vođenje DRUŠTVENIH MREŽA

Predstavite poslovanje, proizvode i usluge uz podršku agencije za marketing na društvenim mrežama.

MARKETING NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Društvene mreže su internetske platforme, koje se koriste za međusobno povezivanje korisnika. Današnji svijet bez društvenih mreža je nezamisliv, a broj korisnika i njihove mogućnosti se kontinuirano unaprjeđuju. Napredak je vidljiv i s poslovnim subjektima, gdje gotovo da više i ne postoji poduzeće koje ne koristi barem jednu društvenu mrežu.

Profesionalno vođenje društvenih mreža pravi je način na koji se poslovanje može predstaviti u nekom novom, drugačijem svijetu, koristeći kvalitetan sadržaj u kombinaciji s komunikacijom. Prezentacija proizvoda ili usluga, najnovije informacije o poslovanju i personalizirani pristup svakom klijentu, samo su neki od razloga zbog čega je potrebno ulagati u društvene mreže.

Broj društvenih mreža i kvaliteta sadržaja

Izrada svih mogućih društvenih mreža nema smisla jer ni Vaši korisnici nisu na istima, pa tako ne morate biti ni Vi. Također, postoje društvene mreže koje nisu prihvatljive za sve vrste poslovanja, stoga treba znati kojoj ciljnoj skupini se obraća. Kvalitetno upravljanje društvenim mrežama trebalo bi se bazirati na 2-3 društvene mreže, a svaka mreža imati primjeren sadržaj, namijenjen određenim korisnicima.
Kralj društvenih mreža je sadržaj. Bez dobrog sadržaja, nema ničeg. Najlakše je napisati objavu i kliknuti objavi, no što će ona donijeti? Sadržaj mora biti zanimljiv, kreativan, jasan i pozivati na određenu akciju. Društvene mreže su vizualnog tipa, stoga je vrlo važan i vizual. Vizual mora biti prilagođenog formata, kako bi se izbjegle pogreške u kojima se slike ni ne vide ili su toliko loše kvalitete, da korisnik sadržaj smatra irelevantnim.

broj društvenih mreža i kvaliteta sadržaja
objavljivanje sadržaja

Objavljivanje sadržaja

Važno je planirati sadržaj, kako bi se moglo točno odrediti što će se kada objaviti. Pretjerano objavljivanje ili objavljivanje bez rasporeda nema smisla jer tada dolazi do zamaranja korisnika. Kod rijetkog objavljivanja, problem je što korisnici često zaborave da uopće prate stranicu te takav sadržaj preskoče ili ga otprate jer misle da su ga slučajno zapratili. Važno je voditi brigu i o vremenu objavljivanja, koje je najpoželjnije u trenutku kada su pratitelji najaktivniji, jer će se tada ostvariti najveći doseg.
Broj objava ovisi o djelatnosti kojom se poduzeće bavi te veličini i relevantnosti poduzeća. Preporučujemo minimalno 1 objavu tjedno, a idealno bi bilo 3 objave na tjedan. S više od 3 objave treba dobro pripaziti kakav se sadržaj objavljuje te se preporučuje jedino velikim poduzećima, koja imaju dovoljno sadržaja, a korisnici ih vjerno prate kao izvor informiranja o najnovijoj ponudi, akciji, radnom vremenu i slično.

CIJENA VOĐENJA DRUŠTVENIH MREŽA

Cijena vođenja društvenih mreža ovisi o opsegu i zahtjevnosti sadržaja te broju društvenih mreža koje je potrebno voditi. Jedan osnovni paket, koji uključuje objave na Facebooku i Instagramu 2 puta tjedno iznosi 1.700 kn + PDV, no postoje brojne kombinacije, ali i povezivanje s drugim uslugama, stoga je najbolje da nas kontaktirate kako bismo Vam napravili najbolju ponudu za najbolje rezultate.

Zašto angažirati baš nas za VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA?

Zato što želite svoje poslovanje predstaviti u najboljem svijetlu. Plan objavljivanja, kvalitetni tekstovi i vizuali te komunikacija s korisnicima iziskuju puno vremena, koje obavljajući vlastiti posao nemate na pretek. Pružamo Vam naše znanje i dugogodišnje marketinško iskustvo s brojnim projektima, stoga isto želimo postići i s Vašim poduzećem.

Predstavite se na najbolji način s profesionalnom prezentacijom Vašeg poslovanja, proizvoda i usluga. Istaknite se u odnosu na konkurenciju i postignite da Vas ljudi prepoznaju i povezuju s društvenim mrežama.

Stvorite zajednicu zainteresiranih korisnika. Obratite im se, upoznajte ih s Vašim poduzećem i njegovim sastavnicama, potaknite ih na angažman i budite im od pomoći, kako bi postali Vaši vjerni kupci.

