Kako optimizirati web stranicu za tražilice?

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 10 siječnja, 2025
6min čitanja
Kako se radi SEO
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Vaša web stranica ima malu posjećenost i želite je povećati? Na pravom ste mjestu. Razlog tome je što je vaša stranica zatrpana među mnoštvom drugih web stranica koje su neprimjetne i ne prikazuju se na tražilici. Loše rangiranje se može popraviti uz pomoć optimizacije web stranice za tražilice.

U ovom vodiču možete pročitati:

  • Što je SEO?
  • Istraživanje ključnih riječi
  • Stvaranje kvalitetnog sadržaja
  • On-page SEO (on-site optimizacija web stranice)
  • Off-page SEO (off-site optimizacija web stranice)
  • Tehnički SEO.

Ako želite da vam optimizaciju web stranice za tražilice odradi SEO agencija, možete nas kontaktirati na +385 (0)99 368 6979 ili nam poslati upit online.

Što je SEO?

SEO (optimizacija web stranice za tražilice) je proces poboljšanja elemenata unutar i izvan web stranice s ciljem boljeg rangiranja na tražilici. Odnosi se na organski promet na web stranici, odnosno onaj promet koji se ne plaća.

SEO optimizacija pomaže vašoj web stranici povećati vidljivost na tražilici, što rezultira većom posjećenošću te u konačnici prodajom.

SEO proces uključuje nekoliko koraka:

  • istraživanje ključnih riječi
  • stvaranje kvalitetnog sadržaja
  • on-page SEO (on-site optimizacija web stranice)
  • off-page SEO (off-site optimizacija web stranice)
  • tehnički SEO (tehnička optimizacija web stranice).

Istraživanje ključnih riječi

Prvi korak u SEO procesu je istraživanje ključnih riječi.

Što su ključne riječi?

Ključne riječi predstavljaju pojam koji se upisuju u tražilicu. To može biti jedna riječ, više riječi ili kombinacija riječi. Zapravo, ključna riječ uključuje cijelu frazu koja se upisuje u tražilicu.

Ključne riječi za upit ženske haljine

Pretragom ključne riječi ženske haljine, tražilica je prikazala sljedeće rezultate.

Prikaz rezultata na tražilici

Na samom vrhu nalaze se tri sponzorirana rezultata (prepoznaju se po oznaci Sponzorirano, Ad ili Oglas), a nakon toga slijede organski rezultati. U ovom slučaju, na prvom mjestu je Zalando, zatim Butik Antonija te Answear. Pitate se zašto su se te stranice prikazale na prva tri mjesta? Zato jer imaju kvalitetno odrađenu SEO optimizaciju.

Alati za istraživanje ključnih riječi

Kako bi se istražile ključne riječi, koriste se SEO alati. Preporuka je koristiti Semrush, koji se pokazao najboljim za hrvatsko tržište, a tu je i besplatna opcija WordStream. Možete se poslužiti i Google alatom za planiranje ključnih riječi, koji je namijenjen za Google Ads, ali ćete morati pokrenuti kampanju kako bi vam se prikazali točni rezultati.

Odabir ključnih riječi

Koji god alat za istraživanje ključnih riječi koristili, vrijedi isti postupak kako ćete ih pronaći:

  • razmislite koje ključne riječi vas zanimaju i relevantne su za vaše poslovanje
  • upišite ih u alat za istraživanje ključnih riječi
  • razvrstajte ih u planu ključnih riječi ili Excel tablici prema broju mjesečnih pretraživanja i konkurentnosti
  • odaberite relevantne ključne riječi koje želite uključiti na svojoj web stranici.

Broj pretraživanja u Semrushu za upit haljine

Prema Semrush podacima, haljine se u Hrvatskoj traže prosječno 12,1 tisuća puta mjesečno, što je jako velika brojka i svi koji prodaju haljine bi je trebali uključiti. Osim navedene ključne riječi, svakako treba uzeti u obzir i varijacije ključnih riječi, kao što su svečane haljine, večernje haljine, duge haljine i sl. Izvrtite sve opcije kojih se sjetite kako bi napravili što kvalitetniju analizu.

