Kako napisati kvalitetan sadržaj i optimizirati tekst?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
4min čitanja
Što je SEO sadržaj
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

SEO sadržaj je sadržaj koji se stvara kako bi pomogao vašoj web stranici u boljem rangiranju na tražilici. To je kombinacija SEO optimizacije i sadržajnog marketinga, koja će istovremeno omogućiti tražilicama razumijevanje, a korisnicima željene informacije.

Kroz ovaj vodič naučit ćete:

  • Što je SEO sadržaj?
  • Vrste SEO sadržaja
  • Kako pisati SEO sadržaj?

Ako sadržaj ne želite pisati sami, već vam je potrebna pomoć SEO agencije, obratite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i saznajte više o našim SEO uslugama.

Što je SEO sadržaj?

SEO sadržaj je sadržaj koji se stvara kako bi se web stranica optimizirala za tražilice. Uključuje odabir teme, koja će biti optimizirana za ključnu riječ koju korisnici pretražuju.

Da pojednostavimo. U Google ste upisali upit poput „seo sadržaj“, „seo optimizacija teksta“, „kako pisati sadržaj za web stranicu“ ili nešto slično i otvorili ste ovaj blog. Upravo to je SEO sadržaj – sadržaj koji pruža odgovor na vaš upit.

Vrste SEO sadržaja

Sada kada znate što je SEO sadržaj, trebate znati i da postoji nekoliko vrsta sadržaja:

  • blog - možete obraditi teme koje su povezane s vašim poslovanjem
  • stranice proizvoda ili usluga – služi kao biste detaljno opisali karakteristike vaših proizvoda ili usluga i što će korisnici dobiti njihovim korištenjem
  • članci – slični su kao blogovi, samo su duži pa ih možete koristiti za detaljnije obrađivanje tema ili npr. intervjue
  • vodiči – najbolji su za opisati što je, kako nešto napraviti, kako nešto funkcionira i sl.
  • infografika – vizualni sadržaj koji uključuje slike, videozapise, grafikone i sl.
  • rječnik pojmova – upotrijebite ga kako biste opisali terminologiju koja je specifična za vašu djelatnost.

Odaberite temu

Prije nego odaberete temu, koristite SEO alate. Naša preporuka je, Semrush, koji je najbolji za hrvatsko tržište. Osim njega, možete koristiti i besplatan alat WordStream, kao i Google alat za planiranje ključnih riječi, ali ćete morati pokrenuti Google Ads kampanju za točne rezultate. Upisujte ključne riječi koje su povezane s vašom temom, kako biste vidjeli koliko korisnika mjesečno pretražuje upite. Možete vidjeti i koje teme je obradila vaša konkurencija, kako bi se dodatno inspirirali.

Odlučite koju ćete vrstu sadržaja pisati

Nakon što ste odabrali ključne riječi za temu, slijedi odluka oko vrste sadržaja. Ako koristite Semrush, on razlikuje 4 namjere pretraživanja:

  • navigacijska namjera – korisnici traže određenu stranicu (npr. Gmail prijava)
  • informativna namjera – korisnici žele saznati informacije (npr. što je SEO sadržaj?)
  • komercijalna namjera – korisnici istražuju prije odluke o kupovini (npr. najbolji kućni aparati za kavu)
  • transakcijska namjera – korisnici žele kupiti nešto (npr. Ikea stolice).

Osim namjere pretraživanje, također biste trebali upisati upit u tražilicu i vidjeti koji rezultati vam se prikazuju. Primjerice, za upit „najbolji kućni aparat za kavu“ koji se pretražuje 320 puta mjesečno su se prikazali sljedeći rezultati: Rezultati na tražilici za upit najbolji kućni aparat za kavu Prvih 5 rezultata su iste vrste. Napisali su na što paziti prilikom odabira, koje vrste kućnih aparata postoje te su naveli favorite. Da pišite na tu temu, isto biste trebali i vi.

Pišite jedinstven sadržaj

Kada biste pisali na temu najboljih kućnih aparata za kavu, vrsta sadržaja bi trebala biti ista, ali bi sadržaj trebao biti jedinstven. Ni slučajno ne smijete kopirati. Nema smisla da napišite iste aparate kao na web stranici koja se već rangira. Sasvim je normalno da se ne slažete i da imate svoje mišljenje. To i je svrha pisanja. Zamislite da otvorite 5 stranica i svi su naveli iste aparate. Nitko ne bi ni koristio tražilicu. Sadržaj bi trebao:

Temeljito obrađivati temu

Primjerice, kod najboljih kućnih aparata mogli biste pisati: koje vrste kućnih aparata za kavu postoje, koje su razlike između različitih vrsta kućnih aparata za kavu, koje su prednosti kućnih aparata za kavu, na što paziti prilikom kupnje kućnih aparata za kavu, vaših 5 favorita i sl.

Biti vizualno atraktivan

Sadržaj trebate učiti lako čitljivim, što možete napraviti uključivanjem slika (npr. slike aparata koji su vaše preporuke). Također, možete koristiti podnaslove, nabrajanja, grafičke oznake i ostale elemente koji će razdvojiti sadržaj.

Biti jednostavan kako bi ga korisnici mogli razumjeti

Nemojte komplicirati. Pretpostavka je da korisnici koji traže kućni aparat za kavu sigurno nisu toliko upoznati s aparatima. Važno je da shvate što ste napisali kako bi kupili aparat, a ne da otiđu sa stranice jer ništa nisu razumjeli.

Uključite ključne riječi u naslove i podnaslove

Ključne riječi u naslovima i podnaslovima će tražilici dati signal o kojoj temi pišete. S druge strane, korisnici će htjeti kliknuti na stranicu jer je to tema o kojoj žele saznati više. Osim toga, na sadržaj možete primijeniti i ostale elemente on-site optimizacije.

Ažurirajte vaš SEO sadržaj

Sadržaj bi trebao uvijek sadržavati najnovije informacije. Naravno da danas najbolji aparati za kavu ne izgledaju isto kao aparati iz 2015. godine. Upravo zbog toga, od vas se očekuje da redovito ažurirate sadržaj.

Povećajte posjećenost vaše web stranice uz kvalitetan SEO sadržaj

Započnite s pisanjem SEO sadržaja kako biste privukli potencijalne kupce i ostvarili prodaju na web stranici. Odvojite vrijeme i dodatno se educirajte kako biste stvorili najbolji sadržaj. Većina poduzeća ulaže u svoj SEO sadržaj. Ako to želite i vi, saznajte više o našim SEO uslugama, kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.