Što je Google oglašavanje i kako funkcionira?

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
8min čitanja
Što je google oglašavanje
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Svakog dana, korisnici i do više puta dnevno pretražuju Google kako bi pronašli ono što ih u tom trenutku zanima. Dio rezultata su Google oglasi, koje tvrtke koriste kako bi se predstavile što većem broju korisnika.

Što je vaš brend vidljivi, veća je vjerojatnost da će korisnici posjetiti vašu web stranicu, poslati upit, doći u vašu trgovinu ili učiniti neki drugi cilj.

Nastavite čitati vodič kako biste saznali:

  • Što je Google oglašavanje?
  • Zašto koristiti Google oglašavanje?
  • Kome je Google oglašavanje namijenjeno?
  • Kako funkcionira Google oglašavanje?
  • Vrste Google oglasa
  • Koja je cijena Google oglašavanja?
  • Kako se oglašavati na Google-u u 7 koraka.

Potrebne su vam usluge Google oglašavanja? Atauctus vam može pomoći. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.

Što je Google oglašavanje?

Google oglašavanje odnosi se na korištenje platforme Google Ads (ranije poznate kao Google AdWords). To je vrsta PPC oglašavanja pomoću kojeg možete promovirati vašu tvrtku i brendirati se, povećavati promet na web stranici te prodavati proizvode ili usluge korisnicima koji u tom trenutku traže ono što vi nudite.

Zašto koristiti Google oglašavanje?

Google oglašavanje pruža brojne prednosti:

  • Google je najveća i najpopularnija tražilica na svijetu koja dnevno ima više od milijardu pretraživanja, što znači da vaši oglasi mogu doprijeti do velikog broja zainteresiranih korisnika. Samim time povećavate i svoju vidljivost.
  • Google oglašavanje donosi brze rezultate jer se vaši oglasi kreću prikazivati odmah i to na prvim mjestima, prije neplaćenih rezultata.
  • Uz pomoć Google oglašavanja možete detaljno ciljati korisnike prema ključnim riječima, demografskim podacima, interesima, lokaciji i ostalim karakteristikama te će se oglasi prikazivati samo onim korisnicima koje zaista zanimaju proizvodi, usluge ili sadržaj koji nudite.
  • Google oglašavanje je vrlo fleksibilno jer sami određujete koliko ćete potrošiti, kako će vaši oglasi izgledati (tekst, slika, videozapis) i gdje će se prikazivati.
  • Nakon pokretanja Google oglasa, dobit ćete uvid u analitičke podatke kako bi otkrili gdje, kome i kada su se vaši oglasi prikazali, koliko se potrošilo te koliko su uspješni. Koristeći podatke, oglase možete optimizirati kako bi vam donosili što bolje rezultate.

Kako izgledaju Google oglasi

Kome je Google oglašavanje namijenjeno?

Google oglašavanje je namijenjeno različitim skupinama, a neke od najčešćih su:

  • mala, srednja i velika poduzeća – iskoristite Google oglašavanje kako bi zainteresiranoj publici predstavili svoje poslovanje, proizvode ili usluge te povećali svoju internetsku vidljivost.
  • online trgovine – pojavljujte se na tražilici u trenutku dok korisnici pretražuju proizvode koje vi prodajete.
  • lokalne trgovine, lokalni poduzetnici i obrtnici – ciljajte korisnike koji traže proizvode ili usluge koje nudite i nalaze se na vašoj lokaciji.
  • obrazovne institucije – privucite korisnike koji traže studijske programe, edukacije ili događaje koje pružate.
  • organizacije i udruge – privucite zainteresiranu publiku koja se želi uključiti u vaš rad, promovirajte vaše događaje i inicijative.
  • turistička i ugostiteljska poduzeća – privucite korisnike koji traže vaše usluge (hoteli, restorani, kafići, turističke agencije).
  • javne osobe, blogeri, umjetnici – brendirajte se kako bi što više zainteresiranih korisnika saznalo za vas.

Kako funkcionira Google oglašavanje?

Google oglašavanje je oglašavanje s plaćanjem po kliku (PPC), što znači da oglašivač plaća kada korisnik klikne na oglas, nakon što se oglas prikaže određeni broj puta ili korisnik izvrši određenu akciju.

