Ako ste se ikad pitali kako postići ROI (povrat ulaganja) za marketinške napore koje ulažete u svoje poslovanje, ili jednostavno želite otkriti nove strategije za uspjeh, na pravom ste mjestu.
PPC oglašavanje ključni je alat koji vam omogućuje doseg ciljane publike, povećanje prometa na web stranici i ostvarenje konverzija.
U ovom vodiču, istražit ćemo sve aspekte PPC oglašavanja. Naučit ćete kako izraditi efikasne kampanje, kako pravilno odabrati ključne riječi, te kako analizirati i optimizirati rezultate.
Pročitajte naš vodič i saznajte:
Ako tražite agenciju za internet oglašavanje, na pravom ste mjestu. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu za naše usluge Google oglašavanja.
PPC (Pay per click) oglašavanje ili plaćeno oglašavanje po kliku, oblik je digitalnog marketinga u kojem vi kao oglašivač, plasirate prodajne oglase na web stranici ili društvenim mrežama.
Oglašivači plaćaju za svaki klik na svoj oglas, što znači da samo kada korisnik klikne na oglas, oglašivač plaća određenu naknadu. Ova metoda radi veliku razliku s obzirom na tradicionalni način oglašavanja, gdje se oglasi koji su prikazani putem televizije ili u tiskanim medijima, plaćaju bez obzira na to je li poduzeta akcija od strane korisnika.
PPC oglašavanje donosi niz prednosti koje mogu transformirati vašu marketinšku strategiju i doprinijeti uspjehu vašeg poslovanja jer je to najbrži način za širenje svijesti o vašem brendu. Podizanje svijesti o vlastitom brandu posebno je važno kada pokrećete novu web stranicu.
Kada govorimo o slučaju pokretanja nove web stranice, može proći i do 6 mjeseci dok Google ne krene ozbiljno indeksirati podatke. U tom slučaju PPC može znatno doprinijeti povećanju vidljivosti vašeg branda.
PPC oglašavanje nudi brojne prednosti:
Među najvećim prednostima PPC oglašavanja definitivno je mogućnost ciljanja vlastite publike. Precizno ciljanje publike provodi se prema geografskoj lokaciji, interesima, demografskim podacima i njihovom ponašanju. Na taj način, možete usmjeriti svoje oglase samo na ljude koji bi mogli biti zainteresirani za vaše proizvode ili usluge što će povećati vjerojatnost konverzije.
Putem PPC oglašavanja možete pratiti mjerljivost rezultata. To su ključne metrike poput broja prikazivanja oglasa, broja klikova i konverzija, koliko je konverzija ostvareno te kolika je potrošnja.
PPC oglasi mogu biti vidljivi gotovo odmah nakon pokretanja kampanje. Za razliku od nekih drugih oblika digitalnog marketinga, poput SEO optimizacije, koji zahtijevaju više vremena i truda za postizanje rezultata. Iz tog razloga, PPC oglas brzo privlači nove posjetitelje na web stranicu i omogućuje brže generiranje konverzija.
Ovakav način oglašavanja putem PPC oglasa vam omogućuje prilagodbu vlastitog budžeta prema svojim potrebama i ciljevima. Imate potpunu kontrolu nad novcem kojeg ulažete u kampanje uz optimizaciju troškova. Praćenje dnevnih ili mjesečnih troškova pruža vam mogućnost da usmjerite svoj budžet tamo gdje ste identificirali da je potrebno i smanjite potrošnju.
Kroz pažljivo postavljene kampanje, PPC oglašavanje donosi vam rezultate kojima će te se istaknuti na tržištu i konkurirati s drugim tvrtkama u vašoj industriji. Na taj način, možete osigurati da vaši oglasi budu vidljivi korisnicima u ključnim trenucima kada su spremni na kupovinu.
Kada govorimo o tome tko bi trebao koristiti PPC oglašavanje za svoje poslovanje, odgovor je: svatko tko želi promovirati svoje proizvode ili usluge putem interneta i postići marketinške ciljeve za razvoj svog poslovanja.
PPC predstavlja ključnu komponentu digitalnog marketinga koja omogućuje marketinškim stručnjacima da ciljaju specifičnu publiku putem plaćenih oglasa na internetskim platformama.
