Znate što je SEO optimizacija, a sada želite detaljnije istraživati? Na pravom ste mjestu. U nastavku ćemo objasniti što je to on-site optimizacija i kako se koristi.
Kroz ovaj vodič naučit ćete:
Ako želite on-site optimizaciju prepustiti SEO agenciji, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.
On-site optimizacija (poznata i kao on-page SEO) je proces optimiziranja elemenata koji se nalaze unutar vaše web stranice. Radi se kako bi se stranica što bolje pozicionirala na tražilici i kako bi imala što veću posjećenost. Uključuje ažuriranje sadržaja web stranice, title tagova (naslova web stranice), internih linkova, URL-ova i ostalih elemenata.
Glavna razlika između on-site optimizacije i off-site optimizacije je u načinu provođenja.
On-site optimizacija uključuje radnje koje se odvijaju na vašoj web stranici. Odnosi se na elemente kao što su sadržaj web stranice, ključne riječi, title tagovi (naslovi web stranice), meta opisi, H naslovi i sl.
S druge strane, off-site optimizacija odnosi se na optimiziranje elemenata izvan vaše web stranice. To mogu biti gradnja linkova, interakcija na društvenim mrežama, različite vrste sadržajnog marketinga, PR i sl.
Obje su jednako važne, no razlika je što na on-site optimizaciju možete direktno utjecati, dok je off-site optimizacija dijelom rezultat vanjskih faktora.
Važno je napomenuti kako su on-site i off-site optimizacija međusobno povezane. Primjerice, ako sadržaj nije dovoljno kvalitetan i ne prikazuje se na tražilici (on-site optimizacija), neće se naći na drugim web stranicama kao izvor i neće prikupiti povratne veze (off-site optimizacija).
On-site optimizacija je važna jer ima utjecaj i na tražilice i na korisnike.
Kada je riječ o tražilici, on-site optimizacija daje signal tražilici da je web stranica relevantna za ključnu riječ.
S druge strane, korisnik upisuje tu ključnu riječ u tražilicu. Ako je vaša web stranica optimizirana, ona će se prikazati na tražilici i korisnik će je otvoriti. Tamo će pronaći sadržaj koji, ako mu je koristan će rezultirati određenom akcijom, poput kupovine ili rezervacije.
Nekoliko je elemenata koje uključuje on-site optimizacija:
Sada se zasigurno pitate kako napraviti on-site optimizaciju? Krenimo redom, element po element.
Jedna od najvažnijih aktivnosti je stvaranje kvalitetnog sadržaja na web stranici. Sadržaj na web stranici ne smije biti slučajan, već treba uključivati ključne riječi koje se pretražuju i relevantne su za korisnike. Kako bi istražili ključne riječi, možete koristiti alate kao što su:
Na temelju alata, saznat ćete koje ključne riječi korisnici pretražuju u najvećem broju. Svaku od tih riječi možete upisati u tražilicu, kako bi saznali je li ta riječ relevantna za vaše poslovanje i kako ju je konkurencija optimizirala. Preporuke kod pisanja sadržaja web stranice su:
Naslove oznake nalaze se na tražilici, kartici preglednika i na društvenim mrežama. Služe kako bi tražilicama i korisnicima sugerirali što se nalazi na web stranici. Savjeti kod optimizacije title tagova su:
Meta opisi se pojavljuju ispod naslovnih oznaka na tražilici. Iako nisu faktor rangiranja, važni su jer utječu na to hoće li korisnik kliknuti na vašu ili neku drugu stranicu. Kada pišete meta opise, preporuke su:
Header tags su naslovi i podnaslovi koji se nalaze na web stranici. Omogućuju lakše snalaženje na stranici i preglednije čitanje. H1 naslov predstavlja glavni naslov, dok su H2-H6 naslovi poglavlja, koji odvajaju tekst.
Preporuke kod H naslova su:
URL je jedinstvena adresa web stranice koja jasno treba otkrivati što se nalazi na web stranici. Kako biste postigli optimizirani URL, iskoristite ove savjete:
Kako biste napravili optimizaciju slika, morate voditi brigu o tome da su slike prilagođene tražilicama i korisnicima. Uključite sljedeće preporuke:
Interni linkovi su linkovi koji s vaše web stranice vode na vašu drugu web stranicu. Koristite ih kako bi imali što kvalitetniju strukturu web stranice. Interne veze su vrlo važne za SEO optimizaciju jer:
Označite izvore koji su relevantni i pouzdani. Njihovim označavanjem olakšavate korisnicima da bolje razumiju tematiku, a Google vas nagrađuje jer pružate provjerene informacije.
Vrlo je važno kako će vaša web stranica izgledati na mobilnim uređajima. Iako prilagodba više spada pod tehnički SEO, neizostavan je korak jer može naštetiti i vašoj on-site optimizaciji. Ako niste sigurni je li vaša web stranica prilagođena, to možete provjeriti koristeći Google Test prilagođenosti mobilnim uređajima. Neki od razloga zbog čega vaša web stranica nije prilagođena su:
Kao i prilagodba, brzina web stranice također spada pod tehnički SEO, međutim može izazvati veliku štetu i on-site optimizaciji. Brzinu web stranice možete provjeriti pomoću Google PageSpeed Insights. Ako se vaša stranica sporo učitava, korisnik se vjerojatno na njoj neće zadržati, a to će kazniti i Google te vas neće pozicionirati među vodećim rezultatima.
Za kraj, nemojte zaboraviti da vaš sadržaj treba zadovoljiti potrebe korisnika. Kada korisnik uđe na vašu web stranicu, on će preletjeti kroz sadržaj u par sekundi kako bi dobio odgovor na njegov upit. Vaš zadatak je olakšati mu posao koristeći poglavlja, slike, grafičke oznake, numeraciju, razmake, istaknuti tekst i ostale elemente koji će mu olakšati čitanje. Također, nemojte zaboraviti koristiti pozive na akciju (CTA), kako bi korisnik jednostavno mogao izvršiti ono zbog čega je došao, bilo da je to kupovina, rezervacija, slanje upita, poziv ili nešto drugo. Na taj način ostvarujete konverzije. Nakon što ste prošli elemente on-site optimizacije, možete nastaviti s daljnjom SEO optimizacijom web stranice.
Sve ovo vam se čini prekomplicirano ili želite to prepustiti profesionalcima? Atauctus nudi SEO usluge koje uključuju on-site optimizaciju web stranice. Javite se našoj SEO agenciji online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.