Što je marketing na društvenim mrežama i kako funkcionira?

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
5min čitanja
Što je marketing na društvenim mrežama
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Pojavom društvenih mreža potpuno se promijenio pristup marketinga, odnosno način komuniciranja s ciljanim tržištem. Marketing na društvenim mrežama postao je najbrži i najlakši način širenja poslovanja.

Kroz naš vodič saznajte:

  • Što je marketing na društvenim mrežama?
  • Kako funkcionira marketing na društvenim mrežama?
  • Na što treba obratiti pozornost prilikom provođenja marketinga na društvenim mrežama?
  • Vrste marketinga na društvenim mrežama
  • Važnost marketinga na društvenim mrežama.

Ako su vam potrebne usluge marketinga na društvenim mrežama, slobodno nas kontaktirajte online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Što je marketing na društvenim mrežama?

Marketing na društvenim mrežama predstavlja određeni pristup korištenja društvenih mreža za promociju proizvoda, usluga ili brenda. Obuhvaća niz aktivnosti kojima poduzeća ostvaruju komunikaciju sa svojom publikom putem stvaranja i dijeljenja sadržaja potičući korisnike na interakciju.

Kao što je već poznato, proces digitalnog marketinga obuhvaća korištenje digitalnih kanala kako bi privukao ciljanu publiku. Ključni digitalni kanali su društvene mreže koje su dio naše svakodnevice, a mnoge tvrtke ih koriste kako bi razvile svoje poslovanje.

Kako funkcionira marketing na društvenim mrežama?

Marketing na društvenim mrežama odvija se dvosmjernom komunikacijom gdje poduzeća dolaze u priliku direktnog doticaja sa svojim sadašnjim i potencijalnim klijentima. Tri ključna marketinška područja koja predstavljaju njegovu moć prilikom promoviranja određenih proizvoda, usluga i brenda su povezanost, interakcija i podaci o korisnicima.

Osim stupanja u kontakt s postojećom publikom, marketing na društvenim mrežama omogućuje analizu tržišta i privlačenje nove publike tako što prati analitiku podataka i svoj sadržaj primjenjuje određenoj skupini korisnika društvenih mreža.

Iz tog razloga, nije dovoljno samo objavljivanje tekstova, fotografija ili nekog drugog sadržaja bez postavljenog smisla i cilja. U tom slučaju, to ne predstavlja marketing na društvenim mrežama nego puko objavljivanje sadržaja koji ne doprinosi interakciji i povezanosti s korisnicima jer se ne ostvaruje dvosmjerna komunikacija.

Na što treba obratiti pozornost prilikom provođenja marketinga na društvenim mrežama?

Kako bi uspješno provodili marketing na društvenim mrežama, bitno je uzeti u obzir sljedeće korake:

1. Definiranje ciljeva

Prije svega, potrebno je postaviti ciljeve koji će biti jasni i mjerljivi. Neovisno o tome ako je vaš cilj podizanje svijesti o brendu, povećanje prodaje i angažman korisnika ili samo dijeljenje određenih informacija.

2. Analiza konkurencije

Analizom konkurencije omogućit ćete bolje postavljanje strateških ciljeva kojima ćete utvrditi prednosti i nedostatke svoje konkurencije. Na taj način moći ćete iskoristiti dobivene informacije za postizanje boljih rezultata.

3. Razumijevanje publike

Kako biste provodili uspješan marketing na društvenim mrežama morate razumjeti svoju publiku. Analizirajte demografske podatke, interese, ponašanje i preferencije svoje publike kako biste mogli kreirati kvalitetan sadržaj koji će privući i zadržati publiku.

4. Izbor društvene mreže

Nakon analiziranja publike, odaberite društvenu mrežu koja će vašim klijentima najbolje odgovarati. Birajte najpopularnije društvene mreže koje će vašim ciljevima i vašoj publici donijeti najviše koristi.

5. Kreiranje kvalitetnog sadržaja

Sadržaj je ključni faktor u marketingu na društvenim mrežama. Za uspjeh poslovanja nužno je kreirati sadržaj koji će biti zanimljiv, privlačan, koristan i relevantan publici kojoj je namijenjen. Pod sadržajem se smatraju fotografije, videozapisi, tekst i sl.

6. Konzistentnost

Kada krenete s kreiranjem sadržaja na društvenim mrežama, održavanje ritma objavljivanja je bitno kako biste ostali vidljivi svojoj publici. Savjetuje se planiranje i zakazivanje objava unaprijed.

7. Stvaranje interakcije s publikom

Osim samog kreiranja i objavljivanja sadržaja za vaše društvene mreže, važno je i stvarati odnos s vašim klijentima. Odgovaranjem na komentare, poruke i pružanjem povratnih informacija jačate lojalnost korisnika i njihovo iskustvo.

8. Korištenje oglašavanja na društvenim mrežama

Kako biste dosegnuli širu publiku i precizno ciljali na određenu skupinu korisnika, počnite koristiti plaćeno oglašavanje, odnosno oglašavanje na društvenim mrežama.