Dvosmjerna komunikacija između korisnika i poduzeća na društvenim mrežama od velike je važnosti. S jedne strane, poduzeće prezentira svoj sadržaj kroz objave, dok se s druge strane korisnici uključuju sa svojim lajkovima, komentarima dijeljenjima ili se javljaju privatnim porukama. Društvene mreže su savršen način da se predstavite i u nešto opuštenijem tonu, pa tako korisnici mogu saznati neke zanimljive činjenice o Vama, Vašem poslovanju ili zaposlenicima. Tako se korisnici zaista osjećaju kao dio male zajednice.

Obavijestite Vaše korisnike o budućim aktivnostima, pripremite ih za nove ponude, akcije i pogodnosti te im brzo i lako pružite sve potrebne informacije.

Posjedovanjem društvenih mreža, nudi Vam se mogućnost povezivanja s ostalim uslugama internet marketinga. Sada zamislimo da Vas korisnik pretražuje na Googleu. Tamo može vidjeti Vaš Google Ads oglas (ako koristite Google oglašavanje), zatim web stranicu te profile na društvenim mrežama. Korisnik ima mogućnost ući u bilo koju od te tri opcije te samim time povećavate šansu da će odabrati upravo Vas. Korisnik ulazi u oglas. Otvara mu se Vaša web stranica, a u vrhu može ući na Vaš Facebook i Instagram. Ulazi u Facebook gdje pronalazi da je ovaj vikend akcija. Korisniku je to vrlo korisna informacija te se odlučuje za kupnju – uspjeli ste ga zadržati, a možda je potencijalno i lajkao Vašu stranicu te će i dalje pratiti informacije i kupovati.

A sada obrnimo situaciju. Koristite Facebook i Instagram oglašavanje. Zainteresirani korisnik je vidio Vaš proizvod i pročitao kratak opis, a sada želi saznati više o njemu. Ulazi u Vašu web stranicu i odlučuje se za kupnju. Uspjeli ste!

Isto je moguće i s e-mail (newsletter) marketingom, gdje korisnike upoznajete s određenim sadržajem, a oni zainteresirani posjetit će društvene mreže.

A naravno, postoje i korisnici koji jednostavno žele provjeriti Vaše društvene mreže. Žele biti sigurni u kupovinu ili pročitati recenzije i komentare na Vašim objavama. Najgore što se može dogoditi je da ostanu uskraćeni za te informacije jer tada mogu početi sumnjati u Vaše poslovanje i odlučiti se za konkurenciju.

PROCES VOĐENJA DRUŠTVENIH MREŽA

1. UVODNI SASTANAK

Kako bismo znali što Vam je potrebno i u kojem smjeru treba ići s vođenjem društvenih mreža, predlažemo uvodni sastanak. Sukladno sastanku, šaljemo Vam okvirnu ponudu, kako bismo isto mogli i ostvariti u narednom periodu.

2. Analiza Vaših društvenih mreža, konkurencije i tržišta te izrada plana i strategije objavljivanja

Vrlo je važna trenutna situacija Vaših društvenih mreža – imate li ih uopće, koliko često objavljujete i kakva je kvaliteta njihovih sadržaja. Isto to treba napraviti i s konkurencijom. Kod određenih djelatnosti poslovanje bez društvenih mreža je gotovo pa nemoguće, dok u drugima samo rijetki uopće imaju stranice. No, moramo napomenuti kako se tržište sve više razvija te će postati gotovo nemoguće pratiti konkurente, posebice ako je riječ o novom poduzeću, koje tek dolazi na tržište. Upravo iz tog razloga, nužno je napraviti plan i strategiju objavljivanja. Nema smisla objavljivati sadržaj ako on za Vas nema nikakvu svrhu ili je nepovezan, pa se time korisnike samo zbunjuje. Treba odrediti što i koliko objavljivati, na koji način i u kojem tonu. Ovisno o ciljevima, plan je moguće izraditi na tjednoj ili mjesečnoj razini, ovisno o dinamičnosti poslovanja.

3. Izrada i objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama

Izrada objava, odnosno sadržaja koji uključuju tekst i vizuale, provodi se sukladno ciljevima koji se planiraju postići. Objave ćemo zajedno prokomentirati i napraviti izmjene, kako bi sve bilo spremno za objavljivanje. Objavljivanjem započinjemo s praćenjem statistike objava.

4. Komunikacija s korisnicima I
korisnička podrška

Kroz objave potičemo korisnike na angažman, bilo da je riječ o komentarima, lajkovima, dijeljenjima ili slanju poruka. S korisnicima možete sami komunicirati, ali to možete prepustiti i nama. Korisnici žele odgovor odmah, a ne sljedeći dan, što Vam možemo i osigurati. Također i Vama pružamo korisničku podršku. Ako imate bilo kakvo pitanje vezano uz društvene mreže, želite sami nešto objaviti, razumjeti statistiku ili nešto treće, stojimo Vam na raspolaganju.