Stvaranje kvalitetnog sadržaja

Jednom kada ste pronašli sve ključne riječi za koje se želite pozicionirati, možete započeti sa stvaranjem kvalitetnog SEO sadržaja.

Sadržaj mora biti prilagođen namjeri korisnika

Osim što će vam Semrush prikazati koja je namjera korisnika, također trebate pregledati i kakvi se rezultati na tražilici pojavljuju za ključnu riječ.

Rezultati pretraživanja za upit ženske haljine

Prva tri rezultata za ključnu riječ „haljine“ su stranice s kategorijom proizvoda. To vam daje jasan signal da korisnici žele kupiti haljine.

Da ste upisali ključnu riječ „zdrava prehrana“, pretraga bi izgledala potpuno drugačije.

Rezultati pretraživanja za upit zdrava prehrana

Sva tri rezultata su informativna, u obliku bloga tj. članka u kojima se opisuje što je to zdrava prehrana i kako se zdravo hraniti. Svaki primjer je drugačiji i morate ga provjeriti.

Sadržaj treba biti kvalitetan

Korisnicima morate pružiti korisne informacije koje će ih zadržati i potaknuti da ostanu na stranici. Nema smisla da trpate bezvezni tekst samo kako bi zadovoljili određenu ključnu riječ. Bolje je posvetiti se jednoj ključnoj riječi i obraditi je detaljno, nego 10 riječi koje se rade tek tako da budu na stranici.

Korisnici vas moraju razumjeti

Najbolji savjet koji možete dobiti je da sadržaj pišete za korisnike, a ne za sebe. Iako u poslu možda svakodnevno koristite stručnu terminologiju ili kratice, morate biti svjesni da prosječnoj osobi to nije poznato i da neće shvatiti što želite reći.

Također, nemojte komplicirati s rečenicama. Pišite jednostavne i kratke rečenice kako bi korisnik mogao držati pažnju i izvući glavne zaključke.

Sadržaj treba biti organiziran i prilagođen korisniku

Naslove i podnaslove trebate jasno istaknuti, a sadržaj pisati u odlomcima, s grafičkim oznakama i numeracijom te ga odvajati ga slikama ili videozapisima jer nitko ne voli nabacanu gomilu teksta.

Sadržaj treba biti lako čitljiv na svim uređajima, posebice na mobitelima, stoga trebate pripaziti na veličinu fonta i slike, kako bi stranica izgledala uredno.

On-page SEO (on-site optimizacija web stranice)

Nakon što ste napisali sadržaj, slijedi njegova prilagodba za web stranicu.

On-page SEO uključuje aktivnosti unutar web stranice kroz sljedeće elemente:

Optimizacija naslova web stranice

Naslov web stranice uključuje optimizaciju kroz dva dijela. Prvi je title tag, odnosno naslov koji se nalazi na tražilici, a drugi je H1 naslov, koji je naslov koji se nalazi na web stranici.

Title tag:

Title tag za ključnu riječ ženske haljine

H1 naslov:

H1 naslov za ključnu riječ ženske haljine

Kod pisanja naslova, trebate se držati sljedećih smjernica:

  • uključite ključnu riječ
  • smijete imati samo 1 H1 naslov
  • naslov smije biti dugačak maksimalno 60 slovnih znakova
  • trebate pisati prirodno i navesti što naslov donosi korisniku.

Optimizacija meta opisa

Meta opis se pojavljuje na tražilici i otkriva korisniku što će pronaći na stranici.

Meta description za ključnu riječ ženske haljine

Ispunite sljedeće uvjete:

  • uključite ključnu riječ
  • trebate pisati prirodno i pozovite na akciju
  • naslov mora biti dugačak maksimalno 155 slovnih znakova.

Optimizacija H naslova

H1 je glavni naslov, odnosno naslov koji se nalazi na web stranici.