PPC oglašavanje vam može pomoći promovirati vašu tvrtku i brend, povećavati promet na web stranici te prodavati proizvode ili usluge vašim korisnicima.
Proces PPC oglašavanja uključuje nekoliko koraka:
Prvi korak u PPC oglašavanju je stvaranje oglasa od strane oglašivača. Oglašivač definira naslov oglasa, opisni tekst, poveznicu i ključne riječi koje će aktivirati u oglasu te CTA (Call To Action) gumb. To čini putem PPC platforma na kojima želi prikazati svoj oglas, uz prethodnu analizu interesa njegove ciljane publike.
Oglašivači postavljaju budžet koji su spremni potrošiti na oglašavanje. PPC oglas funkcionira tako što oglašivači određuju koliko će plaćati svaki klik na svoj oglas.
Kada se postavi oglas, on će se početi prikazivati onim korisnicima koji su zainteresirani za ono što nudi postavljeni oglas. Kada korisnik klikne na taj oglas, bit će preusmjeren na web stranicu oglašivača ili drugu odredišnu stranicu koja je izabrana.
Nakon što se oglas počne prikazivati, potrebno je praćenje rezultata kako bi oglašivači mogli analizirati koliko je korisnika kliknulo na oglas, koliko je potrebno platiti svaki klik te koliko konverzija je proizašlo iz svakog oglasa. Na taj način, oglašivači mogu pratiti uspješnost plaćenog oglasa i optimizirati ga ako je to potrebno.
Odabir platforme za plasiranje PPC oglasa ključan je korak prema postizanju uspjeha kampanje. Vjerujemo da ste se i sami sreli s PPC oglasima tijekom korištenja neke od ovih platformi:
Jedna od najučinkovitijih platformi za plaćeno oglašavanje je Google Ads (ranije poznat kao Google AdWords), osobito kada je u pitanju pretraživanje. Ova tražilica je najposjećenija na internetu te se svaki dan obradi preko milijarde rezultata pretraživanja. Jasno je da Google najveći dio prihoda ostvaruje putem oglašavanja. Međutim, sama popularnost sa sobom donosi veću konkurenciju za ključne riječi i veća ulaganja za oglašavanje. Oglašivači postavljaju oglase koji se prikazuju na Google tražilici kada korisnici pretražuju određene ključne riječi. Također, Google Ads nudi oglašavanje s partnerima poput YouTube-a što omogućuje širok doseg vašeg proizvoda ili usluge.
Facebook je najveća društvena mreža na svijetu s preko 2,9 milijardi aktivnih korisnika. Idealna je platforma s ogromnom bazom podataka korisnika koji su direktno povezani za njihove interese i navike. Facebook oglašavanje nudi odlično filtriranje publike na osnovu njihovog spola, godina, lokacije, interesa i ponašanja.
Instagram je druga najpopularnija društvena mreža s preko 2 milijardi aktivnih korisnika. Instagram oglašavanje integrirano je kroz Instagram Ads platformu koja je integrirana s Facebook Ads sustavom. Ovo PPC oglašavanje putem Instagrama, idealno je za vizualno orijentirane brandove. Kako biste dosegli svoju ciljanu publiku, možete koristiti kreativno oglašavanje na feed-u, Instagram pričama i putem reels-a.
LinkedIn je dobra platforma za plaćeno oglašavanje jer konkurencija još uvijek nije toliko velika. Idealna je ako nudite usluge i proizvode B2B (Business-to-business) karaktera. Oglašivači mogu ciljati publiku prema industriji, vještinama, obrazovanju, radnom mjestu i mnogim drugim. Međutim, LinkedIn oglašavanje može biti skuplje s obzirom na to da se oglašavate profesionalcima iz poslovnog svijeta.
Kada je u pitanju trenutno angažiranje publike, X platforma, nekada znana kao Twitter, pruža mogućnost oglašivačima da dosegnu svoju publiku u stvarnom vremenu. To može biti ključno za brendove koji žele sudjelovati u trenutnim događajima, raspravama ili trendovima.
U platforme za PPC oglašavanje još možemo nabrojati i platforme kao što su: Pinterest, Bing Ads, Yahoo, Tik Tok i mnoge druge. Važno je prilagoditi strategiju oglašavanja te istražiti različite opcije kako biste odabrali pravu platformu koja će odgovarati vašoj ciljnoj publici i vašim potrebama. Svaka platforma ima svoje karakteristike i alate kojima možete postići uspjeh u PPC oglašavanju.
