Kako vidjeti Facebook i Instagram oglase konkurencije?

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor
Ažurirano: 23 prosinca, 2025
6min čitanja
Kako vidjeti Facebook oglase konkurenata
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Pregled Facebook i Instagram oglasa konkurencije praktičan je način da dobijete uvid u to kako drugi u vašoj industriji komuniciraju, što oglašavaju i na koje publike ciljaju.

Umjesto da kampanje planirate naslijepo, možete vidjeti koje vrste oglasa su aktivne, kakve se ponude i poruke najčešće pojavljuju te koliko često ih mijenjaju. Na temelju tih informacija lakše je prilagoditi vlastitu strategiju oglašavanja i donijeti konkretnije odluke o budžetu, formatima i kreativama.

Što je Facebook Ad Library (Galerija oglasa)?

Facebook Ad Library, odnosno Galerija oglasa, besplatan je Meta alat koji omogućuje pregled svih oglasa koji se prikazuju na: Facebooku, Instagramu, Messengeru i Audience Networku.

Putem Galerije oglasa možete:

  • pretraživati oglase po nazivu oglašivača ili ključnim riječima
  • filtrirati oglase po državi i kategoriji
  • vidjeti aktivne i nedavno neaktivne oglase
  • otvoriti svaki oglas i provjeriti dodatne informacije o njemu.

Da biste mogli koristiti Galeriju oglasa, morate biti prijavljeni na svoj Facebook profil.

Kako vidjeti Facebook i Instagram oglase konkurencije u Galeriji oglasa?

Potrebno je napraviti nekoliko koraka:

1. Otvorite Ad Library (Galeriju oglasa)

Najbrži način je otvoriti direktno Ad Library.

Druga opcija je da u Facebook tražilicu upišete “Facebook Ad Library” i odaberete službenu opciju „Facebook Ad Library“ koja se pojavi pri vrhu rezultata.

Facebook Ad Library preko tražilice

Nakon toga ćete vidjeti početni ekran s kratkim objašnjenjem i poljem za pretraživanje oglasa.

Facebook Galerija oglasa

2. Odaberite državu i kategoriju oglasa

Prije nego što krenete tražiti konkurente, potrebno je postaviti osnovne filtre:

Država - u padajućem izborniku odaberite zemlju u kojoj želite vidjeti oglase (npr. Hrvatska).

Facebook Galerija oglasa odabir države

Kategorija oglasa - možete birati između:

  • Svi oglasi
  • Stanovanje
  • Zaposlenje
  • Financijski proizvodi i usluge.

Ako želite klasične prodajne ili brand kampanje, u većini slučajeva dovoljno je ostaviti opciju “Svi oglasi”.
Facebook Galerija oglasa odabir kategorije oglasa

3. Upišite naziv konkurenta i otvorite njegov profil u Galeriji oglasa

U polje za pretraživanje upišite naziv konkurentske tvrtke ili brenda. Dok tipkate, ispod će se pojaviti popis oglašivača. Odaberite onog kojeg želite analizirati.

Primjerice, upišete li Atauctus i kliknete na rezultat, otvorit će vam se ovaj pregled:

Facebook Galerija oglasa - Atauctus

Na vrhu ćete vidjeti dvije kartice:

Oglasi - kartica s ukupnim brojem oglasa i pregledom svih aktivnih / nedavno neaktivnih kampanja.

Oglasi u Facebook Galeriji oglasa

Informacije - kartica s dodatnim podacima o oglašivaču: povezane stranice i korisnički računi, povijest stranice, organizacije koje upravljaju stranicom i lokacije ljudi koji vode stranicu.

Informacije o oglašivaču u Facebook Galeriji oglasa

Po zadanim postavkama prikazuju se samo aktivni oglasi. To je označeno filterom “Aktivni oglasi”.

Aktivni oglasi Facebook galerija oglasa

Ako uklonite taj filter (klikom na „x“ pokraj statusa aktivnosti), prikazat će se i oglasi koji više ne traju, ali su bili aktivni. To je korisno kada želite vidjeti što je konkurencija testirala ili oglašavala u prethodnim kampanjama.

Pomaknite se prema dolje kako biste pregledali sve oglase. Svaki se prikazuje u obliku kartice s osnovnim informacijama: tekst, vizual, format i kratki sažetak.

Atauctus oglasi u Facebook Galeriji oglasa

4. Otvorite detalje i filtrirajte prikaz oglasa

Za svaki oglas možete otvoriti dodatne informacije tako da kliknete na „Pogledajte pojedinosti o oglasu“. Tada se otvara prošireni prikaz u kojem možete vidjeti, između ostalog:

  • razdoblje prikazivanja oglasa
  • na kojim se platformama prikazivao (Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network)
  • podatke o transparentnosti u EU-u
  • više o oglašivaču (tko upravlja stranicom, tko plaća oglase itd.).

Atauctus pojedinosti o oglasu Facebook Galerija oglasa

Dodatno, sve oglase možete filtrirati prema:

  • Jeziku - primjerice, samo oglasi na hrvatskom jeziku
  • Platformama - npr. samo Instagram oglasi ili samo Facebook feed
  • Vrsti medijskog sadržaja - slike, video, karuseli…
  • Statusu aktivnosti - aktivni, neaktivni, svi
  • Datumima - period u kojem su se oglasi prikazivali.

Na taj način lako izdvojite, primjerice, samo video oglase konkurencije na Instagramu u posljednjih mjesec dana.

Filtri u Facebook oglasima

Što sve možete saznati analizirajući oglase konkurenata?

