Facebook je društvena mreža na kojoj se možete povezati s potencijalnim klijentima i pretvoriti ih u lojalne kupce. Koristeći Facebook oglašavanje, možete doprijeti do još više korisnika koji su zainteresirani za vaše proizvode i usluge.
Nastavite čitati vodič kako biste dobili odgovor na pitanja:
Što je Facebook oglašavanje?
Zašto biste trebali koristiti Facebook oglašavanje?
Facebook oglašavanje je način oglašavanja koji uključuje promoviranje vašeg poslovanja, proizvoda ili usluga kroz prikazivanje prilagođenih oglasa zainteresiranoj publici.
Facebook oglase možete prepoznati po oznaci „Plaćeni oglas“ ili „Sponzorirano“, a često se razlikuju i od klasičnih objava jer mogu imati i neke dodatne opcije, kao npr. katalog proizvoda ili poziv na akciju (kupi odmah, saznajte više i sl.).
Facebook oglase možete prepoznati po oznaci „Plaćeni oglas“ ili „Sponzorirano“, a često se razlikuju i od klasičnih objava jer mogu imati i neke dodatne opcije, kao npr. katalog proizvoda ili poziv na akciju (kupi odmah, saznajte više i sl.).
Zašto biste trebali koristiti Facebook oglašavanje?
Nekoliko je razloga zašto biste trebali koristiti Facebook oglašavanje:
Facebook ima ogromnu korisničku bazu
Facebook koristi više od 2 milijarde korisnika, a u Hrvatskoj više od 2,5 milijuna korisnika. Broj korisnika se kontinuirano povećava.
Možete detaljno ciljati publiku
Koristeći Facebook oglašavanje, možete odabrati publiku prema demografskim podacima, lokaciji, interesima, ponašanju i ostalim karakteristikama.
Omogućuje brendiranje
Vaš Facebook oglas će se prikazivati zainteresiranim korisnicima. Na taj način, oni će saznati za vas, vidjeti koji su vaši proizvodi ili usluge te potencijalno postati lojalni kupci.
Nudi mogućnost prilagodbe
U procesu izrade Facebook oglasa, sami određujete kako će oglasi izgledati. Možete odabrati vlastite fotografije i videozapise te napisati tekstove. Također, odlučujete i gdje će se ti oglasi prikazivati (npr. Feed, Story, Messenger).
Imate potpunu kontrolu nad budžetom
Prilikom izrade Facebook oglasa, sami određujete koliko ćete trošiti na dnevnoj ili mjesečnoj razini te možete pratiti analitičke podatke.
Možete ga koristiti u svrhu remarketinga
Facebook pruža opciju prikazivanja oglasa onima koji su već posjetili vašu web stranicu ili na neki drugi način iskazali interes.
Kome je Facebook oglašavanje namijenjeno?
Facebook oglašavanje može biti namijenjeno različitim skupinama, kao što su:
mala i srednja poduzeća
velika poduzeća
online trgovine
lokalna poduzeća
organizacije i udruge
obrazovne institucije
javne osobe i influenceri.
Svaka od ovih publika ima različite ciljeve i načine kako će ih postići. Ono što im je svima zajedničko je to da uz pomoć Facebook oglašavanja mogu detaljno ciljati publiku, podizati svijest o brendu, stvarati lojalne kupce i jačati svoju internetsku prisutnost.
ciljna publika - što je vaša publika uža, time je i cijena oglašavanja veća
gdje se oglasi prikazuju – nije jednako hoćete li se oglašavati samo npr. na Facebooku ili i na Instagramu
vrsta oglasa – video oglasi su skuplji od slikovnih
ciljevi oglašavanja – klikovi su puno povoljni od prodaje (konverzije)
koliko kampanja traje – trošak ovisi o tome koliko dugo će se kampanja prikazivati
konkurencija – cijena ovisi o tome koliko se poduzeća iz vaše industrije oglašava te o cijeni proizvoda ili usluge koju nudite
sezonalnost – cijena oglašavanja može varirati za proizvode i usluge koji su specifični za određeno godišnje doba (npr. kupaći kostimi, božićni ukrasi i sl.)
vrijeme prikazivanja – najjeftinije prikazivanje je tijekom noćnih sati, ali tada je i najmanje korisnika aktivno
lokacija – cijena oglašavanja ovisi u kojem se gradu i državi oglašavate.
Vrste Facebook oglasa
Facebook nudi različite vrste i formate oglasa kako bi zadovoljio različite potrebe i želje oglašivača. Vrste Facebook oglasa su:
Slikovni oglasi su klasičan oblik Facebook oglašavanja. Uključuju sliku i kratki tekst. Najjednostavniji su za izradu, a samim time i najčešći oblik oglasa.
