Privlačenje pažnje vaše ciljane publike je ključno za uspjeh vaše marketinške strategije. Iz tog razloga, infografike postaju nezaobilazan alat koji omogućuje efikasno prenošenje složenih informacija na jasan i privlačan način.
Kroz ovaj vodič saznat ćete:
Ako su vam potrebne naše usluge sadržajnog marketinga, možete nas kontaktirati online ili nazvati na +385 (0)99 368 6979.
Infografika predstavlja vizualno prikazivanje informacija, podataka ili znanja koje kombinira tekstualne i slikovne elemente kako bi se informacije prezentirale na pregledan, jasan i privlačan način. Dio je sadržajnog marketinga.
Zadatak je infografike, informacijama koje se prezentiraju određenoj publici, dodati elemente poput grafikona, dijagrama, ilustracija, ikona, naslova, tekstualnog objašnjenja i drugih vizualnih elemenata kako bi čitateljima omogućili njihovo lakše razumijevanje, procesuiranje i memoriranje.
Internet kao globalna računalna mreža sadrži veliku količinu podataka i informacija. Međutim, vrijeme pažnje i koncentracije jednog korisnika je sve kraće. Istraživanje Googlea pokazuje kako 53 % korisnika napusti internetsku stranicu kojoj je potrebno više od tri sekunde za učitavanje.
Iz tog razloga, zadatak infografike upravo je zadržavanje pažnje tj. pružanje odgovarajućih informacija unutar vremena koncentracije. Osim što privlače pažnju, infografike olakšavaju brzo razumijevanje i pamćenje ključnih poruka.
Kada govorimo o korisnicima na internetu, njihovo psihološko ponašanje tijekom čitanja teksta može biti ključni faktor u oblikovanju korisničkog iskustva na web stranici. Ljudi su skloni brzom pregledavanju i konzumiranju informacija na internetu, što ima značajan utjecaj na njihovo razumijevanje i pamćenje. Korisnici na web stranici često skeniraju tekst umjesto da ga detaljno čitaju, prolaze kroz njega brzo, tražeći ključne riječi, naslove ili informacije koje ih zanimaju.
S druge strane, kada se tekst kombinira s vizualnim sadržajem poput infografika, tada se stvara učinkovitije iskustvo korisnika. Mnoge studije su pokazale da ljudi imaju tendenciju boljeg memoriranja informacija kada su one prikazane vizualno te je mozak takve informacije sposoban zadržati duže vrijeme. Zbog toga, izrazito je bitna raznolikost digitalnog sadržaja u smislu različitog oblika prenošenja informacija.
Infografike su popularan sadržaj i na društvenim mrežama jer su vizualno atraktivne i informativne. Kada korisnici dijele vaše infografike s drugima, to može povećati svijest o vašem brendu i dovesti nove korisnike na vašu web stranicu. Također, ako vaša infografika pruža korisne informacije ili zanimljiv sadržaj, druge web stranice mogu podijeliti vašu infografiku i linkati ju kao izvor.
Povećanje broja kvalitetnih povratnih veza (backlinkova) može poboljšati vaše SEO rezultate. Kvalitetno izrađena infografika potiče na interakciju s vašim sadržajem kada korisnici kliknu na infografiku, kako bi na primjer povećali ili pregledali detalje. To omogućuje dulje zadržavanje korisnika na web stranici, što tražilicama signalizira da je vaš sadržaj relevantan i koristan te poboljšava vašu rangiranost.
Kada korisnik brže razumije prednosti vašeg proizvoda ili usluge putem infografike, veća je vjerojatnost da će se odlučiti za akciju poput kupovine ili poslati upit vezan za uslugu. Stoga, infografike nisu samo sredstvo za informiranje, već i snažno oružje za poticanje korisnika na konverziju.
Raznolikost infografika pruža fleksibilnost u prenošenju različitih vrsta informacija na jasan i pregledan način. U nastavku možete pročitati detaljno opisane različite vrste infografika uključujući njihovu svrhu, karakteristike i primjene.
Statističke infografike koriste se za vizualno prikazivanje statističkih podataka ili brojeva. Ove infografike mogu uključivati različite vrste grafikona poput stupčastih, kružnih i linijskih, kako bi se jasno prikazale distribucije podataka. Također, osim grafikona mogu biti u obliku tablica, dijagrama ili u nekom drugom vizualnom elementu prikazane na jasan i pregledan način.
Informativne infografike najbolje su za komuniciranje novog sadržaja ili specijaliziranog koncepta. Takva infografika izrađena je na jasan i pregledan način kako bi se čitateljima omogućio detaljan prikaz informacija. Cilj informativne infografike je educirati ili informirati čitatelje o određenim kompleksnim temama na razumljiv način.
Ova vrste infografike često se koristi u novinarstvu, obrazovanju, znanstvenim istraživanjima, marketinškim kampanjama i drugim područjima gdje je potrebno učinkovito prenošenje informacija. Može biti prikazana u obliku grafikona, tablica, dijagrama, ilustracija i drugih elemenata koji pomažu u razumljivom načinu prezentacije određenih informacija.
