E-MAIL (NEWSLETTER) MARKETING

Prezentirajte proizvode i usluge postojećim i budućim klijentima uz pomoć newslettera. Ostvarite interakciju s korisnicima i povećajte profit.

ŠTO JE E-MAIL MARKETING?

E-mail marketing jedan je od najpoznatijih kanala internet marketinga, koji se odnosi na slanje komercijalnih poruka grupi ljudi putem e-maila. Svaka osoba koja se aktivno služi internetom ima svoj e-mail, a vrlo često ga provjerava i više puta dnevno. Za razliku od klasične pošte, e-mail marketing je puno jeftiniji i moguće ga je poslati u točno određeno vrijeme – a korisnik će ga većinom pročitati odmah ili vrlo brzo, za razliku od dugog čekanja dostave ili situacije u kojoj neće ni primiti dostavu. Puno je lakše doći do podataka korisnika, jer je dovoljna samo e-mail adresa, za razliku od imena i prezimena, adrese i drugih osobnih podataka te je mjerljiv – točno se zna tko je pročitao e-mail, koliko puta je ponovno ušao, što je klikao, je li obavio kupnju itd. No, problem predstavlja činjenica da se e-mail marketing ne može slati bilo kome, već osoba mora dati i odobrenje, odnosno postati pretplatnik.

Newsletter pretplatnici

Kako bi se uopće započelo s newsletter marketingom, potrebni su pretplatnici. Potrebno je poštovati pravila vezana uz komunikaciju putem elektroničke pošte te zaštitu korisničkih podataka (GDPR).
Pretplatnike je moguće steći na različite načine, a neki od njih su: putem web stranice (na web stranici s gumbom prijavi se ili kako bi korisnici dobili nešto zauzvrat – kod za popust, besplatnu e-knjigu, članak, nagradu ili ekskluzivne vijesti), na opt-in stranici (stranica koja je napravljena s ciljem da se na njoj ostavi e-mail korisnika, a do nje se može doći klikom na banner ili neki gumb na stranici), društvene mreže (objavljivanjem nagradnih igara za čije sudjelovanje korisnici moraju ostaviti e-mail adrese, objavama s poveznicom koje vode na opt-in stranicu ili izradom posebnog odjeljka namijenjenog newsletteru), 
osobno prikupljanje (sajmovi, konferencije, sastanci, ispunjavanje formulara). Prikupljanje newslettera je kontinuirani proces koji nikad ne završava, već se redovito provodi kako bi se ostvarili što kvalitetniji rezultati.

newsletter pretplatnici
izrada newslettera

Izrada newslettera

Nakon što postoji baza pretplatnika, moguće je započeti s izradom newslettera. Važno je odrediti koja vrsta newslettera se želi slati: promotivni e-mail (popusti, nagrade, novi proizvodi), transakcijski e-mail (zahvala za kupovinu u kojem se predlažu slični proizvodi, nude popusti ili nešto treće), e-mail dobrodošlice (zahvala za pretplatu na newsletter u kojoj se daje kod za popust, e-knjiga ili nešto treće) te povremeni newsletter koji je namijenjen određenoj ciljnoj skupini.

CIJENA IZRADE NEWSLETTER KAMPANJE

Izrada 1 newsletter kampanje iznosi 1.500 kn + PDV. Ova naknada je jednokratna te je planirana na mjesečnoj razini, ali ako postoji prostor za više newslettera mjesečno, tada se izrađuje posebna ponuda.

Zašto angažirati baš nas za e-mail marketing?

Zato što želite biti profesionalni i pružiti kvalitetan dizajn i sadržaj svog poduzeća. Priprema i izrada newslettera nisu jednostavni te su potrebna brojna istraživanja, ali i ideja kako bi se došlo do konačnog rješenja. Također, MailChimp sustav ima brojne karakteristike koje nisu poznate široj javnosti te je potrebno vrijeme za svladavanje istih. Također, pružit ćemo Vam podršku u izradi posebnih dijelova web stranice i društvenih mreža za prikupljanje newslettera, kako biste stvorili kvalitetnu bazu i iskoristili puni potencijal koji e-mail marketing pruža!

Bilo da je riječ o starim, sadašnjim ili potencijalnim kupcima, ovi korisnici su zaista zainteresirani za Vaše proizvode jer su dali dozvolu da im šaljete e-mailove. Informirajte ih o temama koje su im relevantne, kako ne bi izgubili interes za praćenje.

Predstavite svoje proizvode i usluge korisnicima putem newslettera te ih preusmjerite na web stranicu kako bi obavili kupovinu ili pročitali informacije. E-mail marketing nema dodatnih troškova oglašavanja te se ne morate natjecati s konkurencijom koja plaća više za prikazivanje oglasa.

Vaši newsletteri odraz su Vašeg poslovanja te mogu postati nešto po čemu Vas korisnici prepoznaju. Također, poduzeće koje redovito šalje newslettere se doima profesionalnim i vodi brigu o svojim kupcima.

PROCES IZRADE NEWSLETTERA

1. UVODNI SASTANAK

Opišite nam svoje poduzeće, poslovanje te proizvode ili usluge, kako bismo zajednički definirali koje ciljeve želimo postići. Važno je odrediti koliko često je potrebno slati newslettere i kakvi će oni biti, kako bismo Vam napravili ponudu za određeno razdoblje.