Prije izrade slikovnih oglasa, potrebno je donijeti odluku koju sliku postaviti jer je moguće odabrati samo jednu. Slika treba biti visoke kvalitete i na prikladan način prikazivati proizvod i uslugu te slati poruku potencijalnim kupcima.
Video oglasi
Kao što i sama riječ kaže, video oglas uključuje videozapis. Prilikom izrade oglasa možete odabrati jedan videozapis u trajanju do maksimalno 240 minuta, no preporuka je da bude dug do 15 sekundi.
Kako biste pokrenuli oglas, potreban vam videozapis visoke kvalitete. Ova vrsta oglasa je skuplja u odnosu na slikovni oglas, no može biti vrlo učinkovita.
Vrtuljak oglasi (carousel oglasi)
Vrtuljak oglasi mogu prikazivati do 10 slika ili videozapisa na koje se može kliknuti. Svaka slika ili videozapis su zasebni te imaju svoj naslov, opis ili poveznicu.
Oglasi za kolekcije
Oglasi za kolekcije omogućuju kombiniranje slika, videozapisa i vrtuljaka u jednom oglasu. Kada se klikne na oglas, otvara se oglas preko cijelog ekrana u obliku interaktivnog kataloga. Uglavnom ga koriste online trgovine.
Instant Experience oglasi
Instant Experience oglasi (u prošlosti Canvas Ads) su interaktivni oglasi koji se prikazuju na mobilnim uređajima. Korisnici mogu dodirivati, pomicati, povećavati ili smanjivati sadržaj oglasa. Preporuka je koristi 5 do 7 slika i videozapisa.
Lead oglasi – oglasi za prikupljanje kontakt podataka korisnika
Lead oglasi omogućuju korisnicima da unutar oglasa ispune podatke, kao što su primjerice prijava na newsletter, upit za više informacija, prijava za testiranje proizvoda i sl.
Story oglasi – oglasi u obliku Facebook priča
Story oglasi su oglasi u obliku Facebook priča. Prikazuju se isključivo na mobitelu u vertikalnom formatu između priča vaših prijatelja. Mogu biti slike ili videozapisi u trajanju do 15 sekundi. Vrlo su korisni jer korisnike možete usmjeriti na odredišnu stranicu, gdje mogu izvršiti kupovinu ili rezervaciju.
Messenger oglasi – oglasi unutar poruka
Messenger oglasi se prikazuju unutar Messengera. Klikom na oglas otvara se nova kartica s pozivom na akciju.
Kako se oglašavati na Facebooku kroz 9 koraka
Facebook oglašavanje može biti vrlo učinkovito, no potrebno je nekoliko koraka kako bi se oglasi pokrenuli:
Otiđite na Meta Business Suite i kliknite Izradi račun. Nakon toga, upisat ćete naziv Facebook stranice, vaše ime i poslovni e-mail. Nakon što potvrdite e-mail, otvorit će se Meta Business Suite.
2. Povežite postojeću ili izradite novu Facebook poslovnu stranicu
Kliknite na opciju Postavke u lijevom izborniku.
U Postavkama poslovanja kliknite na Stranice, a zatim Dodaj. Možete dodati stranicu, zatražiti pristup ili kreirati novu stranicu.
3. Napravite račun za oglašavanje
Kako biste napravili račun za oglašavanje idite na Računi za oglašavanje, a zatim Dodaj. Zatim možete dodati račun ili zatražiti pristup računu. ID računa se uvijek nalazi na vrhu.
Ako se radi o novom računu, kliknite Kreirajte novi oglašivački račun.
Unesite naziv, vremensku zonu i valutu i kliknite Next.
Zatim odaberite hoće li oglašivački račun koristiti vaše poduzeće ili drugo poduzeće ili klijent.
Nakon toga, potrebno je dodati osobe i razinu pristupa te podatke o plaćanju.
4. Izradite Facebook kampanju
Otvorite Ads Manager.
Kliknite na Kreiraj, koji se nalazi s lijeve strane.
5. Postavite vrstu kupovine i cilj kampanje
Facebook nudi dvije vrste kupovine:
aukcija
doseg i učestalost.
Ovisno o vrsti kupovine, razlikuju se ciljevi koje možete odabrati.
