Sadržajni (content) marketing – kako privući pravu publiku?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
7min čitanja
Što je sadržajni marketing
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Sadržaj ima zadatak privući pozornost, izazvati interes, stvoriti želju i realizirati akciju. Dobar i kvalitetan sadržaj osnova je upravljanja sadržajnim marketingom.

Sadržajni marketing kao takav, predstavlja strateški i marketinški pristup koji se odnosi na stvaranje i dijeljenje relevantnih članaka, videozapisa, infografika i drugih sadržaja s ciljem jačanja povjerenja i izgradnje lojalnosti.

Ako želite naučiti kako sadržajni marketing može poboljšati svijest o brendu, povećati konverzije, ostvariti više prihoda i pozicionirati tvrtku kao lidera u svojoj industriji, nastavite čitati.

Ovaj vodič obrađuje sljedeće teme:

  • Što je sadržajni marketing?
  • Zašto je sadržajni marketing važan?
  • Prednosti sadržajnog marketinga
  • Vrste sadržajnog marketinga
  • Kako odabrati ispravnu vrstu sadržajnog marketinga?
  • Kako koristiti sadržajni marketing?

Ako su vam potrebne naše usluge sadržajnog marketinga, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.

Što je sadržajni marketing?

Sadržajni marketing (eng. content marketing) je kreiranje i distribucija relevantnog i korisnog sadržaja na kanalima digitalnog marketinga (kao što su blogovi, e-knjige, objave na društvenim mrežama, e-mailovi i sl.) kako bi se privukla i zadržala ciljna publika.

Koristeći sadržajni marketing, moguće je privući kupce koji će dobiti potrebne informacije i savjete kako vaši proizvodi ili usluge mogu riješiti njihove probleme ili ispuniti želje. Tako ih možete voditi prema donošenju odluke o kupnji.

Uz sadržajni marketing, tvrtka može ostvariti veću relevantnost i vidljivost te postati prepoznatljiva na tržištu. Tako gradite pozitivnu percepciju o brendu i ostvarujete više mogućnosti za stvaranje posla.

Zašto je sadržajni marketing važan?

Sadržajni marketing je prije svega važan jer je neizostavan dio digitalnog marketinga. Uvijek ćete trebati relevantan sadržaj, neovisno o tome za koje usluge digitalnog marketinga se odlučite.

Korisnici biraju koji će sadržaj čitati, stoga bi im trebali ponuditi različite vrste sadržaja s različitim ciljevima, od podučavanja, rješavanja problema do zabavnog sadržaja. To uključuje sljedeće:

  • obrazovanje publike o vašim proizvodima ili uslugama i njihovim prednostima
  • obrazloženja kako i zašto vaš brend može riješiti njihove probleme
  • izgradnja zajednice koja uključuje razvoj identiteta vašeg brenda i pregled ponude
  • stvaranje i njegovanje odnosa s postojećim i potencijalnim kupcima.

Prednosti sadržajnog marketinga

Sadržajni marketing ima brojne prednosti, kao što su:

1. Povećanje vidljivosti i privlačenje posjetitelja

Vaša publika već traži informacije, pa zašto ih im ne bi pružili? Stvaranje kvalitetnog sadržaja poboljšava vašu vidljivost u moru informacija, bilo da je riječ o sadržaju za web stranicu, društvene mreže, e-mail ili druge kanale.

2. Generiranje potencijalnih kupaca

Prodaja je glavni cilj, pa tako sadržajni marketing može biti prisutan u svim fazama kupnje, kako bi vodio publiku do konačne odluke. Sadržaj dopire do većeg broja potencijalnih klijenata, a vi to možete kvalitetno iskoristiti tako da im objasnite zašto im trebaju vaši proizvodi ili usluge.

3. Stvaranje svijesti o brendu

Sadržajni marketing pomaže u stvaranju svijesti o brendu, što je važno za izgradnju dugoročnog odnosa s kupcima. Kada tvrtke dijele vrijedan sadržaj, postaju prepoznatljiv i vjerodostojan izvor informacija. Treba uzeti u obzir i činjenicu da će kupci radije odabrati brend za kojeg su već ranije čuli, u odnosu na nepoznate tvrtke.

4. Izgradnja povratnih poveznica (backlinkova)

Kvalitetan sadržaj rezultira stvaranjem povratnih poveznica. Ako vas označi stranica s velikim autoritetom, vaša web stranica će također dobiti veći autoritet i biti prepoznata među korisnicima.