2. Analiza tržišta i konkurencije,
izrada plana i e-mail strategije

Prije izrade newslettera, potrebno je istražiti tržište i analizirati konkurenciju: koliko su prisutni na internetskom tržištu, imaju li svoje newslettere, prikupljaju li ih na web stranici, društvenim mrežama i drugim kanalima. Sukladno saznanjima, izrađuje se plan i definira e-mail strategija za razdoblje od mjesec dana. Nema smisla zamarati osobe nečim što nije povezano ili nema nikakvu svrhu za Vaše poslovanje. Preporučuje se minimalno jedan newsletter mjesečno, a ako postoji dovoljno sadržaja onda najviše jednom tjedno, osim u slučaju izrazito velikih poduzeća, kada je moguće i češće.

3. Izrada i objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama

Za newsletter oglašavanje koristimo MailChimp, najpopularniju platformu za e-mail marketing, koja nudi brojne mogućnosti.

Određivanje publike – izrađujemo bazu e-mail pretplatnika s njihovim informacijama, kako bi korisnike mogli razvrstati po različitim karakteristikama i interesima (npr. slanje newslettera samo publici iz jednog grada). Pretplatnike unosimo ručno ili je dodajemo kao bazu korisnika. Kako bi newsletter postigao uspjeh, potrebno je što kvalitetnije definirati publiku kojoj je namijenjen.

Dizajn i sadržaj newslettera – najzahtjevniji su proces. Newsletter započinje predzaglavljem u kojem se nalazi logo i osnovne informacije o pošiljatelju, a zatim slijedi zaglavlje u kojem je naslov i kratak uvod u sadržaj. Potom slijedi sadržaj s tekstom, fotografijama, videozapisima, tablicama, grafikonima i slično. Vrlo je važno definirati kome se obraća i kojim tonom, a sukladno tome prilagoditi stil pisanja. U ovom dijelu nalaze se i pozivi na akciju s gumbima koji vode na web stranicu, preuzimanje dokumenta ili nešto drugo. 

Newsletter završava zaglavljem, gdje se nalaze osnovne informacije o poduzeću (npr. adresa, broj telefona, linkovi društvenih mreža) te mora sadržavati link na kojem se korisnici mogu odjaviti s liste pretplatnika. Dizajn newslettera mora biti u skladu s vizualnim identitetom poduzeća, uključujući korporativne boje, fontove i sličnost s web stranicom. Treba voditi brigu i o responzivnom web dizajnu jer korisnici koriste različite e-mail servise, preglednike i uređaje prilikom čitanja e-maila.

Slanje newslettera – za poslati newsletter nije dovoljno kliknuti samo pošalji kao kod klasičnog e-maila, već je potreban puno duži proces. Prije svega, potrebno je odrediti kome se e-mail šalje – svim pretplatnicima ili određenoj ciljnoj skupini ovisno o sadržaju e-maila. Zatim, određuje se tko šalje e-mail – poduzeće ili osoba u poduzeću koja je zadužena za newsletter marketing. Primatelj može primiti univerzalni ili personalizirani e-mail. Ljudi vole kad im se personalizirano obraća, a moguće je odabrati oslovljavanje s imenom, prezimenom, titulom ili nekim drugim nazivom. Nakon toga, potrebno je odrediti naslov i opis e-maila koji će pretplatnicima pisati prije nego što otvore e-mail. Naslov može imati najviše 150 znakova, no preporučuje se maksimalno 10 riječi i do 60 znakova. Opis može biti malo duži, no najviše 150 znakova. Nakon što su uneseni podaci i pripremljen dizajn, može se poslati testni e-mail kako bi se mogao pregledati s različitih preglednika i uređaja, ali i kako bi klijent mogao vidjeti konačan izgled i predložiti eventualne korekcije. Zatim slijedi slanje newslettera, koje se može zakazati u određeno vrijeme (ovisno o cilju) ili se može poslati odmah, što traje od par minuta do 2 sata za velike baze pretplatnika.

4. Praćenje i optimiziranje newslettera

Nakon slanja newslettera kreće se s praćenjem rezultata. Tako se može saznati koliko je korisnika otvorilo newsletter, koliko ih je kliknulo na linkove, tko se otpretplatio, koliko ih je obavilo kupovinu i druge elemente. Sukladno tome, uređujemo bazu pretplatnika te uklanjamo e-mailove koji su neispravni ili imaju određene probleme s primanjem newslettera.

5. Mjesečno izvještavanje i prijedlozi

Na kraju mjeseca šaljemo konačne rezultate koji su ostvareni s newsletter marketingom. Predlažemo područja koja se mogu uključiti u idući period ili ono što je moguće poboljšati. Važno je napomenuti kako je vrlo važno povećavati bazu pretplatnika jer će se tako postizati i bolji rezultati. Postoji prostor i za A/B testiranje e-mailova, odnosno koji newsletter će ostvariti bolje rezultate.

ČESTA PITANJA

U uslugu e-mail marketinga uključeni su: uvodni sastanak, istraživanje tržišta i analiza konkurencije te izrada plana i e-mail strategije, izrada liste pretplatnika, izrada i slanje newslettera, praćenje i optimiziranje newslettera te mjesečno izvještavanje i prijedlozi za poboljšanja.

Postoje promotivni, transakcijski, e-mail dobrodošlice te povremeni newsletter, a odabir vrste ovisi o Vašim ciljevima. Nije isto želite li čestitati rođendan Vašem kupcu ili ga podsjetiti da sljedeći vikend imate veliko sniženje. Upravo iz tog razloga, ključno je planiranje i e-mail strategija kako se korisnike ne bi opterećivalo irelevantnim sadržajem ili s previše sadržaja koji nema svrhu.

Okvirno vrijeme izrade newslettera je 5 radnih dana, no ovisi o zahtjevnosti istraživanja tržišta i konkurencije te zahtjevnosti dizajna i sadržaja.