On-site SEO – kako optimizirati naslove, meta opise i ostalo

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
6min čitanja
Što je on page SEO
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Znate što je SEO optimizacija, a sada želite detaljnije istraživati? Na pravom ste mjestu. U nastavku ćemo objasniti što je to on-site optimizacija i kako se koristi.

Kroz ovaj vodič naučit ćete:

  • Što je on-site optimizacija?
  • Koja je razlika između on-site optimizacije i off-site optimizacije?
  • Zašto je on-site optimizacija važna?
  • Elementi on-site optimizacije
  • Kako se radi on-site optimizacija?

Ako želite on-site optimizaciju prepustiti SEO agenciji, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.

Što je on-site optimizacija?

On-site optimizacija (poznata i kao on-page SEO) je proces optimiziranja elemenata koji se nalaze unutar vaše web stranice. Radi se kako bi se stranica što bolje pozicionirala na tražilici i kako bi imala što veću posjećenost. Uključuje ažuriranje sadržaja web stranice, title tagova (naslova web stranice), internih linkova, URL-ova i ostalih elemenata.

Koja je razlika između on-site optimizacije i off-site optimizacije?

Glavna razlika između on-site optimizacije i off-site optimizacije je u načinu provođenja.

On-site optimizacija uključuje radnje koje se odvijaju na vašoj web stranici. Odnosi se na elemente kao što su sadržaj web stranice, ključne riječi, title tagovi (naslovi web stranice), meta opisi, H naslovi i sl.

S druge strane, off-site optimizacija odnosi se na optimiziranje elemenata izvan vaše web stranice. To mogu biti gradnja linkova, interakcija na društvenim mrežama, različite vrste sadržajnog marketinga, PR i sl.

Obje su jednako važne, no razlika je što na on-site optimizaciju možete direktno utjecati, dok je off-site optimizacija dijelom rezultat vanjskih faktora.

Razlika između on-site i off-site optimizacije

Važno je napomenuti kako su on-site i off-site optimizacija međusobno povezane. Primjerice, ako sadržaj nije dovoljno kvalitetan i ne prikazuje se na tražilici (on-site optimizacija), neće se naći na drugim web stranicama kao izvor i neće prikupiti povratne veze (off-site optimizacija).

Zašto je on-site optimizacija važna?

On-site optimizacija je važna jer ima utjecaj i na tražilice i na korisnike.

Kada je riječ o tražilici, on-site optimizacija daje signal tražilici da je web stranica relevantna za ključnu riječ.

S druge strane, korisnik upisuje tu ključnu riječ u tražilicu. Ako je vaša web stranica optimizirana, ona će se prikazati na tražilici i korisnik će je otvoriti. Tamo će pronaći sadržaj koji, ako mu je koristan će rezultirati određenom akcijom, poput kupovine ili rezervacije.

Kako se radi on-site optimizacija?

Sada se zasigurno pitate kako napraviti on-site optimizaciju? Krenimo redom, element po element.

Napišite kvalitetan sadržaj web stranice i uključite ključne riječi

Jedna od najvažnijih aktivnosti je stvaranje kvalitetnog sadržaja na web stranici. Sadržaj na web stranici ne smije biti slučajan, već treba uključivati ključne riječi koje se pretražuju i relevantne su za korisnike. Kako bi istražili ključne riječi, možete koristiti alate kao što su:

  • Semrush - pokazao se najboljim za hrvatsko tržište
  • WordStream – besplatna opcija koja je dobra za početnike da vidite kako ključne riječi funkcioniraju
  • Google alat za planiranje ključnih riječi – primarna funkcija mu je traženje ključnih riječi za Google Ads, ali može poslužiti i za SEO (morat ćete aktivirati kampanju za prikazivanje točnih rezultata).

Na temelju alata, saznat ćete koje ključne riječi korisnici pretražuju u najvećem broju. Svaku od tih riječi možete upisati u tražilicu, kako bi saznali je li ta riječ relevantna za vaše poslovanje i kako ju je konkurencija optimizirala. Preporuke kod pisanja sadržaja web stranice su:

  • uključite ključne riječi
  • pišite jednostavno i razumljivo
  • pišite sadržaj koji je relevantan za korisnike
  • pružite korisnicima odgovor na upit koji su tražili
  • koristite vizualne elemente, kao što su slike i infografike koje će privući pažnju i potaknuti na čitanje
  • koristite pozive na akciju, kako bi korisnici mogli npr. kupiti proizvod, rezervirati uslugu, nazvati vas, poslati e-mail i sl.

Optimizirajte naslovne oznake (title tags)

Naslove oznake nalaze se na tražilici, kartici preglednika i na društvenim mrežama. Služe kako bi tražilicama i korisnicima sugerirali što se nalazi na web stranici. Title tag Savjeti kod optimizacije title tagova su:

  • budite kratki (do 60 slovnih znakova)
  • uključite ključnu riječ
  • izbjegavajte dupliciranje ključnih riječi
  • pobrinite se da je naslov relevantan za korisnika i da odgovara na njegov upit.