Proces Google oglašavanja uključuje nekoliko koraka:

1. Oglašivač izrađuje Google oglas

Prilikom izrade oglasa, oglašivač određuje ključne riječi za koje će se oglas prikazivati te ulazi u „natjecanje“ s drugim oglašivačima koji također ciljaju iste ključne riječi.

Primjerice, tvrtka koja se bavi prodajom printera uključit će razne ključne riječi koje su povezane s printerima, npr: epson printeri, canon printeri, hp printeri, brother printeri i sl.

2. Korisnik pretražuje upit (ključnu riječ)

Korisnik u Google tražilicu upisuje ključnu riječ koja ga u tom trenutku zanima, kao što je npr. „epson printeri“.

Upisivanje upita na Google tražilici

3. Google prikazuje oglase na temelju upita

Google započinje proces vrednovanja oglasa i pozicionira ih na oglasnim mjestima.

Rezultati na tražilici za upit epson printeri

Na upitu „epson printeri“ prikazala su se 3 oglasa. Njihov prikaz rezultat je kombinacije ocjene kvalitete i iznosa licitacije kojeg su oglašivači spremni potrošiti.

Ocjena kvalitete

Ocjena kvalitete određuje koliko je vaš oglas kvalitetan u odnosu na konkurenciju koja se oglašava. Određuje se za svaku ključnu riječ koju ste naveli i može biti od 1 do 10. Što je ocjena viša, vaš oglas je kvalitetniji.

Ocjena kvalitete je rezultat tri komponente:

  • očekivana stopa klikanja (%) - koliko je vjerojatno da će korisnici kliknuti na vaš oglas
  • relevantnost – koliko je oglas relevantan za upit
  • doživljaj odredišne stranice – koliko je odredišna stranica relevantna i korisna korisnicima.

Osim toga, postoje i dodatni čimbenici koji utječu na kvalitetu oglasa:

  • uređaji na kojima se oglas prikazuje
  • lokacija korisnika
  • doba dana
  • elementi – naslovi i opisi te dodatni elementi (elementi za lokacije, pozive, vezu na web lokaciju, dodatne opise, strukturirane isječke, cijene, aplikacije, pozive).

Maksimalna CPC licitacija

Google oglašavanje uključuje sustav licitiranja, što znači da morate odabrati maksimalni iznos licitacije koji ste spremni platiti za klik na oglas. Što je postavljeni iznos viši, veća je vjerojatnost i za višu poziciju oglasa.

Postoji tri vrste naplate oglasa:

  • cijena po kliku (CPC) – iznos koji plaćate kada korisnik klikne oglas
  • cijena po tisuću (CPM) – iznos koji plaćate za tisuću pojavljivanja oglasa
  • cijena po angažmanu (CPE) – iznos koji plaćate za određenu akciju na oglasu (pretplata, pregled videozapisa i sl.).

Možete odabrati ručno licitiranje (sami određujete) ili automatsko licitiranje (postavljate proračun, a Google sam određuje maksimalni iznos licitacije).

4. Korisnik klika na ponuđene oglase

Korisnik se odlučuje na koji će oglas ili oglase kliknuti. Ako je kliknuo na vaš oglas, tada vam se oglas naplaćuje. Otvara vašu web stranicu te potencijalno poduzima željeni cilj (kupnja, poziv, upit).

Google pretraživačke kampanje (Search Ads)

Google pretraživačke kampanje odnose se na tekstualne oglase koji se prikazuju u rezultatima pretraživanja. Aktiviraju se na temelju ključnih riječi. Primjerice, korisnik je upisao pojam „vaze za cvijeće“.

Na samom vrhu, prije neplaćenih (organskih rezultata), nalaze se Google oglasi, koji se mogu prepoznati po oznaci Sponzorirano, Sponsored ili Ad.

Google oglasi za upit vaze za cvijeće

Google oglasi se mogu prikazivati i na dnu stranice.

Google oglasi na dnu stranice za upit vaze za cvijeće

Google kampanje na prikazivačkoj mreži (Display Ads)

Google kampanje na prikazivačkoj mreži uključuju vizualne oglase i pojavljuju se unutar Google prikazivačke mreže, koja uključuje više od 90% korisnika diljem svijeta.

