i sadržaj oglasa, koji će korisnike potaknuti na akciju, a njih izrađujemo koristeći najbolje grafičke alate u kombinaciji s dugogodišnjim marketinškim iskustvom.

Predstavite poduzeće, proizvode ili usluge javnosti i pozicionirajte se kao vodeći na tržištu.

Osobe koje prate ili su zainteresirane za Vaš sadržaj mogu postati Vaši klijenti. Facebook Ads omogućuje angažman korisnika na objavi i poticanje prometa na web lokaciji.

Facebook Ads se temelji na CPC (cost-per-click) modelu te se cijena klika definira prema dnevnom ili ukupnom budžetu kojeg ste odredili. Facebook oglasi jedni su od jeftinijih načina oglašavanja, koji omogućuju detaljno određivanje ciljane publike. Na temelju analitike, moguće je točno vidjeti kome su se oglasi prikazivali, koliko puta i po kojoj cijeni.

PROCES FACEBOOK OGLAŠAVANJA

1. UVODNI SASTANAK

Vaše informacije o poslovanju, proizvodima i uslugama te tržištu od velike su nam pomoći. Želimo znati Vaše ciljeve i što želite oglašavati uz koji budžet, na temelju čega Vam možemo napraviti ponudu.

2. Analiza internetskog tržišta i konkurencije te izrada Facebook Ads plana

Kako bismo napravili što kvalitetnije Facebook oglase, nužno je istražiti koliko se poduzeća oglašava na Vašem tržištu, kakve su im Facebook i Instagram stranice, što oglašavaju, kako im izgledaju oglasi i druge faktore. Zatim se izrađuje Facebook Ads plan, kojim će se odrediti ciljevi koji se žele postići u narednom periodu. Planom će se odrediti i budžet koji se planira potrošiti, a određujete ga sami. Mi Vam možemo dati preporuku, ali konačna odluka je na Vama.

3. Izrada, implementacija i optimizacija Facebook Ads kampanje

Nakon analize tržišta i Facebook Ads plana započinje izrada Facebook Ads kampanje, koja uključuje Facebook oglase. U ovom dijelu određuje se cilj kampanje, trajanje i budžet svakog oglasa, izgled, ciljna publika i pozicije oglasa. Kampanja neće biti puštena u javnost dok je Vi neodobrite. Implementacijom kampanje, započinje dnevno praćenje rezultata, a time i optimizacija, kako bi se postigli što kvalitetniji rezultati.

4. izvještavanje i prijedlozi

Zajednički komentiramo rezultate kampanje i provodimo analizu uspješnosti. Predlažemo područja na kojima je moguće napraviti poboljšanja ili predlažemo nove segmente koje je moguće oglašavati. Više informacija nam omogućuje da kvalitetnije odredimo publiku, a samim time i postignemo bolje rezultate.

ČESTA PITANJA

Postoje različite vrste Facebook kampanja, a mogu se podijeliti na tri glavne skupine: svjesnost, razmatranje i konverzije.

FACEBOOK SVJESNOST:

  1. prepoznavanje robne marke – prikazivanje oglasa korisnicima koji bi mogli zapamtiti oglas
  2. doseg – prikazivanje oglasa maksimalnom broju korisnika

FACEBOOK RAZMATRANJE:

  1. promet – preusmjeravanje korisnika na web stranicu, aplikaciju ili Facebook događaj
  2. angažman – prikupljanje lajkova na stranici, reakcija, komentara ili dijeljenja na objavi
  3. instalacija aplikacije – prikazivanje oglasa korisnicima koji bi mogli preuzeti i koristiti aplikaciju
  4. prikazi videozapisa – prikazivanje video oglasa
  5. generiranje potencijalnih klijenata – korištenje obrazaca, poziva ili poruka za prikupljanje informacija o korisnicima zainteresiranima za poslovanje
  6. poruke – prikazivanje oglasa korisnicima koji im omogućuju interakciju kroz Facebook Messenger, WhatsApp i Instagram Direct.

FACEBOOK KONVERZIJE:

  1. konverzije – prikazivanje oglasa korisnicima koji će najvjerojatnije poduzeti neke radnje, npr. kupiti nešto na web stranici ili nazvati
  2. kataloška prodaja – prikazivanje oglasa korisnicima s proizvodima iz kataloga
  3. promet u trgovini – prikazivanje oglasa korisnicima koji će najvjerojatnije posjetiti fizičke trgovine kada su u njihovoj blizini.

Facebook remarketing (retargeting) je prikazivanje oglasa postojećim kupcima ili potencijalnim klijentima koji su već bili u interakciji s poslovanjem – posjetili web stranicu, aplikaciju, bili u trgovini, u popisu su kupaca ili su posjetili Facebook ili Instagram stranicu. To je moguće postići koristeći Facebook Pixel.

Facebook oglašavanje može, ali i ne mora uključivati Instagram oglašavanje. Iako Instagram nije primjeren za sve djelatnosti, kod nekih je vrlo koristan alat, uzimajući u obzir da su u prvom naglasku fotografije, kojima je moguće prezentirati svoj rad, proizvod ili uslugu. Također, Instagram objave, pa tako i oglasi su u opuštenijem tonu, stoga je moguće uspostaviti bolji odnos s postojećim, ali i potencijalnim klijentima, stvarajući brend.

Instagram oglašavanje i Instagram marketing veliki su potencijal, zato što Instagram koristi više od milijun aktivnih korisnika u Hrvatskoj. Posebno je zanimljiva činjenica kako je na Instagramu sve veći broj mladih korisnika. Može se raditi na dva načina, a to su:

  • oglašavanje na Instagram aplikaciji – osnovni oblik oglašavanja
  • Facebook Ads oglašavanje – nudi jednake opcije kao i kod Facebook oglašavanja, što nudi više mogućnosti od običnog oglašavanja na aplikaciji.

Kako bi bili sigurni da će Vaša Facebook kampanja donijeti dobre rezultate, poželjno je koristiti A/B test.  A/B testiranje je testiranje dvije različite opcije, koje se prikazuju dvije različite publike u isto vrijeme. Bilo da je riječ o različitim slikama, tekstu, publici ili ciljevima oglašavanja, samo mala promjena može imati veliku ulogu u poboljšanju kampanje.

Ako želite oglašavati sadržaj povezan s kreditom, zaposlenjem, stambenim mogućnostima, društvenim pitanjima, izborima ili politikom potrebna su posebna dopuštenja.