5. Povećanje stopa konverzija

Sadržaj doprinosi pretvaranju posjetitelja u kupce. Kada kupci traže proizvode ili usluge, često im trebaju dodatne informacije za donošenje odluke. Čitajući sadržaj, mogu saznati prednosti, načine korištenja i rješenja problema. Informirani kupci će se prije odlučiti za kupovinu jer bolje razumiju vrijednost onoga što im se nudi.

6. Dijeljenje na društvenim mrežama

Kada vašoj publici pružite vrijedan i relevantan sadržaj, oni će ga htjeti dalje dijeliti na društvenim mrežama. Također, htjet će komunicirati i na druge načine, kao što su lajkanje i komentiranje objava i oglasa.

Vrste sadržajnog marketinga

Postoje mnoge vrste sadržajnog marketinga, a glavna podjela je na:

Online sadržajni marketing

Online sadržajni marketing odnosi se na bilo koji sadržaj koji se može objaviti na internetu. Koristi se kako bi poboljšali identitet svog brenda, privukli kupce i poboljšali svoje pozicije na tražilici.

Najčešći oblici online sadržajnog marketinga su:

  • e-knjige
  • online vodiči
  • studije slučaja
  • infografike
  • interaktivni sadržaji.

Hubspot ebookovi

Blogovi

Blogovi su izvrstan alat koji može povećati broj posjeta vaše web stranice i poboljšati pozicije na tražilici. Osim što možete obraditi brojne teme iz vaše industrije i tako informirati posjetitelje, omogućuje vam izgradnju kvalitetnije strukture web stranice i povećanje autoriteta.

Semrush blogovi

Sadržaj za društvene mreže

Sadržaj na društvenim mrežama uključuje sadržaj koji je objavljen na platformama kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter. Omogućuje veliki doseg, interakciju s publikom i brzo dijeljenje sadržaja.

Adobe sadržaj za društvene mreže

Video sadržaj

Video sadržaj se odnosi na sve vrste videa koje brendovi mogu koristiti za komunikaciju s publikom. Mogu se objaviti na različitim platformama, kao što su YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok i sl.

Neki od najpopularnijih video sadržaja su:

  • podcasti
  • webinari
  • vlogovi
  • intervjui
  • vodiči
  • demonstracije proizvoda.

Udemy video sadržaj

Kako odabrati ispravnu vrstu sadržajnog marketinga?

Kako biste učinkovito koristili sadržajni marketing, trebat ćete isporučiti pravu vrstu sadržaja u svakoj fazi korisničkog putovanja. Korisničko putovanje (en. customer journey) se odnosi na proces koji kupci prolaze kako bi kreirali svijest o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga te na kraju i kupili. Sadržaj se razlikuje kada netko istražuje što kupiti i kada se prodaja zaključuje.

Postoji 5 faza korisničkog putovanja:

Kako odabrati ispravnu vrstu sadržajnog marketinga

Faza svijesti (awareness)

U ovoj fazi korisničkog putovanja, sadržaj bi trebao privući pažnju potencijalnih kupaca i biti usmjeren na njihove glavne brige. To uključuje pisanje o problemima, izazovima i pitanja. Sadržaj bi trebao biti edukativan i uključivati savjete.

Predlaže se korištenje sljedećih sadržaja:

  • članci
  • blogovi
  • e-knjige
  • videozapisi
  • vodiči.

Faza razmatranja (consideration)

Faza razmatranja ima cilj informirati i educirati potencijalne kupce te ih potaknuti na razmatranje vaših proizvoda ili usluga kao rješenja njihovih problema. Sadržaj treba nuditi kombinaciju korisnih informacija i marketinga.

Najbolji sadržaj za ovu fazu uključuje:

  • studije slučaja
  • članci ili vodiči s uputama
  • videozapisi (tutorijali, demonstracije proizvoda, intervjui)
  • popisi za provjeru.

Faza odluke (decision)

Faza odluke usmjerena je na poticanje potencijalnih kupaca da se odluče za vaše proizvode ili usluge. U ovoj fazi možete se usredotočiti na prodaju, ali i dalje je potrebno objasniti zašto ste najbolji izbor, odnosno koliko su dobri vaši proizvodi ili usluge.

