Što su ključne riječi i kako ih pravilno odabrati?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
7min čitanja
Što su ključne riječi
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

U današnjem digitalnom svijetu, ključne riječi su poput ključeva koji otključavaju vrata uspjeha. Svaka upisana ključna riječ u tražilici povezana je sa sadržajem koji se pojavljuje kao rezultat vašeg pretraživanja. Otkrijte kako pronalaženje, analiza i implementacija ključnih riječi može postati ključna komponenta vašeg marketinškog uspjeha.

Kroz ovaj vodič saznat ćete:

  • Što su ključne riječi?
  • Važnost ključnih riječi
  • Vrste ključnih riječi
  • Kako odabrati prave ključne riječi?
  • Savjeti za pravilno korištenje ključnih riječi u SEO-u.

Ako su vam potrebne SEO usluge, javite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Što su ključne riječi?

Ključne riječi označavaju jednu riječ, odnosno pojam ili skup riječi (fraza) koje se pretražuju na tražilici poput Googlea. Kao rezultat pretrage određene ključne riječi u tražilici, pojavljuju se razne web stranice čiji je sadržaj povezan s istom ključnom riječi koju ste pretraživali na internetu.

Kao krajnji korisnici interneta često ne registriramo što se događa u trenutku kada se određena ključna riječ unosi u tražilicu. Tijekom tog procesa tražilica koristi svoje algoritme pretraživanja kako bi pronašla prikladne rezultate svojem korisniku u samo nekoliko milisekundi.

Na primjer, kada na internetu želite pronaći „tenisice za umjetnu travu“, tada je to ključna riječi (fraza) koju upisujete u tražilicu. U ovom slučaju, u ključnu riječ ne spadaju pojmovi „tenisice“ ili „trava“ ili „umjetna trava“, već u ključnu riječ spada cijela fraza „tenisice za umjetnu travu“. Tada će se na vašoj tražilici pojaviti svi rezultati povezani s tenisicama za umjetnu travu.

Rezultati za ključnu riječ tenisice za umjetnu travu

Važnost ključnih riječi

Ključne riječi temelj su svake SEO optimizacije i ključni faktor u rangiranju web stranice na tražilicama poput Googlea. Korištenje ključnih riječi u sadržaju web stranice omogućuje veći promet i privlači relevantnu publiku koja može postati vaš krajnji kupac.

Koriste se u meta naslovu, meta opisu, URL adresi, naslovima i podnaslovima u tekstu na stranici (tzv. H naslovi), nazivu i opisu slika te u sadržaju web stranice.

Nekoliko je razloga zašto su ključne riječi važne:

Povećavaju vidljivost i ulazak korisnika na web stranicu

Korištenjem relevantnih ključnih riječi u sadržaju, odnosno domeni web stranice, veća je šansa da se vaša web stranica pojavi u rezultatima pretraživanja, što povećava vidljivost potencijalnim posjetiteljima.

Privlače ciljanu publiku

Pravilno odabrane ključne riječi privlače posjetitelje koji su zainteresirani za sadržaj, proizvod ili usluge koje nudite, što povećava vjerojatnost konverzije.

Pružaju poboljšanje korisničkog iskustva

Korištenje relevantnih ključnih riječi olakšava korisnicima pronalaženje informacija koje traže, što rezultira pozitivnim korisničkim iskustvom.

Povećavaju rangiranje web stranice

Kvalitetno optimizirane ključne riječi omogućuju rangiranje web stranice na tražilici, što dovodi do većeg organskog prometa.

Doprinose konkurentnosti

Korištenjem ključnih riječi istaknut ćete se u odnosu na konkurenciju i privući više posjetitelja za razliku od web stranica koje ne koriste optimizirane ključne riječi.

Vrste ključnih riječi

Razlikujemo dvije vrste ključnih riječi koje korisnici mogu pretraživati u tražilici:

Short tail keywords

Short tail ili kratke ključne riječi imaju općenitije značenje te uključuju jednu do dvije riječi u frazi. Na taj način relativno se teško rangirati, što donosi i manje konverzija. Vratimo se na primjer tenisica za umjetnu travu koji smo u prethodnom tekstu spomenuli. U ovom slučaju short tail ključna riječ bila bi „tenisice“. Možete zamijetiti da ovakva riječ obuhvaća mnogo širi pojam. Kada bi korisnik u Google tražilicu napisao pojam „tenisice“ zapravo ne znamo što osoba traži. Traži li tenisice za trčanje, tenisice za hodanje, tenisice za planinarenje, pokušava li saznati koliko koštaju takve tenisice, u kojoj boji želi tenisice, traži li samo video ili fotografiju tenisica i sl.

