Što je TikTok? – osnove, prednosti i korištenje

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 14 travnja, 2025
5min čitanja
Što je TikTok
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

TikTok je jedna od najpopularnijih društvenih mreža te je postao je nezaobilazna platforma današnjice među korisnicima diljem svijeta. Od svog lansiranja, TikTok je postao ključan događaj u transformaciji digitalnog marketinga na društvenim mrežama. Ova aplikacija nastavlja rasti i inovirati pružajući nove mogućnosti za kreatore sadržaja.

U ovom blogu saznajte zašto je TikTok dosegao toliku popularnost:

  • Što je TikTok?
  • Rast i popularnost TikTok-a
  • Karakteristike TikTok-a
  • Algoritam TikTok-a
  • Kreiranje sadržaja na TikTok-u
  • Kako doprijeti do ciljane publike na TikTok-u?
  • Prednosti i nedostaci TikTok-a za korisnike
  • Kako iskoristiti TikTok za promociju?

Ako su vam potrebne usluge marketinga na društvenim mrežama, slobodno nas kontaktirajte online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Što je TikTok?

TikTok je društvena mreža koja se temelji na korisničkim videozapisima u trajanju od 15 sekundi do 10 minuta. Korisnici mogu snimati, uređivati i dijeliti videozapise uz korištenje filtera, efekata, glazbe i zvukova. Izvorna verzija TikToka, poznata u Kini kao Douyin, objavljena je 2016. godine, a globalno je postala dostupna nakon spajanja s drugom kineskom mrežom Musical.ly 2018. godine.

Rast i popularnost TikTok-a

TikTok je u 2024. godini bila najčešće preuzimana aplikacija s 780 milijuna preuzimanja. U usporedbi, Instagram je preuzet 630 milijuna puta, Facebook 480 milijuna, WhatsApp 420 milijuna, Telegram 370 milijuna, Snapchat 360 milijuna, Zoom 320 milijuna te Messenger 290 milijuna puta. Do kraja 2024. godine, TikTok će imati više od 1.2 milijarde aktivnih korisnika.

Karakteristike TikTok-a

Aplikacija bilježi najveći broj mladih korisnika, no sve više se priključuju i stariji korisnici. Ono što je posebno zanimljivo je činjenica kako su TikTok korisnici vrlo aktivni te više od 40% njih objavljuje novi sadržaj svaki dan. Razlog tome je što je još uvijek moguće lako prikupiti pratitelje. Zanimljiv videozapis može dosegnuti ogroman broj korisnika, što bi se kod Facebooka i Instagrama moglo postići isključivo uz vrlo veliki budžet za oglašavanje.

TikTok konstantno uvodi nove značajke kako bi poboljšao korisničko iskustvo. Neke od najnovijih karakteristika uključuju "Spark Ads" za promociju organskog sadržaja uz mogućnost oglašavanja na TikToku. Također, uveo je i "Interactive Add-Ons" koji omogućavaju dodavanje interaktivnih elemenata kao što su kvizovi i ankete u videozapise. Ove značajke pomažu brendovima da efikasnije komuniciraju s korisnicima.

Karakteristike TikTok-a

Algoritam na TikTok-u

TikTok algoritam bilježi koliko se određeni videozapis zaista gleda, odnosno angažman korisnika. Što je veći broj reakcija (lajkovi, komentari, dijeljenje) i duže vrijeme zadržavanja (pogledan videozapis od početka do kraja, ponekad i više puta), TikTok će taj videozapis više prikazivati, a u suprotnom će biti obrnuto, tj. neće ga previše prikazivati.

Videozapisi se jednostavno snimaju te se mogu uređivati s brojnim filterima, efektima te glazbom ili prigodnim zvukom u pozadini. Cilj objavljivanja je pojavljivanje na For You stranici, na kojoj se prikazuju videozapisi, koji se prilagođavaju interesu i lokaciji korisnika.

Kreiranje sadržaja na TikTok-u

S obzirom da je TikTok društvena mreža za objavljivanje videozapisa, oni moraju obuhvaćati sadržaj koji će pratiti interese ciljane publike. Videozapisi moraju biti kreativni uz korištenje raznih filtera, efekata i glazbe kako bi svoj sadržaj prikazali što atraktivnijim. Redovito objavljivanje i praćenje trendova i izazova također povećava vidljivost.

TikTok Fortnite

Važnost hashtagova na TikTok-u

Hashtagovi na TikToku imaju važnu ulogu u povećanju dosega videozapisa. Popularni hashtagovi poput #foryoupage, #fy i #fyp pomažu videozapisima da se pojave na For You stranici. Brendovi često koriste specijalizirane hashtagove kako bi ciljali određene demografske skupine i sudjelovali u TikTok izazovima poput šminkanja, čišćenja, isprobavanja određenih proizvoda, plesova i slično, a koji potiču korisnike na interakciju.