Optimizirajte meta opise (meta descriptions)

Meta opisi se pojavljuju ispod naslovnih oznaka na tražilici. Iako nisu faktor rangiranja, važni su jer utječu na to hoće li korisnik kliknuti na vašu ili neku drugu stranicu. Meta description Kada pišete meta opise, preporuke su:

  • budete kratki (do 155 slovnih znakova)
  • uključite ključnu riječ
  • izravno se obraćajte korisniku
  • koristite pozive na akciju (npr. saznajte više, naručite odmah, kontaktirajte nas danas).

Optimizirajte H1-H6 naslove

Header tags su naslovi i podnaslovi koji se nalaze na web stranici. Omogućuju lakše snalaženje na stranici i preglednije čitanje. H1 naslov predstavlja glavni naslov, dok su H2-H6 naslovi poglavlja, koji odvajaju tekst.

Optimizacija H1-H6 naslova

Preporuke kod H naslova su:

  • smijete upotrijebiti samo 1 H1 naslov
  • upotrijebite barem 2 H2 naslova
  • slijedite strukturu H naslova (nakon H2, slijedi H3, nakon H3 slijedi H4 i sl.)
  • uključite ključnu riječ kroz naslove.

Napravite SEO URL-ove

URL je jedinstvena adresa web stranice koja jasno treba otkrivati što se nalazi na web stranici. Kako biste postigli optimizirani URL, iskoristite ove savjete:

  • budite kratki
  • koristite ključnu riječ
  • stavljajte minus (-) kao razmak između riječi
  • izbjegavajte korištenje nepovezanih brojeva i slova.

Optimizirajte slike

Kako biste napravili optimizaciju slika, morate voditi brigu o tome da su slike prilagođene tražilicama i korisnicima. Uključite sljedeće preporuke:

  • koristite opisne nazive slike (npr. sliku crnog kišobrana umjesto img_15458.jpg spremite kao crni-kisobran.jpg)
  • koristite alt tekst (objasnite što se nalazi na slici)
  • pobrinite se oko veličine slika kako vam ne bi usporavale web stranicu (kompresajte ih uz neki od besplatnih alata, kao npr: Compress JPEG.

Dodajte interne linkove

Interni linkovi su linkovi koji s vaše web stranice vode na vašu drugu web stranicu. Koristite ih kako bi imali što kvalitetniju strukturu web stranice. Interne veze su vrlo važne za SEO optimizaciju jer:

  • pomažu tražilicama razumjeti o čemu je vaša web stranica i koje su stranice tematski povezane
  • stranice se lakše indeksiraju
  • jačate stranice jer ste ih postavili kao relevantne
  • omogućuju korisnicima lakše snalaženje na stranici
  • osiguravaju duže zadržavanje korisnika na web stranici.

Potkrijepite sadržaj uz vanjske linkove

Označite izvore koji su relevantni i pouzdani. Njihovim označavanjem olakšavate korisnicima da bolje razumiju tematiku, a Google vas nagrađuje jer pružate provjerene informacije.

Prilagodite web stranicu mobilnim uređajima

Vrlo je važno kako će vaša web stranica izgledati na mobilnim uređajima. Iako prilagodba više spada pod tehnički SEO, neizostavan je korak jer može naštetiti i vašoj on-site optimizaciji. Ako niste sigurni je li vaša web stranica prilagođena, to možete provjeriti koristeći Google Test prilagođenosti mobilnim uređajima. Test prilagođenosti mobilnim uređajima Neki od razloga zbog čega vaša web stranica nije prilagođena su:

  • premali tekst i slike koji se ne mogu pročitati i vidjeti bez povećavanja
  • preveliki tekst i slike koji prelaze jedni preko drugih ili proširuju konstrukciju web stranice
  • spor odaziv koji je najčešće rezultat sporog učitavanja zbog prevelikih slika ili slika visoke kvalitete.

Provjerite brzinu vaše web stranice

Kao i prilagodba, brzina web stranice također spada pod tehnički SEO, međutim može izazvati veliku štetu i on-site optimizaciji. Brzinu web stranice možete provjeriti pomoću Google PageSpeed Insights. Optimizacija H1-H6 naslova Ako se vaša stranica sporo učitava, korisnik se vjerojatno na njoj neće zadržati, a to će kazniti i Google te vas neće pozicionirati među vodećim rezultatima.

Optimizirajte sadržaj za korisnike

Za kraj, nemojte zaboraviti da vaš sadržaj treba zadovoljiti potrebe korisnika. Kada korisnik uđe na vašu web stranicu, on će preletjeti kroz sadržaj u par sekundi kako bi dobio odgovor na njegov upit. Vaš zadatak je olakšati mu posao koristeći poglavlja, slike, grafičke oznake, numeraciju, razmake, istaknuti tekst i ostale elemente koji će mu olakšati čitanje. Također, nemojte zaboraviti koristiti pozive na akciju (CTA), kako bi korisnik jednostavno mogao izvršiti ono zbog čega je došao, bilo da je to kupovina, rezervacija, slanje upita, poziv ili nešto drugo. Na taj način ostvarujete konverzije. Nakon što ste prošli elemente on-site optimizacije, možete nastaviti s daljnjom SEO optimizacijom web stranice.

Želite profesionalnu uslugu on-site optimizacije?

Sve ovo vam se čini prekomplicirano ili želite to prepustiti profesionalcima? Atauctus nudi SEO usluge koje uključuju on-site optimizaciju web stranice. Javite se našoj SEO agenciji online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.