H1 naslov na stranici za ključnu riječ ženske haljine

H2-H6 naslovi predstavljaju podnaslove, odnosno naslove odlomaka na web stranici.

H2-H6 naslovi za ključnu riječ ženske haljine

Pravila kod H naslova su:

  • koristite ključne riječi
  • samo je 1 H1 naslov
  • morate pratiti strukturu (nakon H1 ide H2, nakon H2 ide H3 i sl.)
  • uključite barem 2 H2 naslova.

Optimizacija URL-ova

URL predstavlja adresu na kojoj se web stranica nalazi.

URL za ključnu riječ ženske haljine

Preporuke kod optimizacije URL-ova su:

  • koristite ključne riječi
  • budite kratki
  • koristite mala slova i minus (-) kao razmak između riječi.

Optimizacija slika

Pod optimizacijom slika smatra se da trebaju biti:

  • optimizirane – koristiti alt tekst
  • optimalne veličine - kako ne bi usporavale web stranicu.

Interno povezivanje linkova

Interno povezivanje linkova radi se kako bi se korisnici lakše snalazili na stranici, ali i kako bi pojačali značaj stranica.

Nemojte linkati stranice bez smisla. Ako je riječ o ženskim haljinama, trebalo bi linkati isključivo sadržaj koji je zaista i povezan sa ženskim haljinama, a ne npr. cipelama.

Off-page SEO (off-site optimizacija web stranice)

Nakon optimizacije unutar web stranice, kreće off-page SEO. Neki od elemenata koje možete napraviti su:

Prikupljanje povratnih veza (backlinovi)

Kako bi prikupili povratne veze možete koristiti sljedeće metode poput:

  • pišite kvalitetan sadržaj koji će druge web stranice označiti kao izvor
  • pojavljujte se u web direktorijima, posebice lokalnima
  • koristite PR.

Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama

Budite prisutni na društvenim mrežama i svojoj publici prezentirajte sadržaj.

Prikupljanje online recenzija

Korisnici moraju imati povjerenja u vaše poslovanje. Prikupljajte ocjene, recenzije i spominjanja kako bi se odlučili baš za vas.

Tehnički SEO

Kako bi se stranica dobro pozicionirala na tražilici, trebate zadovoljiti i elemente koje uključuje tehnički SEO.

Indeksiranje web stranica

Kako biste provjerili jesu li stranice indeksirane, odnosno prikazuju li se uopće na tražilici, koristite Google Search Console. Također, alat možete koristiti kako bi otklonili sve eventualne pogreške na web stranici.

HTTPS

Provjerite koristi li stranica SSL certifikat i je li označena kao sigurna.

SSL certifikat

Brzina učitavanja web stranice

Saznajte kakva je brzina vaše web stranice uz pomoć Google PageSpeed Insights. Uglavnom problem predstavljaju veličina slika i elementi koji se nalaze na web stranici.

Prilagođenost mobilnim uređajima

Provjerite je li stranica prilagođena koristeći test prilagođenosti mobilnim uređajima.

Navigacija web stranice

Pobrinite se da se korisnici jednostavno i lako mogu koristiti izbornik.

Struktura web stranice

Korisnici bi do svih sadržaja trebali doći s maksimalno 3-4 klika. Pripazite na URL-ove, a posebice URL-ove kategorija, potkategorija, blogova i sličnih stranica.

Kada odradite sve navedeno, slijedi praćenje SEO rezultata. SEO pozicije možete pratiti putem SEO alata, ali i kroz Google Analytics, koji vam pruža uvid u analitiku web stranice, uključujući korisnike koji su je posjetili.

Prepustite SEO optimizaciju nama

Iako ste dobili uvid u osnovne elemente, SEO je puno više od jednog članka te postoje i ostale taktike koje se mogu primijeniti.

Preostaje vam daljnje educiranje ili da posao prepustite nama. Atauctus vam pruža vrhunske SEO usluge koje će zadovoljiti vaše potrebe. Pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 kako bi saznali više informacija.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.