Koje vrste Google oglasa postoje i kada ih odabrati?

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
7min čitanja
Vrste Google oglasa
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Google je najveća tražilica na internetu koja nudi mogućnost Google oglašavanja, koje se zapravo odnosi na korištenje Google Ads platforme. Google Ads je vrsta PPC oglašavanja koja brendovima omogućava promoviranje proizvoda i usluga.

Potrebne su vam usluge Google oglašavanja? Atauctus vam može pomoći. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu.

Vrste Google oglasa

Postoji nekoliko vrsta Google oglasa:

  • Google pretraživačke kampanje (Search Ads)
  • Google kampanje na pretraživačkoj mreži (Display Ads)
  • Google video kampanje
  • Google Shopping kampanje
  • Kampanje za aplikacije
  • Google oglasi lokalnih usluga.

Google pretraživačke kampanje (Google Search Ads)

Google pretraživačke kampanje su tekstualni oglasi koji se pojavljuju nakon što korisnici u Google tražilicu upišu određeni pojam. Upravo taj pojam označava ključnu riječ za koju se tvrtka rangirala i za koju se pojavljuje oglas. Takva se vrsta naziva PPC oglašavanje i naplaćuje se po kliku. Google Search oglasi su jedni od najvažnijih alata Google oglašavanja i doprinose značajnim rezultatima poslovanja.

Primjerice, korisnik je upisao pojam „vaze za cvijeće“.

Google Search oglasi za vaze za cvijeće

Na samom vrhu, prije neplaćenih (organskih rezultata), nalaze se Google oglasi, koji se mogu prepoznati po oznaci Sponzorirano, Sponsored ili Ad.

Što sve Google Search oglasi moraju sadržavati?

Naslov

Naslov je prvi vizualni dodir s kampanjom koju vaši korisnici vide. On treba biti privlačan i uočljiv te relevantan za pozicioniranje na tražilici. Tekstualni se oglas sastoji od tri naslova i u svaki možete unijeti do 30 znakova za promociju proizvoda ili usluge.

URL

URL za prikaz je važna komponenta, ne samo kako bi korisnicima olakšalo iskustvo tijekom snalaženja na web stranici, već kako bi se spomenula ključna riječ za koju se rangirate. Na taj način, vaš će oglas biti optimiziran i postignut ćete bolje rezultate.

Opis

U opisu Google Search kampanje navode se informacije o proizvodu ili usluzi, ali ne na način kako se to radi za opis proizvoda. Opis kampanje se koristi kako bi privukao kupce da kliknu na vaš oglas. Preporučuje se uključiti poziv na akciju s izrazima poput „Saznajte više!“, „Otkrijte…“, „Iskoristite popust“, „Zatražite ponudu“, „Kupite odmah!“ i slične. Google dozvoljava dva opisa gdje svaki mora sadržavati do 90 znakova.

Dodatne informacije

Google Ads pruža i dodatne elemente koji služe za dodavanje dodatnog sadržaja oglasu kao što su web lokacija, kontakt, slike i drugi. To pruža dodatne i korisne informacije o tvrtki, što stvara bolje iskustvo za korisnika.

Prednosti Google Search oglasa

  • Omogućuje precizno ciljanje prema relevantnim ključnim riječima
  • Doseže korisnike koji direktno i aktivno traže određene informacije povezane s vašim proizvodima ili uslugama
  • Prikazuje detaljnu analitiku rezultata, što omogućuje praćenje performansi oglasa i daljnju optimizaciju kampanje
  • Pruža prilagodbu budžeta prema potrebama i mogućnostima
  • Omogućuje ponovno ciljanje onih korisnika koji su već posjetili vašu web stranicu i time se stvaraju veće šanse za konverziju.

Google kampanje na pretraživačkoj mreži (Display Ads)

Google Display oglasi su vizualni oglasi koji se prikazuju na web stranicama Google platforma, aplikacijama i video sadržajima na YouTube-u. Takvi oglasi mogu se prikazivati u različitim formatima poput slika, videozapisa, animacija ili u tekstualnim oblicima.

Ova vrsta oglasa koristi algoritme za prikazivanje oglasa pravoj publici u pravo vrijeme. Opcije za ciljanje publike uključuju demografske podatke, interese, ponašanje i remarketing. Na taj način, oglas se prikazuje korisnicima koji su najvjerojatnije zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu.

Google Display oglas za Cinestar

Što sadrži Google Display oglas?