9. Analiza podataka

Na temelju podataka koje ste dobili nakon objave svojih kampanja, prilagodite strategije i postignite još bolje rezultate. Koristite analitičke podatke za angažman, doseg, konverzije i povrate ulaganja.

10. Praćenje trendova

U digitalnom svijetu stalno nailazimo na promjene. Pratite koji su to aktualni trendovi i prilagodite svoje društvene mreže prema njima kako biste iskoristili sve mogućnosti za prednost pred konkurencijom.

Vrste marketinga na društvenim mrežama

Postoje različite vrste marketinga na društvenim mrežama. Njihov odabir ovisi o vašim specifičnim ciljevima i ciljanoj publici te sadržaju koji ćete objavljivati i na kojim društvenim mrežama.

Sadržajni marketing na društvenim mrežama

Sadržajni marketing na društvenim mrežama podrazumijeva dijeljenje i objavljivanje kvalitetnog, privlačnog, korisnog i relevantnog sadržaja s ciljem angažiranja definirane publike. Takav sadržaj može uključivati objave poput slika i videozapisa, blogova, infografika, podcaste i još mnogo toga. Na taj način možete unaprijediti svoj SEO (optimizaciju za tražilice i povećati promet na web stranici.

Get Your Guide sadržajni marketing

Marketing utjecajnih osoba

Suradnjom s utjecajnim osobama (influencerima) na društvenim mrežama, možete doseći širu publiku promoviranjem vaših proizvoda i usluga tako što će svojim pratiteljima predstavljati vaš brend.

Pepsi marketing utjecajnih osoba

Oglašavanje na društvenim mrežama

Oglašavanje na društvenim mrežama predstavlja moćan alat kojim dosežete ciljanu publiku precizno segmentiranim kampanjama.

Oglašavanje na društvenim mrežama za Adobe Creative Cloud

Darivanja na društvenim mrežama

Možete provoditi darivanja na društvenim mrežama kako biste povećali interakciju i broj svojih pratitelja jer se na taj način sadržaj također i dijeli, što omogućuje veći doseg publike.

Viator darivanje na društvenim mrežama

Upravljanje zajednicom na društvenim mrežama

Upravljati zajednicom na društvenim mrežama možete odgovaranjem na komentare i poruke kako biste izgradili lojalnost svog brenda uz interakciju sa svojim pratiteljima.

Interakcija korisnika na društvenim mrežama

Interakcija korisnika na društvenim mrežama je bitna zato što poticanjem na kreiranje i dijeljenje sadržaja koji su povezani s vašim brendom stvarate marketing koji će pozitivno utjecati na vaše poslovanje. To može biti putem recenzija vaših usluga i proizvoda te razne fotografije ili videozapisi.

Ryanair interakcija na društvenim mrežama

Prijenos uživo na društvenim mrežama

Ovim načinom stupanja u interakciju s vašom publikom stvarate direktnu komunikaciju u realnom vremenu. Prijenos uživo možete koristiti na platformama poput Facebooka, Instagrama ili YouTubea te prenositi događaje uživo, uključiti Q&A aktivnosti, predstavljati proizvode, prenositi razgovore o bitnim temama i sl.

Kupovni postovi na društvenim mrežama

Postavljanje kupovnih postova na društvenim mrežama predstavlja efikasan način za direktnu prodaju proizvoda. Na ovaj način, korisnici imaju mogućnost pregledati proizvod te kliknuti na njega jer ih poveznica vodi direktno na prodajno mjesto tog proizvoda, odnosno web shop.

Važnost marketinga na društvenim mrežama

Kao što možemo zaključiti, društvene mreže ne služe samo za povezivanje ljudi i stvaranje komunikacije, već imaju veliku ulogu u promoviranju brenda i stvaranju odnosa s kupcima. Zato je bitno iskoristiti puni potencijal društvenih mreža za marketing vašeg poslovanja.

Prednosti marketinga na društvenim mrežama uključuju:

  1. Širok doseg publike diljem svijeta.
  2. Oglašavanje točno određene ciljane publike prema demografskim podacima i interesima.
  3. Precizno mjerenje i analiza rezultata kampanje te prilagođavanje oglasa prema stopama konverzije, broju posjeta, klikova, zadržavanja korisnika i sl.
  4. Manja ulaganja od tradicionalnog marketinga i prilagođavanja budžeta prema rezultatima kampanje.
  5. Bolji angažman korisnika zbog direktne interakcije s klijentima i mogućnosti stvaranja personaliziranih poruka i oglasa.
  6. Prilagođavanje rezultatima kampanje omogućuje brzi povrat ulaganja u kampanju (ROI – return on investment).

Želite započeti s marketingom na društvenim mrežama?

Pridružite se zadovoljnim klijentima naše agencije za društvene mreže kako bi i vi unaprijedili svoje poslovanje. Pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu za naše usluge marketinga na društvenim mrežama.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.