Pod aukcijom možete izabrati između 6 ciljeva:
svjesnost – prikazujte oglase korisnicima koji će ih najvjerojatnije zapamtiti
promet – pošaljite korisnike na odredište, npr. na web stranicu, aplikaciju, Instagram profil ili događaj na Facebooku
angažman - primajte više poruka, pregleda na videozapisima, sviđanja objave, stranice ili komentara.
potencijalni klijenti – prikupljajte kontakt podatke korisnika
promocija aplikacije – pronađite korisnike koji će instalirati vašu aplikaciju i nastaviti je koristiti
prodaja – pronađite korisnike koji će kupiti vaše proizvode ili usluge.
Doseg i učestalost pruža izbor između tri cilja: svjesnost, promet i angažman.
6. Uredite informacije o kampanji
U ovom dijelu, možete upravljati sljedećim informacijama:
Ako niste odradili prethodni korak, sada možete unijeti ili promijeniti Naziv kampanje. Naziv kampanje je vrlo važan jer si olakšavate snalaženje među kampanjama. Iako vam se sada čini jednostavno jer imate samo jednu kampanju, to neće biti tek tako lako kada dođe novih 10.
Posebne kategorije oglasa
Sljedeća opcija su Posebne kategorije oglasa. Potrebno je odabrati ako vaš oglas uključuje jednu od sljedećih stavki:
kredit – oglasi za ponude kreditnih kartica, kredite za automobile, dugoročno financiranje i sl.
zaposlenje – oglasi za ponude za posao, stažiranje/pripravništvo, programe za profesionalnu certifikaciju i sl.
stanovanje – oglasi za oglase s nekretninama, osiguranje vlasnika, hipotekarne kredite i sl.
društvena pitanja, izbori ili politike – oglasi o društvenim pitanjima, izborima, političkim osobama ili kampanjama.
Posebne kategorije oglasa će zahtijevati dodatne provjere te ih morate ispuniti, inače će vaši oglasi biti odbijeni.
Pojedinosti o kampanji
Zatim slijede Pojedinosti o kampanji, što je zapravo ponavljanje prvog koraka, kojeg ste već odradili. Ako niste zadovoljni s odabirom, možete ga promijeniti.
Ograničenje troška za kampanju
Također, možete dodati Ograničenje troška za kampanju. To znači da možete unijeti budžet do kojeg će se vaši oglasi prikazivati, a kada ga dosegnu će se zaustaviti. Ovaj korak vam nije potreban ako ćete odrediti ukupni budžet za cijelu kampanju, tako da ga možete zanemariti.
Advantage campaign budget
Posljednja opcija u ovom odjeljku je Advantage campaign budget, koji se može koristiti ako imate više skupova oglasa. Ova opcija omogućuje automatsko raspoređivanje budžeta po skupovima oglasa kako bi kampanje bile učinkovitije. Možete je, ali i ne morate koristiti.
A/B test
A/B test je opcija koja vam pruža mogućnost prikazivanja istih oglasa s različitim elementom (slika, tekst, publika, položaj). Primjerice, korisniku A i korisniku B će se prikazati ista slika, ali će tekst biti različit. Nakon određenog vremena, moći ćete vidjeti koji oglas vam je povoljni i koji donosi bolje rezultate. Ova mogućnost nije obvezna.
7. Uredite informacije o skupovima oglasa
U skupovima oglasa, možete urediti sljedeće informacije:
Kao i za kampanju, potrebno je unijeti Naziv skupa oglasa.
Cilj oglasa
Ovisno o tome što ste odabrali kao cilj, pojavit će vam se različita sučelja.
Dinamični sadržaj oglasa
Dinamični sadržaj oglasa možete, a i ne morate odabrati. Omogućuje automatski generirane opcije vašeg sadržaja.
Proračun i raspored oglasa
Proračun nudi opcije odabira dnevnog proračuna ili proračuna za cijelo vrijeme trajanja promocije.
Oglas može započeti s prikazivanjem čim se odobri ili kasnije. Također, možete odabrati i kraj prikazivanja. Bez brige ako ga niste odredili jer oglas možete pauzirati u bilo kojem trenutku.
Raspored oglašavanja nudi opciju prikazivanja oglasa u različite sate i dane, prilagođene vremenskim zonama.
Publika oglasa
Odabir publike je jedna od najvažnijih stavki prilikom Facebook oglašavanja. Uzmite si dovoljno vremena jer pogrešna publika znači i promašen oglas.
Iako vam Facebook nudi automatski pronalazak publike, predlažemo da odaberete originalnu opciju, kako bi što kvalitetnije iskoristili svoj proračun.
U ovom dijelu, možete odabrati postojeću publiku, lokaciju, dob, spol, interese, ponašanja ili jezike koje vaša publika koristi.
