Što je OOH oglašavanje (outdoor/vanjsko) i kako se koristi?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 11 rujna, 2025
6min čitanja
Što je OOH oglašavanje
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

OOH oglašavanje (Out-Of-Home), poznato i kao outdoor ili vanjsko oglašavanje, obuhvaća sve promotivne poruke kojima smo izloženi izvan doma. Riječ je o oglasima na ulicama, prometnicama, javnom prijevozu i drugim javnim prostorima koji pomažu brendovima da budu prisutni tamo gdje se publika kreće i svakodnevno donosi odluke.

U ovom blogu objašnjavamo:

  • Što je OOH (Out-Of-Home) oglašavanje?
  • Vrste OOH oglašavanja
  • Prednosti i nedostaci outdoor oglašavanja
  • Kako planirati vanjsko oglašavanje i na što obratiti pažnju?

Što je OOH (Out-Of-Home) oglašavanje?

OOH oglašavanje, poznato i kao outdoor ili vanjsko oglašavanje, obuhvaća sve oblike promocije koje publika vidi izvan svog doma - na ulici, u prometu ili javnim prostorima. Riječ je o tradicionalnom obliku oglašavanja koji se uspješno prilagodio suvremenim trendovima, pa danas uključuje i digitalne formate poput LED ekrana i interaktivnih panela.

Vrste OOH oglašavanja

OOH oglašavanje dolazi u više formata, a svaki od njih ima specifičnu namjenu i lokacije na kojima najbolje funkcionira. Snaga ovog kanala je u tome što poruku postavlja u svakodnevno okruženje korisnika, bilo da se nalaze u prometu, čekaju prijevoz ili šetaju gradom.

Billboardi (jumbo plakati)

Billboardi su najpopularniji oblik vanjskog oglašavanja. Riječ je o tiskanim oglasima velikih razmjera koji se koriste za promociju proizvoda, usluga ili poruka brenda. Smještaju se na glavne autoceste, ulaze u gradove, urbana središta, poslovne četvrti i ostala prometna mjesta gdje dnevno prolazi veliki broj ljudi.

Jumbo plakati su standardizirani veliki formati billboarda, najčešće uz autoceste i prometne pravce. Zbog svoje veličine, billboardi traže jednostavnu, upečatljivu poruku i atraktivan vizual.

Billboardi (jumbo plakati)

Plakati

Plakati su manji od billboarda i postavljaju se na frekventnim mjestima, ali i u industrijskim zonama ili zatvorenim prostorima. Često ih vidimo u čekaonicama, na željezničkim i autobusnim postajama, unutar poslovnih prostora ili na zidovima uličnih objekata. Njihova prednost je što se mogu postaviti na veći broj lokacija uz niži budžet, a poruka dolazi vrlo blizu ciljanoj publici.

Metro oglasi

Oglašavanje u javnom prijevozu

Oglasi na autobusima, tramvajima i drugim vozilima javnog prijevoza omogućuju pokrivanje puno šireg područja nego stacionarni formati. Budući da su u stalnom pokretu, publika ih vidi u različitim dijelovima grada i u različito vrijeme dana.

Autobusi se često koriste kao veliko „platno“ za oglase, dok su u taksijima oglasi smješteni na krovu automobila ili unutar vozila. Ova vrsta oglašavanja idealna je za brendove koji žele stalnu i pokretnu vidljivost.

Oglasi na autobusu

Namještaj na ulici i javnim mjestima

OOH oglašavanje može biti integrirano i u urbani namještaj, primjerice na klupama, oko bankomata, u trgovačkim centrima ili u pješačkim zonama s velikim prometom. Ova rješenja često kombiniraju praktičnu funkciju i oglasnu poruku, pa brend postaje dio svakodnevnog okruženja korisnika.

Oglasi bankomat

Citylight i digitalni ekrani

Citylight plakati smješteni su na autobusnim i tramvajskim stajalištima, u pješačkim zonama i trgovačkim centrima. Budući da se nalaze u neposrednoj blizini prolaznika, idealni su za detaljnije poruke, sezonske akcije i promocije.