Analiza oglasa konkurenata donosi brojne prednosti, kao što su:

Usporedba strategije s konkurentima

Kada vidite na kojim platformama se konkurenti oglašavaju (Facebook, Instagram) lakše možete procijeniti propuštate li neki format ili publiku. Ako svi u vašoj industriji rade video oglase, a vi imate samo statične vizuale, to je jasan signal da treba testirati nešto novo.

Ideje za poruke, ponude i pozive na akciju

Kroz oglase konkurencije lako možete pokupiti inspiraciju za:

  • naslove oglasa - kako započinju rečenice, što naglašavaju
  • ponude - popusti, besplatna dostava, probna razdoblja, povrat novca
  • pozive na akciju (CTA) - „Saznajte više“, „Rezervirajte termin“, „Kupite odmah“…

Ne znači da trebate kopirati njihove poruke, ali možete vidjeti što se često ponavlja i prilagoditi to svojoj komunikaciji.

Dizajn i kreativna rješenja

Pogledajte kako izgledaju vizuali i video oglasi:

  • koje boje dominiraju
  • koriste li fotografije, ilustracije ili stock vizuale
  • ima li na vizualu tekst i koliko
  • kako izgleda brendiranje (logo, font, stil).

To vam pomaže da odlučite želite li se uklopiti u postojeći vizualni obrazac ili svjesno “iskočiti” i biti drugačiji.

Ciljanje publike: dob, spol i lokacija

Iako Ad Library ne prikazuje detaljne postavke targetiranja, iz samih oglasa i poruka možete dosta zaključiti.

Dob - npr. oglas koji jasno spominje umirovljenike ili prikazuje stariju publiku daje naslutiti na koga je kampanja usmjerena.

Primjer: Tommy - oglas s popustom za umirovljenike

Tommy Facebook oglas popust za umirovljenike

Spol - ako je vizual, poruka ili ponuda jasno usmjerena ženama, vjerojatno je publika sužena po spolu.

Primjer: Ljekarna Vaše zdravlje - oglas za ružičasti listopad s popustom

Ljekarne Vaše zdravlje Facebook oglas

Geografski podaci - oglasi za lokalne akcije (grad, kvart, regija) daju dobar uvid u to gdje se konkurent najviše oglašava. Također mogu biti i nacionalne, regionalne ili međunarodne kampanje.

Primjer: Knjižara Znanje u Dugom Selu - lokalna kampanja

Facebook oglas Knjižara Znanje Dugo Selo

Na temelju tih informacija možete procijeniti pokrivate li iste segmente ili vam možda bježe određene publike koje konkurencija aktivno cilja.

Poruke, pozicioniranje i benefiti

Analizom tekstova u oglasima možete vidjeti na čemu konkurenti grade svoju vrijednost:

  • naglašavaju li više cijenu, kvalitetu, brzinu isporuke ili korisničku podršku
  • predstavljaju li se kao premium ili povoljnija alternativa
  • stavljaju li fokus na značajke proizvoda ili na rezultate za korisnika.

To vam pomaže da jasnije definirate vlastito pozicioniranje i ne komunicirate isto što i svi ostali.

Promocije, popusti i posebne ponude

U Galeriji oglasa jasno se vidi kada konkurencija:

  • uvodi sezonske popuste
  • nudi pakete proizvoda/usluga
  • pokreće akcije s ograničenim trajanjem.

Primjer: Harvey Norman - oglas s popustom na Bosch asortiman

Harvey Norman Facebook oglas

Ako pratite takve kampanje, možete bolje planirati vlastiti promotivni kalendar, izbjeći preklapanja ili pak strateški iskoristiti trenutak kad nitko drugi ne komunicira akcije.

Trajanje kampanja i ritam oglašavanja

Iz datuma prikazivanja lako uočite:

  • rade li konkurenti kratke kampanje (par dana ili tjedan dana)
  • imaju li dugoročne, stalne kampanje koje se prikazuju mjesecima
  • koliko često mijenjaju vizuale i poruke.

To vam daje okvir koliko dugo otprilike vrijedi testirati vlastite oglase prije nego ih “ugasite” ili osvježite.

Sezonski trendovi i važni datumi

Kada pogledate oglase kroz dulje razdoblje, vidjet ćete sezonske obrasce:

  • božićne i novogodišnje kampanje
  • ljetne i zimske rasprodaje
  • posebne dane (Valentinovo, Black Friday, Majčin dan…).

Primjer: Notino - oglas s božićnim popustom

Notino Facebook oglas božićni pokloni

To vam pomaže da na vrijeme pripremite svoje oglase umjesto da u zadnji tren reagirate na tržišna zbivanja.

Pretvorite oglase konkurencije u svoju prednost

Facebook Ad Library jedan je od najjednostavnijih načina da u nekoliko klikova dobijete uvid u Facebook i Instagram oglase konkurenata. Ako ga koristite redovito, dobit ćete jasniju sliku:

  • koje poruke i formati dominiraju u vašoj niši
  • što konkurenti testiraju i mijenjaju
  • gdje se otvara prostor da budete drugačiji.

Umjesto da “pogađate” što funkcionira, krenite od onoga što već vidite u Galeriji oglasa i pametnije planirajte vlastite kampanje.

Ako želite da za vas odradimo analizu oglasa konkurencije, slobodno nam se javite online ili na +385 99 368 6979 za usluge Facebook i Instagram oglašavanja.

Profile image
Josip Ukalović
Vlasnik i direktor

Josip Ukalović je vlasnik i direktor agencije za digitalni marketing Atauctus s više od 7 godina iskustva. Specijaliziran je za Google oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama. Izrađuje kampanje koje klijentima pomažu povećati online vidljivost i poboljšati poslovne rezultate.

Podijeli s drugima
Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.