Sadržaj ima zadatak privući pozornost, izazvati interes, stvoriti želju i realizirati akciju. Dobar i kvalitetan sadržaj osnova je upravljanja sadržajnim marketingom.
Sadržajni marketing kao takav, predstavlja strateški i marketinški pristup koji se odnosi na stvaranje i dijeljenje relevantnih članaka, videozapisa, infografika i drugih sadržaja s ciljem jačanja povjerenja i izgradnje lojalnosti.
Ako želite naučiti kako sadržajni marketing može poboljšati svijest o brendu, povećati konverzije, ostvariti više prihoda i pozicionirati tvrtku kao lidera u svojoj industriji, nastavite čitati.
Ovaj vodič obrađuje sljedeće teme:
Ako su vam potrebne naše usluge sadržajnog marketinga, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.
Sadržajni marketing (eng. content marketing) je kreiranje i distribucija relevantnog i korisnog sadržaja na kanalima digitalnog marketinga (kao što su blogovi, e-knjige, objave na društvenim mrežama, e-mailovi i sl.) kako bi se privukla i zadržala ciljna publika.
Koristeći sadržajni marketing, moguće je privući kupce koji će dobiti potrebne informacije i savjete kako vaši proizvodi ili usluge mogu riješiti njihove probleme ili ispuniti želje. Tako ih možete voditi prema donošenju odluke o kupnji.
Uz sadržajni marketing, tvrtka može ostvariti veću relevantnost i vidljivost te postati prepoznatljiva na tržištu. Tako gradite pozitivnu percepciju o brendu i ostvarujete više mogućnosti za stvaranje posla.
Sadržajni marketing je prije svega važan jer je neizostavan dio digitalnog marketinga. Uvijek ćete trebati relevantan sadržaj, neovisno o tome za koje usluge digitalnog marketinga se odlučite.
Korisnici biraju koji će sadržaj čitati, stoga bi im trebali ponuditi različite vrste sadržaja s različitim ciljevima, od podučavanja, rješavanja problema do zabavnog sadržaja. To uključuje sljedeće:
Sadržajni marketing ima brojne prednosti, kao što su:
Vaša publika već traži informacije, pa zašto ih im ne bi pružili? Stvaranje kvalitetnog sadržaja poboljšava vašu vidljivost u moru informacija, bilo da je riječ o sadržaju za web stranicu, društvene mreže, e-mail ili druge kanale.
Prodaja je glavni cilj, pa tako sadržajni marketing može biti prisutan u svim fazama kupnje, kako bi vodio publiku do konačne odluke. Sadržaj dopire do većeg broja potencijalnih klijenata, a vi to možete kvalitetno iskoristiti tako da im objasnite zašto im trebaju vaši proizvodi ili usluge.
Sadržajni marketing pomaže u stvaranju svijesti o brendu, što je važno za izgradnju dugoročnog odnosa s kupcima. Kada tvrtke dijele vrijedan sadržaj, postaju prepoznatljiv i vjerodostojan izvor informacija. Treba uzeti u obzir i činjenicu da će kupci radije odabrati brend za kojeg su već ranije čuli, u odnosu na nepoznate tvrtke.
Kvalitetan sadržaj rezultira stvaranjem povratnih poveznica. Ako vas označi stranica s velikim autoritetom, vaša web stranica će također dobiti veći autoritet i biti prepoznata među korisnicima.
Sadržaj doprinosi pretvaranju posjetitelja u kupce. Kada kupci traže proizvode ili usluge, često im trebaju dodatne informacije za donošenje odluke. Čitajući sadržaj, mogu saznati prednosti, načine korištenja i rješenja problema. Informirani kupci će se prije odlučiti za kupovinu jer bolje razumiju vrijednost onoga što im se nudi.
Kada vašoj publici pružite vrijedan i relevantan sadržaj, oni će ga htjeti dalje dijeliti na društvenim mrežama. Također, htjet će komunicirati i na druge načine, kao što su lajkanje i komentiranje objava i oglasa.
Postoje mnoge vrste sadržajnog marketinga, a glavna podjela je na:
Online sadržajni marketing odnosi se na bilo koji sadržaj koji se može objaviti na internetu. Koristi se kako bi poboljšali identitet svog brenda, privukli kupce i poboljšali svoje pozicije na tražilici.
Najčešći oblici online sadržajnog marketinga su:
Blogovi su izvrstan alat koji može povećati broj posjeta vaše web stranice i poboljšati pozicije na tražilici. Osim što možete obraditi brojne teme iz vaše industrije i tako informirati posjetitelje, omogućuje vam izgradnju kvalitetnije strukture web stranice i povećanje autoriteta.
