Što je internet marketing? – definicije, vrste i primjeri

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga
Ažurirano: 13 siječnja, 2025
6min čitanja
Što je internet marketing
Podijeli s drugima
Što se nalazi u blogu?

Kako biste iskoristili sve prednosti internetskog marketinga, ključno je razumjeti njegove komponente i načine na koje može unaprijediti vaše poslovanje.

Kroz ovaj blog pokrit ćemo nekoliko tema koje će vam pomoći da bolje shvatite što je internetski marketing i kako funkcionira. Naučit ćete:

  • Što je internet marketing?
  • Vrste internet marketinga
  • Prednosti internet marketinga
  • Savjeti za internet marketing.

Ako tražite agenciju za internetski marketing, na pravom ste mjestu. Javite nam se online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.

Što je internet marketing?

Internet marketing, poznat i kao digitalni marketing ili online marketing, obuhvaća niz strategija i taktika koje se koriste za promociju proizvoda ili usluga putem interneta i digitalnih medija. Koristi se kako bi se privukla pažnja potencijalnih kupaca, stvorila svijest o brendu te izgradio bolji odnos s publikom.

Vrste internet marketinga

Iako postoje brojne vrste internet marketinga, u ovom blogu fokusirat ćemo se na 7 glavnih:

  1. SEO (optimizacija za tražilice)
  2. PPC oglašavanje
  3. Vođenje društvenih mreža
  4. Oglašavanje na društvenim mrežama
  5. E-mail marketing
  6. Sadržajni marketing
  7. Izrada web stranice.

Vrste internet makretinga

SEO (Optimizacija za tražilice)

SEO predstavlja proces poboljšanja vidljivosti vaše web stranice na tražilici. Radi se kako bi web stranica zauzela što bolju poziciju u rezultatima pretraživanja za relevantnu ključnu riječ, čime se povećava i njezina posjećenost. Jednostavnije rečeno, ako se pojavite među prvim rezultatima, više korisnika će ući na vašu web stranicu i odlučiti se za vaše proizvode ili usluge.

Primjerice, ako ste veterinar na području Zagreba, važno je da vas korisnici mogu pronaći dok pretražuju pojmove kao što su „veterinar“, „veterinarska stanica“, „veterinarska ambulanta“, „dežurni veterinar“ i sl. jer im je u tom trenutku potrebna usluga koju vi nudite i mogli bi odabrati baš vas.

Rezultati pretraživanja za ključnu riječ veterinar zagreb

Kako bi se pojavili među najboljim rezultatima na tražilici, potrebno je primijeniti određene SEO tehnike:

  • istražite ključne riječi: proučite koje ključne riječi koristi vaša ciljna publika kako bi ih mogli koristiti u sadržaju, naslovima, opisima i sl.
  • on-page SEO: optimizirajte elemente unutar vaše web stranice (naslovi, meta opisi, interni linkovi, alt tagovi i sl.) koji će omogućiti bolje razumijevanje vaše web stranice
  • off-page SEO: poboljšajte elemente izvan vaše web stranice (povratni linkovi, spominjanja na društvenim mrežama i angažman publike) kako bi povećali autoritet
  • tehnički SEO: poboljšajte tehničke elemente vaše web stranice (brzina učitavanja, mobilna optimizacija, struktura URL-a, sigurnost, indeksiranje i sl.)

PPC oglašavanje

PPC oglašavanje podrazumijeva plaćene oglase, a posebno je zbog svog modela plaćanja, zato što se plaća po kliku, odnosno samo onda kada korisnik klikne na oglas.

Dvije najčešće vrste PPC oglasa su:

  • pretraživački oglasi (Search Ads) – tekstualni oglasi koji sadrže ključne riječi, kao što je npr. online knjižara.

Google pretraživački oglas za ključnu riječ online knjižara

  • prikazivački oglasi (Display Ads) – vizualni oglasi koji se prikazuju na web stranicama Google platforme, aplikacijama, YouTubeu-u i sl. u različitim formatima.