Primjer Google Display oglasa

Osim na web stranicama, oglasi se mogu prikazivati i na Google platformama, kao što su YouTube i Gmail te unutar aplikacija.

Primjer Google kampanje unutar aplikacije

Google Videokampanje (YouTube oglasi)

Postoji nekoliko opcija kako se video oglasi mogu prikazivati.

Video oglasi se mogu pojaviti prije, tijekom i nakon prikazivanja videozapisa na YouTube-u. Ovisno o postavljenim opcijama, YouTube oglasi mogu se preskočiti ili se moraju pogledati do kraja, ali tada smiju biti dugi maksimalno 15 sekundi.

Primjer YouTube video oglasa

Također, video oglasi se mogu pojaviti i na YouTube tražilici.

Primjer YouTube oglasa na tražilici

Google shopping kampanje

Google shopping kampanje odnose se na oglase koji uključuju fotografiju, naslov, cijenu, naziv trgovine i ostale elemente koji predstavljaju proizvode i usluge oglašivača. Mogu se pojavljivati u rezultatima pretraživanja ili u odjeljku Shopping. U Hrvatskoj ova opcija nije dostupna.

Google kampanje za aplikacije

Google kampanje za aplikacije rade se u svrhu promocije aplikacija kako bi ih što više zainteresiranih korisnika preuzelo. Mogu se pojavljivati prilikom pretraživanja, u Google Play-u, na YouTube-u, odjeljku Google Discover ili u obliku prikaznih oglasa.

Google kampanje za aplikaciju

Koja je cijena Google oglašavanja?

Cijena Google oglašavanja ovisi o nekoliko čimbenika:

  • strategija licitacije – oglase možete plaćati po kliku (CPC), po tisuću prikazivanja (CPM) ili po angažmanu (CPA)
  • konkurencija – što je više oglašivača za određenu ključnu riječ, veća je i cijena oglašavanja
  • kvaliteta oglasa – što su relevantniji sadržaj oglasa, ključne riječi i odredišna stranica, time je i cijena oglasa niža
  • lokacija – oglašavanje u većim gradovima je skuplje zbog konkurencije
  • budžet i vrijeme oglašavanja – možete odrediti koliko ćete trošiti na oglase, a njihova cijena će se mijenjati ovisno o dobu dana, danu u tjednu ili sezoni
  • vrsta oglasa – cijena se može razlikovati ovisno je li riječ o tekstualnim ili vizualnim oglasima.

Kako se oglašavati na Google-u u 7 koraka

Kako biste započeli s oglašavanjem na Google-u, pratite ovih 7 koraka:

1. Otvorite Google Ads račun

Otvorite Google Ads i u gornjem desnom kutu ili ispod teksta kliknite Započnite odmah.

Ulazak u Google Ads

Zatim će vam se pojaviti da odaberete Google Ads račun. Ako ga još nemate, kliknite Novi Google Ads račun.

Odabir Google Ads računa

Pojavit će vam se prozorčić za Izradu vaše prve kampanje. Kliknite Preskoči izradu kampanje.

Uređivanje informacija na Google Ads računu

Unesite podatke o tvrtki, uključujući državu naplate, vremensku zonu i valutu te želite li primati informacije. Nakon što ste to napravili, kliknite Pošalji.

Potvrđivanje podatak o tvrtki na Google Adsu

Zatim kliknite na Istražite račun.

Uspješno izrađen Google Ads račun

2. Odredite cilj i vrstu kampanje

Nakon što ste otvorili račun kliknite na Nova kampanja.

Odaberite jedan od ciljeva kampanje:

  • prodaja
  • potencijalni kupci
  • promet na web lokaciji
  • odabir određenog proizvoda i robne marke
  • svijest o robnoj marki i doseg
  • promocija aplikacije
  • posjet lokalnim trgovinama i promocije
  • kampanja bez cilja.

Ovisno o tome koji ste cilj odabrali, moći ćete odabrati različite vrste kampanja:

  • Search
  • Perfomance Max (obuhvaća cijeli Google Ads oglasni prostor kroz jednu kampanju)
  • Display
  • Shopping
  • Video
  • App
  • Smart (jednostavne kampanje koje se izrađuju u 15-ak minuta)
  • Discovery.

