E-mail marketing predstavlja promociju proizvoda, usluga i robne marke putem elektroničke pošte. Osim što ima promotivnu ulogu, također utječe na izgradnju povjerenja kod kupaca, što rezultira njihovim zadržavanjem i lojalnošću.
Ovaj vodič obrađuje sljedeće teme:
Ako su vam potrebne naše usluge e-mail marketinga, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.
E-mail marketing je izravan kanal digitalnog marketinga u kojem tvrtke koriste e-mail za komunikaciju i povezivanje sa svojom bazom korisnika. Budući da su pretplatnici pristali primati e-mailove, veća je vjerojatnost za konverzije od nekih drugih kanala.
Marketing elektroničkom poštom nije samo masovno slanje e-mailova, već uključuje segmentirani i personalizirani pristup ciljnoj publici. Vrlo je važno razumjeti interese vaših kupaca, kako biste potaknuli prodaju i izgradili zajednicu oko vašeg brenda.
Osim promotivne svrhe, koja uključuje obavještavanje pretplatnika o novim proizvodima, uslugama ili popustima, e-mail marketing može biti informativnog i edukativnog karaktera, kako biste svoju publiku informirali o vrijednostima i prednostima vašeg poslovanja.
Brojne su prednosti e-mail marketinga. Evo nekoliko njih koje e-mail marketing izdvajaju od odnosu na ostale kanale digitalnog marketinga.
Koristeći e-mail marketing možete izravno komunicirati s pretplatnicima. Kada šaljete e-mailove, sigurni ste da će doprijeti do željene publike u odnosu na neke druge kanale digitalnog marketinga, gdje objavite sadržaj i nadate se da će ih publika vidjeti.
E-mail marketing ima sposobnost isporuke personaliziranog i ciljanog sadržaja. Svaki e-mail se može prilagoditi potrebama i interesima pojedinačnog primatelja, što ga čini relevantnim. To može biti uključivanje imena primatelja ili segmentiranje na temelju ponašanja ili preferencija. Tako možete poslati e-mail s novostima ili ekskluzivnom ponudom iz kategorije koju je korisnik pregledavao ili popust na proizvod koji je nekoliko puta pregledan ili dodan u košaricu.
Koristeći dostupne alate i softvere možete pratiti izvedbu svojih kampanja pomoću mjernih podataka kao što su stopa otvaranja, stopa klikanja i stopa konverzija. To vam omogućuje donošenje odluka temeljenih na podacima za optimizaciju budućih kampanja i strategija.
U usporedbi s ostalim kanalima digitalnog marketinga, e-mail marketing zahtijeva relativno niska ulaganja. Možete doprijeti do velikog broja korisnika, što je idealno za mala i srednja poduzeća.
Nakon što dobijete e-mail adrese svojih kupaca, možete započeti s kampanjama koje će generirati prodaju. Primjerice, možete preporučiti više svojih proizvoda koji su u skladu s prijašnjim kupovinama. Također, možete obavijestiti svoje postojeće kupce o novim proizvodima kako bi ih kupili. Tako ćete održavati kontakt sa svojim klijentima dugo nakon što obave kupnju, a oni će se rado vraćati.
Iako e-mail marketing ima brojne prednosti, kao što su dopiranje do kupaca, stvaranje novih potencijalnih klijenata i razvoj dugoročnih odnosa, postoji i nekoliko nedostataka. Evo nekoliko najznačajnijih:
Zbog svoje popularnosti, e-mail marketing je vrlo konkurentno područje jer postoji veliki broj tvrtki koje se bore da dopru do što više korisnika i angažiraju ih. Čak i ako nisu vaši izravni konkurenti, postoji velika vjerojatnost da će doprijeti do istih e-mail adresa kao i vi, odnosno da će svi ti e-mailovi završiti u istim sandučićima.
Kako biste prikupili bazu pretplatnika, morate imati pristanak korisnika, odnosno GDPR privolu. Ako se toga ne držite, moglo bi biti vrlo neugodno, pa čak i kažnjivo jer bi se mogli naći u situaciji da nesvjesno kršite zakone.
Čak i ako prikupite pretplatnike, a vaše kampanje ih iritiraju, korisnici će vrlo lako stisnuti gumb za otkazivanje pretplate. S vremenom, vaš popis bi se mogao smanjiti, a vaši e-mailovi će onda doseći manju publiku. Rješenje je slanje kvalitetnih i relevantnih e-mailova, koji će imati veliku stopu klikanja i konverzija.
Spam se odnosi na nevažnu ili neželjenu e-mail poštu. S obzirom na veliku konkurenciju, postoji vjerojatnost da bi i vaši e-mailovi mogli biti označeni kao neželjena pošta. Nekoliko je razloga zašto bi se to moglo dogoditi, a dva najčešća su:
Danas korisnici pristupaju svojoj e-pošti putem niza uređaja, poput telefona, tableta i računala. To znači da vaš e-mail morate prilagoditi svakoj platformi, kako bi svaki korisnik mogao vidjeti idealnu verziju.
Ako to ne učinite, vaš e-mail bi mogao imati nedostatke poput vizualnih elemenata i logotipa koji se ne učitavaju te mali ili preveliki tekst koji je teško iščitati. Korisnicima to smeta i takve e-mailove brišu ili ih označavaju kao neželjenu poštu.
