Stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ) – savjeti i prakse

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 7 travnja, 2025
6min čitanja
Što je stranica s najčešćim pitanjima (FAQ)
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ) jedan je od najkorisnijih dijelova web stranice. Osim što korisnici mogu brže dobiti odgovor na svoja pitanja bez opterećenja korisničke podrške, pozitivno utječe i na SEO. Kako bi FAQ stranica bila učinkovita, potrebno je odrediti pravilnu strukturu, pružiti relevantan sadržaj i redovito ažurirati pitanja i odgovore.

Kroz ovaj blog saznat ćete:

  • Što je stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ)?
  • Zašto izraditi stranicu s često postavljanim pitanjima (FAQ)?
  • Koji sadržaj uključuje stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ)?
  • Kako izraditi stranicu s često postavljanim pitanjima (FAQ)?
  • Najčešće pogreške kod stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ).

U potrazi ste za uslugama izrade web stranica? Atauctus je agencija za web dizajn koja zna kako izraditi učinkovite FAQ stranice. Kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu.

Što je stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ)?

Stranica s često postavljanim pitanjima, poznata i kao FAQ stranica (Frequently Asked Questions) je vrsta web stranice (ili grupa stranica) koja sadrži najčešća pitanja koja korisnici postavljaju. Ta pitanja su uglavnom povezana s poslovanjem, odnosno proizvodima i uslugama ili različitim dijelovima web stranice. Uz pitanja se navode odgovori, a vrlo često se korisnike usmjerava i na relevantni sadržaj.

Cilj FAQ stranica je olakšati korisnicima pronalaženje odgovora, tako da na jednom mjestu mogu pronaći sve potrebne informacije, kako ne bi morali napuštati web stranicu stranicu i tražiti vanjsku pomoć.

Zašto izraditi stranicu s često postavljanim pitanjima (FAQ)?

FAQ stranica može postati vrlo važan alat za bolje korisničko iskustvo, smanjenje opterećenja korisničke podrške i poboljšanje SEO rezultata. Nekoliko je ključnih razloga zašto biste trebali razmisliti o izradi takve stranice:

Brži odgovori na upite korisnika

Korisnici mogu odmah pronaći informacije koje ih zanimaju, bez potrebe za zvanjem, slanjem upita ili kontaktiranjem na društvenim mrežama. To posebno pomaže korisničkoj podršci, koja često odgovara na ponavljajuće upite.

Bolje korisničko iskustvo

Jasno strukturirana i lako dostupna FAQ stranica olakšava korisnicima snalaženje na stranici. Potencijalni kupci moći će saznati sve potrebne informacije i donijeti odluku o kupovini.

Veći autoritet

Odgovorima na najčešća pitanja možete pokazati svoju stručnost u industriji, što će povećati povjerenje korisnika u vaš brend. Time stvarate svoju konkurentsku prednost, a uz to korisnici cijene transparentnost u poslovanju.

Kvalitetniji promet i vidljivost web stranice

Vaša FAQ stranica se može pojaviti u rezultatima pretraživanja, čime privlačite potencijalne kupce ili klijente. Takve stranice privlače relevantan promet i mogu ostvariti visoke stope konverzije.

Primjerice, na tražilici se za pitanje “kako postaviti Google Autentifikator” pojavljuje istaknuti isječak, koji vodi na Google Help stranicu s odgovorom.

Istaknuti FAQ isječak kako postaviti Google Autentifikator

Koji sadržaj uključuje stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ)?

Sadržaj na stranici s često postavljanim pitanjima (FAQ) ovisi o vrsti poslovanja, ali postoje određeni elementi koji su univerzalni i uglavnom se koriste za svaku FAQ stranicu:

  • općenite informacije o poduzeću
  • specifična pitanja u industriji (rokovi, proces suradnje)
  • detalji o proizvodima i uslugama
  • načini plaćanja
  • dostava i povrati
  • tehnička pitanja i rješavanje problema
  • pravila privatnost i sigurnosti.

Kako izraditi stranicu s često postavljanim pitanjima (FAQ)?

Dobra FAQ stranica može značajno pomoći korisnicima u snalaženju i prikupljanju informacija jer ne moraju zvati ili slati upite. S druge stranice, zaposlenici također štede svoje vrijeme koje mogu iskoristiti za obavljanje drugih poslova.

Koraci za izradu učinkovite FAQ stranice uključuju:

Fokusirajte se na pitanja koja korisnici zaista postavljaju

Okupite se unutar tima i sastavite pitanja koja se ponavljaju. Također, možete odrediti neko vremensko razdoblje u kojem ćete bilježiti pitanja koja ste dobili putem poziva ili e-maila, a možete postaviti i karticu za pitanja na web stranici.

Strukturirajte pitanja u kategorije

Ako postoji veliki broj pitanja, podijelite ih u tematske cjeline poput:

  • opća pitanja
  • račun i registracija
  • narudžbe i plaćanje
  • dostava i povrat
  • tehnička podrška
  • privatnost
  • kontakt podaci.

Primjerice, na Asosu postoji stranica Customer Care koja sadrži najčešća pitanja.

ASOS Customer care

Pišite jasne i sažete odgovore

Odgovori trebaju biti jednostavni, konkretni i prilagođeni korisnicima. Izbjegavajte komplicirani jezik i dugačke odgovore. Ako će pomoći, dodajte slike, vodiče ili linkove na web stranice.

Koristite pregledan dizajn

Dizajn FAQ stranice treba biti jednostavan i bez nepotrebnih stvari. Uzmite u obzir duljinu stranice. Beskrajno listanje nije rješenje jer bi korisnici mogli otići prije nego što pronađu odgovor.

