Razumijevanje i primjena segmentacije tržišta može značajno poboljšati vašu marketinšku učinkovitost. Segmentacija tržišta omogućuje tvrtkama precizno definiranje ciljne publike, prilagodbu marketinških strategija i učinkovitije ispunjavanje potreba kupaca.
U ovom blogu, pružit ćemo vam detaljan pregled segmentacije tržišta, uključujući teme kao što su:
Planirate unaprijediti vaše marketinške strategije kako bi privukli ciljanu publiku? Naša marketinška agencija vam može pomoći s uslugama digitalnog marketinga koje uključuju segmentaciju tržišta. Kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979 kako bi saznali više informacija.
Segmentacija tržišta predstavlja podjelu tržišta na manje dijelove (segmente) prema različitim karakteristikama, potrebama ili ponašanju. S obzirom na to da svaki segment zahtijeva posebnu marketinšku strategiju, ovaj pristup omogućuje tvrtkama preciznije ciljanje kupaca, tako da se poruke kojima se predstavljaju proizvodi ili usluge prilagođavaju točno određenim segmentima.
Tržište se najčešće sastoji od raznolike skupine kupaca, a segmentacijom se nastoje izdvojiti oni kupci koji imaju ista ili slična obilježja. Koristeći segmentaciju, tvrtke mogu odrediti najprofitabilnije segmente za koje će razviti personalizirane kampanje i tako ostvariti konkurentsku prednost na tržištu.
Kako biste odredili i definirali segmente, potrebno je primijeniti određene kriterije ili varijable segmentiranja koje definiraju kupce.
Najčešće korištene vrste segmentacije kupaca su:
Demografska segmentacija odnosi se na razumijevanje tržišta i stvaranje segmenata s obzirom na demografske čimbenike, uključujući:
Demografska segmentacija je jedna od najpopularnijih i najčešće korištenih tehnika jer je jednostavna i omogućuje laku identifikaciju kupaca.
Zemljopisna segmentacija uključuje identificiranje lokacije pojedinca ili organizacije. Ova metoda je jednako važna za velike korporacije, kao i za lokalne tvrtke. Velike tvrtke svoje proizvode i usluge prilagođavaju nacionalnim ili lokalnim tržištima, dok se male tvrtke uglavnom baziraju na ograničeno područje djelovanja.
Zemljopisna segmentacija je jednostavna za korištenje jer je puno lakše odrediti lokaciju, nego obrasce ponašanja, interese, stavove ili životni stil.
Osim lokacije korisnika, razmatraju se i povezani lokacijski elementi:
Zemljopisna segmentacija može pomoći tvrtkama u otkrivanju neiskorištenih tržišta ili regija koje imaju potencijal rasta, kako bi započeli poslovanje na tom tržištu i proširili svoju bazu kupaca.
Psihografska segmentacija predstavlja podjelu kupaca u grupe prema psihološkim osobinama, uključujući njihove preferencije i ponašanje u kupnji.
Psihografska segmentacija se odnosi čimbenike kao što su:
Koristeći psihografsku segmentaciju, moguće je uspostaviti značajnu povezanost sa svojom publikom.
Bihevioralna segmentacija dijeli kupce na segmente ovisno o njihovim obrascima ponašanja prilikom interakcije s tvrtkom ili web stranicom. Bihevioralna segmentacija se može primijeniti za:
Svaka od ovih vrsta segmentacije omogućuje tvrtkama bolje razumijevanje publike i prilagodbu svojih proizvoda ili usluga te marketinške kampanje. U pravilu, tvrtke koriste kombinaciju različitih vrsta kako bi dobile najbolje rezultate.
Segmentacija tržišta zahtijeva detaljan i sustavan pristup za definiranje specifičnih segmenata tržišta. Potrebno je provesti 5 koraka:
Postoje tri osnovna pristupa definiranja tržišnih segmenata:
Podaci se mogu prikupiti na različite načine, kao što je npr. analitika društvenih mreža, analitika web stranice te rezultati anketiranja. U podacima je potrebno pronaći trendove i obrasce ponašanja kako bi se što bolje odredila ciljna publika.
Na temelju analize podatka, mogu se stvoriti jedinstvene kategorije kupaca. Svaki segment treba zadovoljiti sljedeće kriterije:
Za svaki segment kupaca, potrebno je stvoriti jedinstvene marketinške strategije, kako bi bili sigurni da će vaša poruka i strategija odgovarati njihovim zahtjevima i preferencijama. Tako možete stupiti u interakciju sa svojom ciljanom publikom i povećati šanse za privlačenje novih klijenata. Strategije bi se trebale kontinuirano prilagođavati i poboljšavati na temelju podataka i povratnih informacija kupaca.
Kako biste pratili uspješnost marketinških strategija, nužno je koristiti alate za analitiku i prikupljati povratne informacije. To mogu biti podaci kao što su promet na web stranici, stopa konverzije i angažman na društvenim mrežama. Rezultati vam daju uvid koje taktike su uspješne, a koje treba poboljšati kako bi osigurali maksimalnu učinkovitost.
Segmentacija tržišta pruža brojne prednosti koje tvrtkama omogućuju da bolje razumiju tržište, učinkovitije koriste resurse i uspješno posluju. Nekoliko ključnih prednosti segmentacije su:
Segmentacija tržišta donosi mnoge prednosti, ali se također suočava s nizom izazova:
Segmentacija tržišta igra vrlo važnu ulogu u digitalnom marketingu, omogućavajući tvrtkama da precizno ciljaju svoju publiku i pružaju im personalizirani sadržaj. Koristeći segmentaciju, tvrtke mogu precizno ciljati publiku na temelju demografskih, geografskih, psihografskih i ostalih kriterija. To je primjerice slučaj kod PPC oglašavanja, odnosno Google oglašavanja te Facebook i Instagram oglašavanja.
PPC oglasi ciljaju određene segmente kupaca koji su već iskazali interese za vaše proizvode ili usluge. Koristeći relevantne ključne riječi, veća je vjerojatnost da će korisnici kliknuti na vaš oglas i napraviti željenu kupovinu. Segmentacija omogućuje tvrtkama da stvore i dijele sadržaj koji je prilagođen specifičnim potrebama i interesima različitih segmenata. Personalizirani sadržaj može značajno poboljšati angažman korisnika.
Osim sadržajnog marketinga, sadržaj je vrlo važan i za SEO, marketing na društvenim mrežama te e-mail marketing. Primjerice, kada šaljete vaše e-mail kampanje, možete ih poslati točno određenim segmentima kupaca, a također ih možete i personalizirati. Segmentacija pomaže u preciznijem praćenju i analizi ponašanja korisnika, a također pruža i mogućnost remarketinga, kako bi tvrtke mogle ponovno ciljati korisnike koji su već iskazali interes za njihove proizvode ili usluge.
Korištenjem segmentacije, tvrtke mogu povećati angažman, lojalnost i zadovoljstvo kupaca, što u konačnici vodi do povećanja prodaje i rasta poslovanja. Ako želite saznati više o tome kako naša marketinška agencija može pomoći vašoj tvrtki u segmentaciji tržišta, kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu za naše usluge digitalnog marketinga.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.