Sjećate li se trenutaka kada biste pretraživali određeni proizvod, a zatim bi se isti počeo pojavljivati u obliku oglasa na vašim društvenim mrežama? To su rezultati uspješne marketinške kampanje. Putem oglašavanja na društvenim mrežama tvrtke stvaraju mogućnost povećanja svjesnosti o brendu te boljeg i kvalitetnijeg odnosa sa potrošačima koji naposljetku donose rezultate.
U našem blogu saznajte kako iskoristiti moć oglašavanja na društvenim mrežama koje doprinosi značajnim rezultatima:
Ako su vam potrebne usluge oglašavanja na društvenim mrežama, slobodno nas kontaktirajte online ili nazovite na +385 (0)99 368 6979.
Oglašavanje na društvenim mrežama predstavlja način na koji tvrtke promoviraju svoj brend i imidž, svoje proizvode i usluge na društvenim mrežama. Oglašavanje na društvenim mrežama uključuje aktivnosti poput stvaranja i dijeljenja tekstualnog, slikovnog ili video sadržaja za privlačenje ciljane publike. Najčešće društvene mreže koje se koriste za ovakav oblik oglašavanja su Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Twitter i LinkedIn.
S obzirom da su društvene mreže postale dio naše svakodnevice i koristimo ih u svrhu informiranja, komunikacije i interakcije, tako su one postale i ključni kanal za promociju i marketing na društvenim mrežama.
Nekoliko je razloga zašto biste se trebali oglašavati na društvenim mrežama:
Oglašavanjem na društvenim mrežama stvarate mogućnost preciznog ciljanja publike. Kreiranjem specifičnih oglasa koji su relevantni za vašu publiku povećavate vjerojatnost konverzije jer svaki korisnik cijeni kada je sadržaj koji im se prikazuje na društvenim mrežama prilagođen njihovim interesima. Svaka društvena mreža za oglašavanje koristi podatke o ponašanju korisnika i njihovim demografskim podacima.
Objavljivanjem sadržaja poput interaktivnih videozapisa, anketa, kvizova i priča, potičete korisnike na angažman. Što je veći angažman vaših korisnika, time se poboljšava algoritam vašeg sadržaja jer se povećava vidljivost, dijeljenje i komentiranje objava.
Nakon objave kampanje, možete pratiti analitiku, odnosno povratne informacije u stvarnom vremenu. Metrike poput broja klikova, impresija, konverzija i cjelokupnog angažmana korisnika, daju vam mogućnost za kontinuirano mjerenje i analiziranje. Praćenjem analitike uspješnosti kampanje možete optimizirati kampanje i postići što bolje rezultate uz veći povrat ulaganja (ROI).
Aktivnost na društvenim mrežama stvara lojalne klijente, zajednicu i prepoznatljivost vašeg brenda uz prednost pred konkurencijom. Praćenje nedostataka vaše konkurencije pomaže vam da budete korak ispred uz pružanje kreativnog i inovacijskog sadržaja koji objavljujete.
Kako bi kampanja bila uspješna i kako bi svojim oglašavanjem na društvenim mrežama postigli najbolji rezultat, potrebno je pažljivo planiranje i provedba samog oglašavanja.
Ovo su koraci koji su potrebni za uspješno oglašavanje na društvenim mrežama:
Ciljevi koji se određuju za uspjeh kampanje moraju biti jasni i mjerljivi. Takvi ciljevi mogu biti povećanje svijesti o brendu, ciljanje potencijalnih klijenata, povećanje prodaje, povećanje angažmana ili povećanje posjeta web stranici. Definirani ciljevi pomažu usmjeriti aktivnosti koje će pomoći u realizaciji uspjeha vaše kampanje.
Korištenje digitalnih alata za ciljano oglašavanje na društvenim mrežama omogućuje precizno definiranje ciljne publike. Pomoću tih alata, moguće je analizirati demografske podatke, interese, ponašanje i druge karakteristike vaših korisnika. Na ovaj način, privući ćete nove potencijalne klijente i zadržati sadašnje.
Najpopularnije društvene mreže za oglašavanje su: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Twitter, LinkedIn itd. Svaka društvena mreža ima svoje specifičnosti i prednosti. Važno je znati tko je vaša ciljana publika i na kojoj društvenoj mreži provodi najviše vremena kako bi prilagodili svoju strategiju oglašavanja i ciljeve prema tome.
Postoji više vrsta oglasa koje možete kreirati poput onih u obliku slika, videozapisa, teksta, priča, poruka i drugih formata. Potrebno je da sadržaj bude kvalitetan i vizualno atraktivan kako bi privukao što više korisnika. Također, važni su elementi koje zahtijeva svaki oglas a to su: korištenje ključnih riječi i poziva na akciju (CTA) kako bi potakli korisnike na interakciju.
Raspodijelite svoj ukupni budžet za oglašavanje i odaberite strategiju koja najviše odgovara vašim ciljevima. Postoje ove vrste licitiranja:
CPC je model plaćanja koji oglašivači plaćaju svaki put kad korisnik klikne na određeni oglas.
U ovakvom modelu plaćanja oglašivači plaćaju svaki puta kada njihov oglas prijeđe broj od tisuću prikaza.
Plaćanje po akciji je model u kojem oglašivač plaća onda kada korisnici izvrše neku radnju poput izvršenja kupnje, prijave na newsletter i sl.
Cost per View je model plaćanja po pregledu. U ovom slučaju, svaki put kada korisnik pregleda video oglas oglašivač plaća za taj pregled.
