Svakog dana, korisnici i do više puta dnevno pretražuju Google kako bi pronašli ono što ih u tom trenutku zanima. Dio rezultata su Google oglasi, koje tvrtke koriste kako bi se predstavile što većem broju korisnika.
Što je vaš brend vidljivi, veća je vjerojatnost da će korisnici posjetiti vašu web stranicu, poslati upit, doći u vašu trgovinu ili učiniti neki drugi cilj.
Nastavite čitati vodič kako biste saznali:
Potrebne su vam usluge Google oglašavanja? Atauctus vam može pomoći. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.
Google oglašavanje odnosi se na korištenje platforme Google Ads (ranije poznate kao Google AdWords). To je vrsta PPC oglašavanja pomoću kojeg možete promovirati vašu tvrtku i brendirati se, povećavati promet na web stranici te prodavati proizvode ili usluge korisnicima koji u tom trenutku traže ono što vi nudite.
Google oglašavanje pruža brojne prednosti:
Google oglašavanje je namijenjeno različitim skupinama, a neke od najčešćih su:
Google oglašavanje je oglašavanje s plaćanjem po kliku (PPC), što znači da oglašivač plaća kada korisnik klikne na oglas, nakon što se oglas prikaže određeni broj puta ili korisnik izvrši određenu akciju.
Proces Google oglašavanja uključuje nekoliko koraka:
Prilikom izrade oglasa, oglašivač određuje ključne riječi za koje će se oglas prikazivati te ulazi u „natjecanje“ s drugim oglašivačima koji također ciljaju iste ključne riječi.
Primjerice, tvrtka koja se bavi prodajom printera uključit će razne ključne riječi koje su povezane s printerima, npr: epson printeri, canon printeri, hp printeri, brother printeri i sl.
Korisnik u Google tražilicu upisuje ključnu riječ koja ga u tom trenutku zanima, kao što je npr. „epson printeri“.
Google započinje proces vrednovanja oglasa i pozicionira ih na oglasnim mjestima.
Na upitu „epson printeri“ prikazala su se 3 oglasa. Njihov prikaz rezultat je kombinacije ocjene kvalitete i iznosa licitacije kojeg su oglašivači spremni potrošiti.
Ocjena kvalitete određuje koliko je vaš oglas kvalitetan u odnosu na konkurenciju koja se oglašava. Određuje se za svaku ključnu riječ koju ste naveli i može biti od 1 do 10. Što je ocjena viša, vaš oglas je kvalitetniji.
Ocjena kvalitete je rezultat tri komponente:
Osim toga, postoje i dodatni čimbenici koji utječu na kvalitetu oglasa:
Google oglašavanje uključuje sustav licitiranja, što znači da morate odabrati maksimalni iznos licitacije koji ste spremni platiti za klik na oglas. Što je postavljeni iznos viši, veća je vjerojatnost i za višu poziciju oglasa.
Postoji tri vrste naplate oglasa:
Možete odabrati ručno licitiranje (sami određujete) ili automatsko licitiranje (postavljate proračun, a Google sam određuje maksimalni iznos licitacije).
Korisnik se odlučuje na koji će oglas ili oglase kliknuti. Ako je kliknuo na vaš oglas, tada vam se oglas naplaćuje. Otvara vašu web stranicu te potencijalno poduzima željeni cilj (kupnja, poziv, upit).
Google pretraživačke kampanje odnose se na tekstualne oglase koji se prikazuju u rezultatima pretraživanja. Aktiviraju se na temelju ključnih riječi. Primjerice, korisnik je upisao pojam „vaze za cvijeće“.
Na samom vrhu, prije neplaćenih (organskih rezultata), nalaze se Google oglasi, koji se mogu prepoznati po oznaci Sponzorirano, Sponsored ili Ad.
Google oglasi se mogu prikazivati i na dnu stranice.
Google kampanje na prikazivačkoj mreži uključuju vizualne oglase i pojavljuju se unutar Google prikazivačke mreže, koja uključuje više od 90% korisnika diljem svijeta.
Osim na web stranicama, oglasi se mogu prikazivati i na Google platformama, kao što su YouTube i Gmail te unutar aplikacija.
Postoji nekoliko opcija kako se video oglasi mogu prikazivati.
Video oglasi se mogu pojaviti prije, tijekom i nakon prikazivanja videozapisa na YouTube-u. Ovisno o postavljenim opcijama, YouTube oglasi mogu se preskočiti ili se moraju pogledati do kraja, ali tada smiju biti dugi maksimalno 15 sekundi.
Također, video oglasi se mogu pojaviti i na YouTube tražilici.