Long tail keywords

Long tail ključne riječi duže su od tri riječi i odnose se na specifičnu frazu koju će posjetitelji upisivati u tražilicu kada je veća vjerojatnost da će obaviti kupovinu. Takve su ključne riječi ciljane, što omogućuje preciznije definiranje ponude. Time se osigurava bolje određivanje namjera korisnika, a također i bolji rang u rezultatima pretrage. Kada korisnik u tražilicu upiše frazu „tenisice za umjetnu travu“ tada nam jasno govori što želi - želi tenisice za umjetnu travu. Korisnik je također u tražilicu mogao napisati „zelene tenisice za umjetnu travu“ ili „cijena tenisica za umjetnu travu“ te bi mu tada bili ponuđeni upravo oni rezultati kakve je korisnik tražio. Većina long tail ključnih riječi imaju manji broj pretraživanja od kratkih, što je logično s obzirom da se short tail ključne riječi odnose na puno širi pojam. Međutim, bez obzira na razliku u pretraživanju, kod dugih ključnih riječi stvara se siguran promet između vaše tvrtke i kupca koji već zna što mu treba i aktivno kupuje proizvod ili uslugu koju mu vi možete ponuditi. Takav promet bit će bolji, usredotočeniji i predaniji.

Vrste ključnih riječi

Kako odabrati prave ključne riječi?

Istraživanje ključnih riječi može otkriti upite na koje je vrijedno obratiti pozornost. Na taj način odabrat ćete one ključne riječi koje su relevantne za vašu web stranicu s obzirom na pretraživanje vaše ciljane publike. Drugim riječima, sadržaj web stranice stvarate u korist onoga što korisnici žele otkriti. Dakle, vaš sadržaj mora biti najbolji izvor informacija njihovog upita. Kada govorimo o relevantnosti ključnih riječi, ovdje dolazimo do koncepta namjere pretraživanja. Vaš će sadržaj biti rangiran prema ključnim riječima samo ako zadovoljava potrebe tražitelja. Obogaćujući svoju web stranicu korisnim informativnim sadržajem i promovirajući taj sadržaj, Google će vašu web stranicu smatrati vjerodostojnom i rangirati vas za određene ključne riječi koje se pretražuju.

Vrste ključnih riječi prema namjeri pretraživanja

Informativna primjena

Korisnici često na internetu pretražuju informacije. Kada se radi o informativnoj namjeri, korisnik će u tražilicu na primjer upisati „Kako odabrati pravu kameru za fotografiranje?“. U tom slučaju, koristeći relevantne ključne riječi u blogu koji detaljno objašnjava različite vrste kamera, karakteristike i faktore koje treba uzeti u obzir prilikom odabira te preporuke, savjete i sl., Google će korisnika odvesti upravo na tu stranicu.

Navigacijska namjera

Kada govorimo o navigacijskoj namjeri, korisnik želi posjetiti određenu web stranicu. U ovom slučaju, korisnik će na primjer u tražilicu upisati „Nikon kamere“. Tada želite biti sigurni da se vaša web stranica pozicionirala na pravo organsko mjesto kako bi rezultati pretraživanja korisnika odveli izravno na web stranicu koju pretražuje.

Transakcijska namjera

Najčešći razlog tijekom obavljanja transakcijske namjere je kada korisnik planira izvršiti kupnju. U ovom slučaju, korisnici već znaju što žele. Tada se u tražilicu upisuju pojmovi poput proizvoda za koji su prethodno prikupili informacije i odlučili su se za kupnju, na primjer „Nikon DSLR kamera“. Ulaskom u web stranicu koja se koristeći upravo tu ključnu riječ dobro pozicionirala, korisniku se omogućuje izravna kupnja putem online trgovine.

Komercijalna namjera

Kada korisnici pretražuju informacije poput „Zašto kupiti Nikon DSLR kameru?“, također žele izvršiti kupnju u budućnosti. Međutim, tada dolazimo do situacije gdje im je potrebno više vremena i uvjeravanja. U ovom slučaju, potrebno je pružiti što više informacija kako bi se korisniku olakšala kupnja koja će ga potaknuti na konverziju.

