Jeste li se ikada zapitali što uspješnu kampanju odvaja od prosječne? Jedan od ključnih faktora je CTR, odnosno stopa klikanja, koja otkriva koliko su vaši oglasi relevantni i privlačni korisnicima. Ako želite više klikova i bolju komunikaciju s publikom, nastavite čitati.
U ovom blogu objasnit ćemo:
U potrazi ste za Google Ads agencijom? Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu za naše usluge Google oglašavanja.
CTR (Click-Through Rate) je stopa klikanja i označava postotak korisnika koji vide vaš oglas i kliknu na njega. Koristi se za procjenu uspješnosti ključnih riječi i oglasa. Viši CTR znači da su ključne riječi i oglasi relevantni, dok niži CTR ukazuje da je potrebno napraviti određene promjene.
CTR se računa tako da se ukupan broj klikova podijeli s ukupnim brojem pojavljivanja i pomoži sa 100. Primjerice, ako se vaš oglas prikazao 1000 puta, a kliknulo ga je 50 korisnika, to znači da je stopa klikanja 5%. (50 / 1000) x 100 = 5%
CTR je važan jer utječe na uspjeh vašeg Google oglašavanja, odnosno koliko ćete platiti kada netko klikne na oglas. Evo nekoliko razloga zašto obratiti pažnju na CTR:
Visoki CTR uglavnom znači da vaš oglas privlači pažnju korisnika. To sugerira da su naslov i opis oglasa dovoljno privlačni i usklađeni s upitom korisnika.
Primjerice, ako korisnik upiše u tražilicu „antikvarijat zagreb“, očekuje da će mu se prikazati antikvarijati u Zagrebu.
Ovo je jedan od primjera koji je relevantan, a to je Antikvarijat Biblos, koji je antikvarijat i nalazi se u Zagrebu.
Viši CTR često smanjuje troškove po kliku zbog relevantnosti oglasa. Visoke stope klikanja dovode i do visoke kvalitete oglasa (Quality Score), što rezultira boljim rangiranjem.
Što više korisnika ulazi na vašu web stranicu i zadržava se, pozicije rastu jer je sadržaj relevantan za korisnike. S druge strane, ako korisnici preskaču određeni rezultat, Google može smatrati da nije relevantan za upit.
Iako stope klikanja (CTR) nisu isto što i stope konverzije (CR), međusobno su povezane. CTR ukazuje na to koliki je postotak korisnika kliknuo na oglas, a CR koliki je postotak korisnika izvršio konverziju.
Ako oglas ima visoki CTR, veća je šansa da će posjetitelji napraviti određenu konverziju (kupnja, prijava, preuzimanje i sl.). Tako možete zadržati ili poboljšati pozicije oglasa uz niže troškove.
„Dobar” CTR je teško definirati jer ovisi o industriji, kampanji, ključnim riječima i ciljevima oglasa. Kada je riječ o Google oglašavanju, prosječne smjernice su:
Oko pitanja koliki CTR je dobar se vode brojne polemike. Google kaže da je sve iznad 1% dobro, 2% se očekuje za početnike, većina ostvaruje između 2-5%, dok nekima ni 10% nije zadovoljavajuće. Sve ovisi o tome što se očekuje od oglasa i kome je namijenjen.
U slučaju da oglas ima visoku stopu klikanja, a nisku stopu konverzije, treba napraviti promjene. Uglavnom je to znak da je oglas privlačan korisnicima, ali ključna riječ i odredišna stranica nisu usklađene.
Primjerice, korisnik traži „sobne biljke“. Pronađe prvi oglas i klikne ga, ali ga on odvede na naslovnicu, gdje bi opet morao tražiti ispočetka. Korisnik odlazi sa stranice i traži dalje. Klikne na sljedeći oglas, odabere biljku i izvrši konverziju. Iako je kliknuo na prvi oglas i potrošio budžet, otišao je dalje jer pretraga nije bila relevantna, čime je kupac izgubljen.
Rezultat toga je skupo plaćanje nepotrebnih klikova. Umjesto toga, trebate se fokusirati na relevantne ključne riječi i uskladiti ih sa sadržajem oglasa i odredišnom stranicom uz prikladan budžet.
Kako biste poboljšali stopu klikanja, potrebno je optimizirati sadržaj, vizualne elemente i pristup ciljnoj publici. Slijedite ovih 5 koraka:
Naslov i opis oglasa trebaju odgovarati upitu, odnosno ključnim riječima. Tako primjerice, ako korisnik pretražuje dodatke prehrani, uključite dodatke prehrani u vaš naslov i opis. Uz to, dodajte vrijednosti koje će dobiti, poput besplatne dostave ili 10% popusta. Upotrijebite i emocije te rješavanje potreba, kao npr. preko 1000 zadovoljnih kupaca.
Dodajte više informacija kako bi vaš oglas bio privlačan i zauzimao više prostora na tražilici. Tako možete upotrijebiti proširenje za linkove s relevantnim podstranicama, proširenje za pozive ili cijene.
Isprobajte različite CTA-ove, kao što su „Saznajte više“, „Kupite odmah“, “Pogledajte ponudu“ i sl. kako bi potaknuli korisnike da kliknu na oglas.
Dodajte vizualne elemente koji privlače pažnju, poput slika koje pokazuju rješenje problema te kontrastne boje za CTA gumbe koje će privući pažnju.
Pobrinite se da je odredišna stranica relevantna za oglas, ima jasan CTA i brzo se učitava. Treba biti usklađena s relevantnim ključnim riječima, a posebice onima koje imaju nižu cijenu i konkurenciju te su namijenjene vašoj ciljnoj publici.
Primjenom ovih strategija na Google Ads kampanjama, možete značajno povećati CTR i relevantnost oglasa. Kako biste postigli maksimalne rezultate, redovito testirajte kampanje i isprobavajte nove ključne riječi, tekst ili dizajn oglasa.
Ako trebate dodatnu pomoć kod kreiranja Google oglasa, saznajte više o našim uslugama Google oglašavanja ili nas kontaktirajte online.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.