Infografike vremenske trake koriste se za prikazivanje kronološkog niza događaja ili procesa. Najbolja je vrsta infografike za prikazivanje povijesti, isticanje važnih datuma ili važnih događaja (na primjer, vremenska linija projekta ili procesa od osnutka do razvoja tvrtke). Uključuju vremensku liniju ili traku koja omogućuje vizualno prikazivanje informacija na jasan i pregledan način.
Procesne infografike posebno su korisne kada je potrebno objasniti složene procese ili postupke na jasan i razumljiv način. Obično uključuju ilustracije i ikone koje predstavljaju svaki korak određenog procesa. Većina procesnih infografika prati izravni tok od vrha prema dolje ili slijeva na desno označavajući korake brojevima.
Geografske infografike uključuju prikazivanje podataka na geografskoj karti. Kada želite vizualizirati podatke lokacije, demografske podatke ili velike količine podataka, geografska infografika najbolji je izbor. Koristi se kartografski grafikon u različitim bojama, simbolima i oblicima za vizualno privlačnije prikazivanje informacija.
Edukativne infografike koriste se za pružanje edukativnih i obrazovnih informacija ili objašnjenja o određenoj temi. Koriste se u obrazovne svrhe ili u edukativnim kontekstima gdje pomažu u prenošenju informacija na jasan i privlačan način sadržavajući ilustracije, grafikone, dijagrame ili tekstualna objašnjenja.
Popisne infografike koriste se za vizualno prikazivanje popisa ili nabrajanja informacija. Uključuju razne simbolične ikone, numeričke vrijednosti ili tekstualne opise. Ova vrsta infografike često se koristi kada je potrebno prikazati više stavki ili podataka na pregledan način. Korisno je uključivati privlačne elemente dizajna kako biste olakšali apsorpciju informacija i omogućili čitateljima lakše upijanje informacija.
Životopisne infografike koriste se za vizualno prikazivanje životopisa ili biografija. Odličan su način za kreativno isticanje na tržištu. Uključuje informacije o obrazovanju, radnom iskustvu, vještinama ili postignućima te se često koristi u svrhu promocije ili prijavljivanja na poslove. Ovakva infografika izvrstan je vizualni element koji odražava profesionalnost i kreativnost.
Organizacijske infografike koriste se za prikazivanje organizacijske strukture unutar organizacije. Na taj način jasno se prikazuju razine upravljanja, odnosi između različitih odjela ili funkcije unutar organizacije. Mogu uključivati dijagrame, tablice ili slične ilustracije.
Hijerarhijske infografike slične su organizacijskim infografikama. Koriste se u svrhu prikazivanja hijerarhije ili strukture, ali ne nužno unutar organizacije. Hijerarhije se obično koriste za prikazivanje informacija, potkategorija unutar nekog područja ili nekog drugog sustava koji ima hijerarhijsku strukturu. Najpoznatiji primjer takve infografike je Maslowljeva hijerarhija potreba.
Usporedne infografike koriste se u svrhu uspoređivanja različitih elemenata ili opcija kako bi pomogle čitateljima u donošenju odluka. Posebno su korisne kada je potrebno vizualno prikazati razlike ili sličnosti između više opcija.
Bez obzira na razinu vašeg iskustva u izradi infografika, postoji nekoliko popularnih platformi i softvera koji vam mogu pomoći u stvaranju sjajnih infografika. Ako ste početnik, korištenje online alata je fantastično mjesto za izradu uspješne infografike.
Osim vizualne atraktivnosti, kvalitetna infografika mora biti i više od toga. Donosimo vam nekoliko ključnih savjeta koji će vam pomoći privući pažnju i angažirati publiku.
Svaka infografika mora sadržavati jasnu i jednostavnu poruku koju želite prenijeti publici. Prije samog dizajna, potrebno je razmisliti o temi, vrsti i cilju infografike.
Potrebno je da dizajn infografike bude vizualno privlačan i funkcionalan. Koristite boje, fontove i grafike koje odgovaraju vašem brendu i samoj temi infografike. Obratite pažnju na sadržaj, kako bi bio razumljiv i čitljiv.
Preporučljivo je dodati animirane elemente ili grafikone koji se mogu filtrirati jer mogućnost za istraživanje dodatnih informacija može znatno poboljšati interakciju s korisnicima i povećati angažman publike na vašoj web stranici.
Previše informacija može lako zbuniti publiku. Izaberite ključne podatke koji se odnose na vašu poruku te koristite samo relevantne, točne i lako razumljive informacije.
Na kraju infografike uključite jasan poziv na akciju kako bi potaknuli publiku na daljnje angažiranje, poput dijeljenja infografike na društvenim mrežama, posjeta vašoj web stranici, preuzimanja vaše usluge, kupnje proizvoda i sl.
Ako želite unaprijediti svoju platformu, ali niste sigurni kako pristupiti procesu izrade infografika, kontaktirajte nas online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i saznajte više o našim uslugama sadržajnog marketinga.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.