Email marketing – što je, vrste i savjeti za primjenu

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
7min čitanja
Što je email marketing
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

E-mail marketing predstavlja promociju proizvoda, usluga i robne marke putem elektroničke pošte. Osim što ima promotivnu ulogu, također utječe na izgradnju povjerenja kod kupaca, što rezultira njihovim zadržavanjem i lojalnošću.

Ovaj vodič obrađuje sljedeće teme:

  • Što je e-mail marketing?
  • Prednosti e-mail marketinga
  • Nedostaci e-mail marketinga
  • Vrste e-mail marketinga
  • Kako izgraditi listu e-mail pretplatnika?
  • Savjeti za uspješan e-mail marketing.

Ako su vam potrebne naše usluge e-mail marketinga, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.

Što je e-mail marketing?

E-mail marketing je izravan kanal digitalnog marketinga u kojem tvrtke koriste e-mail za komunikaciju i povezivanje sa svojom bazom korisnika. Budući da su pretplatnici pristali primati e-mailove, veća je vjerojatnost za konverzije od nekih drugih kanala.

Marketing elektroničkom poštom nije samo masovno slanje e-mailova, već uključuje segmentirani i personalizirani pristup ciljnoj publici. Vrlo je važno razumjeti interese vaših kupaca, kako biste potaknuli prodaju i izgradili zajednicu oko vašeg brenda.

Osim promotivne svrhe, koja uključuje obavještavanje pretplatnika o novim proizvodima, uslugama ili popustima, e-mail marketing može biti informativnog i edukativnog karaktera, kako biste svoju publiku informirali o vrijednostima i prednostima vašeg poslovanja.

Primjer email newslettera

Prednosti e-mail marketing

Brojne su prednosti e-mail marketinga. Evo nekoliko njih koje e-mail marketing izdvajaju od odnosu na ostale kanale digitalnog marketinga.

1. Izravan pristup publici

Koristeći e-mail marketing možete izravno komunicirati s pretplatnicima. Kada šaljete e-mailove, sigurni ste da će doprijeti do željene publike u odnosu na neke druge kanale digitalnog marketinga, gdje objavite sadržaj i nadate se da će ih publika vidjeti.

2. Nudi mogućnost personalizacije i segmentacije

E-mail marketing ima sposobnost isporuke personaliziranog i ciljanog sadržaja. Svaki e-mail se može prilagoditi potrebama i interesima pojedinačnog primatelja, što ga čini relevantnim. To može biti uključivanje imena primatelja ili segmentiranje na temelju ponašanja ili preferencija. Tako možete poslati e-mail s novostima ili ekskluzivnom ponudom iz kategorije koju je korisnik pregledavao ili popust na proizvod koji je nekoliko puta pregledan ili dodan u košaricu.

3. Omogućuje mjerenje

Koristeći dostupne alate i softvere možete pratiti izvedbu svojih kampanja pomoću mjernih podataka kao što su stopa otvaranja, stopa klikanja i stopa konverzija. To vam omogućuje donošenje odluka temeljenih na podacima za optimizaciju budućih kampanja i strategija.

4. Isplatljiv je

U usporedbi s ostalim kanalima digitalnog marketinga, e-mail marketing zahtijeva relativno niska ulaganja. Možete doprijeti do velikog broja korisnika, što je idealno za mala i srednja poduzeća.

5. Potiče prodaju i lojalnost kupaca

Nakon što dobijete e-mail adrese svojih kupaca, možete započeti s kampanjama koje će generirati prodaju. Primjerice, možete preporučiti više svojih proizvoda koji su u skladu s prijašnjim kupovinama. Također, možete obavijestiti svoje postojeće kupce o novim proizvodima kako bi ih kupili. Tako ćete održavati kontakt sa svojim klijentima dugo nakon što obave kupnju, a oni će se rado vraćati.

Nedostaci e-mail marketinga

Iako e-mail marketing ima brojne prednosti, kao što su dopiranje do kupaca, stvaranje novih potencijalnih klijenata i razvoj dugoročnih odnosa, postoji i nekoliko nedostataka. Evo nekoliko najznačajnijih:

1. Velika konkurencija

Zbog svoje popularnosti, e-mail marketing je vrlo konkurentno područje jer postoji veliki broj tvrtki koje se bore da dopru do što više korisnika i angažiraju ih. Čak i ako nisu vaši izravni konkurenti, postoji velika vjerojatnost da će doprijeti do istih e-mail adresa kao i vi, odnosno da će svi ti e-mailovi završiti u istim sandučićima.

2. Teško je prikupiti listu pretplatnika

Kako biste prikupili bazu pretplatnika, morate imati pristanak korisnika, odnosno GDPR privolu. Ako se toga ne držite, moglo bi biti vrlo neugodno, pa čak i kažnjivo jer bi se mogli naći u situaciji da nesvjesno kršite zakone.