Odabir vrste kampanje u Google Adsu

Ovisno koju vrstu kampanje odaberete, pojavit će se različiti uvjeti koje je potrebno ispuniti, a zatim kliknite Nastavi.

3. Postavite licitiranje

Zbog jednostavnosti, primjer će biti na pretraživačkoj kampanji jer se ona najčešće koristi.

Kod licitiranja je potrebno odabrati na što se želite usredotočiti, a možete i postaviti ciljanu cijenu po radnji.

Postavljanje licitacije u Google Adsu

Kada ste postavili licitiranje, kliknite Dalje.

4. Uredite postavke kampanje

Kako biste uredili postavke kampanje, potrebno je odabrati gdje će se vaši oglasi prikazivati. Možete odabrati samo jednu mrežu ili kombinaciju pretraživačke i prikazivačke mreže.

Mreže na Google Adsu

Nakon toga, odaberite lokaciju, jezik i segmente publike.

Odabir lokacije, jezika i segmenata publike u Google Adsu

Kod odabira lokacije morate biti vrlo oprezni jer postoji mogućnost da biste mogli bespotrebno trošiti budžet.

Postoje tri mogućnosti:

  • Sve zemlje i teritoriji
  • Hrvatska
  • Unesite drugu lokaciju – možete upisati grad, županiju ili pribadačom odabrati područje na kojem se želite oglašavati (npr. frizerski salon u Osijeku se može oglašavati na području Osijeka i okolice).

Uz to, opcija lokacije nudi vam mogućnost da uključite korisnike koji su prisutni na određenom području ili imaju interes (planiraju ga posjetiti).

Nakon toga, možete odabrati jezik ili jezike koje govore vaši korisnici.

Segmenti publike pružaju vam mogućnost da odaberete postavke ciljanja:

  • ciljanje – sužavanje dosega uz točno određenu publiku
  • opažanje (preporučeno) – bez sužavanja dosega.

Na kraju možete odabrati želite li koristiti ključne riječi sa širokim podudaranjem. Preporuka je da isključite tu opciju jer bi vaša kampanja mogla ići preširoko.

Kliknite Dalje kako biste nastavili s izradom.

5. Postavite ključne riječi i grupu oglasa

Kako biste postavili ključne riječi, možete unijeti URL kako bi vam se prikazale riječi s odredišne stranice te unijeti proizvode ili usluge za oglašavanje.

Unošenje ključnih riječi u Google Ads

Za detaljno određivanje ključnih riječi možete koristiti Alat za planiranje ključnih riječi.

Zatim slijedi uređivanje oglasa. Unesite opcije vezane uz URL te naslove, u kojima ćete koristiti ključne riječi. Dok uređujete oglas, sa strane možete vidjeti pregled, a na vrhu se nalazi kvaliteta oglasa, koja će se mijenjati kako budete unosili nove podatke.

Uređivanje Google oglasa

Nakon toga, unesite opise, dodajte naziv i logotip tvrtke te proširenja koja želite uključiti. Također, možete dodati i URL za praćenje oglasa.

Uređivanje dodatnih informacija na Google oglasu

Kada ste zadovoljni kako oglas izgleda, kliknite Gotovo.

6. Odredite proračun

U ovom dijelu, potrebno je postaviti koliko želite trošiti po danu. Možete odabrati između Google preporuka i postavljanja prilagođenog proračuna. Koju god opciju odaberete, dobit ćete uvid koliko se očekuje tjednih konverzija, koja će biti cijena po konverziji te koliko ćete tjedno potrošiti na oglašavanje.

Određivanje proračuna na Google Adsu

Nakon što ste postavili proračun, kliknite Dalje.

7. Provjerite i objavite kampanju

Prije objavljivanja, provjerite postoje li problemi koje je potrebno riješiti te jeste li ispravno unijeli sve informacije. Ako ste zadovoljni, kliknite Objavi.

Napravite svoj Google oglas

Sada kada znate više informacija o Google oglašavanju, možete započeti s izradom svog prvog Google oglasa. Ako niste sigurni kako ili želite usluge Google oglašavanja, obratite se našoj agenciji za internet oglašavanje. Pošaljite nam upit ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.