Meta opis – što je, čemu služi i kako ga napisati?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 6 listopada, 2025
4min čitanja
Što je meta opis
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Meta opis je kratki tekst koji se prikazuje ispod naslova stranice u rezultatima pretraživanja. Iako ne utječe izravno na rangiranje, igra ključnu ulogu u privlačenju korisnika da kliknu baš na vašu stranicu.

U ovom vodiču saznat ćete:

Što je meta opis (meta description)?

Meta opis (en. meta description) je kratki tekst koji opisuje sadržaj vaše web stranice. Prikazuje se u rezultatima pretraživanja (SERP) ispod naslova (title taga). Iako nije direktan faktor rangiranja, meta opis pomaže razumjeti korisniku što se nalazi na vašoj web stranici, na temelju čega donosi odluku hoće li kliknuti na vaš rezultat ili rezultat konkurencije.

Gdje se prikazuju meta opisi?

Meta opisi se nalaze u HTML-u stranice. To izgleda ovako:

<meta name="description" content="Želite biti prvi na tražilici? Naučite što je SEO optimizacija i kako može unaprijediti vaše poslovanje kroz naš vodič."/>

Prepoznatljivi oblik je onaj koji se pojavljuje na tražilici. Nalazi se ispod naslova (title taga).

Meta opis Što je SEO optimizacija

Tražilice ne prikazuju uvijek meta opis koji je postavljen. Ako ga niste naveli ili Google smatra da je prikladniji neki drugi opis, Google će ga sam generirati koristeći sadržaj s vaše stranice.

Primjerice, za upit „koliko košta seo“ se prikazao drugačiji meta opis u odnosu na upit „seo cijene“, iako se radi o istoj stranici. Napominjemo kako nijedan od ovih opisa nismo sami postavili.
Meta opis cijena SEO optimizacije

Možete primijetiti kako je Google u oba primjera podebljao dio teksta. To su oni dijelovi koje smatra važnima, a najčešće se radi o ključnim riječima ili odgovorima na pitanja.

Zašto su meta opisi važni?

Meta opisi ne utječu direktno na rangiranje u Googleu, ali neizravno utječu na SEO. Imaju veliku ulogu u povećanju stope klikova (CTR), odnosno broja korisnika koji će kliknuti na vašu stranicu kad je vide u rezultatima pretrage.

Također, meta opis je ono što vas izdvaja u odnosu na konkurenciju. Jasan i zanimljiv opis koji odgovara upitu korisnika će povećati vaše šanse da korisnik klikne baš na vašu web stranicu.

Google prati ponašanje korisnika. Ako više korisnika klikne na vaš rezultat u odnosu na ostale rezultate na tražilici, to je signal da vaš sadržaj bolje odgovara upitu – što vas može dovesti do boljih pozicija na tražilici.

Za kraj, meta opisom dajete korisnicima do znanja što mogu očekivati na stranici. Ističete jasnu vrijednost i time ih uvjeravate da nudite najbolji rezultat za njihove potrebe.

Kako napisati dobar meta opis?

Donosimo 5 savjeta kako napisati učinkovit meta opis koji donosi rezultate:

1. Uključite glavnu ključnu riječ

Ključne riječi u meta opisu podebljane su u rezultatima pretrage ako se poklapaju s korisnikovim upitom. Time povećavate vidljivost i jasno stavljate do znanja da vaš sadržaj odgovara onome što korisnik traži.

2. Ne prelazite 155 znakova

Meta opis koji je predug bit će skraćen s tri točkice (...), što može utjecati na razumljivost i smanjiti dojam profesionalnosti. Idealna duljina je 120–155 znakova, dovoljno da kažete bitno, a da sve ostane vidljivo.

3. Uključite jasan poziv na akciju (CTA)

Koristite izraze koji pozivaju korisnika na djelovanje, kao npr. Saznajte više, Pogledajte vodič, Preuzmite besplatno, Otkrijte kako...

4. Opišite korisničku vrijednost

Korisnik mora znati što će dobiti klikom na vaš rezultat. Meta opis neka jasno komunicira korist ili rješenje problema. Primjerice, ako se radi o pitanju upotrijebite odgovor, a ako ciljate proizvod uključite specifikacije ili informacije o cijeni.

5. Pišite prirodno i za korisnika, ne za Google

Iako je meta opis SEO element, pišete ga za ljude. Izbjegavajte nabrajanje ključnih riječi i generičke fraze. Budite konkretni, razumljivi i relevantni za sadržaj koji slijedi.

Kako postaviti meta opis?

Meta opis se postavlja unutar HTML koda svake pojedine stranice, ali većina modernih web stranica koristi CMS sustave poput WordPressa, gdje ga možete unijeti bez ikakvog znanja programiranja.

Primjerice, u Yoastu ga možete urediti tako da otvorite stranicu ili blog koji želite uređivati. Pomaknite se prema dolje do sekcije „Yoast SEO“, a zatim kliknite „Edit snippet“ i upišite željeni meta opis u predviđeno polje. Zelena boja označuje da je duljina opisa optimalna. Spremite promjene i ažurirajte stranicu.
Yoast meta opis

Napišite meta opis koji privlači klikove

Meta opis možda jest kratak, ali njegova uloga nije mala. Pravilno napisan meta opis može napraviti razliku između korisnika koji klikne na vaš rezultat i onog koji ode konkurenciji. Zato mu vrijedi posvetiti pažnju.

Podsjećamo, dobar meta opis:

  • uključuje relevantnu ključnu riječ
  • jasan je, konkretan i prilagođen korisniku
  • poziva na akciju
  • ima optimalnu duljinu.

Ako niste sigurni pišete li učinkovite meta opise ili želite povećati broj klikova, naša SEO agencija vam može pomoći. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 99 368 6979 kako biste saznali više informacija.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 5 godina iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.