Čak i ako prikupite pretplatnike, a vaše kampanje ih iritiraju, korisnici će vrlo lako stisnuti gumb za otkazivanje pretplate. S vremenom, vaš popis bi se mogao smanjiti, a vaši e-mailovi će onda doseći manju publiku. Rješenje je slanje kvalitetnih i relevantnih e-mailova, koji će imati veliku stopu klikanja i konverzija.

3. Neželjena pošta (spam)

Spam se odnosi na nevažnu ili neželjenu e-mail poštu. S obzirom na veliku konkurenciju, postoji vjerojatnost da bi i vaši e-mailovi mogli biti označeni kao neželjena pošta. Nekoliko je razloga zašto bi se to moglo dogoditi, a dva najčešća su:

  • vrlo često slanje ili slanje nerelevantne e-pošte
  • korisnici su vas označili kao neželjenu e-poštu.

4. Prilagodba različitim veličinama zaslona

Danas korisnici pristupaju svojoj e-pošti putem niza uređaja, poput telefona, tableta i računala. To znači da vaš e-mail morate prilagoditi svakoj platformi, kako bi svaki korisnik mogao vidjeti idealnu verziju.

Ako to ne učinite, vaš e-mail bi mogao imati nedostatke poput vizualnih elemenata i logotipa koji se ne učitavaju te mali ili preveliki tekst koji je teško iščitati. Korisnicima to smeta i takve e-mailove brišu ili ih označavaju kao neželjenu poštu.

5. Problemi s veličinom e-maila

Kada šaljete e-mail, ograničeni ste s količinom informacija koje možete poslati. Čak i ako ste unutar dopuštene veličine e-maila, učitavanje bi moglo potrajati dugo ili se e-mail uopće neće učitati. Najčešći razlozi su previše slika ili privitaka neprilagođene veličine. To kod korisnika može izazvati frustraciju ili nezainteresiranost.

Prednosti i nedostaci email marketinga

Vrste e-mail marketinga

Postoje brojne vrste e-mail marketinga. Svaka od vrsti ima svoju svrhu, a zajednički cilj im je interakcija s publikom. Neke od najčešćih vrsta e-mail marketinga su:

Vrste email marketinga

E-mail dobrodošlice

E-mail dobrodošlice pozdravlja kupce i potiče ih da saznaju više o vašem proizvodu ili usluzi. Kada god se netko prijavi u na vašu listu pretplatnika ili kupi vaš proizvod, možete mu poslati znak dobrodošlice.

Bolt email dobrodošlice

Newsletter e-mail

Newsletter je vrlo popularna vrsta e-maila koja se koristi za isticanje novih proizvoda i usluga. Također može uključivati i članke, blogove i recenzije kupaca. Uglavnom uključuje poziv na akciju, kako bi se čitatelj potaknuo da učini nešto, kao što je npr. kupnja proizvoda ili prijava na događaj.

Voyo newsletter

Promotivni e-mail

Promotivni e-mailovi su vrlo uobičajeni i uglavnom generički kako bi došli do velikog broja publike. Koriste se za izgradnju svijesti o brendu te predstavljanje novih proizvoda i usluga.

MultiPlusCard promotivni email

E-mail za potencijalne klijente

Ova vrsta e-maila cilja određenu publiku kroz niz e-mailova u nadi da će ostvariti konverziju. Obično su usredotočeni na skupinu korisnika koja je zainteresirana za određeni proizvod ili uslugu, a zatim grade njihov interes kroz niz e-mailova koji nude dodatne informacije ili relevantne promocije.

Netflix email za potencijalne klijente

E-mail s anketama

E-mail s anketama je odličan način za prikupljanje povratnih informacija od vaše publike. Možete ih pitati pitanja kao što su:

  • zadovoljstvo vašim proizvodima ili uslugama
  • potrebe i očekivanja
  • preferencije i interesi
  • demografski podaci.

Povratne informacije iz anketa možete primijeniti na svoje ponude, ali i na cjelokupnu marketinšku strategiju, koja će vam osigurati kvalitetnije poslovanje.

Adrialece email s anketama

Transakcijski (potvrdni) e-mail

Oni koji su se nedavno prijavili na vaš e-mail ili su kupili proizvod, trebali bi dobiti transakcijski, odnosno potvrdni e-mail. To je način da obavijestite korisnike kako je njihova kupnja zaprimljena ili da je njihova prijava uspješna. Ti e-mailovi mogu biti praćeni i dodatnim e-mailovima, kao što su ažuriranje o isporuci, poziv na recenzije te ponude za sljedeću kupnju.

