Najbolje prakse za uspješno Facebook oglašavanje

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
11min čitanja
Što je Facebook oglašavanje
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Facebook je društvena mreža na kojoj se možete povezati s potencijalnim klijentima i pretvoriti ih u lojalne kupce. Koristeći Facebook oglašavanje, možete doprijeti do još više korisnika koji su zainteresirani za vaše proizvode i usluge.

Nastavite čitati vodič kako biste dobili odgovor na pitanja:

  • Što je Facebook oglašavanje?
  • Zašto biste trebali koristiti Facebook oglašavanje?
  • Kome je Facebook oglašavanje namijenjeno?
  • Koliko košta oglašavanje na Facebook-u?
  • Vrste Facebook oglasa
  • Kako se oglašavati na Facebook-u kroz 9 koraka?

Potrebne su vam profesionalne usluge Facebook oglašavanja? Obratite se našoj agenciji. Možete nam poslati upit online ili nas nazvati na +385 (0)99 368 6979.

Što je Facebook oglašavanje?

Facebook oglašavanje je način oglašavanja koji uključuje promoviranje vašeg poslovanja, proizvoda ili usluga kroz prikazivanje prilagođenih oglasa zainteresiranoj publici.

Facebook oglase možete prepoznati po oznaci „Plaćeni oglas“ ili „Sponzorirano“, a često se razlikuju i od klasičnih objava jer mogu imati i neke dodatne opcije, kao npr. katalog proizvoda ili poziv na akciju (kupi odmah, saznajte više i sl.).

Facebook oglase možete prepoznati po oznaci „Plaćeni oglas“ ili „Sponzorirano“, a često se razlikuju i od klasičnih objava jer mogu imati i neke dodatne opcije, kao npr. katalog proizvoda ili poziv na akciju (kupi odmah, saznajte više i sl.).Primjer Facebook oglasa

Zašto biste trebali koristiti Facebook oglašavanje?

Nekoliko je razloga zašto biste trebali koristiti Facebook oglašavanje:

Facebook ima ogromnu korisničku bazu

Facebook koristi više od 2 milijarde korisnika, a u Hrvatskoj više od 2,5 milijuna korisnika. Broj korisnika se kontinuirano povećava.

Možete detaljno ciljati publiku

Koristeći Facebook oglašavanje, možete odabrati publiku prema demografskim podacima, lokaciji, interesima, ponašanju i ostalim karakteristikama.

Omogućuje brendiranje

Vaš Facebook oglas će se prikazivati zainteresiranim korisnicima. Na taj način, oni će saznati za vas, vidjeti koji su vaši proizvodi ili usluge te potencijalno postati lojalni kupci.

Nudi mogućnost prilagodbe

U procesu izrade Facebook oglasa, sami određujete kako će oglasi izgledati. Možete odabrati vlastite fotografije i videozapise te napisati tekstove. Također, odlučujete i gdje će se ti oglasi prikazivati (npr. Feed, Story, Messenger).

Imate potpunu kontrolu nad budžetom

Prilikom izrade Facebook oglasa, sami određujete koliko ćete trošiti na dnevnoj ili mjesečnoj razini te možete pratiti analitičke podatke.

Možete ga koristiti u svrhu remarketinga

Facebook pruža opciju prikazivanja oglasa onima koji su već posjetili vašu web stranicu ili na neki drugi način iskazali interes.

Kome je Facebook oglašavanje namijenjeno?

Facebook oglašavanje može biti namijenjeno različitim skupinama, kao što su:

  • mala i srednja poduzeća
  • velika poduzeća
  • online trgovine
  • lokalna poduzeća
  • organizacije i udruge
  • obrazovne institucije
  • javne osobe i influenceri.

Svaka od ovih publika ima različite ciljeve i načine kako će ih postići. Ono što im je svima zajedničko je to da uz pomoć Facebook oglašavanja mogu detaljno ciljati publiku, podizati svijest o brendu, stvarati lojalne kupce i jačati svoju internetsku prisutnost.

Koliko košta Facebook oglašavanje?