Kada kreirate kampanju, odaberite svoju ciljanu publiku. Sve društvene mreže imaju precizno ciljanje kampanje prema korisnicima koje birate ovisno o njihovoj dobi, spolu, lokaciji, interesima, ponašanju i ostalim faktorima. Isto tako, korisno je upotrebljavati remarketing kako bi se vaše kampanje prikazivale korisnicima koji su već pokazali interes za vaš brend.
Analizom dobivenih podataka iz kampanje, možete prilagođavati rezultate koji uključuju angažman korisnika, klikove na oglase, konverzije, broj posjećenosti i povrat ulaganja u oglas (ROI – Return on Investment). To je korisna i bitna stavka koja služi kako bi mogli pratiti uspješnost vaše kampanje i prilagođavali ju prema potrebi.
Različite društvene mreže pružaju i različite formate oglasa što oglašivačima pomaže u privlačenju publike. Pri odabiru platformi koje planirate koristiti za oglašavanje, odlučujete i koju vrstu oglasa ćete upotrijebiti za ostvarenje svojih marketinških ciljeva.
Vrste oglasa na društvenim mrežama i njihove karakteristike:
Gotovo svaka platforma društvenih mreža podržava slikovne oglase. To je najčešći oblik oglasa, a ujedno i najmoćniji. Vizualni sadržaj odmah privlači pažnju publike, iz tog razloga slikovni oglasi ostaju u pamćenju i podižu svijest o brendu. U slikovnim oglasima često se koriste infografike što maksimalno iskorištava pozitivne strane ove vrste oglasa. Također, uvijek je potrebno uključiti poziv na akciju koji će biti ili poveznica na web stranicu, gumb za klik ili tekst poput „Saznajte više!“, „Naručite već danas!“ i sl.
Videozapisi omogućuju vizualni prikaz više proizvoda ili usluga odjednom. Njihova duljina je važna zbog zadržavanja pažnje gledatelja. Općenito su videozapisi kraći od jedne minute dojmljiviji i veća je vjerojatnost da će korisnik pogledati video do kraja. Ovakav oblik oglasa nudi više prostora za kreativan sadržaj što također doprinosi angažmanu korisnika s oglasom.
Takozvani rotirajući oglas sastoji se od više fotografija ili videozapisa koji se izmjenjuju kako bi se stvorio jedan kohezivni oglas. Ovakva vrsta oglasa najviše se koristi na Facebooku i Instagramu, te svaka od postavljenih slika ili videa može imati naslov, poveznicu i CTA.
Ovakav oblik oglasa pojavljuje se na cijelom zaslonu između priča na društvenim mrežama kao što su Facebook i Instagram. Na ovaj način, oglasi imaju veliki stupanj vidljivosti i angažmana korisnika. Priče se prikazuju 24 sata što je idealno za kratkoročne oglase koji imaju vremenski osjetljive ponude. Upravo zbog toga, potrebno je maksimalno iskoristiti ovu vrstu oglasa i učiniti ga što atraktivnijim kako zaintrigirao publiku u kratkom vremenu.
Oglasi u porukama se prikazuju unutar društvenih mreža za razmjenu poruka. Takvi oglasi mogu biti personalizirani i idealni su za direktnu komunikaciju s korisnicima. Zainteresirani korisnici mogu stupiti u interakciju s oglasom koji će ih preusmjeriti na vašu web stranicu.
Ovakva vrsta oglasa korisnicima pruža interaktivno iskustvo s proizvodom ili uslugom prije nego korisnik odluči kupiti ili preuzeti proizvod. Obično se radi o igri li aplikaciji koju korisnici isprobavaju prije korištenja. Na taj način, stvara se poseban doživljaj kada se korisnici ne osjećaju kao da "moraju" kupiti proizvod, već se osjećaju slobodnima izabrati. Isto tako, povećavajući angažman korisnika povećava se i stopa konverzije.
Lead Generation oglasi služe za prikupljanje podataka o korisnicima i potencijalnim klijentima. Na taj način, tvrtke izravno komuniciraju sa svojom ciljanom publikom dok se oni zadržavaju na platformama i povećavaju angažman. Obrasci za prikupljanje podataka najčešće sadrže ime i prezime, email adresu, broj telefona i druge informacije koje su potrebne za prodajne i marketinške aktivnosti.
Koriste se u svrhu privlačenja publike na način koji će povećati konverziju i zadržavati potencijalne klijente. To su na primjer besplatni eBook-ovi, kod za popust, poseban sadržaj ili posebne ponude. Uvijek ističu poziv na akciju (CTA - Call to Action) kao npr. "Preuzmite besplatno!", "Prijavite se sada!", "Rezervirajte svoje mjesto!", "Osvojite popust!" i sl.
Utjecajne osobe ili takozvani „influenceri“, imaju veliki utjecaj na svoje pratitelje i često ih razni brendovi koriste za promociju svojih proizvoda ili usluga. Važno je pažljivo birati influencere koji se podudaraju s vašim brendom i čija je vjerojatnost da će zainteresirati publiku.
Također, veoma su popularni i mikro-influenceri koji imaju manju publiku koja je vrlo angažirana. Takvi influenceri su bolje povezani sa svojom publikom jer na autentičan način dijele svoje savjete i iskustva uz personaliziran pristup.
Pokrenite svoju prvu kampanju na društvenim mrežama i gledajte kako vaše poslovanje donosi značajne rezultate u odnosu na konkurencijom. Ako ste zainteresirani za uslugu oglašavanja na društvenim mrežama, pošaljite nam upit online ili nas nazovite na +385 (0)99 368 6979 i zatražite ponudu.
Kontaktirajte nas online klikom na gumb ispod ili nazovite broj: +385 (0)99 368 6979.