Digitalni ekrani, poznati kao DOOH (Digital Out-Of-Home), sve su prisutniji u urbanim sredinama i očekuje se da će u budućnosti nadmašiti tradicionalne formate. Njihova najveća prednost je fleksibilnost. Oglasi se mogu mijenjati u stvarnom vremenu, prilagođavati vremenu dana, vremenskim uvjetima ili posebnim događajima.

Posebno se izdvaja programski DOOH (programmatic DOOH) koji koristi automatizirane platforme za kupnju i plasman oglasa. Na taj način oglašivači dobivaju veću kontrolu nad kampanjom, preciznije ciljanje i učinkovitije korištenje budžeta. Osim toga, isti oglasi mogu se sinkronizirano prikazivati na više digitalnih ekrana, ali i povezivati s online kampanjama, čime se povećava prepoznatljivost brenda i potiče publiku na akciju.

Digitalni ekrani

Ostale vrste OOH oglašavanja

Osim najčešćih formata, postoje i druge vrste vanjskog oglašavanja koje mogu upotpuniti kampanju i dodatno povećati vidljivost brenda.

Tranzit i zračne luke - oglasi u zračnim lukama, željezničkim postajama ili trajektnim lukama. Publika je ovdje u tranzitu, često ima više vremena i obraća pažnju na oglasne površine, što je idealno za brendove koji ciljaju turiste i poslovne putnike.

Oglasi u zračnim lukama

Sportski i zabavni objekti - stadioni, koncertne dvorane i sportske arene nude velike površine za oglašavanje, poput LED ekrana uz teren ili bannera. Oglasi u ovom okruženju povezani su s emocijama publike i imaju visoku vidljivost.

Sportsko oglašavanje

Murali i wallscapes - veliki oslikani zidovi i oglasne površine na pročeljima zgrada. Osim što prenose poruku, često postaju i atraktivne Instagram lokacije koje dodatno šire prepoznatljivost brenda putem društvenih mreža.

Mural oglašavanje

Trgovački centri i point-of-sale oglašavanje - oglasi unutar shopping centara (na zidovima, liftovima, pokretnim stepenicama ili digitalnim ekranima). Budući da su posjetitelji već u kupovnom mindsetu, ova vrsta oglašavanja ima izravan utjecaj na odluku o kupnji.

Oglasi u shopping centru

Gerila i specijalne instalacije - kreativna rješenja u javnom prostoru koja iznenađuju publiku i potiču reakciju. To mogu biti 3D instalacije, interaktivni elementi ili privremene postave u gradskim prostorima. Prednost je u tome što se kampanja pamti i često dijeli na društvenim mrežama.

Prednosti i nedostaci outdoor oglašavanja

Kao i svaki oblik promocije, OOH oglašavanje ima svoje prednosti, ali i određena ograničenja. Razumijevanje oboje pomaže brendovima da bolje procijene gdje i kako ih koristiti.

Prednosti OOH oglašavanja

Velika vidljivost - zahvaljujući svojoj veličini i pozicioniranju, OOH oglasi su izrazito vidljivi. Postavljeni su na prometnim lokacijama i privlače poglede velikog broja ljudi.

Širok doseg publike - vanjsko oglašavanje dopire do svih: pješaka, vozača, putnika javnog prijevoza i posjetitelja trgovačkih centara. Riječ je o kanalu koji osigurava masovnu prepoznatljivost, neovisno o dobi ili interesima publike.

Izloženost i ponavljanje - za razliku od online oglasa koje korisnici mogu preskočiti ili blokirati, OOH oglasi su stalno prisutni u javnom prostoru. Publika ih vidi više puta dnevno, što pomaže u stvaranju dugoročnog dojma i podsjećanju na poruku.

Kreativnost i utjecaj - veliki formati, interaktivne instalacije i digitalni ekrani omogućuju snažan vizualni dojam. Dobro osmišljeni OOH oglasi često postaju tema razgovora ili viralni sadržaj na društvenim mrežama.