Cijene Facebook oglašavanja mogu ovisiti o nekoliko faktora:

  • ciljna publika - što je vaša publika uža, time je i cijena oglašavanja veća
  • gdje se oglasi prikazuju – nije jednako hoćete li se oglašavati samo npr. na Facebooku ili i na Instagramu
  • vrsta oglasa – video oglasi su skuplji od slikovnih
  • ciljevi oglašavanja – klikovi su puno povoljni od prodaje (konverzije)
  • koliko kampanja traje – trošak ovisi o tome koliko dugo će se kampanja prikazivati
  • konkurencija – cijena ovisi o tome koliko se poduzeća iz vaše industrije oglašava te o cijeni proizvoda ili usluge koju nudite
  • sezonalnost – cijena oglašavanja može varirati za proizvode i usluge koji su specifični za određeno godišnje doba (npr. kupaći kostimi, božićni ukrasi i sl.)
  • vrijeme prikazivanja – najjeftinije prikazivanje je tijekom noćnih sati, ali tada je i najmanje korisnika aktivno
  • lokacija – cijena oglašavanja ovisi u kojem se gradu i državi oglašavate.

Vrste Facebook oglasa

Facebook nudi različite vrste i formate oglasa kako bi zadovoljio različite potrebe i želje oglašivača. Vrste Facebook oglasa su:

Slikovni oglasi

Slikovni oglasi su klasičan oblik Facebook oglašavanja. Uključuju sliku i kratki tekst. Najjednostavniji su za izradu, a samim time i najčešći oblik oglasa.

Prije izrade slikovnih oglasa, potrebno je donijeti odluku koju sliku postaviti jer je moguće odabrati samo jednu. Slika treba biti visoke kvalitete i na prikladan način prikazivati proizvod i uslugu te slati poruku potencijalnim kupcima.

Facebook slikovni oglas

Video oglasi

Kao što i sama riječ kaže, video oglas uključuje videozapis. Prilikom izrade oglasa možete odabrati jedan videozapis u trajanju do maksimalno 240 minuta, no preporuka je da bude dug do 15 sekundi.

Kako biste pokrenuli oglas, potreban vam videozapis visoke kvalitete. Ova vrsta oglasa je skuplja u odnosu na slikovni oglas, no može biti vrlo učinkovita.

Facebook video oglas

Vrtuljak oglasi (carousel oglasi)

Vrtuljak oglasi mogu prikazivati do 10 slika ili videozapisa na koje se može kliknuti. Svaka slika ili videozapis su zasebni te imaju svoj naslov, opis ili poveznicu.

Facebook carousel oglas

Oglasi za kolekcije

Oglasi za kolekcije omogućuju kombiniranje slika, videozapisa i vrtuljaka u jednom oglasu. Kada se klikne na oglas, otvara se oglas preko cijelog ekrana u obliku interaktivnog kataloga. Uglavnom ga koriste online trgovine.

Facebook oglas za kolekcije

Instant Experience oglasi

Instant Experience oglasi (u prošlosti Canvas Ads) su interaktivni oglasi koji se prikazuju na mobilnim uređajima. Korisnici mogu dodirivati, pomicati, povećavati ili smanjivati sadržaj oglasa. Preporuka je koristi 5 do 7 slika i videozapisa.

Facebook Instant Experience oglas

Lead oglasi – oglasi za prikupljanje kontakt podataka korisnika

Lead oglasi omogućuju korisnicima da unutar oglasa ispune podatke, kao što su primjerice prijava na newsletter, upit za više informacija, prijava za testiranje proizvoda i sl.

Facebook Lead oglas

Story oglasi – oglasi u obliku Facebook priča

Story oglasi su oglasi u obliku Facebook priča. Prikazuju se isključivo na mobitelu u vertikalnom formatu između priča vaših prijatelja. Mogu biti slike ili videozapisi u trajanju do 15 sekundi. Vrlo su korisni jer korisnike možete usmjeriti na odredišnu stranicu, gdje mogu izvršiti kupovinu ili rezervaciju.

Facebook Story oglas

Messenger oglasi – oglasi unutar poruka

Messenger oglasi se prikazuju unutar Messengera. Klikom na oglas otvara se nova kartica s pozivom na akciju.

Facebook Messenger oglas

1. Kreirajte Business Suite račun

Otiđite na Meta Business Suite i kliknite Izradi račun. Nakon toga, upisat ćete naziv Facebook stranice, vaše ime i poslovni e-mail. Nakon što potvrdite e-mail, otvorit će se Meta Business Suite.