Slika ili video

Vizualni elementi su ključni za Google Display oglas jer pružaju relevantan i privlačan sadržaj oglasa koji ostavlja posebno korisničko iskustvo. Vizualan sadržaj privlači korisnike više nego tekstualni i zato je važno uključiti što bitnije podatke bez pretjeranog nakrcavanja informacija.

Naslov i tekst oglasa

Naslov i tekst oglasa moraju biti što kraći, ali je potrebno uključiti sve potrebne informacije koje će privući korisnike. To poziva korisnike na akciju i stvara interes prema vašoj ponudi.

Poziv na akciju (CTA – Call to Action)

Naslov i tekst Display oglasa moraju sadržavati poziv na akciju. Poziv na akciju je ključan dio svake aktivnosti koju korisnik poduzme tijekom posjeta vaše web stranice. Poziv na akciju jasno upućuje korisnike na sljedeću radnju s izrazima poput: „Saznajte više!“, „Otkrijte…“, „Iskoristite popust“, „Zatražite ponudu“, „Kupite odmah!“.

Brendiranje

Kod Display oglasa koji sadrže vizualne elemente, bitno je istaknuti vaš brend. Koristite boje vašeg brenda i logotip kako biste izgradili prepoznatljivost i privukli svoju publiku.

Prednosti Google Display oglasa

  • Omogućuje širok doseg publike na različitim web stranicama, platformama i aplikacijama
  • Pruža mogućnost korištenja različitih formata što privlači pažnju korisnika
  • Nudi opciju preciznog ciljanja publike putem demografskih podataka, interesa i ponašanja korisnika
  • Pomaže u izgradnji svijesti o vašem brendu
  • Omogućuje ponovno ciljanje onih korisnika koji su već posjetili vašu web stranicu, čime se stvaraju veće šanse za konverziju.

Google video kampanje

Video oglasi se prikazuju na YouTube platformi. Koristeći YouTube oglašavanje, korisnici imaju mogućnost prilagoditi svoju kampanju prema vlastitim ciljevima.

Ovakva vrsta video oglasa je vrlo učinkovita zato što povezuje korisnike s vašim brendom, prenoseći poruke na vizualan i akustičan način, što rezultira njihovom većom angažiranošću.

Google videokampanja za Sesderma Cosmetics

Postoji nekoliko vrsta YouTube oglasa:

  • TrueView oglasi
  • Preroll oglasi
  • Bumper oglasi
  • Display oglasi
  • Overlay oglasi
  • In-feed oglasi.

Ovisno o tome koju vrstu oglasa odaberete, razlikovat će se cijena oglasa, ostvarena konverzija i vaš povrat ulaganja.

Savjeti za uspješan video oglas

  1. Potrebno je osigurati profesionalnu rezoluciju kako biste ostvarili kvalitetnu kampanju uz što privlačniji sadržaj
  2. Pronađite ciljanu publiku koja odgovara vašim uslugama i koristite remarketing za ponovno ciljanje korisnika koji su pokazali interes za vaš brend
  3. Uključite jasan poziv na akciju koji može biti u obliku teksta ili u obliku gumba koji će ih klikom voditi na vašu web stranicu
  4. Osigurajte prepoznatljivost vašeg brenda koristeći vaše boje i logo.

Prednosti Google video kampanja

  • Video oglasi pružaju povezivanje s publikom kroz vizualne i audio elemente jer se na taj način ostvaruju emocije
  • Omogućuje precizno ciljanje publike koristeći demografske podatke korisnika, njihove interese i ponašanja
  • Pruža detaljnu analitiku mjerenja rezultata oglasa za još bolju optimizaciju istih
  • Nudi odabir različitih vrsta YouTube video oglasa kako biste za svoj brend prilagodili onaj koji vam najviše odgovara
  • Ponovno cilja korisnike koji su već pokazali interes za vaš brend (remarketing).

 Google Shopping kampanje

Google Shopping kampanje su ključni alat za e-commerce poslovanja koja žele povećati prodaju i dosegnuti široku publiku. Ova vrsta Google oglasa prikazuje proizvode izravno na Google tražilici i uključuje najvažnije informacije o proizvodu. U Hrvatskoj ova vrsta oglasa nije dostupna.

Koje elemente sadrže Google Shopping kampanje?

Naslov proizvoda

Naslov proizvoda mora biti što jasniji i optimiziraniji. U naslovu je potrebno što bolje opisati proizvod. Na primjer: Muška majica Tommy Hilfiger, zelena, veličina L.