Upotrijebite ove vrste sadržaja:

  • studije slučaja
  • sadržaj koji su izradili korisnici (UGC)
  • vodič za kupce
  • videozapisi o proizvodima ili uslugama
  • istraživanja
  • recenzije.

Faza kupovine (purchase)

U fazi kupovine važno je olakšati proces kupovine i osigurati zadovoljavajuće iskustvo za kupca.

Poželjno je koristiti:

  • detaljne upute i vodiči za kupovinu
  • pitanja i odgovori
  • personalizirane ponude.

Faza nakon kupovine (post-purchase)

Faza nakon kupovine odnosi se na izgradnju dugoročnih odnosa s kupcima i poticanje na ponovnu kupovinu.

Učinkoviti sadržaji su:

  • informacije o proizvodu ili usluzi sa savjetima za korištenje
  • videozapisi koji objašnjavaju kako koristiti proizvod ili uslugu
  • ponude za postojeće kupce
  • emailovi sa zahvalama za kupovinu
  • ankete zadovoljstva.

Kako koristiti sadržajni marketing?

Ako se koristi ispravno, sadržajni marketing može značajno poboljšati vidljivost brenda, angažman publike i stope konverzije. Evo nekoliko koraka koje bi trebali poduzeti:

1. Odredite ciljeve i ciljnu publiku

Prije svega, trebate odrediti što želite postići sa sadržajnim marketingom. To mogu biti ciljevi kao što su povećanje svijesti o brendu, generiranje prodaje ili stvaranje lojalnosti.

Također, važno je odrediti kome se obraćate, odnosno tko je vaša ciljna publika. Definirajte idealne kupce (en. buyer persona), kako biste razumjeli njihove potrebe, interese i ponašanje.

2. Izradite strategiju sadržajnog marketinga

Za uspješan sadržajni marketing potrebno je pažljivo planirati i pridržavati se strategije. Stavke koje strategija sadržajnog marketinga uključuje su:

  • istraživanje tema – istražite tržište i odaberite teme koje su relevantne za vašu publiku. Vodite brigu o ključnim riječima, kako bi vaš sadržaj bio vidljiv i čitan.
  • odabir formata sadržaja – odlučite koju ćete vrstu sadržaja koristiti. To mogu biti blogovi, videozapisi, infografike, e-knjige i sl.
  • izrada rasporeda sadržaja – sadržaj bi trebalo unaprijed planirati, a dosljednost i organiziranost su ključni za uspjeh.

3. Kreiranje kvalitetnog sadržaja

Sadržaj bi trebao biti kvalitetan, relevantan i pozivati na angažman. Važno je da korisnicima pružite potrebne informacije i zadovoljite njihove interese. Ako je riječ o sadržaju za web, vodite brigu da je optimiziran za tražilice (SEO).

4. Dijeljenje sadržaja

Svoj sadržaj možete dijeliti na različitim kanalima, kao što su web stranice, društvene mreže ili e-mail. Različiti kanali omogućuju veći doseg, a ako ga želite dodatno povećati, možete koristiti oglašavanje na društvenim mrežama ili Google oglašavanje.

5. Angažiranje publike

Sadržajni marketing vam omogućuju direktnu komunikaciju s publikom. Kroz svoj sadržaj možete poticati publiku na angažman kroz komentare, dijeljenja i lajkove. Također, možete postavljati pitanja, pokretati rasprave i odgovarati na komentare.

6. Analiza rezultata i poboljšavanje

Analizirajte rezultate kako biste razumjeli što funkcionira, a što ne. Tako možete odrediti koji sadržaj postiže najbolje performanse i na temelju toga prilagoditi svoju strategiju.

Osim toga, važno je da odaberete nekoliko ključnih metrika koje ćete pratiti. To mogu biti:

  • promet web stranice
  • prodaja za nove i postojeće kupce
  • pretplate na newsletter
  • pratitelji na društvenim mrežama
  • stope konverzije.

Koje ćete podatke mjeriti ovisi o vama, ali potrudite se da odaberete one koje su usklađeni s vašim ciljevima.

Potrebna vam je pomoć za sadržajni marketing?

Sada kada znate što je sadržajni marketing i kako funkcionira, možete krenuti s implementacijom. Ako niste sigurni kako ili nemate dovoljno vremena, naša agencija vam stoji na raspolaganju. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu za naše usluge sadržajnog marketinga.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.