2. Povežite postojeću ili izradite novu Facebook poslovnu stranicu

Kliknite na opciju Postavke u lijevom izborniku. Meta Business Suite sučelje U Postavkama poslovanja kliknite na Stranice, a zatim Dodaj. Možete dodati stranicu, zatražiti pristup ili kreirati novu stranicu. Meta Business Suite Stranice

3. Napravite račun za oglašavanje

Kako biste napravili račun za oglašavanje idite na Računi za oglašavanje, a zatim Dodaj. Zatim možete dodati račun ili zatražiti pristup računu. ID računa se uvijek nalazi na vrhu. Računi za oglašavanje u Ads Manageru Ako se radi o novom računu, kliknite Kreirajte novi oglašivački račun. Kreiranje novog korisničkog računa Unesite naziv, vremensku zonu i valutu i kliknite Next. Zatim odaberite hoće li oglašivački račun koristiti vaše poduzeće ili drugo poduzeće ili klijent. Nakon toga, potrebno je dodati osobe i razinu pristupa te podatke o plaćanju.

4. Izradite Facebook kampanju

Otvorite Ads Manager. Kliknite na Kreiraj, koji se nalazi s lijeve strane. Kreiranje Facebook kampanja u Ads Manageru

5. Postavite vrstu kupovine i cilj kampanje

Facebook nudi dvije vrste kupovine:
  • aukcija
  • doseg i učestalost.
Ovisno o vrsti kupovine, razlikuju se ciljevi koje možete odabrati. Pod aukcijom možete izabrati između 6 ciljeva:
  • svjesnost – prikazujte oglase korisnicima koji će ih najvjerojatnije zapamtiti
  • promet – pošaljite korisnike na odredište, npr. na web stranicu, aplikaciju, Instagram profil ili događaj na Facebooku
  • angažman - primajte više poruka, pregleda na videozapisima, sviđanja objave, stranice ili komentara.
  • potencijalni klijenti – prikupljajte kontakt podatke korisnika
  • promocija aplikacije – pronađite korisnike koji će instalirati vašu aplikaciju i nastaviti je koristiti
  • prodaja – pronađite korisnike koji će kupiti vaše proizvode ili usluge.
Doseg i učestalost pruža izbor između tri cilja: svjesnost, promet i angažman. Kupovina i cilj u Ads Manageru

6. Uredite informacije o kampanji

U ovom dijelu, možete upravljati sljedećim informacijama:

Naziv kampanje

Ako niste odradili prethodni korak, sada možete unijeti ili promijeniti Naziv kampanje. Naziv kampanje je vrlo važan jer si olakšavate snalaženje među kampanjama. Iako vam se sada čini jednostavno jer imate samo jednu kampanju, to neće biti tek tako lako kada dođe novih 10. Naziv Facebook kampanje u Ads Manageru

Posebne kategorije oglasa

Sljedeća opcija su Posebne kategorije oglasa. Potrebno je odabrati ako vaš oglas uključuje jednu od sljedećih stavki:
  • kredit – oglasi za ponude kreditnih kartica, kredite za automobile, dugoročno financiranje i sl.
  • zaposlenje – oglasi za ponude za posao, stažiranje/pripravništvo, programe za profesionalnu certifikaciju i sl.
  • stanovanje – oglasi za oglase s nekretninama, osiguranje vlasnika, hipotekarne kredite i sl.
  • društvena pitanja, izbori ili politike – oglasi o društvenim pitanjima, izborima, političkim osobama ili kampanjama.
Posebne kategorije oglasa će zahtijevati dodatne provjere te ih morate ispuniti, inače će vaši oglasi biti odbijeni. Posebne kategorije Facebook oglasa u Ads Manageru

Pojedinosti o kampanji

Zatim slijede Pojedinosti o kampanji, što je zapravo ponavljanje prvog koraka, kojeg ste već odradili. Ako niste zadovoljni s odabirom, možete ga promijeniti. Pojedinosti o kampanji u Ads Manageru

