Off-site SEO – što raditi izvan vaše web stranice?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
5min čitanja
Što je off page seo
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

SEO optimizacija se sastoji od više vrsta, a jedna od njih je i off-site optimizacija. Off-site optimizacija je vrlo važna za rangiranje na tražilici.

Nastavite čitati vodič kako bi saznali:

  • Što je off-site optimizacija?
  • Razlika između on-site i off-site optimizacije
  • Zašto je off-site optimizacija važna?
  • Tehnike off-site optimizacije.

Ako želite da vam SEO agencija Atauctus odradi off-site optimizaciju, javite nam se online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979.

Što je off-site optimizacija?

Off-site optimizacija (poznata i kao off-page SEO) uključuje aktivnosti koje se odvijaju izvan web stranice, a utječu na rangiranje na tražilici.

Svrha off-site optimizacije je postići da tražilice i korisnici web stranicu smatraju što relevantnijom i pouzdanijom. To se može postići tako da se vaša web stranica pojavljuje na drugim web stranicama koja su također relevantne i pouzdane.

Razlika između on-site i off-site optimizacije

Glavna razlika između on-site i off-site optimizacije je da se na on-site optimizaciju može u potpunosti utjecati, dok se na off-site optimizaciju može tek djelomično utjecati.

On-site optimizacija uključuje optimizaciju elemenata na web stranici, kao što su sadržaj web stranice, naslovi web stranice, meta opisi, H naslovi, interni linkovi i slično. Važni su jer pomažu u razumijevanju vaše web stranice te poboljšavaju pozicije na tražilici. Sami možete odabrati kako će oni izgledati uzimajući u obzir preporuke SEO optimizacije.

S druge strane, off-site optimizacija uključuje optimizaciju elemenata izvan web stranice. Uključuju elemente poput izgradnje povratnih veza, dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama, prikupljanja recenzija i sl. Na njih ne možete u potpunosti utjecati jer su „prirodniji“ i uglavnom dolaze kao nagrada za kvalitetan sadržaj koji se nalazi na vašoj web stranici.

Razlika između on-site i off-site optimizacije

Zašto je off-site optimizacija važna?

Off-site optimizacija je važna jer vašu web stranicu čine iskusnijom, stručnijom, autoritativnijom i pouzdanijom (EEAT - Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness).

Jednostavno rečeno, uz off-site optimizaciju stvarate ugled na internetu, odnosno postižete da je drugima vaša web stranica, proizvod ili usluga važna.

Još je nekoliko razloga zbog čega treba voditi brigu o off-site optimizaciji:

  • poboljšava pozicije na tražilici – rezultat su kvalitetnih povratnih veza (backlinkova)
  • povećava posjećenost web stranice – što je vaša stranica vidljivija, više će je korisnika posjetiti i potencijalno se odlučiti za konverziju (kupovinu, rezervaciju, upit)
  • korisnici iz različitih izvora dolaze do vaše web stranice i potencijalno se dulje zadržavaju jer vas smatraju relevantnima.

Tehnike off-site optimizacije

Sada kada znate što je off-site optimizacija i zašto je važna, naučit ćete više o njezinim tehnikama.

Postoje brojne tehnike off-site optimizacije, a najvažnijih 5 su:

1. Gradnja linkova

Gradnja linkova je prikupljanje i stvaranje linkova na drugim web stranicama koje vode na vašu web stranicu. Takve vrste linkova se zovu povratni linkovi (backlinks). Ovo je ujedno i najvažnija tehnika.

Izgradnja linkova

Vrste povratnih linkova

Postoje dvije vrste povratnih linkova:

  • prirodni linkovi – netko vas je samostalno označio jer smatra da imate kvalitetan sadržaj
  • izgrađeni linkovi – stvarate ih na način da od nekoga tražite da vas označi te uglavnom zahtijevaju suradnju.

Za obje vrste povratnih linkova je potrebno vrijeme, a posebice kad je riječ o novoj web stranici, koja kreće od nule.

Kako graditi linkove?