Svako pitanje i odgovor trebaju biti jasno istaknuti i odvojeni. Pozadina i tekst trebaju biti u kontrastu, a poželjno je koristiti primjeren prored, nabrajanja, grafičke oznake i podebljan tekst.

Ovo su Česta pitanja na stranici Cvjećarna Flora.

Flora FAQ

FAQ stranicu je dobro postaviti na vidljivo mjesto, kao što je izbornik ili footer. Korisnici su navikli sve važne linkove tamo provjeravati, pa će i ovo vrlo lako pronaći.

Flora FAQ u izborniku i footeru

Uključite tražilicu

Ako se radi o dužim stranicama, možete dodati tražilicu radi lakšeg korištenja. Tražilica na FAQ stranici bi trebala biti drugačija od opće tražilice na web stranici, kako bi se smanjila količina rezultata i prikazala samo relevantna pitanja i odgovori.

Semrush na svojoj stranici ima tražilicu za najčešća pitanja.

Semrush FAQ tražilica

Optimizirajte FAQ za SEO

SEO optimizacija može poboljšati vašu vidljivost i povećati organski promet.

Optimizaciju možete napraviti tako da istražite ključne riječi pomoću SEO alata, kao što je Semrush. Tako ćete dobiti uvid u najčešća pitanja koja možete uključiti na svojoj FAQ stranici.

Ovo je primjer za upit “psi”.

Semrush pitanja za upit psi

Također, putem Google Search Console možete pregledati neka od pitanja. Otvorite Rezultate pretraživanja, a zatim dodajte filter koji sadrži riječi poput što, kada, gdje i sl.

Neki od primjera s naše web stranice, koji sadrže upit “što” su:

Google Search Console upit što

Dobra praksa je unutar odgovora linkati relevantne stranice kako bi korisnici mogli pročitati više informacija.

Redovito ažurirajte FAQ stranicu

Pitanja i odgovori se s vremenom mijenjaju. Redovito provjeravajte FAQ i ažurirajte informacije kako bi korisnicima pružili točne podatke. Također je važno provjeravati ključne riječi i upite jer se pojavom nekih novih opcija (npr. novi format oglašavanja) pojavljuju i nova pitanja na koje je potrebno odgovoriti.

Uključite FAQ u stranice usluga

Iako klasična FAQ stranica obično pokriva različita pitanja o poduzeću, proizvodima i uslugama, dodavanje FAQ sekcije na određenu stranicu omogućuje ciljane odgovore na pitanja.

Primjerice, na dnu naše stranice usluge digitalnog marketinga, nalaze se česta pitanja o digitalnom marketingu, a dodali smo i prikladne linkove kako bi korisnici mogli pročitati više o relevantnim temama. Na dnu smo uključili CTA (Pošaljite upit) kako bi nas korisnici mogli kontaktirati za dodatna pitanja.

Česta pitanja - digitalni marketing

Najčešće pogreške kod stranica s često postavljanim pitanjima (FAQ)

Iako FAQ stranice imaju brojne prednosti, greške mogu značajno smanjiti njezinu učinkovitost. Evo nekoliko pogrešaka i savjeta kako ih izbjeći:

Pitanja koja nitko ne postavlja

Korisnik dolazi na FAQ stranicu kako bi pronašao informacije koje su mu potrebne. Razmislite koja su zaista najčešća pitanja, kako ne bi došlo do toga da imate previše pitanja koja nisu relevantna.

Nejasni i predugi odgovori

Komplicirani i dugački odgovori koji su previše stručni mogu zbuniti korisnike. Pišite jasno i sažeto, jednostavnim jezikom. Za detaljna objašnjenja je najbolje dodati link na dodatni sadržaj.

Loša struktura pitanja i odgovora

Pitanja i odgovori znaju biti nabacani bez ikakvog reda. Ako imate veći broj pitanja, najbolje ih je grupirati u kategorije. Također, koristite proširive (accordion) sekcije za bolju preglednost.

Zastarjele informacije

Neažurirani odgovori mogu zbuniti i isfrustrirati korisnike. To možete riješiti redovitom provjerom i ažuriranjem FAQ stranica kako bi odgovori uvijek bili točni i relevantni.

Nema tražilice

Veliki broj pitanja i odgovora zahtijeva tražilicu. Ako korisnici ne mogu brzo pronaći odgovor koji im treba, FAQ stranica gubi svoj smisao. Dodajte tražilicu kako bi korisnici mogli unositi ključne riječi i pronaći odgovore.

Nedovoljna vidljivost

FAQ stranica ponekad nije dostupna, pa je korisnici teško pronalaze. Trebate je postaviti na vidljivo mjesto, kao što je izbornik ili footer.

FAQ ne može zamijeniti korisničku podršku

Ne možete se oslanjati isključivo na FAQ. Korisnicima uvijek morate ponuditi kontakt s korisničkom podrškom. Na stranici bi trebala postojati opcija za kontakt tj. dodatnu pomoć.

Trebate profesionalnu i optimiziranu FAQ stranicu?

Naša agencija za web dizajn izrađuje FAQ stranice koje su pregledne, optimizirane i vizualno privlačne. Pomoći ćemo vam poboljšati korisničko iskustvo i smanjiti broj ponavljajućih upita. Kontaktirajte nas na +385 99 368 6979 ili pošaljite upit i zatražite ponudu za usluge izrade web stranica.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.