Hashtagovi na TikToku

Opisi na TikTok-u

Dozvoljeni opisi na TikToku su vrlo kratki, odnosno stanu u jednu rečenicu ili nekoliko riječi, stoga ih treba dobro iskoristiti kako bi privukli što veću pažnju korisnika i potaknuli ih na reakcije.

TikTok opis

Korištenje zvukova na TikTok-u

TikTok je aplikacija zvuka, svaki objavljeni videozapis sadržava neki zvuk. Na kreatoru je odabir koji zvuk će koristiti, hoće li to biti preuzeti zvuk nekog drugog kreatora, glazba ili vlastiti zvuk. Važno je uzeti u obzir kako vlastiti zvuk može postati popularan privlačeći pažnju publike. Također, TikTok je uveo novu opciju "Sound Sync" koji omogućava automatsku sinkronizaciju zvukova s videozapisa u obliku teksta.

Zvuk na TikToku

TikTok Live

Korisnici koji imaju više od 1000 pratitelja mogu pokrenuti prijenos uživo na aplikaciji. Na taj način TikTok korisnici se povezuju sa svojom publikom u realnom vremenu što im pruža priliku za izgradnju zajednice i lojalnog odnosa. Osim raznih Q&A -a tu se mogu naći i teme poput gaminga, kuhanja, edukacije, tutorijala, TikTok snipe-a i slično.

TikTok live

TikTok snipe označava radnju tijekom live prijenosa uživo gdje gledatelji brzo i aktivno sudjeluju u komunikaciji te komentiraju u chat prozoru. Ovakva aktivnost stvara zabavnu interakciju s voditeljima live prijenosa i ostalim gledateljima. U igri sudjeluju dva korisnička računa koja djele zajednički live prijenos a pobjeđuje onaj koji dobije najviše rekacija od strane gledatelja.

TikTok snipe potiče korištenje humora koji je povezan s live streamom i međusobno povezivanje gdje se gledatelji mogu dogovarati kada će što komentirati. Također, tijekom TikTok snipe igre, gledatelji mogu slati virtualne poklone koji se kupuju stvarnim novcem. U ovom slučaju, svaki poklon ima svoju vrijednost i donosi određene benefite igre.

Kako doprijeti do ciljane publike na TikTok-u?

Publika na TikTok-u pojavljuje se ovisno o interesima i lokaciji. Komunikacija s pratiteljima od velikog je značaja, posebice uzimajući u obzir da TikTok nudi opciju odgovaranja na komentare uz pomoć videozapisa. Na taj način, pratitelji mogu saznati više o temi koja ih zanima, a kreatoru se pruža mogućnost snimanja novog sadržaja na temelju interesa svojih pratitelja.

Prednosti i nedostaci TikTok-a za korisnike

TikTok sve više dobiva na popularnosti uključujući brojne prednosti, kao što su kreiranje kreativnog sadržaja, doseg široke publike i povezivanje s istom. Međutim, često se javlja problem s privatnošću podataka korisnika te objave eksplicitnog sadržaja uz govor mržnje. Također, česti su neprimjereni izazovi, koji mogu ostaviti neželjene posljedice na osobe koje ih snimaju, ali i izazvati materijalnu štetu. TikTok je uveo jače sigurnosne mjere i algoritme za prepoznavanje takvih sadržaja, ali korisnici i dalje trebaju biti oprezni prilikom korištenja ove društvene mreže.

Prednosti i nedostaci TikTok-a

Kako iskoristiti TikTok za promociju?

TikTok oglašavanje

TikTok oglašavanje donosi veliku promjenu za poduzetnike čija ciljana publika provodi puno vremena na ovoj platformi. Plaćeni oglasi su u ovom slučaju moćan alat za privlačenje ciljane publike i promoviranje vlastitog brenda jer donose mjerljive rezultate i ogroman doseg uz kreativne formate oglasa.

TikTok oglas Glovo

Suradnja s influencerima

Postoje razne alternative za doseg široke publike na TikTok-u. Suradnja s popularnim kreatorima sadržaja, odnosno influencerima, može značajno povećati vidljivost i angažman korisnika na TikTok-u. Na taj način brendovi mogu iskoristiti njihove vještine i publiku za promoviranje svojih proizvoda i usluga uz redovito objavljivanje kvalitetnog i kreativnog sadržaja, praćenje trendova, korištenje hashtagova, privlačnih opisa i zvukova.

TikTok suradnja s influencerima

Želite započeti s radom na vašem TikTok-u?

Kontaktirajte nas ako želite iskoristiti prednosti TikTok-a za promoviranje vašeg brenda uz našu uslugu marketinga na društvenim mrežama. Zatražite ponudu online ili na broj +385 (0)99 368 6979.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.