Prije samog oglašavanja, važno je utvrditi koji cilj želite postići putem PPC oglašavanja i kakav rezultat očekujete. Nekad će ti ciljevi biti povećanje pregleda vaše web stranice, povećanje pretplatnika, broja lajkova i komentara, rezervacija, kupnja i sl. Postoje razni tipovi plaćenog oglašavanja koji se koriste ovisno o platformama na kojima se oglašavate i ciljevima kampanje.
Google Search Ads najčešći je oblik plaćenog oglašavanja koji podrazumijeva oglašavanje putem Internet tražilice. Oglasi se prikazuju kada korisnici unesu određene ključne riječi ili fraze. Najpopularnija tražilica je Google čime se dakle, za oglašavanje koristi Google Ads, dok se, za Bing i Yahoo pretraživače koristi Microsoft Ads platforma.
Ove kampanje uključuju vizualne oglase sa slikom i tekstom koji se pojavljuju na određenoj web stranici. Takvi oglasi mogu biti u obliku slika, tekstova ili videozapisa i prikazivat će se onim korisnicima koje ste izabrali kao ciljanu publiku na temelju njihovog pretraživanja na internetu. Display oglašavanje vizualno je atraktivnije od Search oglasa jer izgledaju kao web banneri i sadrže CTA (Call to Action) gumb za poticaj korisnika na interakciju. Međutim, na ovakve Display oglase se generalno manje klikće nego na Search oglase ali podižu vidljivost branda.
Google Videokampanje pružaju oglašivačima mogućnost da svoje poruke prenesu kroz videozapise na YouTube platformi. Takvi oglasi mogu dosegnuti široku publiku koja aktivno konzumira video sadržaj. Postoje plaćeni oglasi koje oglašivači plaćaju kada korisnik gleda oglas najmanje 30 sekundi ili do kraja cijelog oglasa ako je kraćeg formata. Također, oglasi koji su kraći ne dopuštaju korisnicima da ih preskoče, već se pojavljuju prije, tijekom ili nakon videozapisa na YouTubeu.
Google shopping kampanje prikazuju se na stranicama rezultata pretraživanja kao oglas s proizvodima koji uključuju fotografiju, naslov, cijenu, naziv trgovine i ostale elemente. Mogu se pojavljivati u rezultatima pretraživanja ili u odjeljku Shopping. U Hrvatskoj ova opcija plaćenog oglašavanja nije dostupna.
Google kampanje za aplikacije moćan su alat za privlačenje relevantnih korisnika kroz promociju vaše mobilne aplikacije. Koristeći podatke o ponašanju korisnika na Google platformama, ovakve kampanje mogu se pojaviti prilikom pretraživanja, u Google Play trgovini, na YouTube-u, odjeljku Google Discover ili u obliku prikazanih oglasa.
Retargeting oglasi koriste se kada korisnik posjeti određenu web stranicu kako bi pregledao određene proizvode koje taj web nudi. Međutim, kada korisnik napusti web stranicu bez izvršenja kupnje, dok pregledava druge web stranice ili koristi određene društvene mreže, pojavljuje se retargeting oglas koji promovira upravo one proizvode ili usluge koje je korisnik prethodno pregledavao. Takav oglas podsjeća korisnika na proizvod za koji je već bio zainteresiran i potiče ga da se vrati i izvrši kupnju.
Velika prednost društvenih mreža je ta što se oglasi mogu vrlo precizno usmjeriti na korisnike koje bi to potencijalno zanimalo. Društvene mreže poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna, X-a i drugih, omogućuju vidljivost oglasa na feedu korisnika. Još jedna od prednosti plaćenog oglašavanja na društvenim mrežama je to što zahvaljujući analitičkim podacima objavljene kampanje, možete dobiti uvid o tome kako publika reagira na vaš oglas.
Sada, kada ste stekli osnovno znanje o PPC oglašavanju i shvatili njegovu važnost u digitalnom svijetu, vrijeme je da poduzmete korake do vlastitog uspjeha.
Naša agencija za internet oglašavanje može vam pomoći u tome sa specijaliziranim timom za donošenje značajnih rezultata. Javite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 kako bi saznali više informacija o PPC oglašavanju.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.