Google shopping kampanje odnose se na oglase koji uključuju fotografiju, naslov, cijenu, naziv trgovine i ostale elemente koji predstavljaju proizvode i usluge oglašivača. Mogu se pojavljivati u rezultatima pretraživanja ili u odjeljku Shopping. U Hrvatskoj ova opcija nije dostupna.
Google kampanje za aplikacije rade se u svrhu promocije aplikacija kako bi ih što više zainteresiranih korisnika preuzelo. Mogu se pojavljivati prilikom pretraživanja, u Google Play-u, na YouTube-u, odjeljku Google Discover ili u obliku prikaznih oglasa.
Cijena Google oglašavanja ovisi o nekoliko čimbenika:
Kako biste započeli s oglašavanjem na Google-u, pratite ovih 7 koraka:
Otvorite Google Ads i u gornjem desnom kutu ili ispod teksta kliknite Započnite odmah.
Zatim će vam se pojaviti da odaberete Google Ads račun. Ako ga još nemate, kliknite Novi Google Ads račun.
Pojavit će vam se prozorčić za Izradu vaše prve kampanje. Kliknite Preskoči izradu kampanje.
Unesite podatke o tvrtki, uključujući državu naplate, vremensku zonu i valutu te želite li primati informacije. Nakon što ste to napravili, kliknite Pošalji.
Zatim kliknite na Istražite račun.
Nakon što ste otvorili račun kliknite na Nova kampanja.
Odaberite jedan od ciljeva kampanje:
Ovisno o tome koji ste cilj odabrali, moći ćete odabrati različite vrste kampanja:
Ovisno koju vrstu kampanje odaberete, pojavit će se različiti uvjeti koje je potrebno ispuniti, a zatim kliknite Nastavi.
Zbog jednostavnosti, primjer će biti na pretraživačkoj kampanji jer se ona najčešće koristi.
Kod licitiranja je potrebno odabrati na što se želite usredotočiti, a možete i postaviti ciljanu cijenu po radnji.
Kada ste postavili licitiranje, kliknite Dalje.
Kako biste uredili postavke kampanje, potrebno je odabrati gdje će se vaši oglasi prikazivati. Možete odabrati samo jednu mrežu ili kombinaciju pretraživačke i prikazivačke mreže.
Nakon toga, odaberite lokaciju, jezik i segmente publike.
Kod odabira lokacije morate biti vrlo oprezni jer postoji mogućnost da biste mogli bespotrebno trošiti budžet.
Postoje tri mogućnosti:
Uz to, opcija lokacije nudi vam mogućnost da uključite korisnike koji su prisutni na određenom području ili imaju interes (planiraju ga posjetiti).
Nakon toga, možete odabrati jezik ili jezike koje govore vaši korisnici.
Segmenti publike pružaju vam mogućnost da odaberete postavke ciljanja:
Na kraju možete odabrati želite li koristiti ključne riječi sa širokim podudaranjem. Preporuka je da isključite tu opciju jer bi vaša kampanja mogla ići preširoko.
Kliknite Dalje kako biste nastavili s izradom.
Kako biste postavili ključne riječi, možete unijeti URL kako bi vam se prikazale riječi s odredišne stranice te unijeti proizvode ili usluge za oglašavanje.
Za detaljno određivanje ključnih riječi možete koristiti Alat za planiranje ključnih riječi.
Zatim slijedi uređivanje oglasa. Unesite opcije vezane uz URL te naslove, u kojima ćete koristiti ključne riječi. Dok uređujete oglas, sa strane možete vidjeti pregled, a na vrhu se nalazi kvaliteta oglasa, koja će se mijenjati kako budete unosili nove podatke.
Nakon toga, unesite opise, dodajte naziv i logotip tvrtke te proširenja koja želite uključiti. Također, možete dodati i URL za praćenje oglasa.
Kada ste zadovoljni kako oglas izgleda, kliknite Gotovo.
U ovom dijelu, potrebno je postaviti koliko želite trošiti po danu. Možete odabrati između Google preporuka i postavljanja prilagođenog proračuna. Koju god opciju odaberete, dobit ćete uvid koliko se očekuje tjednih konverzija, koja će biti cijena po konverziji te koliko ćete tjedno potrošiti na oglašavanje.
Nakon što ste postavili proračun, kliknite Dalje.
Prije objavljivanja, provjerite postoje li problemi koje je potrebno riješiti te jeste li ispravno unijeli sve informacije. Ako ste zadovoljni, kliknite Objavi.
Sada kada znate više informacija o Google oglašavanju, možete započeti s izradom svog prvog Google oglasa. Ako niste sigurni kako ili želite usluge Google oglašavanja, obratite se našoj agenciji za internet oglašavanje. Pošaljite nam upit ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.