Google prikazivački oglasi za ključnu riječ dječje knjige

PPC oglašavanje je vrlo učinkovito jer brzo privlači promet i povećava svijest o brendu, no nedostatak je što će s prestankom plaćanja oglasa prestati i rezultati.

Vođenje društvenih mreža

Vođenje društvenih mreža je jedna od najpopularnijih vrsta internet marketinga. Obuhvaća stvaranje i dijeljenje sadržaja koji je koristan, zabavan ili zanimljiv za korisnike.

Pod vođenjem, najčešće se misli na:

Neke od prednosti vođenja društvenih mreža su:

  • povećanje svijesti o brendu - redovitim objavljivanjem, možete doseći širu publiku i predstaviti vaš brend, proizvode i usluge. Što više korisnika vidi sadržaj, veća je vjerojatnost da će prepoznati i zapamtiti vaš brend.
  • izravna komunikacija s publikom – možete brzo reagirati i odgovoriti na pitanja korisnika, što će ojačati vaš odnos i izgraditi povjerenje. Tako ćete lakše razumjeti potrebe, želje i interese korisnika.
  • povećanje povjerenja – kroz redovitu i autentičnu komunikaciju možete pokazati svoju osobnost, vrijednosti i posvećenost korisnicima kako biste privukli postojeće i potencijalne kupce.
  • stvaranje zajednice – korisnici na vašim društvenim mrežama mogu dijeliti svoja iskustva, mišljenja i povratne informacije. To je vrlo vrijedno za prepoznatljivost i reputaciju.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Oglašavanje na društvenim mrežama omogućuje vam da dosegnete specifične ciljne skupine na temelju demografskih podataka, interesa, ponašanja i ostalih kriterija, prikazujući im ciljne i prilagođene oglase.

Najčešće vrste oglašavanja na društvenim mrežama su:

Jedna od najvećih prednosti oglašavanja na društvenim mrežama je što vam pružaju brze i mjerljive rezultate koji se mogu pratiti u stvarnom vremenu. Oglasi se mogu prikazivati u različitim formatima te prilagoditi specifičnim ciljevima i preferencijama publike.

Facebook oglas Gari transfer

E-mail marketing

E-mail marketing pruža mogućnost povezivanja s vašim postojećim i potencijalnim klijentima putem ciljanih marketinških poruka koristeći e-mail. Primjerice, korisnicima koji su dio vašeg e-mail marketinga možete slati sljedeći sadržaj:

  • novi sadržaj koji bi im se mogao svidjeti
  • proizvodi ili usluge koji su na akciji
  • proizvodi koje su stavili u košaricu, ali ih nisu kupili
  • čestitka za rođendan ili promocija nekog posebnog događaja
  • dnevne, tjedne ili mjesečne novosti.

E-mailove možete personalizirati, tako da korisnike oslovite imenom ili prezimenom. Osim osjećaja posebnosti, šaljete im sadržaj koji je povezan s njihovim interesima, što dodatno povećava vjerojatnost za angažman.

Green Health email marketing

Sadržajni marketing

Sadržajni marketing (content marketing) usmjeren je na stvaranje i dijeljenje sadržaja koji je vrijedan i relevantan za ciljnu publiku. Tako možete privući i zadržati ciljnu publiku te je potaknuti na željenu akciju (npr. kupnja, prijava na newsletter i sl.).

Sadržaj može biti u različitim oblicima, kao što su:

  • blogovi
  • infografike
  • e-knjige
  • vodiči
  • videozapisi
  • podcasti
  • webinari.

Koristeći sadržajni marketing možete stvoriti povjerenje, izgraditi odnose s korisnicima i pozicionirati brend kao autoritet u vašoj industriji.

Izrada web stranice

Web stranica predstavlja središnje mjesto vašeg internetskog marketinga jer ostali kanali uglavnom usmjeravaju kupce na vašu web stranicu kako bi napravili konverziju.