Prije nego što započnete proces gradnje linkova, imajte na umu da kvaliteta povratnih linkova prednjači u odnosu na kvantitetu. Ne vrijede svi linkovi jednako. Određeni linkovi će imati veliki utjecaj, dok će drugi biti neprimjetni. Neki od načina na koje možete graditi linkove su:

  • otkrijte koje povratne linkove ima konkurencija te ih pokušajte dobiti i na vlastitoj stranici (uz pomoć SEO alata)
  • guest blogging tj. gostovanje na blogovima – pišite na tuđim blogovima tako da sebe označite kao autora, a svoju stranicu kao link
  • pokušajte dobiti link na stranicama koje se već rangiraju za ključne riječi (npr. posjedujete kuću za odmor, a portal koji je pisao o najljepšim kućama za odmor se nalazi na 5. mjestu na tražilici)
  • koristite PR kako bi se brendirali.

Sada vjerojatno mislite super, mogu prikupiti 50 linkova već danas. Nažalost, to nije tako i morate vrlo dobro razmisliti prije nego što se odlučite za određenu tehniku. Kod gradnje linkova trebate uzeti u obzir sljedeće elemente:

  • autoritet web stranice – koliko je pouzdana stranica koja će vas označiti (autoritet možete provjeriti uz pomoć SEO alata)
  • relevantnost – je li stranica koja vas označuje relevantna za vaše poslovanje (primjerice ako prodajete odjeću, dobro bi bilo da vas označe blogovi i portali koji pišu o modi, dok bi puno manji utjecaj bio da vas označi blog ili portal koji piše o hrani)
  • pozicija linka – što je link na istaknutijem mjestu, to je i njegov utjecaj veći (puno će više korisnika kliknuti na poveznicu unutar teksta, nego negdje sa strane ili na dnu stranice).

Kako izgraditi linkove

2. Marketing na društvenim mrežama

Društvene mreže su vrlo relevantne i koristi ih veliki broj korisnika koji su zainteresirani za vašu web stranicu, tj. proizvode i usluge. Upravo iz tog razloga, trebate i tamo biti prisutni. Vaš sadržaj možete dijeliti na društvenim mrežama kako bi povećali doseg i postepeno povećavali bazu korisnika. Zainteresirani korisnici će dijeliti vaš sadržaj, spominjati vas i reagirati na vaše objave. U povećanju dosega, može vam pomoći i influencer marketing, odnosno suradnja s influencerima koji će vas promovirati na društvenim mrežama. Osim toga, profili društvenih mreža se prikazuju i na tražilici. Kada korisnici traže ono što nudite, želite se pojaviti na što više mjesta, a društvene mreže vam to omogućuju.

3. Lokalni SEO

Lokalni SEO odnosi se na optimizaciju web stranice za lokalne upite. Vrlo je važna, a posebice kada korisnici moraju posjetiti vašu fizičku poslovnicu ili vi morate doći kod njih (npr. stomatolog, kozmetičarka, restoran, vodoinstalater). Preporuke za off-site optimizaciju su:

  • izradite Profil tvrtke na Google-u (Google My Business) sa svim potrebnim informacijama (označite vašu web stranicu) i prikupljajte recenzije
  • pojavljujte se u poslovnim imenicima, web direktorijima i lokalnim direktorijima koji će označiti vašu web stranicu i spomenuti ime, adresu i telefon (NAP – Name, Address, Phone)
  • pojavljujte se u lokalnim portalima
  • pišite kvalitetan sadržaj koji je povezan s vašom lokacijom, a druge web stranice će vas potencijalno linkati.

4. Recenzije

Recenzije mogu poboljšati vašu off-site optimizaciju. Možete koristiti sljedeće preporuke:

  • zamolite korisnike da vam ostave recenziju (prioritet Profil tvrtke na Google-u)
  • odgovarajte na recenzije (čak i na one negativne, tako da obrazložite što se dogodilo)
  • ne plaćajte recenzije, već one moraju biti prirodne.

  Ostavljanje recenzija na Profilu tvrtke

5. Spominjanje brenda

Nemojte se obeshrabriti ako vas netko spomene, a ne označi vašu web stranicu. Spominjanje također ima utjecaj jer daje signal tražilici da korisnici pričaju o vama. To može biti kroz različite komentare, forume, članke i slično. Vrijedi napomenuti kako je off-site optimizacija dugoročan proces i nikad ne prestaje. Iskoristite navedene tehnike i primijenite ih na svojoj web stranici.

Atauctus zna kako odraditi off-site optimizaciju

Nemate dovoljno vremena ili znanja za provesti spomenute korake? Nema problema, mi vam stojimo na raspolaganju. Atauctus vam pruža profesionalne usluge s kojima ćete postići vrhunske rezultate. Pošaljite nam upit ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i saznajte više o našim SEO uslugama.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.