Ograničenje troška za kampanju

Također, možete dodati Ograničenje troška za kampanju. To znači da možete unijeti budžet do kojeg će se vaši oglasi prikazivati, a kada ga dosegnu će se zaustaviti. Ovaj korak vam nije potreban ako ćete odrediti ukupni budžet za cijelu kampanju, tako da ga možete zanemariti. Ograničenje troška za kampanju u Ads Manageru

Advantage campaign budget

Posljednja opcija u ovom odjeljku je Advantage campaign budget, koji se može koristiti ako imate više skupova oglasa. Ova opcija omogućuje automatsko raspoređivanje budžeta po skupovima oglasa kako bi kampanje bile učinkovitije. Možete je, ali i ne morate koristiti. Advantage campaign budget u Ads Manageru

A/B test

A/B test je opcija koja vam pruža mogućnost prikazivanja istih oglasa s različitim elementom (slika, tekst, publika, položaj). Primjerice, korisniku A i korisniku B će se prikazati ista slika, ali će tekst biti različit. Nakon određenog vremena, moći ćete vidjeti koji oglas vam je povoljni i koji donosi bolje rezultate. Ova mogućnost nije obvezna. A_B test u Ads Manageru

7. Uredite informacije o skupovima oglasa

U skupovima oglasa, možete urediti sljedeće informacije:

Naziv skupa oglasa

Kao i za kampanju, potrebno je unijeti Naziv skupa oglasa. Naziv skupa Facebook oglasa u Ads Manageru

Cilj oglasa

Ovisno o tome što ste odabrali kao cilj, pojavit će vam se različita sučelja. Cilj Facebook oglasa u Ads Manageru

Dinamični sadržaj oglasa

Dinamični sadržaj oglasa možete, a i ne morate odabrati. Omogućuje automatski generirane opcije vašeg sadržaja. Dinamični sadržaj Facebook oglasa u Ads Manageru

Proračun i raspored oglasa

Proračun nudi opcije odabira dnevnog proračuna ili proračuna za cijelo vrijeme trajanja promocije. Oglas može započeti s prikazivanjem čim se odobri ili kasnije. Također, možete odabrati i kraj prikazivanja. Bez brige ako ga niste odredili jer oglas možete pauzirati u bilo kojem trenutku. Raspored oglašavanja nudi opciju prikazivanja oglasa u različite sate i dane, prilagođene vremenskim zonama. Proračun i raspored Facebook oglasa u Ads Manageru

Publika oglasa

Odabir publike je jedna od najvažnijih stavki prilikom Facebook oglašavanja. Uzmite si dovoljno vremena jer pogrešna publika znači i promašen oglas. Iako vam Facebook nudi automatski pronalazak publike, predlažemo da odaberete originalnu opciju, kako bi što kvalitetnije iskoristili svoj proračun. U ovom dijelu, možete odabrati postojeću publiku, lokaciju, dob, spol, interese, ponašanja ili jezike koje vaša publika koristi. Sa strane će vam se mijenjati podaci koliko ste precizno definirali publiku te kakve rezultate možete očekivati. Svakako zapamtite da jednom pokrenut oglas nije gotov već ga treba optimizirati kako bi iskoristili puni potencijal. Ako imate konkretnu publiku, postoji mogućnost da će tijekom vremena doći do zasićenja, pa ćete morati mijenjati publiku. Postavljanje Facebook publike u Ads Manageru

Beneficijar i platitelj oglasa

U ovom dijelu trebate označiti tko ima korist od oglasa te navesti ako se beneficijar i platitelj razlikuju. Beneficijar i platitelj Facebook oglasa u Ads Manageru

Pozicije oglasa

Postoje dvije vrste pozicija oglasa:
  • advantage+ placements – Facebook sam određuje gdje će prikazivati oglase
  • ručno odabrane pozicije – ova opcija je učinkovitija jer imate potpunu kontrolu nad prikazivanjem oglasa.
Pozicije Facebook oglasa u Ads Manageru Osim toga, možete odabrati na kojim mobilnim uređajima i operacijskim sustavima će se oglasi prikazivati te trebaju li biti spojeni na Wi-Fi. Također, možete odabrati hoće li biti uključeni oglasi koji se mogu preskočiti.

