Pregled Facebook i Instagram oglasa konkurencije praktičan je način da dobijete uvid u to kako drugi u vašoj industriji komuniciraju, što oglašavaju i na koje publike ciljaju.
Umjesto da kampanje planirate naslijepo, možete vidjeti koje vrste oglasa su aktivne, kakve se ponude i poruke najčešće pojavljuju te koliko često ih mijenjaju. Na temelju tih informacija lakše je prilagoditi vlastitu strategiju oglašavanja i donijeti konkretnije odluke o budžetu, formatima i kreativama.
Facebook Ad Library, odnosno Galerija oglasa, besplatan je Meta alat koji omogućuje pregled svih oglasa koji se prikazuju na: Facebooku, Instagramu, Messengeru i Audience Networku.
Putem Galerije oglasa možete:
Da biste mogli koristiti Galeriju oglasa, morate biti prijavljeni na svoj Facebook profil.
Potrebno je napraviti nekoliko koraka:
Najbrži način je otvoriti direktno Ad Library.
Druga opcija je da u Facebook tražilicu upišete “Facebook Ad Library” i odaberete službenu opciju „Facebook Ad Library“ koja se pojavi pri vrhu rezultata.
Nakon toga ćete vidjeti početni ekran s kratkim objašnjenjem i poljem za pretraživanje oglasa.
Prije nego što krenete tražiti konkurente, potrebno je postaviti osnovne filtre:
Država - u padajućem izborniku odaberite zemlju u kojoj želite vidjeti oglase (npr. Hrvatska).
Kategorija oglasa - možete birati između:
Ako želite klasične prodajne ili brand kampanje, u većini slučajeva dovoljno je ostaviti opciju “Svi oglasi”.
U polje za pretraživanje upišite naziv konkurentske tvrtke ili brenda. Dok tipkate, ispod će se pojaviti popis oglašivača. Odaberite onog kojeg želite analizirati.
Primjerice, upišete li Atauctus i kliknete na rezultat, otvorit će vam se ovaj pregled:
Na vrhu ćete vidjeti dvije kartice:
Oglasi - kartica s ukupnim brojem oglasa i pregledom svih aktivnih / nedavno neaktivnih kampanja.
Informacije - kartica s dodatnim podacima o oglašivaču: povezane stranice i korisnički računi, povijest stranice, organizacije koje upravljaju stranicom i lokacije ljudi koji vode stranicu.
Po zadanim postavkama prikazuju se samo aktivni oglasi. To je označeno filterom “Aktivni oglasi”.
Ako uklonite taj filter (klikom na „x“ pokraj statusa aktivnosti), prikazat će se i oglasi koji više ne traju, ali su bili aktivni. To je korisno kada želite vidjeti što je konkurencija testirala ili oglašavala u prethodnim kampanjama.
Pomaknite se prema dolje kako biste pregledali sve oglase. Svaki se prikazuje u obliku kartice s osnovnim informacijama: tekst, vizual, format i kratki sažetak.
Za svaki oglas možete otvoriti dodatne informacije tako da kliknete na „Pogledajte pojedinosti o oglasu“. Tada se otvara prošireni prikaz u kojem možete vidjeti, između ostalog:
Dodatno, sve oglase možete filtrirati prema:
Na taj način lako izdvojite, primjerice, samo video oglase konkurencije na Instagramu u posljednjih mjesec dana.
Analiza oglasa konkurenata donosi brojne prednosti, kao što su:
Kada vidite na kojim platformama se konkurenti oglašavaju (Facebook, Instagram) lakše možete procijeniti propuštate li neki format ili publiku. Ako svi u vašoj industriji rade video oglase, a vi imate samo statične vizuale, to je jasan signal da treba testirati nešto novo.
Kroz oglase konkurencije lako možete pokupiti inspiraciju za:
Ne znači da trebate kopirati njihove poruke, ali možete vidjeti što se često ponavlja i prilagoditi to svojoj komunikaciji.
Pogledajte kako izgledaju vizuali i video oglasi:
To vam pomaže da odlučite želite li se uklopiti u postojeći vizualni obrazac ili svjesno “iskočiti” i biti drugačiji.
Iako Ad Library ne prikazuje detaljne postavke targetiranja, iz samih oglasa i poruka možete dosta zaključiti.
Dob - npr. oglas koji jasno spominje umirovljenike ili prikazuje stariju publiku daje naslutiti na koga je kampanja usmjerena.
Primjer: Tommy - oglas s popustom za umirovljenike
Spol - ako je vizual, poruka ili ponuda jasno usmjerena ženama, vjerojatno je publika sužena po spolu.
Primjer: Ljekarna Vaše zdravlje - oglas za ružičasti listopad s popustom
Geografski podaci - oglasi za lokalne akcije (grad, kvart, regija) daju dobar uvid u to gdje se konkurent najviše oglašava. Također mogu biti i nacionalne, regionalne ili međunarodne kampanje.
Primjer: Knjižara Znanje u Dugom Selu - lokalna kampanja
Na temelju tih informacija možete procijeniti pokrivate li iste segmente ili vam možda bježe određene publike koje konkurencija aktivno cilja.
Analizom tekstova u oglasima možete vidjeti na čemu konkurenti grade svoju vrijednost:
To vam pomaže da jasnije definirate vlastito pozicioniranje i ne komunicirate isto što i svi ostali.
U Galeriji oglasa jasno se vidi kada konkurencija:
Primjer: Harvey Norman - oglas s popustom na Bosch asortiman
Ako pratite takve kampanje, možete bolje planirati vlastiti promotivni kalendar, izbjeći preklapanja ili pak strateški iskoristiti trenutak kad nitko drugi ne komunicira akcije.
Iz datuma prikazivanja lako uočite:
To vam daje okvir koliko dugo otprilike vrijedi testirati vlastite oglase prije nego ih “ugasite” ili osvježite.
Kada pogledate oglase kroz dulje razdoblje, vidjet ćete sezonske obrasce:
Primjer: Notino - oglas s božićnim popustom
To vam pomaže da na vrijeme pripremite svoje oglase umjesto da u zadnji tren reagirate na tržišna zbivanja.
Facebook Ad Library jedan je od najjednostavnijih načina da u nekoliko klikova dobijete uvid u Facebook i Instagram oglase konkurenata. Ako ga koristite redovito, dobit ćete jasniju sliku:
Umjesto da “pogađate” što funkcionira, krenite od onoga što već vidite u Galeriji oglasa i pametnije planirajte vlastite kampanje.
Ako želite da za vas odradimo analizu oglasa konkurencije, slobodno nam se javite online ili na +385 99 368 6979 za usluge Facebook i Instagram oglašavanja.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.