Danas većina korisnika prije donošenja odluke o kupnji ili korištenju usluge provjerava Google recenzije kako bi stekla dojam o tvrtki. Pozitivne recenzije i komentari mogu povećati vjerojatnost da će se kupci odlučiti baš za vas, dok s druge strane, negativne recenzije mogu odvratiti potencijalne klijente, ali i poslužiti kao prilika za poboljšanje poslovanja. Kroz ovaj blog otkrijte:
Potrebne su vam usluge digitalnog marketinga? Naša agencija za digitalni marketing vam stoji na raspolaganju. Kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu.
Google recenzije su ocjene i povratne informacije kupaca ili klijenata u kojima navode svoja iskustva s tvrtkom, proizvodom ili uslugom. Svaka recenzija uključuje ocjenu u obliku zvjezdica (od 1 do 5) i pisani komentar korisnika.
Pojavljuju se na Google kartama, popisima Google tvrtki i u rezultatima pretraživanja kada tražite tvrtku ili uslugu.
Pozitivne Google recenzije mogu povećati vašu vidljivost i reputaciju te vam omogućiti pozicioniranje na tražilici.
Bilo tko s Google računom može ostaviti recenziju na Google profilu tvrtke. Recenzija se ostavlja tako da upišete naziv tvrtke na Googleu ili otvorite Google Maps. Zatim otvorite Google profil i kliknite na „Napiši recenziju“ (Add a Review).
Otvorit će se prozor u kojem možete ostaviti ocjenu od 1 do 5, napisati komentar te dodati prateće fotografije i videozapise. Kada ste zadovoljni, kliknite „Objavi“ (Post).
Recenzije su javne i vidljive svima. Prikazuju se u rezultatima pretraživanja i na Google kartama s prosječnom ocjenom (zbroj ocjena podijeljen s brojem recenzija).
Svaki vlasnik Google profila tvrtke može odgovarati na recenzije. Odgovaranje poboljšava komunikaciju s kupcima i pokazuje profesionalnost.
Odgovoriti možete tako da odete na Google upravljačku ploču profila tvrtke i kliknete na Recenzije. Tamo će vam se prikazati sve dosadašnje recenzije. Pored svake se nalazi opcija „Odgovori“.
Google ne dozvoljava samostalno uklanjanje recenzija. Ako smatrate da je recenzija lažna, nije namijenjena vama, neprimjerena je ili sadrži govor mržnje, možete je prijaviti za pregled i eventualno uklanjanje.
Recenziju možete prijaviti tako da kliknete na tri točkice, a zatim na „Označite kao neprikladno“. Odabrat ćete zbog čega ste je prijavili, a nakon toga možete pratiti status označene recenzije.
Google će ukloniti samo one recenzije koje krše pravila. Nemojte prijavljivati recenzije koje se vama ne sviđaju ili se ne slažete s njima te kada ne postoji način da se dokaže tko je u pravu.
Google prilikom prikazivanja uzima u obzir količinu, prosječnu ocjenu i učestalost novih recenzija kako bi prikazao lokalne rezultate pretrage.
Budući da su vidljive u Google pretraživanju i na Google kartama, recenzije mogu značajno utjecati na percepciju brenda, privući nove klijente i poboljšati poslovne rezultate. Evo nekoliko koristi Google recenzija:
Pozitivne recenzije stvaraju dobar prvi dojam i povećavaju povjerenje u tvrtku. Tvrtke koje imaju visoke ocjene (4+ zvjezdice) imaju veće šanse za privlačenje kupaca. Posebno su značajne autentične recenzije u kojima korisnici navode svoja specifična iskustva.
Korisnici se prije donošenja odluke o kupnji ili korištenju usluge oslanjaju na recenzije. Pozitivne recenzije mogu rezultirati povećanjem konverzija, odnosno poziva, posjeta web stranici ili fizičkoj lokaciji.
Kroz recenzije, možete saznati što se korisnicima sviđa, a gdje postoji prostor za napredak. To uključuje detalje o proizvodima, uslugama ili korisničkoj podršci. Tako možete prilagoditi ponudu ili poboljšati poslovanje.
Recenzije su besplatne, što znači da ne morate trošiti dodatna sredstva. Također, povećavaju vašu vidljivost i rade kao preporuke drugim korisnicima.
Google recenzije su važan faktor za lokalni SEO, tj. za rangiranje u lokalnom pretraživanju i Google kartama. Ako vaša tvrtka ima više recenzija i višu prosječnu ocjenu, češće se pojavljuje na vrhu lokalnih pretraga, a korisnici će je radije odabrati nego konkurenciju.
Prikupljanje Google recenzija je važno za sve tvrtke koje žele stvoriti online prisutnost i izgraditi povjerenje. Važno je napomenuti da ne smijete tjerati korisnike da ostave recenziju jer se to protivi Google smjernicama. Možete primijeniti ove strategije:
Fokusirajte se na kvalitetu i predanost poslu, kako bi kupci htjeli podijeliti svoje iskustvo i preporučiti vas i ostalim korisnicima.
Podsjetite korisnike da vam mogu ostaviti recenziju brzo i jednostavno, putem različitih kanala:
Uključite sve potrebne informacije u vaš profil tvrtke (lokacija, broj telefona, fotografije i sl.) kako bi vas korisnici mogli lakše pronaći i ostaviti vam recenziju.
Kada korisnici vide da tvrtka aktivno odgovara na recenzije, veća je vjerojatnost da će i sami ostaviti komentar. Zahvalite se na pozitivnim recenzijama i profesionalno odgovarajte na negativne.
Negativne kritike su neizbježne u poslovanju. Uvijek će postojati netko tko nije zadovoljan pruženim. Bez obzira je li takva recenzija legitimna ili ne, negativne recenzije mogu imati značajan utjecaj na vaše poslovanje.
No, što učiniti kada dobijete negativnu recenziju? Prije svega, nemojte zanemariti recenziju, već joj pristupite s posebnom pažnjom, prateći sljedeće korake:
Pobrinite se da se u odgovoru direktno obraćate korisniku, odnosno da je komentar usmjeren na njegovo iskustvo. Svakako se zahvalite na povratnim informacijama i ispričajte se zbog neugodnosti. Nemojte dozvoliti da se odgovor pretvori u raspravu ili bitku tko je u pravu.
Dobro razmislite što ćete napisati u odgovoru, a zatim odgovorite što prije kako bi i drugi korisnici mogli pročitati vaš osvrt.
Ako imate kontakt korisnika, javite mu se direktno. Ponudite rješenje kako ispraviti situaciju te mu dajte do znanja da želite pružiti najbolje iskustvo.
Google recenzije su puno više od samih komentara jer imaju značajan utjecaj na vaše poslovanje. Mogu vam pomoći poboljšati reputaciju, privući klijente i ostvariti konkurentsku prednost.
Kroz recenzije, korisnici mogu lakše donijeti odluke o kupnji ili početku suradnje i odlučiti se baš za vas. Ako niste sigurni kako započeti, slobodno se javite našoj agenciji za digitalni marketing. Nazovite nas na +385 99 368 6979 ili pošaljite upit i saznajte više informacija.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.