OOH oglašavanje (Out-Of-Home), poznato i kao outdoor ili vanjsko oglašavanje, obuhvaća sve promotivne poruke kojima smo izloženi izvan doma. Riječ je o oglasima na ulicama, prometnicama, javnom prijevozu i drugim javnim prostorima koji pomažu brendovima da budu prisutni tamo gdje se publika kreće i svakodnevno donosi odluke.
U ovom blogu objašnjavamo:
OOH oglašavanje, poznato i kao outdoor ili vanjsko oglašavanje, obuhvaća sve oblike promocije koje publika vidi izvan svog doma - na ulici, u prometu ili javnim prostorima. Riječ je o tradicionalnom obliku oglašavanja koji se uspješno prilagodio suvremenim trendovima, pa danas uključuje i digitalne formate poput LED ekrana i interaktivnih panela.
OOH oglašavanje dolazi u više formata, a svaki od njih ima specifičnu namjenu i lokacije na kojima najbolje funkcionira. Snaga ovog kanala je u tome što poruku postavlja u svakodnevno okruženje korisnika, bilo da se nalaze u prometu, čekaju prijevoz ili šetaju gradom.
Billboardi su najpopularniji oblik vanjskog oglašavanja. Riječ je o tiskanim oglasima velikih razmjera koji se koriste za promociju proizvoda, usluga ili poruka brenda. Smještaju se na glavne autoceste, ulaze u gradove, urbana središta, poslovne četvrti i ostala prometna mjesta gdje dnevno prolazi veliki broj ljudi.
Jumbo plakati su standardizirani veliki formati billboarda, najčešće uz autoceste i prometne pravce. Zbog svoje veličine, billboardi traže jednostavnu, upečatljivu poruku i atraktivan vizual.
Plakati su manji od billboarda i postavljaju se na frekventnim mjestima, ali i u industrijskim zonama ili zatvorenim prostorima. Često ih vidimo u čekaonicama, na željezničkim i autobusnim postajama, unutar poslovnih prostora ili na zidovima uličnih objekata. Njihova prednost je što se mogu postaviti na veći broj lokacija uz niži budžet, a poruka dolazi vrlo blizu ciljanoj publici.
Oglasi na autobusima, tramvajima i drugim vozilima javnog prijevoza omogućuju pokrivanje puno šireg područja nego stacionarni formati. Budući da su u stalnom pokretu, publika ih vidi u različitim dijelovima grada i u različito vrijeme dana.
Autobusi se često koriste kao veliko „platno“ za oglase, dok su u taksijima oglasi smješteni na krovu automobila ili unutar vozila. Ova vrsta oglašavanja idealna je za brendove koji žele stalnu i pokretnu vidljivost.
OOH oglašavanje može biti integrirano i u urbani namještaj, primjerice na klupama, oko bankomata, u trgovačkim centrima ili u pješačkim zonama s velikim prometom. Ova rješenja često kombiniraju praktičnu funkciju i oglasnu poruku, pa brend postaje dio svakodnevnog okruženja korisnika.
Citylight plakati smješteni su na autobusnim i tramvajskim stajalištima, u pješačkim zonama i trgovačkim centrima. Budući da se nalaze u neposrednoj blizini prolaznika, idealni su za detaljnije poruke, sezonske akcije i promocije.
Digitalni ekrani, poznati kao DOOH (Digital Out-Of-Home), sve su prisutniji u urbanim sredinama i očekuje se da će u budućnosti nadmašiti tradicionalne formate. Njihova najveća prednost je fleksibilnost. Oglasi se mogu mijenjati u stvarnom vremenu, prilagođavati vremenu dana, vremenskim uvjetima ili posebnim događajima.
Posebno se izdvaja programski DOOH (programmatic DOOH) koji koristi automatizirane platforme za kupnju i plasman oglasa. Na taj način oglašivači dobivaju veću kontrolu nad kampanjom, preciznije ciljanje i učinkovitije korištenje budžeta. Osim toga, isti oglasi mogu se sinkronizirano prikazivati na više digitalnih ekrana, ali i povezivati s online kampanjama, čime se povećava prepoznatljivost brenda i potiče publiku na akciju.
Osim najčešćih formata, postoje i druge vrste vanjskog oglašavanja koje mogu upotpuniti kampanju i dodatno povećati vidljivost brenda.
Tranzit i zračne luke - oglasi u zračnim lukama, željezničkim postajama ili trajektnim lukama. Publika je ovdje u tranzitu, često ima više vremena i obraća pažnju na oglasne površine, što je idealno za brendove koji ciljaju turiste i poslovne putnike.
Sportski i zabavni objekti - stadioni, koncertne dvorane i sportske arene nude velike površine za oglašavanje, poput LED ekrana uz teren ili bannera. Oglasi u ovom okruženju povezani su s emocijama publike i imaju visoku vidljivost.
Murali i wallscapes - veliki oslikani zidovi i oglasne površine na pročeljima zgrada. Osim što prenose poruku, često postaju i atraktivne Instagram lokacije koje dodatno šire prepoznatljivost brenda putem društvenih mreža.
Trgovački centri i point-of-sale oglašavanje - oglasi unutar shopping centara (na zidovima, liftovima, pokretnim stepenicama ili digitalnim ekranima). Budući da su posjetitelji već u kupovnom mindsetu, ova vrsta oglašavanja ima izravan utjecaj na odluku o kupnji.
