Vaša web stranica ima malu posjećenost i želite je povećati? Na pravom ste mjestu. Razlog tome je što je vaša stranica zatrpana među mnoštvom drugih web stranica koje su neprimjetne i ne prikazuju se na tražilici. Loše rangiranje se može popraviti uz pomoć optimizacije web stranice za tražilice.
U ovom vodiču možete pročitati:
Ako želite da vam optimizaciju web stranice za tražilice odradi SEO agencija, možete nas kontaktirati na +385 (0)99 368 6979 ili nam poslati upit online.
SEO (optimizacija web stranice za tražilice) je proces poboljšanja elemenata unutar i izvan web stranice s ciljem boljeg rangiranja na tražilici. Odnosi se na organski promet na web stranici, odnosno onaj promet koji se ne plaća.
SEO optimizacija pomaže vašoj web stranici povećati vidljivost na tražilici, što rezultira većom posjećenošću te u konačnici prodajom.
SEO proces uključuje nekoliko koraka:
Prvi korak u SEO procesu je istraživanje ključnih riječi.
Ključne riječi predstavljaju pojam koji se upisuju u tražilicu. To može biti jedna riječ, više riječi ili kombinacija riječi. Zapravo, ključna riječ uključuje cijelu frazu koja se upisuje u tražilicu.
Pretragom ključne riječi ženske haljine, tražilica je prikazala sljedeće rezultate.
Na samom vrhu nalaze se tri sponzorirana rezultata (prepoznaju se po oznaci Sponzorirano, Ad ili Oglas), a nakon toga slijede organski rezultati. U ovom slučaju, na prvom mjestu je Zalando, zatim Butik Antonija te Answear. Pitate se zašto su se te stranice prikazale na prva tri mjesta? Zato jer imaju kvalitetno odrađenu SEO optimizaciju.
Kako bi se istražile ključne riječi, koriste se SEO alati. Preporuka je koristiti Semrush, koji se pokazao najboljim za hrvatsko tržište, a tu je i besplatna opcija WordStream. Možete se poslužiti i Google alatom za planiranje ključnih riječi, koji je namijenjen za Google Ads, ali ćete morati pokrenuti kampanju kako bi vam se prikazali točni rezultati.
Koji god alat za istraživanje ključnih riječi koristili, vrijedi isti postupak kako ćete ih pronaći:
Prema Semrush podacima, haljine se u Hrvatskoj traže prosječno 12,1 tisuća puta mjesečno, što je jako velika brojka i svi koji prodaju haljine bi je trebali uključiti. Osim navedene ključne riječi, svakako treba uzeti u obzir i varijacije ključnih riječi, kao što su svečane haljine, večernje haljine, duge haljine i sl. Izvrtite sve opcije kojih se sjetite kako bi napravili što kvalitetniju analizu.
Jednom kada ste pronašli sve ključne riječi za koje se želite pozicionirati, možete započeti sa stvaranjem kvalitetnog SEO sadržaja.
Osim što će vam Semrush prikazati koja je namjera korisnika, također trebate pregledati i kakvi se rezultati na tražilici pojavljuju za ključnu riječ.
Prva tri rezultata za ključnu riječ „haljine“ su stranice s kategorijom proizvoda. To vam daje jasan signal da korisnici žele kupiti haljine.
Da ste upisali ključnu riječ „zdrava prehrana“, pretraga bi izgledala potpuno drugačije.
Sva tri rezultata su informativna, u obliku bloga tj. članka u kojima se opisuje što je to zdrava prehrana i kako se zdravo hraniti. Svaki primjer je drugačiji i morate ga provjeriti.
Korisnicima morate pružiti korisne informacije koje će ih zadržati i potaknuti da ostanu na stranici. Nema smisla da trpate bezvezni tekst samo kako bi zadovoljili određenu ključnu riječ. Bolje je posvetiti se jednoj ključnoj riječi i obraditi je detaljno, nego 10 riječi koje se rade tek tako da budu na stranici.
Najbolji savjet koji možete dobiti je da sadržaj pišete za korisnike, a ne za sebe. Iako u poslu možda svakodnevno koristite stručnu terminologiju ili kratice, morate biti svjesni da prosječnoj osobi to nije poznato i da neće shvatiti što želite reći.