Kada šaljete e-mail, ograničeni ste s količinom informacija koje možete poslati. Čak i ako ste unutar dopuštene veličine e-maila, učitavanje bi moglo potrajati dugo ili se e-mail uopće neće učitati. Najčešći razlozi su previše slika ili privitaka neprilagođene veličine. To kod korisnika može izazvati frustraciju ili nezainteresiranost.
Postoje brojne vrste e-mail marketinga. Svaka od vrsti ima svoju svrhu, a zajednički cilj im je interakcija s publikom. Neke od najčešćih vrsta e-mail marketinga su:
E-mail dobrodošlice pozdravlja kupce i potiče ih da saznaju više o vašem proizvodu ili usluzi. Kada god se netko prijavi u na vašu listu pretplatnika ili kupi vaš proizvod, možete mu poslati znak dobrodošlice.
Newsletter je vrlo popularna vrsta e-maila koja se koristi za isticanje novih proizvoda i usluga. Također može uključivati i članke, blogove i recenzije kupaca. Uglavnom uključuje poziv na akciju, kako bi se čitatelj potaknuo da učini nešto, kao što je npr. kupnja proizvoda ili prijava na događaj.
Promotivni e-mailovi su vrlo uobičajeni i uglavnom generički kako bi došli do velikog broja publike. Koriste se za izgradnju svijesti o brendu te predstavljanje novih proizvoda i usluga.
Ova vrsta e-maila cilja određenu publiku kroz niz e-mailova u nadi da će ostvariti konverziju. Obično su usredotočeni na skupinu korisnika koja je zainteresirana za određeni proizvod ili uslugu, a zatim grade njihov interes kroz niz e-mailova koji nude dodatne informacije ili relevantne promocije.
E-mail s anketama je odličan način za prikupljanje povratnih informacija od vaše publike. Možete ih pitati pitanja kao što su:
Povratne informacije iz anketa možete primijeniti na svoje ponude, ali i na cjelokupnu marketinšku strategiju, koja će vam osigurati kvalitetnije poslovanje.
Oni koji su se nedavno prijavili na vaš e-mail ili su kupili proizvod, trebali bi dobiti transakcijski, odnosno potvrdni e-mail. To je način da obavijestite korisnike kako je njihova kupnja zaprimljena ili da je njihova prijava uspješna. Ti e-mailovi mogu biti praćeni i dodatnim e-mailovima, kao što su ažuriranje o isporuci, poziv na recenzije te ponude za sljedeću kupnju.
Mnoge tvrtke koriste blagdanske ili sezonske prilike kako bi svojim trenutnim i potencijalnim kupcima pružili informacije o rasprodajama i promocijama. To mogu biti događaji kao što su Božić, Valentinovo, Majčin dan, Dan žena, Crni petak te ljetne i zimske rasprodaje.
Zasigurno se pitate kome bi uopće trebali slati e-mailove? Postoji nekoliko savjeta kako možete izgraditi listu e-mail pretplatnika:
S obzirom na to da izrada e-mail kampanja obuhvaća proces od više koraka, potrebno je uložiti vrijeme i znanje kako biste ostvarili željene rezultate. Evo nekoliko savjeta za uspješan e-mail marketing:
Vrlo je važno postaviti ciljeve kako biste odredili koju ćete vrstu e-mail marketinga koristiti, s kojim sadržajem i u koje vrijeme.
Kako bi stvorili kvalitetnu i relevantnu publiku, morate odrediti ciljnu publiku kako biste svoje poruke prilagodili različitim segmentima. Uzmite u obzir niz čimbenika, kao što su demografske karakteristike, lokacija, povijest kupovine i sl.
Stvaranje sadržaja odnosi se na određivanje predmeta, teksta za pregled i sadržaj e-maila s pozivom na akciju za svaki segment publike. Vaš e-mail bi trebao biti informativan, kratak i u skladu s vašim brendom. Ako je to moguće, možete personalizirati sadržaj za svakog primatelja. Čestitajte im rođendan, šaljite im sadržaj vezan uz posljednju kupovinu ili proizvode i usluge koje su stavili u košaricu. Pobrinite se da je vaš e-mail prilagođen svim vrstama uređaja.
Trebali bi odlučiti kada ćete slati koji sadržaj. Najbolje bi bilo da isprobate više termina kako biste odredili one koje postižu najbolje rezultate.
Nakon što pošaljete e-mailove, možete pratiti kako vaša publika reagira i postižete li svoje ciljeve. Pratite mjerne podatke kao što su stopa otvaranja, stopa klikanja, stopa konverzije i sl. kako bi mogli testirati različite elemente kampanje. To mogu biti promjene poput dizajna, pregleda, poziva na akciju, rasporeda slanja i segmentacije, koje će vam osigurati odabir najučinkovitije verzije.
Dio nezainteresiranih pretplatnika će se sami ukloniti s vaše liste, dok će neki ostati neograničeno dugo. Kako bi to izbjegli, odvojite vrijeme i uklonite pretplatnike koji ne otvaraju vaš e-mailove, imaju skupnu e-mail adresu (npr. info@, podrska@, admin@ i sl.) te imaju nevažeću ili neaktivnu e-mail adresu. Iako će se vaš broj pretplatnika smanjiti, dugoročno će utjecati na bolju stopu otvaranja i angažmana te ukupnu izvedbu.
Nakon što ste naučili što je e-mail marketing i kako se koristi, možete započeti sa slanjem svoje prve e-mail kampanje. Ako niste sigurni kako to napraviti ili želite uštedjeti vrijeme, možete nas angažirati za usluge e-mail marketinga. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.