Tehnički SEO – što je i kako ga raditi?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
4min čitanja
Što je tehnički SEO
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Kako biste u potpunosti odradili SEO optimizaciju, tehnički SEO je neophodan. Tehnički SEO pomaže tražilicama u lakšem indeksiranju, a korisnicima olakšava korištenje i razumijevanje web stranica.

Ovaj vodič pružit će vam odgovore na pitanja:

  • Što je tehnički SEO?
  • Kako se tehnički SEO razlikuje od on-site optimizacije i off-site optimizacije?
  • Zašto je tehnički SEO važan?
  • Savjeti za tehnički SEO.

Nastavite čitati kako biste saznali kako primijeniti tehnički SEO na vašoj web stranici. Ako su vam potrebne SEO usluge, javite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Što je tehnički SEO?

Tehnički SEO je proces koji uključuje optimizaciju tehničkih elemenata web stranice za tražilice i korisnike, kao što su primjerice:

  • indeksiranje web stranice
  • sigurnost web stranice
  • brzina učitavanja web stranice
  • prilagođenost mobilnim uređajima
  • struktura web stranice koja je prilagođena SEO standardima.

Kako se tehnički SEO razlikuje od on-site optimizacije i off-site optimizacije?

SEO optimizacija se može podijeliti na tri dijela: on-site optimizaciju, off-site optimizaciju i tehnički SEO.

On-site optimizacija je usmjerena na optimizaciju sadržaja na web stranici. Nad njom imate potpunu kontrolu jer sami možete postavljati naslove web stranice, meta opise, H naslove, URL nazive, pisati sadržaj i ostale elemente.

Off-site optimizacija uključuje aktivnosti izvan web stranice i na nju ne možete u potpunosti utjecati. Uključuje stvaranje autoriteta, prikupljanje povratnih veza (backlinkova) i ostale aktivnosti koje čine vašu web stranicu popularnom i korisnom.

Tehnički SEO uključuje tehničke aktivnosti unutar web stranice i pod vašom je kontrolom, no dosta je kompleksniji i treba ga savladati.

Zašto je tehnički SEO važan?

Prije svega, tehnički SEO je važan jer utječe na vaše pozicioniranje na tražilici. Ako vaša web stranica nije indeksirana, nitko je neće ni pronaći na tražilici. Propustit ćete posjete korisnika koji u tom trenutku traže informacije, proizvode ili usluge koje baš vi nudite.

Osim toga, brzina web stranice i prilagođenost mobilnim uređajima također igraju veliku ulogu. Ako se vaša web stranica sporo otvara, korisnici će otići. Isto vrijedi i za prilagođenost mobilnim uređajima. Smatrat će je neozbiljnom i pronaći će onu koja im više odgovara. Na isti način razmišlja i Google te će vas lošije pozicionirati na rezultatima pretraživanja jer vaša web stranica nije dovoljno dobra.

1. Indeksirajte vašu web stranicu

Kako biste provjerili jesu li vaše stranice indeksirane, koristite Google Search Console i unesite URL na vrhu tražilice. Indeksiranje web stranice Ako vam se pojavi da URL nije na Googleu, navest će vam razloge zašto i kako to riješiti. Za pregled cijele stranice, koristite izbornik i s lijeve strane možete kliknuti Indeksiranje -> Stranice. Google Search Console indeskiranje stranice Posvetite vrijeme ovom procesu jer će vam GSC ukazati na stranice koje nisu tehnički prilagođene. Zašto stranice nisu indeksirane U slučaju da nemate pristup stranici, već ste samo znatiželjni, možete se poslužiti i s klasičnom Google tražilicom koja će vam prikazati indeksirane rezultate. Pretraga stranica na tražilici Kako biste poboljšali indeksiranje, učitajte mapu web stranice (sitemap). Dodavanje sitemap u Google Search Console Ako koristite WordPress i imate instalirane SEO plugine, kao što je primjerice Yoast i Rank Math, oni će sami generirati sitemap, a vaše je samo da ga učitate u GSC pod nazivom datoteke. U slučaju da ne koristite plugin, sitemap možete i sami napraviti koristeći XML Sitemaps kojeg ćete dodati u CPanel, a zatim u GSC.

2. Implementirajte SSL certifikat

SSL (Secure Sockets Layer) je zaštitni sloj između web poslužitelja i preglednika, koji web stranicu čini sigurnim. Prije nego što se odlučite kupiti hosting, provjerite ima li podržan SSL certifikat. Kako biste provjerili ima li ga vaša web stranice, kliknite na ključić pored URL-a. Ako je zatvoren, veza je sigurna, a ako je otvoren veza nije sigurna. Sigurna veza se označava s https://, a ona koja nije sigurna s http://. Provjera SSL certifikata Sve stranice bi trebale imati https:// prefiks. Ako su neke u prošlosti bile http://, trebate napraviti redirekciju na https://, kako se ne bi stvorile duplicirane stranice.

3. Optimizirajte brzinu web stranice

Brzina web stranice je vrlo važna jer spora web stranica može negativno utjecati na korisničko iskustvo. Provjerite brzinu vaše web stranice koristeći Google PageSpeed Insights. Alat je besplatan i navest će vam elemente koje možete popraviti kako biste ubrzali stranicu. PageSpeed Insights Najčešći problem predstavljaju slike, što možete riješiti optimizacijom slika za web stranicu. Uz to, problem su i HTML, CSS i JavaScript datoteke.

4. Provjerite je li vaša web stranica prilagođena mobilnim uređajima

Google koristi pravilo mobile-first, što znači da prvo pregledava kako web stranica izgleda na mobitelu. Kako biste bili sigurni da je prilagođena, možete koristiti Test prilagođenosti mobilnim uređajima ili provjeriti prilagođenost u GSC pod Doživljaj -> Core Web Vitals. Core Web Vitals

5. Pobrinite se da je struktura vaše web stranice u skladu sa SEO standardima

Struktura web stranice je način na koji su vaše stranice međusobno povezane. Važna je jer omogućuje lakše indeksiranje, shvaćanje sadržaja i snalaženje na stranici. Strukturom određujete koliko vam je koja stranica važna, a sve bi stranice trebale biti dostupne u najviše 3-4 klika. Uzmimo za primjer da je riječ o blogu. Želite imati stranicu na kojoj se nalaze svi blogovi. Ta će stranica biti npr. atauctus.hr/blog/. S obzirom na to da su svi blogovi na toj stranici, blog na određenu temu će biti na URL-u kao što je atauctus.hr/blog/naziv-bloga/.

Unaprijedite tehnički SEO na svojoj web stranici

Sada kada ste saznali što je tehnički SEO i kako ga raditi, možete krenuti s procesom. Ako niste dovoljno spremni ili trebate pomoć, obratite se našoj SEO agenciji Atauctus. Pružamo SEO usluge, a kontaktirati nas možete online ili na broj +385 (0)99 368 6979.
Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.