Slika proizvoda

Potreban je vizualan prikaz proizvoda jer oko kupuje proizvod i na taj se način privlači pažnja korisnika. Što je slika kvalitetnija to oglas više može utjecati na stopu konverzije.

Cijena proizvoda

Nužno je iskazati cijenu proizvoda jer je to ključni faktor u donošenju odluke o kupnji.

Mjesto kupnje

Naziv trgovine i lokacija igraju važnu ulogu u povjerenju korisnika u vaš brend i dostupnosti proizvoda na određenim prodajnim mjestima, bila to fizička trgovina ili online shop.

Promocija

Ako nudite popust ili određenu promociju posebnih ponuda, korisno je iskazati te informacije u oglasu kako bi potaknuli korisnike na kupnju.

Recenzija

Ako imate dostupne recenzije iskoristite ih kako bi izgradili povjerenje vaših korisnika na temelju iskustva prethodnih korisnika i povećajte konverziju.

Kampanje za aplikacije

Google kampanje za aplikacije (UAC – Universal App Campaigns) su posebno dizajnirane za promociju mobilnih aplikacija. Takvi se oglasi prikazuju na platformama kao što su Google Play, YouTube i Google Discover na kojima je moguće doseći veliki broj korisnika.

Primjer Google kampanje za aplikacije

Komponente Google kampanja za aplikacije

  1. Optimizacija oglasa
    Uneseni resursi kao što su naslovi slike i videozapisi omogućuju kampanjama za aplikacije korištenje strojnog učenja kako bi automatski generirale oglase. Sustav testira različite kombinacije kako bi odabrao one s najboljim rezultatima.
  2. Ciljanje publike
    Algoritmi omogućuju ciljanje oglašavanja prema interesima korisnika, njihovoj lokaciji i uređajima te ponašanju. Tako možete doći do relevantnih korisnika koji će najvjerojatnije preuzeti ili koristiti vašu aplikaciju i na taj način povećati njen uspjeh.
  3. Praćenje performansi
    Google Ads platforma pruža analitiku o učinku oglasa, poput broja preuzimanja, interakcija u aplikaciji i povrata na ulaganje.

Odabir ciljeva Google kampanje za aplikacije

Najvažnije je odabrati pravi cilj kampanje:

Broj instalacija aplikacije (CPI)

Cilj je povećati broj preuzimanja aplikacije. Kampanja koristi model cijene po instalaciji (Cost per Install - CPI).

Radnje u aplikaciji (CPA)

Fokus je na poticanju specifičnih radnji korisnika unutar aplikacije, poput registracije, kupnje ili angažmana. Ovdje se koristi model cijene po radnji (Cost per Action - CPA).

Google oglasi lokalnih usluga

Google oglasi lokalnih usluga (Local Service Ads) su posebno dizajnirani za lokalne tvrtke koje pružaju usluge unutar određenog geografskog područja. Ovi oglasi omogućuju potencijalnim korisnicima da brzo pronađu pružatelje usluga koji zadovoljavaju njihove potrebe.

Kako funkcioniraju Google oglasi lokalnih usluga?

Korisnicima koji pretražuju određene usluge, poput „autopraonica Rijeka“ ili „računovodstvo Zagreb“, na vrhu rezultata pretrage prikazat će se oglasi lokalnih usluga. Klikom na oglas, korisnici mogu direktno kontaktirati tvrtku putem telefona, e-maila ili obrasca za upit.

Google oglasi lokalnih usluga

Elementi oglasa lokalnih usluga

Oglasi lokalnih usluga sadržavaju:

  • Naziv tvrtke i recenzije: Ime tvrtke uz ocjene i recenzije korisnika.
  • Kontakt podaci: Telefonski broj ili e-mail adresa.
  • Pokriveno područje: Lokacija i područje djelovanja vaše tvrtke.
  • Google jamstvo: Google dodaje „Google Guaranteed“ oznaku kako bi korisnicima pružio dodatno povjerenje u kvalitetu usluga.

Prednosti oglasa lokalnih usluga

  • Precizno ciljanje lokalne publike: Oglasi dosežu korisnike koji su u vašem području i traže konkretno vaše usluge.
  • Plaćanje po potencijalnom klijentu (lead): Plaćate samo za kontakte koji su zainteresirani za vaše usluge.
  • Izgradnja povjerenja: Ocjene i recenzije istaknute u oglasima povećavaju povjerenje korisnika.

Želite se oglašavati na Google-u?

Potrebne su vam usluge Google oglašavanja? Naša agencija vam može pomoći. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 99 368 6979 i zatražite ponudu.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 6 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.