Sigurnost i prikladnost brenda

Ova opcija omogućuje vam da spriječite prikazivanje vašeg sadržaja na neprimjerenim mjestima. Također, možete dodati i popis blokiranih. Sigurnost i prikladnost brenda u Ads Manageru

8. Uredite informacije o oglasu

Informacije o oglasu uključuju sljedeće:

Naziv oglasa

Kao i za kampanju i skupove oglasa, možete unijeti nazive oglasa. Naziv Facebook oglasa u Ads Manageru

Identitet oglasa

U identitetu oglasa možete označiti gdje će se oglas prikazivati. Facebook Ads će vam prikazati sve stranice kojima imate pristup. Pripazite na ovaj dio jer ponekad automatski budu označene krive stranice. Ako se radi o partnerskom oglasu, svakako ga označite. Identitet Facebook oglasa u Ads Manageru

Postavke oglasa

U postavkama oglasa možete odabrati kako će vaš oglas izgledati. Postavke oglasa uključuju sljedeće opcije:
  • izradi oglas – stvarate novi oglas
  • upotrijebi postojeću objavu – ovu opciju koristite ako želite promovirati objavu koju ste već objavili na Facebook stranici
  • koristite Creative Hub mockup – oglasi koje ste spremili.
Zatim odabirete izvor:
  • sami učitajte slike ili videozapise
  • katalog – ovu opciju koriste trgovine ako imaju učitan katalog na Facebook stranici.
Slijedi format fotografije:
  • jedna slika ili videozapis
  • vrtuljak
  • kolekcija.
Postavke Facebook oglasa u Ads Manageru

Sadržaj oglasa

Ovaj dio određuje kako će vaš oglas izgledati. Tu dodajete:
  • postavke oglasa - URL i ekstenzije oglasa.
  • medijski sadržaj – prilikom dodavanja pripazite na specifikacije slika i specifikacije videozapisa. Ovaj korak je izrazito važan jer sigurno ne želite da vaš sadržaj bude „izrezan“ ili previše raširen. Sadržaj možete obrezati i optimizirati.
  • tekst - primarni tekst, naslov, opis, poziv na djelovanje.
Sadržaj Facebook oglasa u Ads Manageru

Odredište oglasa

Odredište oglasa određuje gdje ćete poslati korisnika nakon što klikne na vaš oglas:
  • brzo iskustvo – odnosi se na Instant Experience za mobilne uređaje
  • mrežna stranica – unesite točnu URL adresu (nemojte slati korisnike na naslovnicu već na odredišnu stranicu koja predstavlja ono što oglašavate). Možete dodati i URL parametar kako biste znali točno odakle vam korisnici dolaze na web stranicu. Uz to, možete dodati i gumb za poziv ili WhatsApp.
  • događaj na Facebooku
  • telefonski poziv.
Odredište oglasa u Ads Manageru

Jezik oglasa

Oglase možete prikazivati na više jezika, no budite oprezni s ovom opcijom jer se publika možda neće poklapati. Primjerice, nema smisla da hrvatskoj publici prikazujete oglase na francuskom jeziku ili da francuskoj publici prikazujete oglase na hrvatskom jeziku. Postavljanje jezika Facebook oglasa u Ads Manageru

Praćenje oglasa

Ova sekcija omogućuje vam da pratite koliko je korisnika s oglasa izvršilo konverziju (kupnja, rezervacija termina, upit ili nešto drugo) na vašoj web stranici. Kako biste uključili ovu opciju, potrebno je instalirati Facebook Pixel. Također, možete dodati i URL parametre kako bi pratili otkud posjetitelji dolaze. Praćenje Facebook oglasa u Ads Manageru

9. Pregledajte i objavite

Nakon što ste popunili sve informacije, sa strane će se prikazati pregled oglasa, poput ovog: Pregled Facebook oglasa Ako ste zadovoljni, kliknite Objavi. Ono što je važno znati je da jednom objavljenu kampanju možete optimizirati, ali i pauzirati u bilo kojem trenutku. Također, unutar jedne kampanje možete imati više skupova oglasa i oglasa.

Potrebna vam je pomoć kod Facebook oglašavanja?

Facebook oglašavanje je kompleksno i treba puno vremena kako bi ga savladali. Ako ipak niste sigurni kako ga sami napraviti ili su vam potrebne usluge Facebook oglašavanja, pošaljite nam upit ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.