Sa strane će vam se mijenjati podaci koliko ste precizno definirali publiku te kakve rezultate možete očekivati. Svakako zapamtite da jednom pokrenut oglas nije gotov već ga treba optimizirati kako bi iskoristili puni potencijal. Ako imate konkretnu publiku, postoji mogućnost da će tijekom vremena doći do zasićenja, pa ćete morati mijenjati publiku.
Beneficijar i platitelj oglasa
U ovom dijelu trebate označiti tko ima korist od oglasa te navesti ako se beneficijar i platitelj razlikuju.
Pozicije oglasa
Postoje dvije vrste pozicija oglasa:
advantage+ placements – Facebook sam određuje gdje će prikazivati oglase
ručno odabrane pozicije – ova opcija je učinkovitija jer imate potpunu kontrolu nad prikazivanjem oglasa.
Osim toga, možete odabrati na kojim mobilnim uređajima i operacijskim sustavima će se oglasi prikazivati te trebaju li biti spojeni na Wi-Fi. Također, možete odabrati hoće li biti uključeni oglasi koji se mogu preskočiti.
Sigurnost i prikladnost brenda
Ova opcija omogućuje vam da spriječite prikazivanje vašeg sadržaja na neprimjerenim mjestima. Također, možete dodati i popis blokiranih.
Kao i za kampanju i skupove oglasa, možete unijeti nazive oglasa.
Identitet oglasa
U identitetu oglasa možete označiti gdje će se oglas prikazivati. Facebook Ads će vam prikazati sve stranice kojima imate pristup. Pripazite na ovaj dio jer ponekad automatski budu označene krive stranice.
Ako se radi o partnerskom oglasu, svakako ga označite.
Postavke oglasa
U postavkama oglasa možete odabrati kako će vaš oglas izgledati. Postavke oglasa uključuju sljedeće opcije:
izradi oglas – stvarate novi oglas
upotrijebi postojeću objavu – ovu opciju koristite ako želite promovirati objavu koju ste već objavili na Facebook stranici
koristite Creative Hub mockup – oglasi koje ste spremili.
Zatim odabirete izvor:
sami učitajte slike ili videozapise
katalog – ovu opciju koriste trgovine ako imaju učitan katalog na Facebook stranici.
Slijedi format fotografije:
jedna slika ili videozapis
vrtuljak
kolekcija.
Sadržaj oglasa
Ovaj dio određuje kako će vaš oglas izgledati. Tu dodajete:
postavke oglasa - URL i ekstenzije oglasa.
medijski sadržaj – prilikom dodavanja pripazite na specifikacije slika i specifikacije videozapisa. Ovaj korak je izrazito važan jer sigurno ne želite da vaš sadržaj bude „izrezan“ ili previše raširen. Sadržaj možete obrezati i optimizirati.
tekst - primarni tekst, naslov, opis, poziv na djelovanje.
Odredište oglasa
Odredište oglasa određuje gdje ćete poslati korisnika nakon što klikne na vaš oglas:
brzo iskustvo – odnosi se na Instant Experience za mobilne uređaje
mrežna stranica – unesite točnu URL adresu (nemojte slati korisnike na naslovnicu već na odredišnu stranicu koja predstavlja ono što oglašavate). Možete dodati i URL parametar kako biste znali točno odakle vam korisnici dolaze na web stranicu. Uz to, možete dodati i gumb za poziv ili WhatsApp.
događaj na Facebooku
telefonski poziv.
Jezik oglasa
Oglase možete prikazivati na više jezika, no budite oprezni s ovom opcijom jer se publika možda neće poklapati. Primjerice, nema smisla da hrvatskoj publici prikazujete oglase na francuskom jeziku ili da francuskoj publici prikazujete oglase na hrvatskom jeziku.
Praćenje oglasa
Ova sekcija omogućuje vam da pratite koliko je korisnika s oglasa izvršilo konverziju (kupnja, rezervacija termina, upit ili nešto drugo) na vašoj web stranici. Kako biste uključili ovu opciju, potrebno je instalirati Facebook Pixel. Također, možete dodati i URL parametre kako bi pratili otkud posjetitelji dolaze.
9. Pregledajte i objavite
Nakon što ste popunili sve informacije, sa strane će se prikazati pregled oglasa, poput ovog:
Ako ste zadovoljni, kliknite Objavi. Ono što je važno znati je da jednom objavljenu kampanju možete optimizirati, ali i pauzirati u bilo kojem trenutku. Također, unutar jedne kampanje možete imati više skupova oglasa i oglasa.
Potrebna vam je pomoć kod Facebook oglašavanja?
Facebook oglašavanje je kompleksno i treba puno vremena kako bi ga savladali. Ako ipak niste sigurni kako ga sami napraviti ili su vam potrebne usluge Facebook oglašavanja, pošaljite nam upit ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.