Vrste ključnih riječi prema namjeri pretraživanja

Istražite i analizirajte ključne riječi u samo 4 koraka

Najbolji način za pronalaženje ključnih riječi je pomoću alata za istraživanje ključnih riječi. Za vas smo pripremili nekoliko koraka kako odabrati prave ključne riječi za vašu web stranicu.

1. Razumijevanje publike

Prije svega, potrebno je razumjeti svoju ciljanu publiku koju želite privući, odnosno koje riječi ili fraze pretražuju prilikom korištenja tražilice. Na taj način, imat ćete uvid u njihove potrebe, želje, interese i probleme.

2. Istraživanje tržišta

Vrlo je važno istražiti industriju, konkurenciju i trendove. Proučite koje ključne riječi koriste vaši konkurenti. To vam može dati uvid u trendove i potražnju pri čemu ćete identificirati svoje prilike za rangiranje na tražilici.

3. Korištenje alata za istraživanje ključnih riječi

Postoji mnogo alata koji vam mogu pomoći u istraživanju ključnih riječi. Alati poput Google Keyword planera, SEMrusha i Ubersuggesta pružaju informacije o mjesečnom broju pretraživanja određenih ključnih riječi i ostale korisne statističke podatke, kao pregled ključnih riječi koje koristi vaša konkurencija.

4. Odabir relevantnih ključnih riječi, praćenje i prilagođavanje

Važno je birati relevantne pojmove koji su povezani s vašim sadržajem. Nemojte ciljati na općenite ključne riječi, već se fokusirajte na one specifične za vašu industriju, proizvode i uslugu. Nakon što odaberete ključne riječi, bitno je redovito pratiti njihovu učinkovitost i prilagođavati svoju strategiju prema rezultatima, potrebama i promjenama na tržištu.

Savjeti za pravilno korištenje ključnih riječi u SEO-u

Korištenje ključnih riječi jedan je od bitnih čimbenika on-page optimizacije koji ima veliki utjecaj na poziciju u rezultatima pretraživanja. Ključne riječi u imenu domene trebaju opisati internetsku stranicu i jasno komunicirati ili opisati njezin sadržaj.

Ključne riječi u SEO optimizaciji

Grupirajte ključne riječi i podijelite ih prema kategorijama. Na taj način lakše ćete ih uvrstiti u sadržaj koji će ih međusobno povezivati.

Ključne riječi u SEO optimizaciji

Tablica prikazuje ključne riječi podijeljene u kategorije, zajedno s brojem mjesečnih pretraživanja za svaku od njih. Postupak dolaska do tih rezultata obuhvaća istraživanje ključnih riječi pomoću alata za istraživanje ključnih riječi koje smo prethodno spomenuli. Nakon što se identificiraju relevantne ključne riječi za određenu temu ili industriju, provjerava se njihov mjesečni volumen pretraživanja kako bi se procijenila njihova popularnost i potencijalni utjecaj na SEO. Ključne riječi grupiramo u tablicu prema kategorijama što nam omogućava lakše donošenje odluka o strategiji sadržaja i optimizaciji web stranice.

Kako koristiti ključne riječi u SEO optimizaciji?

  1. Linkovi: Integracija ključnih riječi u interni i eksterni link-building pomaže u poboljšanju SEO-a.
  2. Pisanje naslova: Korištenje ključnih riječi u naslovima članka povećava vidljivost na tražilicama.
  3. Usklađivanje sa sadržajem: Bitno je da ključne riječi odgovaraju tematici i sadržaju stranice kako bi SEO bio učinkovit.
  4. Meta opisi: Meta opisi trebaju sadržavati ključne riječi kako bi privukli korisnike na tražilicama.
  5. Redovito ažurirajte stari sadržaj s relevantnim ključnim riječima ili stvorite novi sadržaj koji cilja na nove ključne riječi kako bi se povećala vidljivost na tražilicama.

Optimizirajte svoju web stranicu i dosegnite ciljanu publiku

Razmišljate o optimizaciji vaše web stranice kako biste privukli više posjetitelja i povećali vidljivost vašeg brenda, ali niste sigurni kako sami istražiti ključne riječi? Naša SEO agencija stoji vam na raspolaganju kako bi vam pomogla u tome! Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i saznajte više o našim SEO uslugama.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.