5. Mjesečno izvještavanje i prijedlozi

Na mjesečnoj razini šaljemo izvještaje o postignućima na društvenim mrežama te ujedno i analiziramo rezultate. Predlažemo područja koja je moguće poboljšati te na koji način se to može učiniti. Zapamtite da društvene mreže zauvijek ostaju, za razliku od oglasa, čije prikazivanje prestaje čim ih prestanete plaćati. Društvene mreže su zapravo temelj za koji je potrebno vrijeme, no kada postignu određenu razinu, njihova učinkovitost može nadmašiti brojne druge kanale prodaje.

ČESTA PITANJA

Social Media Marketing dio je internet marketinga koji podrazumijeva upravljanje tj. vođenje društvenih mreža poduzeća. Na taj način, poduzeće prezentira svoje proizvode i usluge potencijalnim korisnicima i komunicira s njima, dok se korisnicima pruža mogućnost da izraze svoje mišljenje, komentare ili upite.

Community management predstavlja proces stvaranja i razvijanja komunikacije s korisnicima na društvenim mrežama, koji su zainteresirani za određeno poduzeće, proizvod ili uslugu.

FACEBOOK MARKETING

Facebook je društvena mreža koju u Hrvatskoj koristi više od 2 milijuna aktivnih korisnika te je i dalje broj 1 u Hrvatskoj. Ono što je vrlo važno naglasiti je kako ova mreža bilježi veliki rast korisnika srednje i starije životne dobi, dok mlađi korisnici većinom imaju profile, no radije preferiraju druge mreže. No ipak, sve ovisi od osobe do osobe.

Ponašanje korisnika na Facebooku se kroz ove godine drastično promijenilo. Od pisanja statusa i učitavanja slika na dnevnoj bazi, došlo je do toga da korisnici to rade vrlo rijetko i to najčešće kad je riječ o nekom događaju koji žele podijeliti sa svojim prijateljima. I dalje su prijatelji samo s osobama koje znaju u privatnom životu ili su im poznanici, dok stranice i grupe prate prema svojim interesima te su one i najčešće u novostima. Sve veći dio zauzimaju Facebook oglasi, koji se pojavljuju na svim dijelovima platforme.

Korisnici ne vole duge opise, stoga je najčešća kombinacija kratak tekst ispod kojeg je poveznica na kojoj se može saznati više. Također, nije poželjno agresivno promovirati proizvode ili usluge jer korisnici mogu odabrati da više ne žele pratiti takav sadržaj.

INSTAGRAM MARKETING

Instagram u Hrvatskoj koristi više od milijun korisnika. Instagram je više orijentiran prema mladenačkom stilu života te ga većinom koriste mlađe i srednje generacije. Naglasak je na sadržaju (pogotovo kvalitetnoj fotografiji), a vole se čitati i duži opisi. Objave se puno češće objavljuju nego na Facebooku, a najviše se koristi Instagram story, kratka priča koja nestane nakon 24 sata, osim ako se ne spremi pod naglaske (Instagram highlights). Instagram nudi veliki prostor za otkrivanje novih profila i stranica, koje predlaže na temelju interesa korisnika. Često služe kao izvor inspiracije, a što je više informacija dostupno o osobi ili temi, time su korisnici i povezaniji. Pitanja i odgovori korisnika, behind the scene i prikazivanje svakodnevice samo su neki od načina na koje se dolazi do Instagram followersa.

TIKTOK MARKETING

TikTok društvena mreža zaludila je vrlo mlade korisnike, ali sve više stječe i one nešto starije. Za razliku od Facebooka i Instagrama gdje se prate osobe iz stvarnog života i poznati, na TikToku se najčešće prate potpuni stranici. TikTok nudi mogućnost svima da dođu na tzv. for you page, bez obzira na broj pratitelja, a jednom viralan video može donijeti veliki broj followersa u rekordnom roku. Temelji se na kratkim videima uz prateći zvuk koji može biti vlastiti ili tuđi. Sve više osoba, ali i poduzeća koristi TikTok te se očekuje da će se rast nastaviti i u budućnosti.

WHATSAPP I VIBER MARKETING

Kad se spomenu društvene mreže, većina ljudi ne pomisli na WhatsApp i Viber, no može se reći da one to jesu. Ove mreže su veoma olakšale komunikaciju korisnika, a sve češći je slučaj da ga koriste i poduzeća, kako bi predstavili najnovije informacije svojoj bazi korisnika. Ova vrsta marketinga je itekako potencijal, posebno uzimajući u obzir da još uvijek nema toliko oglašavanja kao na mrežama poput Facebooka, Instagrama i YouTubea, stoga možete biti sigurni da će to korisnik zaista i primijetiti.