Lokalna relevantnost - OOH oglasi mogu se postaviti točno ondje gdje je publika (u poslovnim četvrtima, blizu trgovina ili na prometnim rutama). To povećava vjerojatnost da će oglas utjecati na odluku u trenutku kada je korisnik blizu mjesta kupnje.

Nedostaci OOH oglašavanja

Ograničen prostor za poruku - zbog kratkog vremena u kojem publika vidi oglas (posebno u prometu), poruka mora biti vrlo kratka i jasna. To ograničava detaljnu komunikaciju.

Manja preciznost ciljanosti - za razliku od digitalnog oglašavanja, OOH kampanje teže precizno ciljaju pojedinačne segmente publike. Iako se lokacijom može suziti cilj, doseže se i veliki broj ljudi kojima poruka nije nužno relevantna.

Trošak postavljanja - premium lokacije (glavne prometnice, centri gradova) mogu biti skupe, osobito za dugoročnije kampanje.

Mjerenje učinkovitosti - iako postoje metode za procjenu dosega i impresija, praćenje stvarnih konverzija teže je nego kod online oglašavanja.

Ovisnost o vanjskim uvjetima - vremenske prilike, prometne gužve ili gradski radovi mogu utjecati na to koliko će ljudi zaista primijetiti oglas.

Kako planirati vanjsko oglašavanje i na što obratiti pažnju?

Da bi OOH oglašavanje bilo učinkovito, potrebno ga je pažljivo isplanirati. Riječ je o kanalu koji ima veliki doseg, ali upravo zato zahtijeva precizno usklađivanje ciljeva, publike, formata i poruke.

Postavljanje ciljeva

Prvi korak je jasno definirati što kampanja treba postići. Hoćete li podizati svijest o brendu, dosegnuti novu publiku ili potaknuti prodaju? Svaki cilj utječe na odabir formata, lokacija i kreativnog rješenja.

Identificiranje ciljne publike

Važno je znati tko su ljudi kojima se obraćate (njihova dob, spol, zanimanja, ponašanje u svakodnevnom životu). Primjerice, oglašavanje uz autocestu pogodno je vozače u tranzitu, dok citylight plakati ciljaju prolaznike u urbanim sredinama.

Odabir formata i lokacija

Vidljivost oglasa je presudna. Treba uzeti u obzir koliko ljudi prolazi određenim područjem, koliko se dugo zadržavaju i je li oglas dovoljno velik da ga primijete. Najbolje lokacije su one s velikim prometom i zadržavanjem pažnje (prometnice, trgovački centri, javni prijevoz ili pješačke zone).

Kreativni elementi i poruka

OOH oglasi imaju samo nekoliko sekundi da prenesu poruku. Zbog toga tekst mora biti kratak, jasan i lako čitljiv. Poruka treba biti zanimljiva i povezana s identitetom brenda, a poziv na akciju (CTA) jednostavan i konkretan. Vizualni elementi trebaju privući pažnju i biti prepoznatljivi iz daljine.

Mjerenje i evaluacija učinkovitosti

Iako OOH oglašavanje ne nudi istu razinu preciznog praćenja kao digitalni kanali, danas postoje brojni načini za procjenu uspješnosti, od podataka o prometu i prolaznosti do anketa i integracije s online kanalima. Redovito praćenje rezultata omogućuje optimizaciju budućih kampanja i bolju iskoristivost budžeta.

Započnite s OOH oglašavanjem

Vanjsko oglašavanje i dalje je jedan od najboljih načina za izgradnju prepoznatljivosti i dosega brenda. Bilo da želite privući novu publiku, podsjetiti postojeće kupce ili potaknuti prodaju, dobro osmišljena OOH kampanja može donijeti odlične rezultate.

Ako niste sigurni kako odabrati pravu lokaciju, format ili poruku, naša agencija za zakup medija vam može pomoći. Pružamo podršku od planiranja i kreativnog rješenja do provedbe i mjerenja učinkovitosti. Javite nam se online ili na +385 99 368 6979 i saznajte kako usluge outdoor oglašavanja mogu postati ključan dio vaše marketinške strategije.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.