Image SEO – kako optimizirati slike za bolje rangiranje?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
4min čitanja
Optimizacija slika za web stranicu
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Optimizirali ste sadržaj web stranice? Odlično, sada možete započeti s optimizacijom slika za web stranicu, koja je jedna od najzapostavljenijih vrsta SEO optimizacije.

Saznajte više o optimizaciji slika za web stranicu i kako je napraviti kroz sljedeća poglavlja:

  • Što je optimizacija slika za web stranicu?
  • Zašto je optimizacija slika za web stranicu važna?
  • Kako optimizirati slike za web stranicu?

Ako želite usluge optimizacije slika, mi vam možemo pomoći. Kontaktirajte online našu SEO agenciju ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Što je optimizacija slika za web stranicu?

Optimizacija slika za web stranicu (eng. image SEO) je proces prilagođavanja slika za tražilice. Radi se kako bi tražilice bolje razumjele web stranicu i sadržaj, što će rezultirati većom posjećenošću.

Uključuje razne aktivnosti kao što su:

  • smanjivanje veličine slika bez gubitka kvalitete
  • odabir primjerenog formata slika
  • optimizacija alt teksta i naslova slika.

Zašto je optimizacija slika za web stranicu važna?

Pogledajte jednostavan primjer.

Uskoro se planirate vjenčati. U Google ćete upisati upit „vjenčano prstenje“. Osim cijene, bitan faktor vam je i kako to prstenje izgleda.

Prikaz slika za upit vjenčano prstenje

Kao jedan od rezultata pretrage prikazale su se slike vjenčanog prstenja. Klikom na slike, ući ćete na web stranice koje prodaju ili preporučuju prstenje.

Ako se ovaj odjeljak i ne pojavi, a zanimaju vas slike, uvijek možete odabrati odjeljak slike.

Slikovni rezultati za upit vjenčano prstenje

Vratimo se na tražilicu. Pogledajte kako ona izgleda.

Rezultati na tražilici za upit vjenčano prstenje

Možete vidjeti kako se na 3 od 4 rezultata prikazuju slike. Osim što je veći prostor na tražilici, ako vam se sviđa ono što vidite, svakako je veća vjerojatnost da ćete kliknuti tu web stranicu.

Svi ovi rezultati nisu slučajnost, već su se dogodili jer su te slike optimizirane za web stranicu.

Osim što slike olakšavaju tražilicama da prikažu relevantan sadržaj, istovremeno pomažu i korisnicima jer se mogu lakše snaći i pronaći ono što ih zanima. Nitko ne želi čitati nabacani tekst, a slike, osim što će privući pažnju će i razdvojiti taj tekst koji će izgledati pregledno i staviti naglasak na područja koja želite istaknuti.

Smanjite veličinu slika

Platili ste profesionalno fotografiranje i želite postaviti slike na vašu web stranicu kako bi ih svi mogli vidjeti? Zvuči super, međutim morate obratiti pažnju na njihovu veličinu. Slike bi vam mogle potencijalno stvoriti puno veći problem nego donijeti rezultate. Veličina slika može drastično usporiti web stranicu, a to će se odraziti i na vaše pozicije na tražilici. Provjerite brzinu uz pomoć alata Google PageSpeed Insights. Postavite slike u odgovarajućoj veličini na PageSpeed Insights Alat će vam prikazati ovakvu obavijest i potencijalnu uštedu učitavanja. Prije nego što učitate vaše slike na web stranicu, možete ih „smanjiti“, tj. kompresati, koristeći alate kao što su: Ako su slike već učitane na web stranici (a riječ je o WordPressu), možete koristiti plugin kao što su:

Odaberite ispravne formate slika

Ako ste isprobali prethodno spomenut Google PageSpeed Insights, vjerojatno ste dobili i ovu obavijest. Poslužite slike u modernim formatima na PageSpeed Insights Većina slika na web stranicama su u PNG ili JPEG formatu:
  • PNG: kvalitetnija slika, ali ima veću veličinu datoteke
  • JPEG: manje kvalitetna slika s manjom veličinom datoteke.
Pod modernim formatima smatraju se: JPEG 2000, JPG XR i WebP, a naš favorit je WebP. Formate možete pretvoriti koristeći alate poput:

Pripazite na dimenzije i responzivnost slika

Nakon što ste učitali slike, obavezno provjerite uklapaju li se u konstrukciju stranice. Sigurno ne želite da vam slike zauzimaju više mjesta od cjelokupnog teksta ili da zaklanjaju tekst. Također, provjerite kako se prikazuju na mobilnim uređajima. Slike ne bi trebale prelaziti preko teksta ili biti premale da ih se ne može vidjeti bez povećavanja.

Koristite vlastite slike

Preuzete slike nisu loše rješenje, međutim postoji velika mogućnost da će te slike koristiti i vaša konkurencija. Budite jedinstveni i koristite vlastite slike. Osim što će korisnici steći povjerenje, također mogu i dijeliti vaš sadržaj koji im je koristan.

Ispravno nazovite slike

Naziv slike img_58547.jpg ne znači ništa, ali crni-kisobran.jpg znači. Ako možete, slobodno još detaljnije nazovite sliku – npr. crni-kisobran-s-bijelim-tockicama.jpg. Tako ćete dati jasan signal što se nalazi na vašoj slici.

Optimizirajte alt tekst za slike

Alt tekst je tekst koji opisuje sadržaj slike. Koristeći alt tekst, Google prima informaciju što se na toj slici nalazi te je sukladno tome rangira na tražilici. Također, ako se slika ne učita ispravno, alt tekst će poslužiti kako bi prikazao što se nalazi na slici. Prilikom pisanja alt teksta, uključite ključne riječi i objasnite što se nalazi na tražilici. Ako koristite WordPress, to možete urediti klikom na učitanu sliku. Detalji priloga za uređivanje slike

Dodajte slike u sitemap

Kao što imate sitemap za svoju web stranicu, isto možete napraviti i za slike. Slikovni sitemap uključuje slike sa svojim URL adresama. Kako biste generirali sitemap, možete koristiti neki od alata kao što je MySitemapGenerator. Nakon toga, možete ga dodati na svoj Google Search Console. Ovaj korak je vrlo važan jer olakšava tražilici da pronađe vaše slike i pozicionira ih među rezultatima pretrage.

Započnite s optimizacijom slika za web stranicu

Iako je optimizacija slika dug proces, donosi brojne prednosti. Ako niste sigurni kako to učiniti ili nemate dovoljno vremena, spremni smo vam pomoći! Javite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i saznajte više o našim SEO uslugama.
Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.