Gerila i specijalne instalacije - kreativna rješenja u javnom prostoru koja iznenađuju publiku i potiču reakciju. To mogu biti 3D instalacije, interaktivni elementi ili privremene postave u gradskim prostorima. Prednost je u tome što se kampanja pamti i često dijeli na društvenim mrežama.
Kao i svaki oblik promocije, OOH oglašavanje ima svoje prednosti, ali i određena ograničenja. Razumijevanje oboje pomaže brendovima da bolje procijene gdje i kako ih koristiti.
Velika vidljivost - zahvaljujući svojoj veličini i pozicioniranju, OOH oglasi su izrazito vidljivi. Postavljeni su na prometnim lokacijama i privlače poglede velikog broja ljudi.
Širok doseg publike - vanjsko oglašavanje dopire do svih: pješaka, vozača, putnika javnog prijevoza i posjetitelja trgovačkih centara. Riječ je o kanalu koji osigurava masovnu prepoznatljivost, neovisno o dobi ili interesima publike.
Izloženost i ponavljanje - za razliku od online oglasa koje korisnici mogu preskočiti ili blokirati, OOH oglasi su stalno prisutni u javnom prostoru. Publika ih vidi više puta dnevno, što pomaže u stvaranju dugoročnog dojma i podsjećanju na poruku.
Kreativnost i utjecaj - veliki formati, interaktivne instalacije i digitalni ekrani omogućuju snažan vizualni dojam. Dobro osmišljeni OOH oglasi često postaju tema razgovora ili viralni sadržaj na društvenim mrežama.
Lokalna relevantnost - OOH oglasi mogu se postaviti točno ondje gdje je publika (u poslovnim četvrtima, blizu trgovina ili na prometnim rutama). To povećava vjerojatnost da će oglas utjecati na odluku u trenutku kada je korisnik blizu mjesta kupnje.
Ograničen prostor za poruku - zbog kratkog vremena u kojem publika vidi oglas (posebno u prometu), poruka mora biti vrlo kratka i jasna. To ograničava detaljnu komunikaciju.
Manja preciznost ciljanosti - za razliku od digitalnog oglašavanja, OOH kampanje teže precizno ciljaju pojedinačne segmente publike. Iako se lokacijom može suziti cilj, doseže se i veliki broj ljudi kojima poruka nije nužno relevantna.
Trošak postavljanja - premium lokacije (glavne prometnice, centri gradova) mogu biti skupe, osobito za dugoročnije kampanje.
Mjerenje učinkovitosti - iako postoje metode za procjenu dosega i impresija, praćenje stvarnih konverzija teže je nego kod online oglašavanja.
Ovisnost o vanjskim uvjetima - vremenske prilike, prometne gužve ili gradski radovi mogu utjecati na to koliko će ljudi zaista primijetiti oglas.
Da bi OOH oglašavanje bilo učinkovito, potrebno ga je pažljivo isplanirati. Riječ je o kanalu koji ima veliki doseg, ali upravo zato zahtijeva precizno usklađivanje ciljeva, publike, formata i poruke.
Prvi korak je jasno definirati što kampanja treba postići. Hoćete li podizati svijest o brendu, dosegnuti novu publiku ili potaknuti prodaju? Svaki cilj utječe na odabir formata, lokacija i kreativnog rješenja.
Važno je znati tko su ljudi kojima se obraćate (njihova dob, spol, zanimanja, ponašanje u svakodnevnom životu). Primjerice, oglašavanje uz autocestu pogodno je vozače u tranzitu, dok citylight plakati ciljaju prolaznike u urbanim sredinama.
Vidljivost oglasa je presudna. Treba uzeti u obzir koliko ljudi prolazi određenim područjem, koliko se dugo zadržavaju i je li oglas dovoljno velik da ga primijete. Najbolje lokacije su one s velikim prometom i zadržavanjem pažnje (prometnice, trgovački centri, javni prijevoz ili pješačke zone).
OOH oglasi imaju samo nekoliko sekundi da prenesu poruku. Zbog toga tekst mora biti kratak, jasan i lako čitljiv. Poruka treba biti zanimljiva i povezana s identitetom brenda, a poziv na akciju (CTA) jednostavan i konkretan. Vizualni elementi trebaju privući pažnju i biti prepoznatljivi iz daljine.
Iako OOH oglašavanje ne nudi istu razinu preciznog praćenja kao digitalni kanali, danas postoje brojni načini za procjenu uspješnosti, od podataka o prometu i prolaznosti do anketa i integracije s online kanalima. Redovito praćenje rezultata omogućuje optimizaciju budućih kampanja i bolju iskoristivost budžeta.
Vanjsko oglašavanje i dalje je jedan od najboljih načina za izgradnju prepoznatljivosti i dosega brenda. Bilo da želite privući novu publiku, podsjetiti postojeće kupce ili potaknuti prodaju, dobro osmišljena OOH kampanja može donijeti odlične rezultate.
Ako niste sigurni kako odabrati pravu lokaciju, format ili poruku, naša agencija za zakup medija vam može pomoći. Pružamo podršku od planiranja i kreativnog rješenja do provedbe i mjerenja učinkovitosti. Javite nam se online ili na +385 99 368 6979 i saznajte kako usluge outdoor oglašavanja mogu postati ključan dio vaše marketinške strategije.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.