Kako biste privukli i zadržali zainteresiranu publiku, vrlo je važna izrada web stranice. To uključuje:

  • moderan dizajn koji je usklađen s vašim brendom
  • jednostavna struktura i navigacija web stranice
  • responzivnost web stranice
  • sigurnost web stranice
  • brzina web stranice i sl.

Zora House izrada web stranice

Prednosti internet marketinga

Internet marketing je postao neizostavan dio marketinških aktivnosti. Nudi brojne prednosti koje omogućuju povezivanje s klijentima:

  • isplativiji je od tradicionalnih marketinških kanala
  • cilja zainteresiranu publiku
  • omogućuje direktnu interakciju s publikom
  • prilagodljiv je za različite veličine i budžete tvrtki
  • donosi brze rezultate
  • nudi mogućnost praćenja i mjerenja performansi.

1. Definirajte ciljeve

Prije nego što započnete s internetskim marketingom, trebali biste definirati ciljeve, kao što su povećanje svijesti o brendu, privlačenje prometa na web stranici, poboljšanje angažmana i sl. Određivanje ciljeva je važno za kreiranje ispravnih kampanja i mjerenje uspješnosti.

2. Odredite ciljnu publiku

Razumijevanje ciljne publike potrebno je kako biste stvorili relevantne i učinkovite kampanje. Analizirajte demografske podatke, interese, potrebe i ponašanje vaših kupaca, a dobro bi bilo da odredite idealnog kupca koji će vam pomoći definirati kome se obraćate i kako možete riješiti njihove probleme.

3. Izgradite svijest o brendu

Koristeći različite vrste internetskog marketinga možete značajno povećati svijest o vašem brendu. Pojavljujući se na više kanala povećat ćete svoju prisutnost i ostvariti veću vidljivost među potencijalnim korisnicima.

4. Izgradite svoj autoritet

Kako biste privukli i zadržali korisnike možete stvarati vrijedan i relevantan sadržaj, koji će vam pomoći u izgradnji autoriteta i povjerenja u vaš brend. Kvalitetan sadržaj također poboljšava rangiranje na tražilicama i povećava organski promet.

5. Optimizirajte vašu web stranicu

Vaša web stranica je mjesto gdje korisnici dolaze u kontakt s vašim brendom, stoga mora biti brza, prilagođena mobilnim uređajima, optimizirana za tražilice (SEO) i s jednostavnom navigacijom. Uz to, trebala bi sadržavati ključne riječi i jasne pozive na akciju (CTA). Što je bolje korisničko iskustvo, veća je vjerojatnost da će korisnici poduzeti željenu akciju.

6. Pratite i analizirajte rezultate

Redovito pratite performanse marketinških aktivnosti, uključujući alate kao što su Google Analytics i Meta Business Suite. Tako možete saznati ključne metrike, poput prometa, stope konverzija, angažmana korisnika i sl. Na temelju prikupljenih podataka možete prilagoditi strategije kako biste postigli što bolje rezultate.

7. Pružite korisničku podršku

Korisnička podrška je ključna kako biste zadržali korisnike i izgradili lojalnost. To podrazumijeva brze i učinkovite odgovore na društvenim mrežama, putem e-maila i sl. Također, možete provoditi ankete kako biste dobili povratne informacije te stvarati koristan sadržaj u kojem ćete objasniti prednosti i načine korištenja vaših proizvoda ili usluga.

Započnite vaš internetski marketing uz Atauctus

Spremni ste započeti s internetskim marketingom, ali ne znate kako? Mi smo agencija za digitalni marketing koja će vam pomoći ostvariti željene ciljeve. Kontaktirajte nas online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979 i saznajte više informacija.

Profile image
Iva Krečak
Voditeljica digitalnog marketinga

Iva Krečak je voditeljica digitalnog marketinga s više od 4 godine iskustva, specijalizirana za SEO i pisanje sadržaja. Kroz svoj rad, pomogla je brojnim klijentima iz različitih industrija stvoriti kvalitetan sadržaj i pozicionirati ga na tražilici.

Podijeli s drugima

Povezani članci

Zakažite besplatne konzultacije i saznajte kako možemo vaš posao podići na višu razinu

Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.