Sadržaj na društvenim mrežama uključuje sadržaj koji je objavljen na platformama kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter. Omogućuje veliki doseg, interakciju s publikom i brzo dijeljenje sadržaja.
Video sadržaj se odnosi na sve vrste videa koje brendovi mogu koristiti za komunikaciju s publikom. Mogu se objaviti na različitim platformama, kao što su YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok i sl.
Neki od najpopularnijih video sadržaja su:
Kako biste učinkovito koristili sadržajni marketing, trebat ćete isporučiti pravu vrstu sadržaja u svakoj fazi korisničkog putovanja. Korisničko putovanje (en. customer journey) se odnosi na proces koji kupci prolaze kako bi kreirali svijest o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga te na kraju i kupili. Sadržaj se razlikuje kada netko istražuje što kupiti i kada se prodaja zaključuje.
Postoji 5 faza korisničkog putovanja:
U ovoj fazi korisničkog putovanja, sadržaj bi trebao privući pažnju potencijalnih kupaca i biti usmjeren na njihove glavne brige. To uključuje pisanje o problemima, izazovima i pitanja. Sadržaj bi trebao biti edukativan i uključivati savjete.
Predlaže se korištenje sljedećih sadržaja:
Faza razmatranja ima cilj informirati i educirati potencijalne kupce te ih potaknuti na razmatranje vaših proizvoda ili usluga kao rješenja njihovih problema. Sadržaj treba nuditi kombinaciju korisnih informacija i marketinga.
Najbolji sadržaj za ovu fazu uključuje:
Faza odluke usmjerena je na poticanje potencijalnih kupaca da se odluče za vaše proizvode ili usluge. U ovoj fazi možete se usredotočiti na prodaju, ali i dalje je potrebno objasniti zašto ste najbolji izbor, odnosno koliko su dobri vaši proizvodi ili usluge.
Upotrijebite ove vrste sadržaja:
U fazi kupovine važno je olakšati proces kupovine i osigurati zadovoljavajuće iskustvo za kupca.
Poželjno je koristiti:
Faza nakon kupovine odnosi se na izgradnju dugoročnih odnosa s kupcima i poticanje na ponovnu kupovinu.
Učinkoviti sadržaji su:
Ako se koristi ispravno, sadržajni marketing može značajno poboljšati vidljivost brenda, angažman publike i stope konverzije. Evo nekoliko koraka koje bi trebali poduzeti:
Prije svega, trebate odrediti što želite postići sa sadržajnim marketingom. To mogu biti ciljevi kao što su povećanje svijesti o brendu, generiranje prodaje ili stvaranje lojalnosti.
Također, važno je odrediti kome se obraćate, odnosno tko je vaša ciljna publika. Definirajte idealne kupce (en. buyer persona), kako biste razumjeli njihove potrebe, interese i ponašanje.
Za uspješan sadržajni marketing potrebno je pažljivo planirati i pridržavati se strategije. Stavke koje strategija sadržajnog marketinga uključuje su:
Sadržaj bi trebao biti kvalitetan, relevantan i pozivati na angažman. Važno je da korisnicima pružite potrebne informacije i zadovoljite njihove interese. Ako je riječ o sadržaju za web, vodite brigu da je optimiziran za tražilice (SEO).
Svoj sadržaj možete dijeliti na različitim kanalima, kao što su web stranice, društvene mreže ili e-mail. Različiti kanali omogućuju veći doseg, a ako ga želite dodatno povećati, možete koristiti oglašavanje na društvenim mrežama ili Google oglašavanje.
Sadržajni marketing vam omogućuju direktnu komunikaciju s publikom. Kroz svoj sadržaj možete poticati publiku na angažman kroz komentare, dijeljenja i lajkove. Također, možete postavljati pitanja, pokretati rasprave i odgovarati na komentare.
Analizirajte rezultate kako biste razumjeli što funkcionira, a što ne. Tako možete odrediti koji sadržaj postiže najbolje performanse i na temelju toga prilagoditi svoju strategiju.
Osim toga, važno je da odaberete nekoliko ključnih metrika koje ćete pratiti. To mogu biti:
Koje ćete podatke mjeriti ovisi o vama, ali potrudite se da odaberete one koje su usklađeni s vašim ciljevima.
Sada kada znate što je sadržajni marketing i kako funkcionira, možete krenuti s implementacijom. Ako niste sigurni kako ili nemate dovoljno vremena, naša agencija vam stoji na raspolaganju. Kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu za naše usluge sadržajnog marketinga.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.