Zara potvrdni email

Sezonski e-mail

Mnoge tvrtke koriste blagdanske ili sezonske prilike kako bi svojim trenutnim i potencijalnim kupcima pružili informacije o rasprodajama i promocijama. To mogu biti događaji kao što su Božić, Valentinovo, Majčin dan, Dan žena, Crni petak te ljetne i zimske rasprodaje.

Philips sezonski email

Kako izgraditi listu e-mail pretplatnika?

Zasigurno se pitate kome bi uopće trebali slati e-mailove? Postoji nekoliko savjeta kako možete izgraditi listu e-mail pretplatnika:

  • nemojte kupovati liste e-mail pretplatnika – zabranjeno je slati e-mailove pretplatnicima koji vam to nisu dozvolili. Umjesto toga, usredotočite se na to da potaknete korisnike da se pretplate tako što ćete im ponuditi popust na prvu narudžbu, besplatnu dostavu ili neku drugu korist, kao što je besplatni vodič s uputama.
  • koristite e-mailove za komunikaciju s klijentima – nemojte koristiti e-mail isključivo kao oglasni prostor, već pošaljite korisnicima i neke korisne informacije i savjete te ih pitajte za povratne informacije kako bi poboljšali korisničko iskustvo.
  • šaljite e-mailove s određenim razlogom – šaljite ih samo onda kada je to stvarno potrebno. Pretrpavanje s nepotrebnim informacijama moglo bi rezultirati gubitkom interesa ili pretplate.
  • koristite ostale kanale digitalnog marketinga – povećajte broj pretplatnika koristeći web stranicu i društvene mreže. To možete napraviti tako da na dnu svakog bloga postoji opcija za pretplatu, otvaranjem popup prozora ili odredišne stranice, koristeći objave i oglase na društvenim mrežama, nagradne igre, događaje i sl.

Savjeti za uspješan e-mail marketing

S obzirom na to da izrada e-mail kampanja obuhvaća proces od više koraka, potrebno je uložiti vrijeme i znanje kako biste ostvarili željene rezultate. Evo nekoliko savjeta za uspješan e-mail marketing:

Savjeti za uspješan email marketing

1. Odredite ciljeve

Vrlo je važno postaviti ciljeve kako biste odredili koju ćete vrstu e-mail marketinga koristiti, s kojim sadržajem i u koje vrijeme.

2. Definirajte ciljnu publiku i segmentirajte je

Kako bi stvorili kvalitetnu i relevantnu publiku, morate odrediti ciljnu publiku kako biste svoje poruke prilagodili različitim segmentima. Uzmite u obzir niz čimbenika, kao što su demografske karakteristike, lokacija, povijest kupovine i sl.

3. Kreirajte sadržaj

Stvaranje sadržaja odnosi se na određivanje predmeta, teksta za pregled i sadržaj e-maila s pozivom na akciju za svaki segment publike. Vaš e-mail bi trebao biti informativan, kratak i u skladu s vašim brendom. Ako je to moguće, možete personalizirati sadržaj za svakog primatelja. Čestitajte im rođendan, šaljite im sadržaj vezan uz posljednju kupovinu ili proizvode i usluge koje su stavili u košaricu. Pobrinite se da je vaš e-mail prilagođen svim vrstama uređaja.

4. Odaberite raspored slanja

Trebali bi odlučiti kada ćete slati koji sadržaj. Najbolje bi bilo da isprobate više termina kako biste odredili one koje postižu najbolje rezultate.

5. Pratite rezultate

Nakon što pošaljete e-mailove, možete pratiti kako vaša publika reagira i postižete li svoje ciljeve. Pratite mjerne podatke kao što su stopa otvaranja, stopa klikanja, stopa konverzije i sl. kako bi mogli testirati različite elemente kampanje. To mogu biti promjene poput dizajna, pregleda, poziva na akciju, rasporeda slanja i segmentacije, koje će vam osigurati odabir najučinkovitije verzije.

6. Redovito ažurirajte svoju listu e-mail pretplatnika

Dio nezainteresiranih pretplatnika će se sami ukloniti s vaše liste, dok će neki ostati neograničeno dugo. Kako bi to izbjegli, odvojite vrijeme i uklonite pretplatnike koji ne otvaraju vaš e-mailove, imaju skupnu e-mail adresu (npr. info@, podrska@, admin@ i sl.) te imaju nevažeću ili neaktivnu e-mail adresu. Iako će se vaš broj pretplatnika smanjiti, dugoročno će utjecati na bolju stopu otvaranja i angažmana te ukupnu izvedbu.

Krenite sa svojim e-mail marketingom

Nakon što ste naučili što je e-mail marketing i kako se koristi, možete započeti sa slanjem svoje prve e-mail kampanje. Ako niste sigurni kako to napraviti ili želite uštedjeti vrijeme, možete nas angažirati za usluge e-mail marketinga. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.