Također, nemojte komplicirati s rečenicama. Pišite jednostavne i kratke rečenice kako bi korisnik mogao držati pažnju i izvući glavne zaključke.
Naslove i podnaslove trebate jasno istaknuti, a sadržaj pisati u odlomcima, s grafičkim oznakama i numeracijom te ga odvajati ga slikama ili videozapisima jer nitko ne voli nabacanu gomilu teksta.
Sadržaj treba biti lako čitljiv na svim uređajima, posebice na mobitelima, stoga trebate pripaziti na veličinu fonta i slike, kako bi stranica izgledala uredno.
Nakon što ste napisali sadržaj, slijedi njegova prilagodba za web stranicu.
On-page SEO uključuje aktivnosti unutar web stranice kroz sljedeće elemente:
Naslov web stranice uključuje optimizaciju kroz dva dijela. Prvi je title tag, odnosno naslov koji se nalazi na tražilici, a drugi je H1 naslov, koji je naslov koji se nalazi na web stranici.
Title tag:
H1 naslov:
Kod pisanja naslova, trebate se držati sljedećih smjernica:
Meta opis se pojavljuje na tražilici i otkriva korisniku što će pronaći na stranici.
Ispunite sljedeće uvjete:
H1 je glavni naslov, odnosno naslov koji se nalazi na web stranici.
H2-H6 naslovi predstavljaju podnaslove, odnosno naslove odlomaka na web stranici.
Pravila kod H naslova su:
URL predstavlja adresu na kojoj se web stranica nalazi.
Preporuke kod optimizacije URL-ova su:
Pod optimizacijom slika smatra se da trebaju biti:
Interno povezivanje linkova radi se kako bi se korisnici lakše snalazili na stranici, ali i kako bi pojačali značaj stranica.
Nemojte linkati stranice bez smisla. Ako je riječ o ženskim haljinama, trebalo bi linkati isključivo sadržaj koji je zaista i povezan sa ženskim haljinama, a ne npr. cipelama.
Nakon optimizacije unutar web stranice, kreće off-page SEO. Neki od elemenata koje možete napraviti su:
Kako bi prikupili povratne veze možete koristiti sljedeće metode poput:
Budite prisutni na društvenim mrežama i svojoj publici prezentirajte sadržaj.
Korisnici moraju imati povjerenja u vaše poslovanje. Prikupljajte ocjene, recenzije i spominjanja kako bi se odlučili baš za vas.
Kako bi se stranica dobro pozicionirala na tražilici, trebate zadovoljiti i elemente koje uključuje tehnički SEO.
Kako biste provjerili jesu li stranice indeksirane, odnosno prikazuju li se uopće na tražilici, koristite Google Search Console. Također, alat možete koristiti kako bi otklonili sve eventualne pogreške na web stranici.
Provjerite koristi li stranica SSL certifikat i je li označena kao sigurna.
Saznajte kakva je brzina vaše web stranice uz pomoć Google PageSpeed Insights. Uglavnom problem predstavljaju veličina slika i elementi koji se nalaze na web stranici.
Provjerite je li stranica prilagođena koristeći test prilagođenosti mobilnim uređajima.
Pobrinite se da se korisnici jednostavno i lako mogu koristiti izbornik.
Korisnici bi do svih sadržaja trebali doći s maksimalno 3-4 klika. Pripazite na URL-ove, a posebice URL-ove kategorija, potkategorija, blogova i sličnih stranica.
Kada odradite sve navedeno, slijedi praćenje SEO rezultata. SEO pozicije možete pratiti putem SEO alata, ali i kroz Google Analytics, koji vam pruža uvid u analitiku web stranice, uključujući korisnike koji su je posjetili.
Iako ste dobili uvid u osnovne elemente, SEO je puno više od jednog članka te postoje i ostale taktike koje se mogu primijeniti.
Preostaje vam daljnje educiranje ili da posao prepustite nama. Atauctus vam pruža vrhunske SEO usluge koje će zadovoljiti vaše potrebe. Pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 kako bi saznali više informacija.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.